"Sinä olet kuin luotu synnyttämään"
Kommentit (22)
Miksei? Jotkut on. Joistain lapset joudutaan leikkaamaan ulos, kun ovat sisällä jumissa. Ennen nämä naiset kuoli synnytyksiin. Ei oltu luotu siihen hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksei? Jotkut on. Joistain lapset joudutaan leikkaamaan ulos, kun ovat sisällä jumissa. Ennen nämä naiset kuoli synnytyksiin. Ei oltu luotu siihen hommaan.
Koska sitten, moni lisääntyy holtittomasti, kun ainoa mitä osaa, on synnyttää
Minulle on sanottu noin ja uskoin kyllä.
Mulle on sanottu ja tunnen sen kyllä itsekin. Kolme lasta, nopeat ja sujuvat synnytykset ja yhtään tikkiä ei ole yhdelläkään kerralla tarvinnut. Synnytysten jälkeen ei jälkisupistuksia lukuunottamatta minkäänlaisia kipuja.
Eipä näihin oikein itse voi vaikuttaa, kudostyyppi, vauvojen koko ja tarjonta, lantion sisämitat yms vaikuttaa, eli osa on enemmän "luotu" synnyttämään kuin toiset.
Mulle sanottiin, että pitkät naiset ( kuten minä) on hyviä synnyttämään. No en ollut, kun mulle ei tullut lainkaan ponnistuksen tarvetta tai supistuksia siihen vaiheeseen. Lihas- ja tahdonvoimalla synnytin 2 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
No mulle on sanottu noin. Synnytyksiä 4, kestot alle 2h luomuna kun ei ole ollut tarvetta kivunlievitykselle. Ponnistusvaihe ollut yksi työntö jokaisesta.
-viiden äiti
Ämpäristä suorastaan lentää 3,6 kilon kuula ulos. Mutta voi että, ämpärit on harvinaisia.
Kyllä mä koin synnyttäessäni, että tämä on jotain, mitä osaan. Kätilön sanomisista ei niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne lisäänny jos ei mies, holtittomasti kuin Halla-aho, pane paljaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulle on sanottu noin. Synnytyksiä 4, kestot alle 2h luomuna kun ei ole ollut tarvetta kivunlievitykselle. Ponnistusvaihe ollut yksi työntö jokaisesta.
-viiden äiti
Ämpäristä suorastaan lentää 3,6 kilon kuula ulos. Mutta voi että, ämpärit on harvinaisia.
Onko Veetin läksyt jo tehty? Kannattaisiko käyttää ruutuaika niihin?
-eri, kolme kertaa synnyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-viiden äiti
Sori, mun lapset on ollut alle 3 kiloisia kaikki.
Ei ole pakko synnyttää. Voi ihan hyvin olla tulematta raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä tangoon tarvitaan aina kaksi ja niin myös yhdyntään joka johtaa raskauteen .
Älä karehdi kun sulla on vaikeeta.
Vierailija kirjoitti:
-viiden äiti
Vau, ihanaa! Itselläni hieman toisenlainen kokemus kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin katkera ruma läski Vanhapiika mt eläkkeellä. 😝
Vierailija kirjoitti:
Mulle on sanottu ja tunnen sen kyllä itsekin. Kolme lasta, nopeat ja sujuvat synnytykset ja yhtään tikkiä ei ole yhdelläkään kerralla tarvinnut. Synnytysten jälkeen ei jälkisupistuksia lukuunottamatta minkäänlaisia kipuja.
Eipä näihin oikein itse voi vaikuttaa, kudostyyppi, vauvojen koko ja tarjonta, lantion sisämitat yms vaikuttaa, eli osa on enemmän "luotu" synnyttämään kuin toiset.
Mulla ihan sama. Ei mitään synnytysvaurioita tai toimenpiteitä. Isoin vauva oli 4 kg ja sekin oli helppo synnyttää.
Mua kannustettiin aina tekemään paljon lapsia. T. Valis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaikki ukkomiehet paljaalla panemaan ketä sattuu ,niin saadaan lisää niitä lapsi...kyllä akat ne hoitaa. 🤔🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko synnyttää. Voi ihan hyvin olla tulematta raskaaksi.
Eikö ??? Sinähän se viisas olet. 😝😝😝😝
-viiden äiti