Miten nutturan saa pysymään paikoillaan?
Kun teen hiuksiin nutturan, se alkaa "valua" takaraivolle päivän aikana.
Kiinnitän hiukset hiusdonitsilla pään päälle ja laitan myös pinnejä.
Hiukseni ovat pitkät ja paksut. Olisi kiva kuulla vinkkejä, miten sen nutturan oikein saisi pysymään paikoillaan. 🙂
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Donitsi tms tarpeeksi kireälle ja parilla pinnillä tai soljella kiinni hiuksiin donitsin juuresta. Vasta tämän tuevan kiinnityksen päälle rakennetaan halutun mallinen nuttura.
siis tukevan kiinnityksen
Nutturapuikko tai samalla periaatteella toimiva "solki". Hiusdonitsien ongelma on siinä, että materiaali on liukuvaa. Omat hiusviritelmäni vaativat joko ns. puhelinlankapompulan, joka ei liu'u, mutta katkoo hiuksia, tai sitten nutturapuikon tavallisen donitsin kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Nuttura kannattaa tehdä vähän likaisiin hiuksiin, pysyy paremmin. Usein vastapestyt hiukset ovat tosi liukkaat. Joku muotovaahto tai vastaava voisi auttaa. Mutta ihan painovoima tekee sen, että raskas nuttura lähtää usein päivän mittaan vähän valumaan, ei sille oikein voi kamalasti tehdä. Tee nuttura niskaan?
Kuivashampoo toimii hyvin, tekee hiuksista tihkaat ja tavallaan "likaisen" tuntuiset.
Tätä opettajattarien henkistä nutturaa, moraalisposeerausta, hyvesingalointia liimattuna päähän oikeaoppisella vihreällä liimalla ei erkkikään ota irti kirveelläkään.
Minä luulin myös, että puhelinlankapompula ei katko hiuksia. En ole onneksi niitä juurikaan käyttänyt. Kiitos vinkeistä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nutturapuikko tai samalla periaatteella toimiva "solki". Hiusdonitsien ongelma on siinä, että materiaali on liukuvaa. Omat hiusviritelmäni vaativat joko ns. puhelinlankapompulan, joka ei liu'u, mutta katkoo hiuksia, tai sitten nutturapuikon tavallisen donitsin kaveriksi.
Mä kun luulin että nuo puhelinlankapompulat nimenomaan ei katkoisi hiuksia! Muistan elävästi että niitä markkinoitiin näin kun ne tuli Suomeen, mutta onko asia sittenkin päinvastoin. En siis ole itse niitä käyttänyt, mutta kohta alkaa hiukset olla sen pituiset että ponnari on ajankohtainen...
Niin niitä markkinoitiin ja siksi monta vuotta uskollisesti pelkästään niitä käytinkin. Ainakin minun hiusteni kuntoon vaikuttivat ajan myötä hyvin negatiivisesti, mutta en tietty voi sanoa, että välttämättä kaikkien. Mun hius on todella liukasta, että ehkä sitten olen joutunut pitämään puhelinlankaa kireämmällä kuin mihin se on suunniteltu, ja siksi lopputulos on minun kohdallani ollut toinen.
Donitsi tms tarpeeksi kireälle ja parilla pinnillä tai soljella kiinni hiuksiin donitsin juuresta. Vasta tämän tuevan kiinnityksen päälle rakennetaan halutun mallinen nuttura.