Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Motivaatio ja maku menee koko hoitoalaan palkattomien työharjoitteluiden takia

Vierailija
22.05.2022 |

Siellä saa paahtaa töitä niska limassa kuten muutkin, tylsimmät tehtävät sysätään harjoittelijalle, eikä missään nimessä saa tehdä tehtäviä, missä oppisi jotain hyödyllistä ja kiinnostavaa. Viikonloput ja juhlapyhät joutuu olemaan ilmaisorjana lähes jatkuvasti. Kukaan ei myöskään arvosta apuani, vaan käyttäydytään, kuin minulle olisi suurikin kunnia että saan olla siellä. Tai sitten käyttäydytään, kuin olisin välttämätön paha ja pelkästään tiellä. Olen hyvin lähellä jättää koko opiskelun kesken, en halua enää tämän jälkeen ikinä yhteenkään palkattomaan orjatyöhön.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi, että harjoittelussa opiskelija saa tehdä niitä asioita mitkä on tavoitteet ja mitä haluaa oppia. Näin minulle sanottiin sh harjoittelussa ja näin minä sanon myös omille ohjattaville.

Se opiskelijahan tekee töitä ohjaajan kanssa. Ei ohjaaja voi laittaa opiskelijaa töihin ja itse tehdä muuta. Patistan myös tauolle, vaikka itse en aina ehdi.

Vierailija
2/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa se on muittenkinalojen opiskelijoilla. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaajasi ovat nyt uransa huipulla ja kokevat että heidän täytyy nyt esittää niin ammattimaista ja siirtää luutuneet oppinsa ja käytäntönä harjoittelijalle, harjoittelialta ei voida odottaa heidän katsannossaan uudistamisideoita.

Yliopistoharjoittelijoihin suhtaudutaan toisin kun he oman alansa tutkijoita ja jo opiskelu aiheessa voivat olla tuoreen oppinsa ja tietonsa vuoksi asiaa paremmin tuntevia ja "paremmin informoituja" kuin aiemmin alalta valmistuneet.

Tuo esille uusia tuulia jos olet sellaisia opiskelussasi saanut ja suhtaudu pönöttäviin hoitsuihin asenteella että sinä ainakin opit, he eivät tule enää koskaan oppimaan mitään.

Vihjile hieman että olet kiinnostunut jatko-opinnoista ja hieman vähättelekkin saamasi koulutusta niin voit lopulta saada ihan hyvää oppia kun kun annat ymmärtää että et pidä vanhaa oppirakennelmaa kaikin puolin kestävänä.

T n44 joka opiskeli lähihoitajaksi, sitten aikuislukio ja lääkiksen

Vierailija
4/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala laitoshuoltajaksi. Oikeasti ei hullumpaa työtä. Saa olla toiminnassa läsnä, samat edut, eikä tarvitse huolehtia potilaiden voinneista.

Vierailija
5/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjaajasi ovat nyt uransa huipulla ja kokevat että heidän täytyy nyt esittää niin ammattimaista ja siirtää luutuneet oppinsa ja käytäntönä harjoittelijalle, harjoittelialta ei voida odottaa heidän katsannossaan uudistamisideoita.

Yliopistoharjoittelijoihin suhtaudutaan toisin kun he oman alansa tutkijoita ja jo opiskelu aiheessa voivat olla tuoreen oppinsa ja tietonsa vuoksi asiaa paremmin tuntevia ja "paremmin informoituja" kuin aiemmin alalta valmistuneet.

Tuo esille uusia tuulia jos olet sellaisia opiskelussasi saanut ja suhtaudu pönöttäviin hoitsuihin asenteella että sinä ainakin opit, he eivät tule enää koskaan oppimaan mitään.

Vihjile hieman että olet kiinnostunut jatko-opinnoista ja hieman vähättelekkin saamasi koulutusta niin voit lopulta saada ihan hyvää oppia kun kun annat ymmärtää että et pidä vanhaa oppirakennelmaa kaikin puolin kestävänä.

Valitettavasti sitten saa huonot arvostelut ja haukut jos tuo omaa teoriaosaamistaan esille (joka on uudempaa kuin niillä kävyillä).

Vierailija
6/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ihan kamalaa! Viikkoja orjatyössä pokkuroimassa ja esittämässä, kuinka mukavaa on.

Minulla oli viellä pitkät koulu -ja harjoittelumatkat, huh huh.

Vierailija
7/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti sitten saa huonot arvostelut ja haukut jos tuo omaa teoriaosaamistaan esille (joka on uudempaa kuin niillä kävyillä).

Eikä saa. Itse sanon aina omille ohjattaville, että saa ja pitää kyseenalaistaa ja sanoa, jos on opetettu toisin.

Vierailija
8/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että harjoittelussa opiskelija saa tehdä niitä asioita mitkä on tavoitteet ja mitä haluaa oppia. Näin minulle sanottiin sh harjoittelussa ja näin minä sanon myös omille ohjattaville.

Se opiskelijahan tekee töitä ohjaajan kanssa. Ei ohjaaja voi laittaa opiskelijaa töihin ja itse tehdä muuta. Patistan myös tauolle, vaikka itse en aina ehdi.

Olisikin niin, että kaikki ohjaajat olisivat kuin sinä. Usein ohjaajaksi ei halua kukaan ja tehtävään nakitetaan se joka soveltuu kaikkein huonoiten siihen.

Vierailija
9/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö! En usko ap:n olevan opiskelijana terveydenhuollossa. Opiskelijat eivät tee yleensä työharjoittelua viikonloppuisin, saatikka ainakaan koskaan juhlapyhinä. Ihan outoa tarinaa taas täällä..

Vierailija
10/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lähihoitajakoulutuksen kun ensimmäisessä harkkapaikassa (päiväkoti) oli niin nihkeä työilmapiiri. Sanoivat vielä, että heillä ollaan kuulemma poikkeuksellisen lempeitä opiskelijoita kohtaan 😅🤦🏼

Vierailija
11/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! En usko ap:n olevan opiskelijana terveydenhuollossa. Opiskelijat eivät tee yleensä työharjoittelua viikonloppuisin, saatikka ainakaan koskaan juhlapyhinä. Ihan outoa tarinaa taas täällä..

Kyllä ainakin lähihoitajaopiskelijat joutuvat tekemään viikonloppuja ja juhlapyhiä, jos oma ohjaaja on silloin töissä.

Vierailija
12/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeisen vuoden terveydenhoitajaopiskelija ja kyllä muuten jokaisessa vuorotyöharkassa tehtiin viikonloppuja ja mahdollisesti harkan ajalle sattuneita juhlapyhiä. Vuorot tehdään pääasiassa ohjaajan vuorojen mukaan.

Vierailija
13/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin lähihoitajaopiskelijat joutuvat tekemään viikonloppuja ja juhlapyhiä, jos oma ohjaaja on silloin töissä.

Ei varmasti pidä paikkansa. 

Minulla on 31 vuotta sh työkokemusta takana ja olen ohjannut lukemattomia opiskelijoita. Opiskelijat ovat hyvin hyvin poikkeuksellisesti ehkä viikonlopun päivän työharjoittelussa jos hänellä itsellään on tarve siihen esim. sen takia, että arkipäivänä on jokin pakollinen meno. Mutta yleensä ottaen opiskelijat eivät tee muuta kuin arkipäivävuoroja. Mutta jos oma ohjaaja on lomalla tai vapaapäivällä tai vaikkapa yövuorossa, niin silloin opiskelijaa ohjaa joku muu arkipäivävuorossa oleva hoitaja. 

Vierailija
14/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeisen vuoden terveydenhoitajaopiskelija ja kyllä muuten jokaisessa vuorotyöharkassa tehtiin viikonloppuja ja mahdollisesti harkan ajalle sattuneita juhlapyhiä. Vuorot tehdään pääasiassa ohjaajan vuorojen mukaan.

Lisään vielä sen, että meillä ainakin opettajat myös vaati sitä että tehdään niitä epämukavampiakin vuoroja. Eli jokaisessa harjoittelussa tuli olla ainakin yksi viikonloppu töissä ja yksi yövuoro. Aamuja ja iltoja toki myös suhtkoht tasaisesti.

T. 12

Vierailija
15/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti pidä paikkansa. 

Minulla on 31 vuotta sh työkokemusta takana ja olen ohjannut lukemattomia opiskelijoita. Opiskelijat ovat hyvin hyvin poikkeuksellisesti ehkä viikonlopun päivän työharjoittelussa jos hänellä itsellään on tarve siihen esim. sen takia, että arkipäivänä on jokin pakollinen meno. Mutta yleensä ottaen opiskelijat eivät tee muuta kuin arkipäivävuoroja. Mutta jos oma ohjaaja on lomalla tai vapaapäivällä tai vaikkapa yövuorossa, niin silloin opiskelijaa ohjaa joku muu arkipäivävuorossa oleva hoitaja. 

Millaisessa yksikössä olet töissä? Terkuin tuo terkkariopiskelija ylempää.

Vierailija
16/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Suomi on kyllä ihmeellinen maa, kun palkatta teetetään töitä. Tsemppiä

Vierailija
17/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu- ja ravintola-alan opinnoissa en tehnyt yhtään harjoittelua palkatta. Vaihda sinne.

Vierailija
18/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Yhdysvalloissa ysärillä collegessa ja siis työssä ensiavussamme, meillä oli 45 000 opiskelijaa ja pieni kaupunki lisäksi ympärillä, oli aika kiire välillä. Olin First medical Mitä alimmassa palkkaluokassa, ihan perushoitotyötä.

Tienasin iisisti 10 000 dollaria kuukaudessa kolmen tai neljän pitkän päivän työviikolla.

Viikonloppuna jos oli urheilutapahtumia niin heti oli 2500 dollaria päivä, mutta se siis olikin koko vuorokausi toki.

Paljon rahaa ysärillä sekin. Ja siis ihan kaikki halukkaat sai töitä, kaikkialla kysyttiin töihin. Ostarilla kun näkivät hoitoalan opiskelijakortti niin kysyivät työhön, ostareiden lääkintähenkilöstöön!

Nyt Yhdysvalloissa helposti tuollaisessa vähän enemmän maksavien seniorikansalaisten palvelutaloja vastaavissa harrastus- ja hoitokodeissa hoitajat tienaa 500 000 vuodessa.

Vakuutuksilla nämä ihmiset veteraanikodeissaan jotka tosi hulppeita, koko ikänsä maksaneet vakuutusta eläkepäiviksi ja sitten eläkeyhtiö maksaa näitä veteraanit aloja. Hoitopaikka miljoonan vuodessa ja melkein kaikki täällä voi sen ottaa kun se raha tulee vakuutusyhtiöltä jotka saaneet näiltä rahaa 50-60 luvuilta asti.

Mut joku Norja tosi köyhy hoitotieteen harjoittaja ole.

Viimeisiä aloja Yhdysvalloissa palvelualoilla jossa kysyntä paljon, paljon suurempaa kuin tarjonta

Vierailija
19/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Yhdysvalloissa ysärillä collegessa ja siis työssä ensiavussamme, meillä oli 45 000 opiskelijaa ja pieni kaupunki lisäksi ympärillä, oli aika kiire välillä. Olin First medical Mitä alimmassa palkkaluokassa, ihan perushoitotyötä.

Tienasin iisisti 10 000 dollaria kuukaudessa kolmen tai neljän pitkän päivän työviikolla.

Viikonloppuna jos oli urheilutapahtumia niin heti oli 2500 dollaria päivä, mutta se siis olikin koko vuorokausi toki.

Paljon rahaa ysärillä sekin. Ja siis ihan kaikki halukkaat sai töitä, kaikkialla kysyttiin töihin. Ostarilla kun näkivät hoitoalan opiskelijakortti niin kysyivät työhön, ostareiden lääkintähenkilöstöön!

Nyt Yhdysvalloissa helposti tuollaisessa vähän enemmän maksavien seniorikansalaisten palvelutaloja vastaavissa harrastus- ja hoitokodeissa hoitajat tienaa 500 000 vuodessa.

Vakuutuksilla nämä ihmiset veteraanikodeissaan jotka tosi hulppeita, koko ikänsä maksaneet vakuutusta eläkepäiviksi ja sitten eläkeyhtiö maksaa näitä veteraanit aloja. Hoitopaikka miljoonan vuodessa ja melkein kaikki täällä voi sen ottaa kun se raha tulee vakuutusyhtiöltä jotka saaneet näiltä rahaa 50-60 luvuilta asti.

Mut joku Norja tosi köyhy hoitotieteen harjoittaja ole.

Viimeisiä aloja Yhdysvalloissa palvelualoilla jossa kysyntä paljon, paljon suurempaa kuin tarjonta

Pääsisiköhän sinne töihin suomalaisella lh tai sh tutkinnolla?

Vierailija
20/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vasta sh opiskelija ohjattavana kuusi viikkoa. Teki lähes kaikki vuorot minun kanssa. Teen kolmivuorotyötä ja myös viikonloppuisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän