Mistä voi saada apua, jos ei jaksa mitään?
Ollut monenlaista todella rankkaa asiaa elämässä viime vuosina. Ne tuhonneet jotenkin jaksamisen. Tuntuu, että en jaksa enää oikein mitään, vaikka haluaisin. Olen vain lopen uupunut kaikkeen, aivan kaikkeen. Olen tehnyt masennustestejä, mutta en niiden mukaan ole masentunut enkä tunne itseäni masentuneeksi, tunnen vain että olen aivan loppu. Olen työtön (akateemisesti koulutettu kylläkin, mutta edellinen oman alan työ päättyi) eli mitään työterveyshuoltoa ei ole. Mistähän voisi saada apua tähän, että ei jaksa yhtään mitään enää?
Kommentit (14)
Pelkkään tunteeseen ei voi koskaan luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkään tunteeseen ei voi koskaan luottaa.
Mihin tunteeseen, mitä tarkoitat?
Ap
Heippa. Soita terveyskeskukseen ja pyydä saada aika lääkärille tai jos mahdollista saada aika aikaisemmin niin hoitajalle. Tietyt lab-kokeet olisivat tärkeitä teettää. Esim Hb, TSH T4V, verensokeri jne... fyysisen syyn poissulkeaminen ainakin ja jos kaikki ok niin sitten sen jälkeen aika TK psykologille tai psyk.sairaanhoitajalle. kunnalliseen terveydenhoitoon meillä kaikilla on oikeus. Kaikilla työterveydessä ei saa kaikkea tutkittu, riippuu sopimuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Heippa. Soita terveyskeskukseen ja pyydä saada aika lääkärille tai jos mahdollista saada aika aikaisemmin niin hoitajalle. Tietyt lab-kokeet olisivat tärkeitä teettää. Esim Hb, TSH T4V, verensokeri jne... fyysisen syyn poissulkeaminen ainakin ja jos kaikki ok niin sitten sen jälkeen aika TK psykologille tai psyk.sairaanhoitajalle. kunnalliseen terveydenhoitoon meillä kaikilla on oikeus. Kaikilla työterveydessä ei saa kaikkea tutkittu, riippuu sopimuksesta.
Ohis mutta ei meilläpäin ainakaan ole mitään tk-psykologeja.
Terveyskeskus on hyvä paikka aloittaa, tsemppiä.
Oletko syönyt kunnolla? Liikkunut? Nukkunut hyvin? Tavannut ystäviä? Tehnyt asioita jotka tuottavat mielihyvää? Jos elämä on ollut vain vaikeuksista selviämistä, etkä ole jaksanut huolehtia itsestäsi voi sinulla olla burnout, joka ei ole sama asia kuin masennus. Fyysisiä syitä kovaan väsymykseen esim. kilpirauhasen vajaatoiminta, anemia/raudanpuute, vitamiinien ja hivenaineiden puutokset. Oletko sairastanut koronan? Jos, niin sinulla voi olla long covid. Varaa aika lääkäriin/terveyskeskukseen asian tarkempaan selvittelyyn. Tsemppiä!
Hormonit käy lääkärillä joka on vähän vanhempi kokenut kuten tiedetään heillä on tietoa ja pyydä päästä myös labraan veriarvot ja tulehdus arvot hepatiitti ja virtsasta tulehdukset.Ien tulehdukset on myös hyvä tutkia hammaslääkäri. Etsi ensin aina tulehdukset ja puutokset kuten hormoni vitamiit ja hiven aineet.Syö jätti annos c vitamiinia.Osta rautavalmisteita ja syö pinaattia.Pyydä samalla matokuurit mitä ikinä maan päällä on.
Ja liikunta kun otat pienen koiran kaveriksi ja käyt kaupassa ostamassa pinaattikeittoa ja porkkanaa mistä teet raastetta.Varaat ajan lääkärille.
Akateeminen eikä tiedä, miten terveydenhuoltotoimii Suomessa.
Osta Dynaforce Ruusunjuuri tabletteja, johan lähdet käyntiin. Poistavat myös masennusta ja ahdistusta. Kymmenen vuotta olen niitä rouskuttanut karmeassa stressissä ja vielä vaan purevat.
Niin... Hyvä kysymys...