Mökkiketju! Opastukseksi kesän 2022 mökkivieraille
Listataan tähän parhaat neuvot miten mennä järkevällä tavalla vierailulle toisten kakkoskotiin🥰👍
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Älä kuseksi puskiin, huussi on sitä varten
Olen tavannut huusseja joihin tehdään vain kakkoshädät. On kuulemma kivempi tyhjentää kun ei ole sellainen hyllyvä kusipaska velli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut huusseja joihin tehdään vain kakkoshädät. On kuulemma kivempi tyhjentää kun ei ole sellainen hyllyvä kusipaska velli.
Erotteleva käymälä on nykyaikaa, ei tarvii nokkosten seassa pelata sulkapalloa.
Kaikki, jotka tulevat omalla autolla, tuovat mukanaan pyyhkeet, aluslakanat, pussilakanat ja tyynyliinat. Meillä on peittoja ja tyynyjä. Jos olette 2-3 yötä, miettikää, haluatteko nähdä jotain paikkakunnan nähtävyyksiä, esim. mennä torille, paikalliselle viinitilalle tai parin tunnin patikkaretkelle laavulle. Itse en jaksa kolmea päivää istua terassilla höpöttämässä ja juomassa viiniä. Vaihtoehtoisesti työvaatteet mukaan, jotta voi osallistua pihan siistimiseen tms. mökkiaktiviteettiin.
Tuliaisiksi voi tuoda mitä tahansa järkevää syötävää tai juotavaa, kertakäyttöastioita yms. Ei missään tapauksessa mitään tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ohjeistetaan miespuolisia kuseksimaan puskiin. Naapureita ei ole lähellä, ja huussi pysyy kuivempana ja siistimpänä.
Jos olen kutsunut sinut, niin älä oleta, että tulit töihin. Älä tuo mukanasi ruokaa, kahvia, viiniä tms., meillä on ihan kaikkea. Meillä on myös puhtaita lakanoita ja pyyhkeitä. Älä tunge keittiöön laittamaan ruokaa, älä ryhdy siivoamaan. Olet meille vieraana, nauti kesästä!
Ja jos joskus kutsut minut vieraaksi niin muista, että myös minä haluan vieraanvaraisen kohtelun, en olla maksuttomana lapsenhoitajanasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen kutsunut sinut, niin älä oleta, että tulit töihin. Älä tuo mukanasi ruokaa, kahvia, viiniä tms., meillä on ihan kaikkea. Meillä on myös puhtaita lakanoita ja pyyhkeitä. Älä tunge keittiöön laittamaan ruokaa, älä ryhdy siivoamaan. Olet meille vieraana, nauti kesästä!
Ja jos joskus kutsut minut vieraaksi niin muista, että myös minä haluan vieraanvaraisen kohtelun, en olla maksuttomana lapsenhoitajanasi.
Vela, tai lapsesi ovat n. satavuotiaita?
Jos olen kutsunut sinut, älä oleta että olen kutsunut sinut! Kutsuin Maijan ja Matin ja kun oltiin puheissa, olin sitten vaan ihan kohteliaisuudesta pakotettu sanomaan, että voi, tule sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vela, tai lapsesi ovat n. satavuotiaita?
Kolmen alle 5v:n äiti, joka on koko kesän mökillä. Koirakin löytyy.
Miksi te kutsutte mökillenne tuommoisia juntteja? Isolla osalla suomalaisista on mökki tai mahdollisuus vuokrata semmoinen, jos ette halua mökillenne vieraita - älkää kutsuko niitä.
Ei kenenkään mökille tule kukaan ilman lupaa, joten lopettakaa jauhaminen. Ei ainakaan minulla ole kertaakaan tullut tilannetta, että joku tulee tuosta vain meidän mökille.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, jotka tulevat omalla autolla, tuovat mukanaan pyyhkeet, aluslakanat, pussilakanat ja tyynyliinat. Meillä on peittoja ja tyynyjä. Jos olette 2-3 yötä, miettikää, haluatteko nähdä jotain paikkakunnan nähtävyyksiä, esim. mennä torille, paikalliselle viinitilalle tai parin tunnin patikkaretkelle laavulle. Itse en jaksa kolmea päivää istua terassilla höpöttämässä ja juomassa viiniä. Vaihtoehtoisesti työvaatteet mukaan, jotta voi osallistua pihan siistimiseen tms. mökkiaktiviteettiin.
Tuliaisiksi voi tuoda mitä tahansa järkevää syötävää tai juotavaa, kertakäyttöastioita yms. Ei missään tapauksessa mitään tavaraa.
Paikalliselle viinitilalle? Niitähän Suomi onkin pullollaan.
Uskoisin että nämä asiat voisi sopia siinä vaiheessa kun kutsuu ihmisiä mökilleen.
Miksi pitää ylipäätään kertoa kenellekään omistavansa mökin, jos mökkivieraat eivät ole toivottuja?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ylipäätään kertoa kenellekään omistavansa mökin, jos mökkivieraat eivät ole toivottuja?
Lähinnä ihmettelen että kutsuvat vieraita, kun se on selkeästi ongelma. Jos joku kysyy, voiko tulla voi sanoa, että ei käy. Kitistään jo etukäteen vieraista, jotka itse kutsuu mökilleen.
Outoa.
Meidän mökille tullessa olis toivottavaa tulla sillä mielellä, että jaksaa kantaa kaiken tarvitsemansa ihan itse semmoisen reilu viitisen kilometriä. Mukaan lukien juomavesi. Moni ei jaksa nähdä vaivaa, joten ne jotka jaksavat ovat yleensä ne parhaat tyypit, joiden kanssa on kiva eräillä vaikka pitempäänkin.
Mökki on korvessa oleva erämökki, ei vettä, ei sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ihmettelen että kutsuvat vieraita, kun se on selkeästi ongelma. Jos joku kysyy, voiko tulla voi sanoa, että ei käy. Kitistään jo etukäteen vieraista, jotka itse kutsuu mökilleen.
Outoa.
Kitistään? Kuka on kitissyt yhtään mitään. Ohjeita AV:n tyyliin, voit oppia sinäkin jotain
Elä talon rytmissä äläkä odota että sinua palvellaan kuin täysihoidossa. Ja huomioi jo ennalta että meillä on käytössä aurinkosähköt latausta ja valaistusta varten. Tarkoituksella olemme halunneet että turhat sähkölaitteet kuten tv , jääkaappi ja mikro eivät ole meillä peruskalustusta joten turha valittaa niiden puuttumisesta. Ota mukaan siis iloinen mieli ja valppaat silmät äläkä jätä lapsiasi tai lemmikkiäsi vartioimatta rannassa tai metsäisen ympäristön vaaroilta tai eläimiltä.
Tuli mieleen näistä jutuista, että jos sut on nimenomaan KUTSUTTU just johonki mökkiin kyläilemään...miksi pitäisi viedä omat tai esim. muidenkin ruoat, kuten joku tuolla kirjoitti että VIELÄ enemmänkin pitäisi viedä? Jos itse kutsun ihmisiä meille kylään, en sano kellekään, että sitten tuotte kaiken mukananne, mitä täällä syödään, kutsuin 10 henkilöä, ja sitten teette täällä nämä ja nämä työt. Hah.
Ei tuohon ap:een kysymykseen voi vastata , enenkuin hän kertoo onko hänet/perhe nimenomaan pyytämällä pyydetty sinne kakkoskotiin ja yhdeksi illaksi/päiväksi vai pidemmäksi aikaa.
Ja keneenkään kotiinhan ei ängetä ,jollei ole ihan selkeästi kutsuttu ja sekin vielä -miten pitkäksi aikaa.