Juoksijat hoi, miten juoksu on muokannut kroppaanne?
Missä kropan osissa muutokset ovat näkyneet eniten?
Kommentit (25)
Määrittele "juoksija". No itselläni ainakin vatsa hyllyy vähemmän hölkätessä.
Vierailija kirjoitti:
Määrittele "juoksija". No itselläni ainakin vatsa hyllyy vähemmän hölkätessä.
Eiköhän jokainen voi määritellä itse.
Ap
Iho on mennyt ruttuun rusinanlailla! Kehossa on vain luut ja nahka! Lihastreeni on huomattavasti terveellisempää/palkitsevampaa!
Vierailija kirjoitti:
Iho on mennyt ruttuun rusinanlailla! Kehossa on vain luut ja nahka! Lihastreeni on huomattavasti terveellisempää/palkitsevampaa!
No huh, onkohan treeni ollut liian kovaa? Ap
Minä olen juossut vasta noin vuoden ja yksi puolimaraton on takana. Vartaloni ei ole muuttunut mitenkään. Varmaan jos on huikeasti ylipainoinen, niin juoksu auttaa pudottamaan painoa, mutta ei minun muutama liikakilo lähde juoksemalla vaan tarvitaan lisäksi nälkäkuuri. Ehkä pitkässä juoksussa tapahtuu kehitystä, ovathan lähes kaikki juoksijat hoikkia.
Pohkeissa näkyi, mutta ei muuten. Sitten aloitin loukkaantumisten ehkäisemiseksi lihaskuntoharjoittelun ja se toki näkyy ihan kaikkialla kropassa. Ja tärkeimpänä siinä, ettei oo vähän väliä juoksutauolla, kun polvi, lonkka tai sääri on kipeä.
Olen juossut kuusi vuotta, keskimäärin 40 kilsaa viikossa.
Juoksu kuluttaa energiaa ja olen normaalipainoinen, kovatahtisempi auttaa tosin rasvanpolttoon enemmän kuin pitkäkestoinen tasatahtinen. Jaloissa on lihaserottuvuutta ja selluliittia ei juuri ole, vaikka olen pian nelikymppinen synnyttänyt nainen. Juoksu on muuten äärettömän tehokasta treeniä lantionpohjalihaksille, ei näy ehkä päälle mutta iloa tästä on paljon.
Olen samaa mieltä että sali on tehokkaampi jos haluaa nimenomaan ulkoisia muutoksia, mutta kyllä omasta kropastanikin liikunnallisuuden huomaa. Itse valitsisin lajin sillä perusteella, mistä nauttii ja mitä jaksaa tehdä.
Juokseminen on kuningaslajeja.
Kokonaisvaltainen vaikutus kroppaan, mutta eniten ehkä jaloissa ja ryhtilinjassa näkyvää. Riippuu myös mitä matkaa juoksee/hölkkää säännöllisesti. Ja tekeekö jotain muuta juoksemisen/hölkkäämisen lisäksi, lihaskuntoharjoituksia ja venyttely/jumppasessioita juoksemisen tueksi tai ihan muita urheilulajeja.
Olen 57 ja juossut koko ikäni. Olen normaalipainoinen, en mikään todella laiha. Ehkä eniten on vaikuttanut se, että paino pysyy samana, vaikka syön mitä huvittaa. Jaloissa ei ole selluliittia. Täytyy treenata todella suuria määriä, jotta paino putoaa rajusti.
Minä, joka olen aina liikkunut paljon ja juossutkin siinä sivussa 5km lenkkejä. Kroppa silloin kiinteä, mutta kiloja 66kg ja 164cm.
Ensimmäiseen puolikkaaseen kun harjoittelin, niin kehoni oli huomattavasti nesteisempi ja pöhnäisempi. Housut eivät enää mahtuneet kunnolla, vaikka juoksukunto kasvoi ja se puolikaskin tuli juostua. Kilot nousi kesässä 70kg. Itselläni siis suuret kilsat aiheuttaa turvotusta ja painon nousua. Kroppa huomattavasti kauniimpi, jos juoksen vain 5km ja satunnaisesti pidempiä.
Kokeiltu on, mutta juoksen silti edelleen, kehon ulkonäöstä viis :).
Vierailija kirjoitti:
Minä, joka olen aina liikkunut paljon ja juossutkin siinä sivussa 5km lenkkejä. Kroppa silloin kiinteä, mutta kiloja 66kg ja 164cm.
Ensimmäiseen puolikkaaseen kun harjoittelin, niin kehoni oli huomattavasti nesteisempi ja pöhnäisempi. Housut eivät enää mahtuneet kunnolla, vaikka juoksukunto kasvoi ja se puolikaskin tuli juostua. Kilot nousi kesässä 70kg. Itselläni siis suuret kilsat aiheuttaa turvotusta ja painon nousua. Kroppa huomattavasti kauniimpi, jos juoksen vain 5km ja satunnaisesti pidempiä.
Kokeiltu on, mutta juoksen silti edelleen, kehon ulkonäöstä viis :).
Niin ja piti sanoa, että lihaserottuvuus minulla heikkeni, rasvaprosentti tuppaa myös nousta.
Vierailija kirjoitti:
Juoksu kuluttaa energiaa ja olen normaalipainoinen, kovatahtisempi auttaa tosin rasvanpolttoon enemmän kuin pitkäkestoinen tasatahtinen. Jaloissa on lihaserottuvuutta ja selluliittia ei juuri ole, vaikka olen pian nelikymppinen synnyttänyt nainen. Juoksu on muuten äärettömän tehokasta treeniä lantionpohjalihaksille, ei näy ehkä päälle mutta iloa tästä on paljon.
Olen samaa mieltä että sali on tehokkaampi jos haluaa nimenomaan ulkoisia muutoksia, mutta kyllä omasta kropastanikin liikunnallisuuden huomaa. Itse valitsisin lajin sillä perusteella, mistä nauttii ja mitä jaksaa tehdä.
Yleensä väitetään aivan päinvastaista, eli että letkeätahtinen juoksu matalalla, alle aerobisen kynnyksen olevalla, sykkeellä nimenomaan kuluttaa rasvaa ja kovavauhtisempi ei. Näin kaikki urheilukellot ja äpitkin raportoivat.
Vatsassa. Hirveä kaljamaha tuli kun juoksin baareissa.
Polvet on paskana ja yläkropassa aina rintaranka jumissa. Naama on kuiva ja ryppyinen.
Aurinkosuojavoidetta kannattaa käyttää lenkeillä. Olen kohta lähössä lenkille ja t-paita päällä, alan läiskiä aurinkosuojaa käsiin ja niska/kaulaseudulle.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä jaloissa, ainakin minulla. Jalat ovat lihaksikkaat.
Sama. Mies aina ihailee lihaksikkaita jalkojani. Olen yrittänyt saada häntä lenkille mukaan, ei lähde.
En tiedä onko muokannut muuten, hyvin hoikka olen ollut aina joten en tiedä onko painoon vaikuttanut.
Syön ainakin hyvin mutta rasvaa ei kerry.
Juoksen kuutena päivänä viikossa reiliun 10 kilometriä ihan juoksemisen ilosta. On mahtava tunne kun pääsee tuonne luontoon juoksemaan. Harrastan maastojuoksua, tykkään että pitää olla vaihteleva maasto ja intervelleja. En jaksaisi paututtaa jotain monotonista pururataa tai maantien laitaa.
Kun oikein pääsee vauhtiin on kuin lentäisi, suorastaan euforinen olo.
N 38
Jalat kuihtuu sairaalloisen laihoiksi ja samoin kaikki lihas häviää . Maha ja tissit silti isot . Samoin käy jos kävelee useana päivänä viikossa.
M32
Lähinnä jaloissa, ainakin minulla. Jalat ovat lihaksikkaat.