Naisen orgasmi...sen saamisen vaikeus ehkäpä.
3. Klitoris ei saa tarpeeksi hyväilyä
Dweckin mukaan 70 prosenttia naisista saa orgasmin helpommin klitorista stimuloimalla kuin yhdynnässä. Itsetyydytyksessä, käsipelissä ja suuseksissä klitoris saa usein huomiota, mutta yhdynnässä se vaatii hieman enemmän vaivaa.
Lähetyssaarnaaja-asennossa voi auttaa se, että kumppani liikkuu hitusen ylemmäs.
Dweck neuvoo kokeilemaan erilaisia asentoja ja seksileluja. Esimerkiksi perinteisessä lähetyssaarnaaja-asennossa voi auttaa se, että kumppani liikkuu hitusen ylemmäs, jolloin penis stimuloi klitorista paremmin.
Muista myös, ettei kumppanisi ole ajatustenlukija. Jos haluat hänen tekevän jotain, puhu siitä. Seksistä avoimesti keskustelevat parit ovat tutkitusti onnellisia. Jos puhuminen on hankalaa, kokeile vaikka näyttää kumppanillesi, miten haluat itseäsi koskettavan.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä miksi täällä puhutaan, että se on helppoa naisille. Miksi sitten yleisesti lehdissäkin puhutaan naisten orgasmivaikeuksista, ja neuvoja toisensa perään.
Ja tutkimuksissa nimenomaan on tullut esiin,että naisille se miehen orgasmiontärkeämpi kuin se oma, eli eivät naiset edes itse arvosta omaa orgasmiaan.
Ihan tätä saapi lukea.
Tutkimus = iltasanomien seksikysely, vai puhutko nyt ihan tieteellisestä tutkimuksesta?
Puhutaanhan lehdissä myös mm miesten erektiovaikeuksista ja vinkkiä toisensa perään, eikä se sitä tarkoita että monet miehet niistä kärsisivät. Ylipäätänsä mediassa on usein esillä monenlaiset ongelmat, eikä sellaiset tilanteet, kun kaikki on hyvin ja mallikkaasti. Ei pidä vetää johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä miksi täällä puhutaan, että se on helppoa naisille. Miksi sitten yleisesti lehdissäkin puhutaan naisten orgasmivaikeuksista, ja neuvoja toisensa perään.
Ja tutkimuksissa nimenomaan on tullut esiin,että naisille se miehen orgasmiontärkeämpi kuin se oma, eli eivät naiset edes itse arvosta omaa orgasmiaan.
Ihan tätä saapi lukea.
Tutkimus = iltasanomien seksikysely, vai puhutko nyt ihan tieteellisestä tutkimuksesta?
Puhutaanhan lehdissä myös mm miesten erektiovaikeuksista ja vinkkiä toisensa perään, eikä se sitä tarkoita että monet miehet niistä kärsisivät. Ylipäätänsä mediassa on usein esillä monenlaiset ongelmat, eikä sellaiset tilanteet, kun kaikki on hyvin ja mallikkaasti. Ei pidä vetää johtopäätöksiä.
En kummastakaan. Puhun hevosmiesten tietotoimistosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tätä saapi lukea.
Mihinkäs sinun tutkimuksesi perustuu? väitätkö ettei näitä ongelmia ole? Varmasti on. ja ainakin se Khilströmkin just tuosta asenteesa että naiset eivät itsekkään arvosta kuin sitä miehen nautintoa, naiset kai senverran kiltimpiä. Äläkä nyt kirjoita että "älä yleistä" kun en niin tee. Eihän se kaikilla toki noin mene. Ja onhan se finsexkin tutkinut, ettei suuri osa naisista saa yhdynnässä. Sitä ei voitu sitten sanoa tai erikseen kysellä moniko sai kun käytettiinkin jotain apuvälinettä tai ihan sormia,, koska sitä ei alunperinkään aiemmin kysyttty, niin eivät olisi vertailukelpoisia.
Nytkin kun puhutaan saako vaiko ei, ei tiedä miten saa jos saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tätä saapi lukea.
Puhutaanhan lehdissä myös mm miesten erektiovaikeuksista ja vinkkiä toisensa perään, eikä se sitä tarkoita että monet miehet niistä kärsisivät. Ylipäätänsä mediassa on usein esillä monenlaiset ongelmat, eikä sellaiset tilanteet, kun kaikki on hyvin ja mallikkaasti. Ei pidä vetää johtopäätöksiä.Mihinkäs sinun tutkimuksesi perustuu? väitätkö ettei näitä ongelmia ole? Varmasti on. ja ainakin se Khilströmkin just tuosta asenteesa että naiset eivät itsekkään arvosta kuin sitä miehen nautintoa, naiset kai senverran kiltimpiä. Äläkä nyt kirjoita että "älä yleistä" kun en niin tee. Eihän se kaikilla toki noin mene. Ja onhan se finsexkin tutkinut, ettei suuri osa naisista saa yhdynnässä. Sitä ei voitu sitten sanoa tai erikseen kysellä moniko sai kun käytettiinkin jotain apuvälinettä tai ihan sormia,, koska sitä ei alunperinkään aiemmin kysyttty, niin eivät olisi vertailukelpoisia.
Enhän minä tuossa kommentissani viitannut itse mihinkään tutkimukseen, vaan tiedustelin nimenomaan, mihin tutkimukseen itse mahdoit viitata. Minä puhuin yleisesti mediasta, en tutkitusta tiedosta. Toisekseen en kieltänyt, etteikö ongelmia olisi, mistä niin päättelit? Erilaisille ongelmille annetaan paljon palstatilaa, mutta sen perusteella ei voi päätellä, miten yleisesti kutakin ongelmaa esiintyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tätä saapi lukea.
Puhutaanhan lehdissä myös mm miesten erektiovaikeuksista ja vinkkiä toisensa perään, eikä se sitä tarkoita että monet miehet niistä kärsisivät. Ylipäätänsä mediassa on usein esillä monenlaiset ongelmat, eikä sellaiset tilanteet, kun kaikki on hyvin ja mallikkaasti. Ei pidä vetää johtopäätöksiä.Mihinkäs sinun tutkimuksesi perustuu? väitätkö ettei näitä ongelmia ole? Varmasti on. ja ainakin se Khilströmkin just tuosta asenteesa että naiset eivät itsekkään arvosta kuin sitä miehen nautintoa, naiset kai senverran kiltimpiä. Äläkä nyt kirjoita että "älä yleistä" kun en niin tee. Eihän se kaikilla toki noin mene. Ja onhan se finsexkin tutkinut, ettei suuri osa naisista saa yhdynnässä. Sitä ei voitu sitten sanoa tai erikseen kysellä moniko sai kun käytettiinkin jotain apuvälinettä tai ihan sormia,, koska sitä ei alunperinkään aiemmin kysyttty, niin eivät olisi vertailukelpoisia.
Enhän minä tuossa kommentissani viitannut itse mihinkään tutkimukseen, vaan tiedustelin nimenomaan, mihin tutkimukseen itse mahdoit viitata. Minä puhuin yleisesti mediasta, en tutkitusta tiedosta. Toisekseen en kieltänyt, etteikö ongelmia olisi, mistä niin päättelit? Erilaisille ongelmille annetaan paljon palstatilaa, mutta sen perusteella ei voi päätellä, miten yleisesti kutakin ongelmaa esiintyy.
Jospa vaikka hankit käsiisi -79 suomennetun HITE-raportin, jossa yli 600 sivua siitä mieten naiset saa orgameja, saako ollenkaan ja miltä tuntuu. Siitä lähtien lehdissä yms ollut takuvasti samaa tietoa, että vain puolet naisista saa orgasmeja yhdynnässä, 40% lisää jollakin tavalla edes joskus ja loput ei mitenäkään. Eikä asia ole tainnut vieläkään muuttua mihinkään tänä päivänä.
Kukaan ei ole tutkinut mikä osuus on miesten osaamattomuudella, syystä, että naistenvälisissä parisuhteissa saavat enemmän orgasmeja kuin heterosuhteissa. Vaimoni ei olisi saanut varmaan ensimmäistään, jos en olisi niihin kaiken mielenkiintoni, taitoni ja kokemukseni panostanut. Ymmärsin jo nuoreja, että ensin tulee kaikki muu ja sitten yhdyntä ja viimeisenä kalun sopiva koko. Ennen minua vaimoni ei ollut saanut ensimmäistäkään, eikä omakiva kuulemma tuntunut miltään. Joten hän on ollut koko ikänsä riippuvainen minun tekemisistä ja rakkaudesta. Minusta meillä ollut hyvä diili, hän on antanut pillua nuoltavaksi ja naitavaksi ja minä tuottanut hänelle orgasmeja, josta nautittu molemmat. Ilman naisen halua ja orgasmeja minua ei seksi kiinnosta. Tottunut varmaan liian hyvään.
Joo eivätsaa naiset, ja mistä sen tietää miksi. Osansa on miesten taitamattomuudella, se on selvää. ja jos nyt ajatellaan sitä tavallista lähäriä, niin ei siinä nainen kauheesti voi vaikuttaa oikein mihinkään, paitsi aivoillaan.
Se miesten into täällä vähätellä asiaa, se on outo, mutta tarjoilen sitä miesten egoa syyksi, eli, mies haluaa tunteen, että HÄN on aiheuttanut naisell se Oon, ja niin että vielä kalulla yk-sis-tään ja kun se ei ihan niin mene, pitää palstalla vääntää, että "juu minä kyllä, minä minä ja mun nainen" varmaan joku saakin en kiistä, enkä haluakkaan.
Että siitä vaan nauttimaan ne jotka saavat.
Mutta nauttia voi sellainenkin nainen , jonka mies tekee jotain muutakin jotenkin muuten, eri komboilla.Se on varmaa, ja SITÄ ei saa mitenkään aliarvostaa! Menaiset ollaan ihan yhtä hyviä saimme miten tahansa.
Mun mielestä kaikille morsiammille pitäisi antaa satisfaijeri häälahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea!
Ainahan miestä voi vaihtaa. Helppoa ja kätevää
Luin ketjun läpi ja tein oudon ja ikävän huomion; missä nainen kirjoitti saavansa nautintoa ja orgasmeja tavalla millä vaan, oli saanut alapeukkuja. Kertoo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Sitten saaminen ilman sitä on vieläkin vaikeampaa. Tunnottomuus ei ole hyvä juttu pillussa eikä klitassa.
Vierailija kirjoitti:
Joo eivätsaa naiset, ja mistä sen tietää miksi. Osansa on miesten taitamattomuudella, se on selvää. ja jos nyt ajatellaan sitä tavallista lähäriä, niin ei siinä nainen kauheesti voi vaikuttaa oikein mihinkään, paitsi aivoillaan.
Se miesten into täällä vähätellä asiaa, se on outo, mutta tarjoilen sitä miesten egoa syyksi, eli, mies haluaa tunteen, että HÄN on aiheuttanut naisell se Oon, ja niin että vielä kalulla yk-sis-tään ja kun se ei ihan niin mene, pitää palstalla vääntää, että "juu minä kyllä, minä minä ja mun nainen" varmaan joku saakin en kiistä, enkä haluakkaan.
Mutta nauttia voi sellainenkin nainen , jonka mies tekee jotain muutakin jotenkin muuten, eri komboilla.Se on varmaa, ja SITÄ ei saa mitenkään aliarvostaa! Menaiset ollaan ihan yhtä hyviä saimme miten tahansa.
Voi nainen tehdä lähärissä. Voi tehdä vaikka niin kuin vaimoni teki, kun ei jyystäminen tuntunut hyvältä. Lukitsi minut jaloilla paikalleen kietomalla jalat ympärilleni ja otti oman orgasminsa. Kyllä siihen tottui ajamittaan, ettei saa jyystää voimalla.
Missä vaiheessa täällä on kukaan mies vähätellyt naisesten orgasmeja? Koko ajan ollaan syyttämässä miehiä, jos miehet haluaa yhdyntää. Onko tullu yhtään mieleen, että naiset haluaa ihan yhtä paljon.
Miehet tekee sitä ja tätä. Niin joutuu tekemään, kun naiset ovat tunnetusti hitaita lämpenemään. Jos mies ei "uhraa" aikaansa ja vaivaansa ja panosta naisen kiihoittamiseen jää naiselta orgasmit saamatta. Oli kyse sitten suuseksillä annettavasta, mihin menee normisti varmaan 15min ja toisinaan liki 30 min. Ei ole kyse mistään miehen egon nostattamisesta, vaan siitä, että nainen vaatii pitkän esivalmistelun saadakseen haluamansa orgasmin. Halusi sitten suuseksillä tai ydynnässä. Se on sitten miehen asennoitumisesta kiinni haluaako uhrata naisensa puolesta aikaa ja vaivaa. Eikä kaikki miehet edes osaa tuottaa naiselle orgasmeja. Monet naiset, kuten vaimoni, eivät edes itse tiedä miten saavat parhaiten tai mitä miehen pitäisi tehdä. Eivät osaa edes neuvoa. Miehenä olen sitä mieltä, että naisten pitäisi vaatia miehen opettelevan, jotta saisivat myös nautintoja ja orgasmeja. Yrittää pitää ainakin.
Aina kun vaimon orgasmit jäi jotenkin jumiin, eikä saanut yhdynnässä, panostin seuraavalla kerralla orgasmin kaivamiseen ja tuottamiseen suuseksillä ennen yhdyntää. Nuoremana harvemmin ja jossain 55v paikkeilla suuseksillä saadut ylitti jo yhdynnässä saadut, kunnes yhdynnässä saatuja ei enää edes ole yritetty. Minulle ollut se ja sama miten vaimon on saanut, kunhan on saanut omansa mitä on aina myös halunnut saada. Vaimoani ei ole koskaan kiinnostanut seksi, ilman hänen omaa orgasmiaan. Enkä ihan heti usko, että kukaan muukaan nainen haluaa olla saamatta orgasmia. Eihän kukaan sano miehille, ettei teidän ole pakko saada joka kerta. Miksi naiset ja näyttää seksuaaliterapeutitkin sanovat, ettei naisen ole pakko aina saada, voi nauttia muutenkin. Voi toki, mutta miksi ehdoin tahdoin jättäisi naisen ilman.
Vaimoni teki minusta varmasti paremman seksissä, koska hän vaati minun hoitavan hänen tyydyttämisen ja orgasmit. Siksi jouduin keksimään kaikki tavat,miten vaimon halut toteutui, vaan eipä ole jäänyt ilman kun ollut seksiä. Jos minulta kysytään, niin hän on hidas deeseli lämpenemään, mutta lukemani mukaan taitaa olla ihan normaalin hidas. Aina siinä mennyt n. 15-30min, jotta saanut orgasminsa. Joten mies joutuu kyllä aika paljon panostamaan naiseensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten saaminen ilman sitä on vieläkin vaikeampaa. Tunnottomuus ei ole hyvä juttu pillussa eikä klitassa.
Siis olen käyttänyt satisfyeriä ihan päivittäin ja monastikkin, eikä ole tunnottomuutta, päinvastoin! Mieheni kanssa jokapäivä seksiä myös, ja kyllä saan järkkyjä orgasmeja. Tarvitsen paljon seksiä!! Näin menty jo vuosia, siis sillä koneella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi nainen tehdä lähärissä. Voi tehdä vaikka niin kuin vaimoni teki, kun ei jyystäminen tuntunut hyvältä. Lukitsi minut jaloilla paikalleen kietomalla jalat ympärilleni ja otti oman orgasminsa. Kyllä siihen tottui ajamittaan, ettei saa jyystää voimalla.
Missä vaiheessa täällä on kukaan mies vähätellyt naisesten orgasmeja? Koko ajan ollaan syyttämässä miehiä, jos miehet haluaa yhdyntää. Onko tullu yhtään mieleen, että naiset haluaa ihan yhtä paljon.
Miehet tekee sitä ja tätä. Niin joutuu tekemään, kun naiset ovat tunnetusti hitaita lämpenemään. Jos mies ei "uhraa" aikaansa ja vaivaansa ja panosta naisen kiihoittamiseen jää naiselta orgasmit saamatta. Oli kyse sitten suuseksillä annettavasta, mihin menee normisti varmaan 15min ja toisinaan liki 30 min. Ei ole kyse mistään miehen egon nostattamisesta, vaan siitä, että nainen vaatii pitkän esivalmistelun saadakseen haluamansa orgasmin. Halusi sitten suuseksillä tai ydynnässä. Se on sitten miehen asennoitumisesta kiinni haluaako uhrata naisensa puolesta aikaa ja vaivaa. Eikä kaikki miehet edes osaa tuottaa naiselle orgasmeja. Monet naiset, kuten vaimoni, eivät edes itse tiedä miten saavat parhaiten tai mitä miehen pitäisi tehdä. Eivät osaa edes neuvoa. Miehenä olen sitä mieltä, että naisten pitäisi vaatia miehen opettelevan, jotta saisivat myös nautintoja ja orgasmeja. Yrittää pitää ainakin.
Aina kun vaimon orgasmit jäi jotenkin jumiin, eikä saanut yhdynnässä, panostin seuraavalla kerralla orgasmin kaivamiseen ja tuottamiseen suuseksillä ennen yhdyntää. Nuoremana harvemmin ja jossain 55v paikkeilla suuseksillä saadut ylitti jo yhdynnässä saadut, kunnes yhdynnässä saatuja ei enää edes ole yritetty. Minulle ollut se ja sama miten vaimon on saanut, kunhan on saanut omansa mitä on aina myös halunnut saada. Vaimoani ei ole koskaan kiinnostanut seksi, ilman hänen omaa orgasmiaan. Enkä ihan heti usko, että kukaan muukaan nainen haluaa olla saamatta orgasmia. Eihän kukaan sano miehille, ettei teidän ole pakko saada joka kerta. Miksi naiset ja näyttää seksuaaliterapeutitkin sanovat, ettei naisen ole pakko aina saada, voi nauttia muutenkin. Voi toki, mutta miksi ehdoin tahdoin jättäisi naisen ilman.
Vaimoni teki minusta varmasti paremman seksissä, koska hän vaati minun hoitavan hänen tyydyttämisen ja orgasmit. Siksi jouduin keksimään kaikki tavat,miten vaimon halut toteutui, vaan eipä ole jäänyt ilman kun ollut seksiä. Jos minulta kysytään, niin hän on hidas deeseli lämpenemään, mutta lukemani mukaan taitaa olla ihan normaalin hidas. Aina siinä mennyt n. 15-30min, jotta saanut orgasminsa. Joten mies joutuu kyllä aika paljon panostamaan naiseensa.
Minä kyllä kirjoitin vain, että miksi tuleealapeukkuja, en minä mitään miehistäkai puhunut. mutta tottahan se on! Ja varsinkin just, jos nainen kirjoittaa saaneensa jotenkin muuten kuin sillä pelkällä yhdynnällä.
Laitan esimerkin, jos löydän..
"Meillä mennään jotenkin saksityyliin, eli mies panee hiukan sillai sivusta, se ilmeisest osuu just johonkin g- pisteeseen, ja kun samalla hellästi koskettelee klitorista, ei kyllä kestä kauan kun tulee iso O ja myös se squirtti. Se on sillointodellakin iso O huudolla.
Mies kyllä tunee kullissaan kun vagina supistelee taajaan."
tuon nyt löysin , saanut 3 alapeukkua. miksiköhän.
Toi on totta, että puhutaan ettei aina tarvii saada. Miksi ihmeessä,minä ainakin haluan ja saankin jokakerta.
Millon olette kuulleet, ettei "miehen nyt aina tarvitse saada"...
Vierailija kirjoitti:
Toi on totta, että puhutaan ettei aina tarvii saada. Miksi ihmeessä,minä ainakin haluan ja saankin jokakerta.
No ihan kuriositeettina, minun (mies) ei tarvitsisi aina saada. Vaimolle sellainen ajatus ei kyllä oikein mitenkään käy joten hän sitten joka kerran vauhdittaa minut loppuun kun itse ei enempään pysty.
Mutta itsetyydytyksessä jätän useinkin orgasmin ottamatta, nautiskelen vain kiihotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan kuriositeettina, minun (mies) ei tarvitsisi aina saada. Vaimolle sellainen ajatus ei kyllä oikein mitenkään käy joten hän sitten joka kerran vauhdittaa minut loppuun kun itse ei enempään pysty.
Mutta itsetyydytyksessä jätän useinkin orgasmin ottamatta, nautiskelen vain kiihotuksesta.
Juu kyllä,ei minunkaan mies aina saa. Mutta pointti olikin siinä arvostuksessa; ei lehdissä kukaan kirjoittaisi kuten naisille, ettei nyt "miehen aina tarvitse saada"!! Siinä on vissi ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olen käyttänyt satisfyeriä ihan päivittäin ja monastikkin, eikä ole tunnottomuutta, päinvastoin! Mieheni kanssa jokapäivä seksiä myös, ja kyllä saan järkkyjä orgasmeja. Tarvitsen paljon seksiä!! Näin menty jo vuosia, siis sillä koneella.
Sinulla noin. Osa naisista on kuitenkin raportoinut tunnottumuutta ja turtumista, eikä se ole hyvä asia millään mittarilla. Vertaantuisiko tämä sitten pornon katseluun miehillä, että osalla siitä kehittyy ongelma ja kanki ei enää nouse muutoin. Ihmiset ovat erilaisia ja yhdelle hyvä neuvo on toiselle huono.
1. Naisen orgasmi on voimakkaampi kuin miehen.
TARUA. Orgasmien voimakkuuden vertaaminen on lähes mahdotonta, sillä se vaihtelee paljon samallakin ihmisellä eri kerroilla. Lisäksi orgasmin vaikutus voi kestää pitkäänkin hyvän olon tunteena koko kehossa.
Orgasmin tuottaa tahdosta riippumattoman hermoston aikaansaama kohdun, emättimen ja peräaukon lihasten supistelu, mikä tuo nautinnon tunnetta. Orgasmin kokemiseen ja sen voimakkuuteen vaikuttavat siksi lihasten kunto, verenkierto sekä hermotus.
Lue lisää: Mitä tiukempi alapää, sen parempaa seksiä? Asiantuntija vastaa 9:ään lantionpohjaan liittyvään väitteeseen
Lisäksi orgasmista saatua nautintoa lisäävät aivojen tuottamat hyvän olon hormonit kuten oksitosiini ja prolaktaani.
2. Vain harva saa orgasmin yhdynnässä.
TOTTA. Finnsex 2015 -tutkimuksen mukaan vähemmistö eli 46 % naisista ilmoittaa saavansa orgasmin pelkästä yhdynnästä. Orgasmeja saadaan selvästi helpommin sekä klitorista että emätintä stimuloidessa tai pelkästään klitorista stimuloitaessa joko käsin, suulla tai vibraattorilla.
Yli 50-vuotiaista naisista 5 prosenttia ja alle 35-vuotiaista 15 prosenttia ei ole koskaan kokenut orgasmia yhdynnässä. Kuitenkin useimmat heistä pystyvät nauttimaan seksistä, eikä orgasmin saaminen ole välttämättä päämäärä.
Siinä niille, jotka epäilevät. Eli,VÄHEMMISTÖ naisista saa yhdynnällä, tämä tutkimus suomalaisten. Että vaihtoon vaan naisia sitten urakalla!
Ja taas tuo "eikä orgasmin saaminen ole välttämättä päämäärä". Njaah. Tota ei sanottas miehelle. (päivän iltis)
Ihan tätä saapi lukea.