VIIKIN LATOKARTANO Millaista aluetta lapsiperheelle? Onko ns. turvallista seutua?
Kommentit (15)
Turvallista aluetta kyllä, etten sanoisi tylsää aluetta... ;)
Muuten, missä latokartanon lapset (4.luoikkalaiset käyvät koulua)?
Kiitti jos joku tietää!
T. ei ap
Meidän viidesluokkalainen käy Viikin norssia, mutta me kuulutaan sen oppilaaksiottoalueeseen, en tiedä missä muut sitten?
Joutuuko asioimaan paljon niillä epämääräisillä ympärysseuduilla? Olen siis kuullut, että pihlajamäki ja muut vastaavat ovat niitä epämääräisiä. :)
Ap.
Mua vaan vituttaa katella niitä deekuja siellä ostarilla pyörimässä. Onneksi ei niin useasti tarvitse enää sielläkään käydä, kun ei enää tarvii viedä lasta tarhaan (aloitti koulun). Ei siis vaihdettu tarhaa kun muutettiin viikkiin, vietiin siis 10kk pihlikseen viikistä.
mitä on ne " epämääräset ympärysseudut" ?
4luokkalaset käyvät koulua joko latokartanon perkuskoulussa tai viikin normaalikoulussa, riippuen missä asuu. latokartanon peruskoulu on vielä erittäin pini koulu ja vanhimmat oppilaat ovat 5 luokkalaisia, kaksi erityisluokkaa. tilat ovat melko pienet ja rakennuksessa toimii myös päiväkoti Leskenlehti, koululla on paraki kirkon vieressä, jossa isommat oppilaat opiskelevat. Mutta jos muutatte latokartanoon ja teillä 4 luokkalainen niin suosittelen ehdottomasti latokartanon peruskoulua, 4-5 luokka on erittäin mukava luokka ja opettaja on erinomainen =) Ovat muutkin luokat toki mahtavia ja opet myös! 2008 syksyllä valmistuu uusi koulurakennus jonka tiloihin latokartanon peruskoulu muuttaa!
Kunpa olisi jo talvi!
T. se tuleva ja hyvin innokas viikkiläinen!
Jännittää vähän, kun ollaan koko elämämme keskustassa asuttu. Ollaan kläyty parik ertaa Latokartanossa pyörimässä ja vaikuttaa sellaiselta rauhalliselta paikalta, jossa lapset voi leikkiä pihalla ja isompana mennä yksinkin harrastuksiin jne. Lasten takia siis muutetaan, lapset nyt 5 ja 2-vuotiaat. Että ap, naapureita sitten ollaan, meidän talo lähellä kirkkoa myös, mutta ei ihan vieressä :)
T. 12 (ei tosin ap) ja ei mekään ihan kirkon viereen muuteta, vaan siitä vähän sinne mäkeen päin : )
Enpä tiedä mitä sitten tapahtuu kun isot vuokraslummit valmistuu itäosaan :(
kun asuntolainan korot repee käsiin!
Terveyskeskus tosiaan puuttuu ja joutuu käymään Pihlajamäessä. Pihlis on ällö paikka just ostarin seudulta, mutta ei ole ollut tapana jäädä sinne notkumaan.
Minua huvittaa se itku mikä tuli kun terveysasema lakkautettiin ja matkaa tuli 2-3 km pihlikseen (anteeksi jos välimatka arvio meni väärin). Ei nimittäin varmaan saa ruuhkasuomen ulkopuolella ymmärrystä jos itkee tuota välimatkaa terveyskeskukseen.
Itse olen aina asunut kehä III:n sisäpuolella ja palvelut on aina ollut käden ulottovilla silti en jaksa hermojani menettää vaikka terveysasemalle on matkaa enemmän kun 100 metriä. Tietysti on totta, että saavutettuja etuja ei haluaisi menettää.
Mutta joka tapauksessa mukava ja nukuttavan rauhallinen paikka. Lehmänlanta haisee ja hanhet lentää.
Kiitos!
T. tuleva viikkiläinen