Missä ikävaiheessa lopetitte baarissa juoksemisen?
Havahduin jotenkin vähän yllättäen siihen, etten ole käynyt baarissa oikeastaan enää vuosiin. Tähän ei liity mitään periaatepäätöstä ei eikä esim. lasten syntymää, se vaan hiipui ihan huomaamatta sen jälkeen, kun tuli 30 lasiin. Mietin tätä kun jotenkin yllätyin siitä, kun n. kolmevitonen tuttu puhui baarireissustaan. Eka ajatus oli, että eikö tolla ole vieläkään mitään parempaa tekemistä. (Jos olet aina ollut täysraitis, ei tarvitse tulla tähän hurskastelemaan sillä, lähinnä muutos kiinnostaa.)
Kommentit (54)
Minulla oli pikemminkin pari vaihetta jolloin tuli käytyä usein. Viimeisin oli puolen vuoden ajan ennen kuin täytin 24, sen jälkeen vain erittäin satunnaisesti jopa vuosien tauoilla.
Ei kiinnosta baareissa juokseminen, kun seurustelee. Mutta kun ei naiset tunnu kotiovelle tulevan ovea koputtelemaan, niin ulos ravintoloihin se on lähdettävä. Ikää 50v mies.
Minusta on mukava käydä baarissa ystävieni kanssa, vaikka olenkin jo yli 40. Toki kaikilla omat elämät niin ei hirveän useasti päästä käymään mutta ainakin muutaman kerran vuodessa
Lopetin ravintoloissa käymisen 25-vuotiaana, kun aloitin yliopisto-opinnot.
Juoksen vielä, erityisesti kesäisin.
N 57
Siinä iässä, kun korona tuli ja minulta kiellettiin baarit. Eli 47-vuotiaana. Huono ja kallis tapa jäi pois.
Koskaan en ole käynyt yökerhoissa, joissa lähinnä juodaan ja tanssitaan. En pidä tanssimisesta niin siksi ne eivät ole mieleeni. Pubityylisistä paikoista pidän paljon enemmän, ja niissä käyn edelleen. N37
Heti 18v täytettyä tuli ehkä hetki "rampattua", sitten opiskeluaikaan harvakseltaan, mutta 24-vuotiaana ne sitten jäi kun sain esikoisen. Sen jälkeen olen käynyt kerran. Ensi viikolla saatan mennä, riippuu mikä on porukan pössis alkuillan ohjelman jälkeen, en tiedä. Nyt ikää on 36.
En oikein tiedä. Ei mitään suurta loppumista ole käynyt, asteittain ehkä hiipunut ja riippuen elämänvaiheestakin. Sinkkuna tuli käytyä enemmän kuin parisuhteessa. Ikävuodet 18-20 kävin varmaan joka viikonloppu, joskus kaksikin kertaa viikonlopussa, kotoa muutettuani (paikkakunnalle, jossa ei ollut baarikavereita) väheni, sitten tuli eka parisuhde, jonka aikana aika vähän kävin, lähinnä jos oli jotkut bileet niin niiden yhteydessä. Tuosta poikaystävästä erottuani iässä 24 kävin taas aika paljon baarissa. Nykyisen kanssa olen ollut nyt yli 10 vuotta ja ikää on 37. Harvoin käyn baarissa vain juomassa/istumassa nykyään, mutta käyn bändien keikoilla joista osa on baareissa. Korona-aikana en käynyt tosin ollenkaan, mutta sitä ennen ehkä kerran kahdessa kuukaudessa jossain keikalla. Sama varmaan tulee nyt jatkumaan. Yökerho/diskotyyppisissä baareissa en ole tuon 18-20-vuotiaana olleen vaiheen jälkeen oikeastaan viihtynyt.
+30 jälkeen ani harvoin ja loppui +40 kokonaan. En vaan viihtynyt niissä enää. Kaikki harrastukset muuttuivat iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
N 57
Millon ja missä nähdään? :))
Mietin just ennen tätä pandemiaa, et miks musta on kiinnostuneet siinä n. 10 vuotta vanhemmat naiset, tai n. 25-30v. Tajusin, et mun oman ikäiset on siinä onnellisessa parisuhteessa.
Hiivatin pandemia ja itäuuvatti - pilas mun loputkin tsäänssit! ;(
t. m56
Aloitin 19-vuotiaana, lopetin 19-vuotiaana. Muutaman kuukauden ajanjakso. Aina baarissa ollessani mietin, että olen nyt aivan väärässä paikassa. Jäi sieltä jokunen ihan kiva muisto, mutta ei ole ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 57Millon ja missä nähdään? :))
Mietin just ennen tätä pandemiaa, et miks musta on kiinnostuneet siinä n. 10 vuotta vanhemmat naiset, tai n. 25-30v. Tajusin, et mun oman ikäiset on siinä onnellisessa parisuhteessa.
Hiivatin pandemia ja itäuuvatti - pilas mun loputkin tsäänssit! ;(
t. m56
Sama jatkaa
Tarkotin 25-30-vuotiaat. Ihan kivoja naisia. Ajatusmaailma vaan aika erilainen. Sanoinkin, et mähän oon suurinpiirtein sun faijas ikänen :) - Ei kuulemma ois haitannut! :)
En ollut "ronkeli" tms. ja nyttemmin harmittaa, kun en lähtenyt mukaan. Tässä iässä mies vaan ei enää jaksa sitä kaninjypytystä koko yön... mitä joskus nuorempana tuli tehtyä.
Minulla on aina mennyt kausittain tämäkin, kuten elämä vähän muutenkin.
Ensimmäisen kerran kävin baarissa alaikäisenä kaverin papereilla, ja silloin se oli lähinnä vaan sellainen juttu, että pääsi kesäloman jälkeen koulukavereille kertomaan olleensa baarissa. Mitään sinänsä jännnää ja siistiä en siinä itse baarissa olemisessa kokenut olevan, ja jatkoilta lähdin yksin kävelemään kotiin, kun täysi-ikäiset kaverini jäivät sinne hinkkaamaan joidenkin tuntemattomien miesten kanssa ja minua jotenkin ällötti se (olin selvästi liian nuori sellaiseen meininkiin).
Sitten siinä täysi-ikäisyyden kynnyksellä kävin pari kertaa baarissa kaveriporukan mukana tanssimassa, ja ei edelleenkään ollut mitenkään tosi siistiä tai mitään, lähinnä vaan olin muiden mukana.
Jostain 19-20-vuotiaasta eteenpäin kävin aina välillä, jos kaverit menivät. Itse en kokenut koskaan mitään halua mennä baariin, mutta kavereiden mukana tuli usemman kerran vuodessa käytyä ja ihan kivaa oli kyllä aina. Keikoilla kävin joskus yksiksenikin, jos oli joku kiinnostava keikka, mutta siinä se funktio oli mennä keikalle, ei sinänsä baariin.
Sitten joskus 22-23-vuotiaana tuli kausi, jolloin olin etenkin kesäaikaan usein baarissa, siis viikottain tai joskus jopa useamman kerran viikossa (tämä vain kesällä) ja minulla oli ns. kantabaari jossa oli tutut ihmiset ja sopivasti säpinäää ym.
Tuon jälkeen oli taas hiljaisempi kausi ja vain satunnaista baarissa käymistä jos kaverit menivät ja menin vain siinä mukana, kunnes sitten 27-28-vuotiaana tuli joku biletyskausi ja biletin reissussa ja kesällä jonkin verran.
Nyt olen 29v ja jos on hyvä fiilis ja sopivaa seuraa, niin hyvät bileet kivassa ympäristössä kelpaa kyllä aina. Eli harvinaista on (Suomessa) :D
Kävin 18-vuotiaana muutamia kertoja, mutta en sitten oikeastaan enää. Nyt olen yli 3-kymppinen, en oikein pidä kovasta musiikista, äänistä, ihmismassoista yms. mielummin rauhoitun omalla mökillä järveä katsellen ja nauttien lasin viiniä.
23 vuotiaana kävin viimeksi baarissa. N48
Aloittaja puhuu täysraittiudesta. Miten se liittyy baarissa käymiseen? Olen ollut juomatta alkoholia kuusi vuotta ja silti käyn pubeissa ja baareissa.
Kauhean jyrkkää suhtautumista täällä. Tietenkään enää ei tule jatkuvasti juostua yökerhoissa, kuten alle 30-vuotiaana, mutta on se vieläkin hauskaa joskus päästä irti tanssilattialla oikein kunnolla. Ehkä pari-kolme kertaa vuodessa nykyään. N37, kaksi lasta
33-34-vuotiaana loppui kiinnostus siihen hommaan. Toki tuossakin välissä oli aikoja jolloin saatoin pitää esim. puolen vuoden taukoja.