Hitto että keittää. Päsmärisiskoni joka elää kotirouvana yksinomaan ukkonsa rahoilla on arvioinut äidilleni eläketurvani tulevaa riittävyyttä (minulla vakituinen työpaikka)
Minulla on kuulemma liikaa lomaa. (Yötyö, vaihtelen kausittain yölisät vapaiksi)
Taustalla myös ilmeisesti jotain hampaankolossa koska hoidan äitini ja myös kuolimpesän raha-asioita. Joita hänen ukkonsa olisi ilmeisesti korkea-arvoisimpana hoitaa.
Arghh.
Aarghh.
Kommentit (34)
Ei kuolinpesän varoja saa siirtää ap:n tilille pesämunaksi. Se on kavallus.
Todennäköisesti hän on oman tilanteensa takia joutunut perehtymään aihepiiriin perusteellisesti ja ihmiset nyt vaan on sellaisia, että kun jotain oppii, niin sitten sitä tietoa sovelletaan niihinkin jotka eivät ole sitä pyytäneet. Hyvää hän tarkoittaa ja kaikki vainoharhaiset tulkinnat on ap sinun päässä. Käyttövoimana kateus?
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä???? Kannattaa pysyä siskosta ja miehestään niin paljon erossa kun mahdollista. Et kerro muita asioita kuin ne mitä heidän kuolinpesän tiimoilta kuuluu tietää. Vaikuttaa hyvin narsistiselta touhulta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskosi voi vaatia pesän jaon halutessaan, loppuu se pesän hoito. Sit taas tuo sun eläkkeen pohdinta on helposti hoidettu, kun kerrot, että olet ihan otse laskenut mikä on riittävää. En mä ymmärrä miksi sun kannattaa nostaa stressitasosi toisen spekuloinneista, anna spekuloida.
Varsinkin kun ap tekee ihan samaa siskoaan kohtaan, mitä hänelle kuuluu sen enempää siskonsa kotona olo?
En anna ohjeita, kuinka hänen tulisi olla kotonaan, mutta hän antaa minulle ja muille ohjeita, kuinka minun tulisi tehdä töitäni ja millaisia töitä.
Lisäksi hän yrittää jatkuvasti vähätellä ja mitätöidä minun ja edesmenneen isäni lämmintä ja luottamuksellista suhdetta. "Olit vain käytännön asioiden hoitaja silloin, kuin muita ei ollut saatavilla" Ynnä muuta mukavaa.
Mutta kuten sanottu, ei minun ongelmani. Hoidan kuolinpesän tiliasioita niin kauan, kuin äitini elää ns täysissä järjissä. (Äidilläni on kpesään hallinta ja tuottojen nautintaoikeus, joka voi jatkua vaikka 5 tai 10 vuotta vielä)
Ap
Sen pesän voi silti jakaa, ehkä kannattaisikin.
Tyypillistä täällä eli ensin moititaan jotain sukulaista, mutta tekstistä selviää, että itsellä on vähintään yhtä huonot käytöstavat ja suurta kaunaisuutta sukulaista kohtaan kuin moitinnan kohteella. Sepä hienoa, että kuolinpesän hoitaja spekuloi kavaltavansa pesästä rahaa, esimerkiksi.
Jos jompikumpi edes yrittäisi käyttäytyä kuin normaali aikuinen, voisi tilanne olla parempi. Mutta näissä sisaruskateusjutuissa järki jättää ilmeisesti täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä???? Kannattaa pysyä siskosta ja miehestään niin paljon erossa kun mahdollista. Et kerro muita asioita kuin ne mitä heidän kuolinpesän tiimoilta kuuluu tietää. Vaikuttaa hyvin narsistiselta touhulta!
Mitä narsistista tossa nyt on? Ap häärää kuolinpesässä ja loukkaantuu siskonsa neuvoista.
Vierailija kirjoitti:
Sisko haluaa päästä päsmäröimään kuolinpesän asioita ja sitä kiukuttaa kun et niitä hänen ukolleen anna. Tuttua touhua , miehen vanhempien kuolinpesässä oli samanlaista. "miksi se hoitaa asioita kun ei osaa , MINÄ kyllä hoitaisin kuolinpesää paremmin" . Jos sisko ei ole työelämässä hänellä on liikaa aikaa vatvoa muiden tekemistä. Älä reagoi mitenkään.
Eikö siskolla ole samat oikeudet kuolinpesän kuin sinulla, jos molemmat olette äitinne rintaperillisiä.
Eikä se muuksi muutu, vaikka olet saanut siskoltani valtakirjan pesän varojen hoitoon, niin yhtälailla hän on pesän osakas.
Ja osan samantekevää, kumpi hoitaa teistä kuolinpesän paremmin, kun pesän hoidosta on säädetty laissa.
Vierailija kirjoitti:
Sisko haluaa päästä päsmäröimään kuolinpesän asioita ja sitä kiukuttaa kun et niitä hänen ukolleen anna. Tuttua touhua , miehen vanhempien kuolinpesässä oli samanlaista. "miksi se hoitaa asioita kun ei osaa , MINÄ kyllä hoitaisin kuolinpesää paremmin" . Jos sisko ei ole työelämässä hänellä on liikaa aikaa vatvoa muiden tekemistä. Älä reagoi mitenkään.
Kuolinpesän hoitaminen ei kuulu millään tavalla siskon miehelle, hän ei ole kuolinpesän osakas. Ei myöskään kannata alkaa edes vitsillä puhua, että käyttää kuolinpesän varoja omiin menoihin, siitä ei seuraa itselle mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskosi voi vaatia pesän jaon halutessaan, loppuu se pesän hoito. Sit taas tuo sun eläkkeen pohdinta on helposti hoidettu, kun kerrot, että olet ihan otse laskenut mikä on riittävää. En mä ymmärrä miksi sun kannattaa nostaa stressitasosi toisen spekuloinneista, anna spekuloida.
Varsinkin kun ap tekee ihan samaa siskoaan kohtaan, mitä hänelle kuuluu sen enempää siskonsa kotona olo?
En anna ohjeita, kuinka hänen tulisi olla kotonaan, mutta hän antaa minulle ja muille ohjeita, kuinka minun tulisi tehdä töitäni ja millaisia töitä.
Lisäksi hän yrittää jatkuvasti vähätellä ja mitätöidä minun ja edesmenneen isäni lämmintä ja luottamuksellista suhdetta. "Olit vain käytännön asioiden hoitaja silloin, kuin muita ei ollut saatavilla" Ynnä muuta mukavaa.
Mutta kuten sanottu, ei minun ongelmani. Hoidan kuolinpesän tiliasioita niin kauan, kuin äitini elää ns täysissä järjissä. (Äidilläni on kpesään hallinta ja tuottojen nautintaoikeus, joka voi jatkua vaikka 5 tai 10 vuotta vielä)
Ap
Silloin siihen pitää olla kaikkien pesän osakkeiden suostumus, myös siskon, kun hän on yhtälailla pesänosakas kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Silloin siihen pitää olla kaikkien pesän osakkeiden suostumus, myös siskon, kun hän on yhtälailla pesänosakas kuin ap.
Riittää kun yksi vaatii jakoa, mitään suostumuksia tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Voisit kysyä siskosi eläkettä jos tulee avioero, paljonkos se takuueläke onkaan?
Eiköhän hänelle ole ostettu eläkerahastoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten tärkeää sinulle on korostaa sitä, että sinulla oli erityisempi/läheisempi suhde teidän molempien isään ja että siskosi varmasti myös sen tiedostaa ja myöntää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten tärkeää sinulle on korostaa sitä, että sinulla oli erityisempi/läheisempi suhde teidän molempien isään ja että siskosi varmasti myös sen tiedostaa ja myöntää?
Niin eiköhän se ole ap, joka tässä on katkeroitunut kun isäpappa ei testamentannutkaan hänelle enempää vaan molemmat saavat perintönsä perintökaaren mukaan. Muutoinkin tuo, että ap hoitaa kuolinpesän varoja, on vähintäänkin kyseenalaista. Toivottavasti siskon mies kertoo siskolle oikeutensa vaatia jakoa. Loppuu tuo sairas vallankäyttö perheessä.
Ja jatkoa...hoidellut asioita, jotka kuulemma "vaikka apinakin osaa" (miehensä mielipide)
Suku on pahin
Ap