Sairastuin vakavasti ja ystäväni on pilkannut minua sairaudestani jatkuvasti
Kommentit (19)
Sama veisu joka päivä. Etkö voisi keksiä tuoreempaa tarinaa?
Huomauta sille, ettei sun älyllesi ole mitään muutosta tapahtunut. Kuittaile kunnolla ja sano good bye!
Ystävän tunnistaa siitä, että hän tukee ja kysyy mitä voisi hyväksesi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hemmetti sinut taas pakotti avaamaan tämän ketjun? Kerropa! Sama veisuu sinulla joka päivä. Pidä taukoa palstalta!
Minulla on myös ollut ystävä, joka on kierteellä vuosia halveksinut ja kettuillut sairaudestani. Esimerkiksi kortisoniturvotuksesta kasvoilla piti kuittailla, fatiikista ja liikuntakyvyttömyydestä ilkeillä osoittelemalla pieniä piirejä ja elämän kaventumista. Tämän ihmisen häiriintyneisyys meni niin syväksi, että hän todellakin nautti siitä, että pääsi kiusaamaan ja mitätöimään kaikin mahdollisin tavoin elämäni romahtamista. Oli vaikea käsittää ja hyväksyä, että rakas ihminen todella toimii noin; ei pelkästään hylkää ja ole välinpitämätön, vaan lisäksi kiusaa ja pilkkaa. Ihmisyys on kovasti varjoista,
Kauheaa Voisiko tuollainen reagointitapa olla ystävältä jonkinlainen suojamekanismi? Ei tarvitse käsitellä omaa tai toisen surua, kun lyö asian läskiksi?
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa Voisiko tuollainen reagointitapa olla ystävältä jonkinlainen suojamekanismi? Ei tarvitse käsitellä omaa tai toisen surua, kun lyö asian läskiksi?
Kiusaamalla? Tuskin. Tuollainen on aika pitkälti persoonallisuushäiriöistä toimintaa.
Minulla myös moni ystävä hylkäsi minut kun en pysty enää töissä käymään. Olin ennen se joka järkkäsi kaikkea ja auttoi muita. Eipä minua kutsuta enää mihinkään ja ainoat yhteyden otot on kun joku asia pielessä ja tarvitsevat apua. Sairaseläkkeellä olen ja alan olla aika kypsä muuttamaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hemmetti sinut taas pakotti avaamaan tämän ketjun? Kerropa! Sama veisuu sinulla joka päivä. Pidä taukoa palstalta!
Eli myönnät kirjoittaneesi joka päivä saman typerän aloituksen tänne. Pärjäile...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaamalla? Tuskin. Tuollainen on aika pitkälti persoonallisuushäiriöistä toimintaa.
Ap:lla on häiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sivusta, mutta mikä näissä sinulle vieraiden ihmisten aloituksissa riepoo? Oletko kiusannut sairastunutta ystävääsi/tuttavaasi? Omatunto painaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on häiriöitä.
Tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Mihi sairastuit?
Vahvuuteen.
OIKEA YSTÄVÄ:
Ei pilkkaa kenenkään sairauksia, eikä pilkkaa jotenkin erilaista poikkeavaa ihmistä !
Tukee toista , lohduttaa toista kun hänellä menee huonosti kannustaa elämässä eteen päin
Eli tuo ei ole ystävä , joka pilkkaa toista ja ehkä myös nauraa toisen kustannuksella.
Ystävä auttaa
Kyllä tälläinen on oikea ystävä!
Mikään ei pakota sua olemaan siihen yhteydessä :)))
Sinulla on aika erikoinen käsitys siitä, mitä ovat ystävät. Onko hän ainoa "ystäväsi", vai miksi siedät häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli myönnät kirjoittaneesi joka päivä saman typerän aloituksen tänne. Pärjäile...
Sinä tässä jotain oleellista myönnät, nimittäin tyhmyytesi. Ap saa vastata omasta puolestaan.
Asian myönteinen puoli on ettet tarvitse vihollisia kun sinulla on ystävätkin tuollaisia.