Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinun brutto/netto/veroprosentti?

Vierailija
22.05.2022 |

Haluatko kuukaudessa enemmän rahaa käyttöön vai haluatko mahdollisimman ison potin kerran vuodessa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroprosentti nyt 15 mutta ensi kuussa eli lomarahojen maksamisen jälkeen tasaan verokortin loppuvuodeksi kun säännöllinen kuukausipalkka. Laskujeni mukaan laskee ehkä prosenttiyksikön tai puoli. Viime vuonna tienasin 33000, tänä vuonna tulee vähemmän kun en tee yhtä paljon ylitöitä.

Vierailija
2/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 4550, veroprosentti taitaa olla 22%. Käteen jää 3100.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on bruttoveroprosentti, miten se eroaa nettoveroprosentista tai tuosta pelkästä veroprosentista?

Vierailija
4/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmissa on pitää noin vuoden mittainen maksuprojekti, sillä haluan kolmesta lainasta eroon (yhden saan masetrua 1,5kk sisällä pois)

Veronpalautuksia minulle tulee matkakulukorvausten takia +3000e. Nyt pohdinnassa on siis että pitäisikö veroprosenttia alentaa mahdollisimman paljon; jos tulee mätkyjä niin ne kuittaantuvat kilometrikorvauksilla.

Brutto n. 2200e, netto +1700e, veroprosentti 15,5% (vuorotyö)

-ap

Vierailija
5/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kirkollisveroprosentti on 1%.

Täytyy vissiin laskea sitä.

Vierailija
6/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä on bruttoveroprosentti, miten se eroaa nettoveroprosentista tai tuosta pelkästä veroprosentista?

"Bruttoveroprosentilla" kyselijä tarkoittanee ENNAKOPIDÄTYSprosenttia. Todellinen nettoveroprosentti selviää vasta sitten, kun verotus on valmistunut eli verovuotta seuraavana vuonna. Verotuspäätöksessä sitä tosin ei ole prosenttilukuna ilmoitettu, vaan se pitää itse osata laskea.

Vierailija
7/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkasta ryöstetään joka kuukausi 35,65% ennen kuin mitään liikkuu tilille. Kohtuutonta sanon minä. Tilille tulee joitakin hiluja yli 3700 €/kk.

Vierailija
8/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 6526, veroprosentti 33%, käteen jää kk riippuen 3900-4100.

Vierailija
9/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnitelmissa on pitää noin vuoden mittainen maksuprojekti, sillä haluan kolmesta lainasta eroon (yhden saan masetrua 1,5kk sisällä pois)

Veronpalautuksia minulle tulee matkakulukorvausten takia +3000e. Nyt pohdinnassa on siis että pitäisikö veroprosenttia alentaa mahdollisimman paljon; jos tulee mätkyjä niin ne kuittaantuvat kilometrikorvauksilla.

-ap

Mätkyjä saa vain, jos verotus tehdään todellisten tietojen puutteessa arviolta.

Mutta mikä ihmeen järki on "saada" veronpalautusta? Ja iloita siitä, että on korottomasti lainanut sen summan verottajan käyttöön yli vuodeksi. Palautuskorkoa maksetaan vain verotuksen valmistumisesta veronpalautuksen maksuun ulottuvalle ajalle eli tyypillisesti noin parille kuukaudelle. Se raha on kuitenkin ollut pois sinun käytöstäsi viime vuodesta asti.

Matkakulut voi ilmoittaa verottajalle jo verotusvuonna.

Vierailija
10/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä vähän vaihtelee.

Brutto noin 6700e ja veroprosentti 37% käteen jää rapiat 4000e/kk

Vierailija
11/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatyön brutto 3550 e/kk, netto 2420 e/kk, veroprosenttia en viitsi tarkistaa. Luottamustehtävistä annan pidättää 60 %, palkkioita kertyy keskimäärin 530-650 e/kk. Pyrin maksamaan veroa niin paljon, että tulee jonkin verran palautuksia. Viime vuodelta tuli noin 900 e.

Vierailija
12/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mutta mikä ihmeen järki on "saada" veronpalautusta? Ja iloita siitä, että on korottomasti lainanut sen summan verottajan käyttöön yli vuodeksi. Palautuskorkoa maksetaan vain verotuksen valmistumisesta veronpalautuksen maksuun ulottuvalle ajalle eli tyypillisesti noin parille kuukaudelle. Se raha on kuitenkin ollut pois sinun käytöstäsi viime vuodesta asti.

Eipä ne rahat pankkitililläkään korkoa kasva. Minusta on ihan kiva saada taas elokuussa muutama ylimääräinen satanen, kun kesäloman jatkoksi otan jälleen reilun viikon palkatonta, jotta vuosilomia säästyy talvelle. Tiedän kyllä, ettei se vuodessa kertyvä summa siitä miksikään muutu, maksanko veroja "reaaliajassa" vähemmän, mutta minulla on kuukausittainen säästötavoite (700 e/kk) ja se notkahtaa palkattoman vapaan takia, joten elokuu korjaa tilanteen.

Vierailija
13/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 5300, netto 3250, veroprosentti 29 (plus muut pakolliset maksut niin 38,5% näyttää menevän yhteensä)

Vierailija
14/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto on noin 1300€ ja netto 1200€. Veroprosentti on 8,5%. Veronpalautuksia tulee osinkojen ennakonpidätyksistä, niihin ei voi verokortilla vaikutaa.

Vierailija
15/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Eipä ne rahat pankkitililläkään korkoa kasva. Minusta on ihan kiva saada taas elokuussa muutama ylimääräinen satanen, kun kesäloman jatkoksi otan jälleen reilun viikon palkatonta, jotta vuosilomia säästyy talvelle. Tiedän kyllä, ettei se vuodessa kertyvä summa siitä miksikään muutu, maksanko veroja "reaaliajassa" vähemmän, mutta minulla on kuukausittainen säästötavoite (700 e/kk) ja se notkahtaa palkattoman vapaan takia, joten elokuu korjaa tilanteen.

Et siis pysty itse säästämään sitä rahaa, jolla pidät palkattoman loman? Mulla on käytössä "vuosibudjetointi", jolloin tulotason hetkittäiset nousut (osingot, satunnaiset myyntitulot, kokouspalkkiot ym.) ja pudotukset (palkattomat vapaat, ylimääräiset menot) eivät näy päivittäisessä rahankäytössäni mitenkään. Laskut ja asuntolainan lyhennykset menee tililtä automaattisesti. Suurin osa kertyneistä ylijäämistä on sijoituksissa, mutta pieni pahan päivän vara on pankkitilillä (ja kotona kukkarossa).

Vierailija
16/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2000/1800/8

Vierailija
17/17 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Yksi tapa säästää. Säästäähän ihmiset jopa "sukanvarteen".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä