ENSKAT torstaina!
Aattelin avata teille torstain pinon, onnelliset odottajat!
Mulla on niiin kova ikävä masua että ihan kipeää tekee. Nauttikaa niistä ihanista masuistanne ja vaavin pikku potkuista. Muistan että loppu odotus oli tuskaista ja olin valmis maksamaan mitä tahansa että vaavi syntyisi... nyt haluan jo uuden vauvan masuun kasvamaan, taitaa johtua hormooneista tää masun kaipuu.
Nii lupasin niitä kuvia laittaa, no täältä löytyy pari...
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Riita
T: Ull-Maij & Pikku-Pupu 3vk ja 5pv
Kommentit (37)
Amy: Kävin katsomassa tuota sipoo ketjua ja laitoinkin sinne kuulutusta josko seuraa löytyisi mutta ei kamalasti ole ollut innostuneita, ehkä mä oon jotenkin pelottava ??
kandi: me asutaan ihan toisessa päässä sipoota ja meiltä rajalle on melkeen 20 kilsaa, mutta eipä tuo haittaa, kun jäädään äippikselle niin sovitellaan treffit johonkin rakoon, olis kiva höpötellä.
Komia massu sulla on jo, on se hassua miten eri immeisillä on niin erimalliset masut, sulla on masu paljon alempana ja paljon" leveempi" kun mulla, äläkä välitä niistä arvista eipä niitä ilman pääse kovin moni, mulla ei masuun ole vielä niitä tullut ( koputtaa puupäätä ) mutta tissit on kyllä aika kärsineen näköiset.
toivottavasti poppiksen tuliaiset on mieleiset, vaikka tuleekin päivän " myöhässä" !
Nyt voisi valmistautua kotiin lähtöön, tarttee ajaa tuosta kodin 1-Anttilan kautta siellä kun oli kivoja kannellisia roskiksia " tarjouksessa" ja tiskiainettakin 2 1-hinnalla jos vaikka innostuisi tiskaamaan ( as if......)
Kuivausrummusta joku oli innoissaan, mä ruikutin sellaisen noin vuosi sitten itselleni ihan vaan varmuudeksi jos niitä lapsia joskus vaikka tulisi, päivääkään en ole katunut hankintaa on se vaan niin ihana keksintö.
Vinkiksi annan että sellaisia tuotteita joissa on strechiä ei kannata koneeseen laittaa ne menee ihan lötköksi alta aika yksikön.
Hyviä vointeja kaikille, huomiseen mää lähren justiinsa kotiakohti !
AA ja nti
Edelleen tulin kyselemään onko tapaamisesta innostuneita...? Han ainakin ilmoittautui, miten teille sopisi Katjan ehdottama vk 44? Ja jokos Ull-Maij löysi ensikkopinon vauvapuoleltakin, sinne vaan ja onnittelut vaavista! Tuo on kyllä niin totta että masua tulee yllättävän pian ikävä, erityisesti sitä pienen ihmisenalun melskaamista, eli nauttikaahan=)
Eipä kummempia, tulin tosiaan vaan hätistelemään jospa saataisiin enskatapaaminen tänne pohjoisemmaksikin lähiaikoina...Voikaahan paksusti;)
-A & A-
täällä räkätauti vaan yltyy yltymistään. Kurkkukipu on hellittäny, mutta nyt on sit räkää ihan joka paikassa; nenässä, poskissa, korvissa... On mulla puolikuuroja potilaita käynyt useastikin, mut ennen ei oo ollut näin että itse en kuulis kunnolla. Kiusallista :)
Ulla-Majn vauvakuvat oli iiiihania! Voi itku miten suloinen tapaus. Tuntuuko musta vaan, vai syntyykö Enskoille keskimääräistä kauniimpia lapsia?! Kun tosiasiahan on, että vauvat usein on punakoita ja kurttuisia, mutta kaikissa Enskojen kuvissa ne on siloposkisia ja ilmeikkäitä nukkenaamoja!
Kandin kuvat oli kans hienoja, ja en minä ainakaan niissä mitään arpia nähnyt :) Mut JOS sulla, tai jollain muulla tässä porukassa jotain arpia on, niin missä vaiheessa ne teille on tulleet? Kyselee arpikammoinen...
Merihepalla taitaa jo olla ultra ohi - kuulumisia odotellaan!
Alusvaatteista oli puhetta. Mä olen jättänyt stringit pois ihan siitä syystä, että jotenkin tuntuu tuo alapää ärtyvän tavallista herkemmin (onks normaalia?!?). Mitään yli masun pöksyjä en kyllä oo ostanut...tossa mun tukivyössä on jo erotiikan tappajaa tarpeeksi.
AA vois lakata hehkuttamasta sitä kuivausrumpua, mua niiiiiin harmittaa oma tyhmyyteni kun en meille sitä halunnut hankkia vaikka tarjottiin! Älä käännä puukkoa haavassa, pliiss... :)
Ladien tavoin aion hakea äippärahaa viim kuuden kuukauden mukaan. Vaikka en opiskelija olekaan, niin yritän kans että Kelassa katsoisivat sen niiden viimeisten kuuden kuukauden mukaan, joina olen ollut Suomessa töissä... Eli ottaisivat tästä syksyltä neljä kuukautta, ja sit sieltä ennen Enkkuihin lähtöä edeltävältä ajalta kaks kuukautta. Jänskättää miten käy!
Ladie kysyi myös vaunuista - me tilataan Hartan Skater S:t Saksasta. Mies himoili noita kolmipyöräisiä, ja kun kuulin noista paljon hyvää ja itsekin tukeviksi totesin, niin myönnyin mukisematta. Väri pitää vielä päättää!
Vielä kestovaipoistakin oli Ladie kyselyt (onks sulla joku kyselyikä?! :) )...mulla on tavoitteena ainakin suurimmaksi osaksi hoitaa vaippailu kestoilla. Kävin jo yhdessä esittelyssäkin. Sen verran laiskoja ja mukavuudenhaluisia ollaan molemmat, että niitä helpoimpia (all-in-one tms.) versioita olen ajatellut hankkia - muuten jäävät taatusti käyttämättä.
Mä valittelin viikonloppuna, että heitin muuton yhteydessä aamutossut roskikseen. No, ihana mieheni oli tänään ostanut mulle Hulluilta Päiviltä tuliaisiksi uudet pehmoiset tossut! Vähänkö ihana - olisin alkanu itkemään mutta kun on muutenkin räkäinen niin itku vaan pahentaa oloa... Huvitti vaan, kun se stressasi tohveleistakin kokoa, myyjät kun ei olleet osanneet sanoa onko ne eurokokoja vai usan kokoja vai mitä :)) Hih, suloinen mies!
Nyt peiton alle suklaata syömään ja Seiskaa lukemaan - myönnän ostaneeni ko. lehden kun lähdin töistä...ja myönnän, että pälyilin tiskillä hermostuneesti ettei kukaan tuttu vaan näkisi ostostani :)
Makkara 22+3
Anteeksi että taas kyselen tästä, mutta kaipaan kokemuksia... Eli teiltä loppuvaiheen odottajat/jo vauvan saaneet kyselen, että missä vaiheessa teille on tullut se isoin painon lisääntyminen? Erityisesti toivon kommentteja niiltä, joilla painoa on tullut vasta loppuvaiheessa. Mietiskelen vaan, että tuleeko mulle kohta parissa viikossa joku 10kg (ja sitä myötä sitten tietysti ihan massiiviset raskausarvet, kääks)?!?
Makkara
Musta tuntuu, että lähen synnyttään tänään! Mulla tuli joku puol tuntia sitte semmonen supistus, että meinas taju lähtee! Ja nyt niitä pirun kipeitä satelee 5-10 min välein. Vähän alkaa pelottaan kuinka kovaksi noi supistukset voi muuttua! Nytkin saa olla hampaat irvessä, että kestää. Mut oon kyllä ihan onnessani, jos pääsen jo tänään (tai ens yönä) punnertaan meidän pikku pojan ulos! Jippii :)
Ja makkara, mulla niitä kiloja tosiaan rupes tulee vasta joskus viikon 30 jälkeen! Yhteensä on tosin tullu vaan joku 7 kiloo, mutta niistä varmaan 5 viikon 30 jälkeen.
Jees, mutta lähen nyt tosiaan vaikka viimeisteleen ton sairaalakassin. Jos musta ei huomenna kuulu, niin olen synnärillä(toivotaan ainaki niin).
Moi moi!
-Larsku 39+4
Ladie, mulla vähän samankaltainen tilanne, eli olen opiskelija mutten ole nostanut kuin keväällä parilta kuukaudelta opintorahaa.
Mulla katsotaan 6kk tulojen mukaan siten, että kun äp-raha alkaa 30.10., toimitin Kelaan tulotiedot ajalta 1.4.-30.9. Nyt sitten Kelalta soitettiin, että mitään satunnaisesti tienattuja palkkioita ei oteta lukuun! Kun mulla on aina 2-5 kertaa vuodessa sellaisia keikkatöitä (niinkuin juuri tämä Intian suurlähetystön homma nyt), joista tulee sitten 100-300e palkkaa, niin yhtä tuollaista keväällä tekemääni en nyt sitten voi laskea 6kk tuloihin, koska se on " kertaluonteinen" korvaus. Ja pah! Kela ei oikein elä vielä nykyajassa - tällaista se pätkätyöläisen arki on!
No onhan mulla siis kaksikin vakipaikkaa, toisessa kävin kevään ajan noin kerran viikossa tekemässä pari tuntia, ja sitten olen istunut tuossa kaupan kassalla 15h/vk -sopparilla kuluneen vuoden. Niistä ne tulot sitten katsotaan, ja pitäisi bruttona ainakin 32e/pv tulla.
Mulla on niin Kelaan mennyt kaikki usko, koska selvisi juuri, että mies joutuu maksamaan 1500e edestä opintotukia takaisin. Mies lopetti kevään lopussa opiskelunsa kesken mennäkseen kokopäivätöihin, koska tiesimme tulevasta perheenlisäyksestä, ja oli pakko saada lisää rahaa säästöön. Kela ei kuitenkaan hyväksy opintojen keskeyttämistä syyksi lopettaa tulovalvontaa, eli nyt mieheltä syynätään koko vuoden tulot sen takia, että se nosti keväällä 4kk opintotukea! Ja toinen raukka vielä joutui sen takia lopettamaan opiskelun, että VOISI tienata enemmän rahaa! Eli keväällä olisi ilmeisesti pitänyt hakea pikavippiä ruuan ostamiseen, koska ei meillä todellakaan ollut 400e kuussa ylimääräistä rahaa ennen kesän tuloa... (Mur.)
SS, musta tuntuu että joko ne raskausarvet iskee tai sitten ei, ihan sama mitä tekee. Itse rasvailin ihan hulluna ja ostin sellaista kallista Weledan arpientorjuntaöljyäkin, mutta ei auttanut. Alavatsa rupesi rakoilemaan kuukausi sitten, ja nyt se on jo ihan taistelutantereen näköinen koko navan alunen. Rinnoissa ei ole mitään rupsahtamisen merkkejä, mutta reidetkin näyttävät siltä, että venyy ja paukkuu... Huoh.
AA, onko sulla sellainen " poikamaha" ? Mulla on tosiaan tuollainen kohonneen pullataikinan näköinen massu, jonka perusteella kaikki veikkaavat vaavin sukupuoleksi tyttöä. Ja aina on yhtä hauskaa päästä sanomaan, että poika siellä on ;)
Pitäisi lähteä kauppaan, kun vaan saisin jostain vähän ylimääräistä energiaa. Taitaa se Makkaraa vaivaava nuha olla pesiytymässä tännekin. Mies on yskinyt ja röhinyt jo viikon, mä olen ilmeisesti tuon kovan työstressin ansiosta säästynyt pahimmalta. Eli ensi viikolla kun hommat loppuvat, iskee armoton flunssa...
Kandi & muhku 29 edelleen
Saat kaikki mun ylimääräiset supparit, toivottavasti pääset pian tositoimiin! Jännää :)
Hii, vähänkö kannattaa ruikuttaa palstalla, heti saa kaveritarjouksia! Ei kun oikeesti, tajusin eilen, että mun kavereista kaikki lapselliset on jo palanneet töihin ja lapsettomat on tietty muuten vaan töissä. Eli jos imetyspaikan löytäminen keskustasta on ongelma, niin täällä olis yks kolmio käytössä suihkutisseille ja muille. Miten niin teidän neiti on vasta 10 vrk?? Johan siitä on ikuisuus ku se synty...
Ladielle mun on ainakin pitänyt miljoona kertaa sanoa et heipä hei, sua kaipailin kovastikin jossain palstataukoilun välissä! Yks ilta nukkumaan mentyä oikein harmittelin, kun en ollut muistanut sulle viestiä pistää, mutta tais sitten unohtua unten maille sekin ajatus... Joka tapauksessa kiva, että oot takas maisemissa!
Makkara, (kuivausrumpu, kuivausrumpu...) mulle painoa tuli aluksi hitaasti, puoliväliin mennessä vaan 3,5 kg, rv 30 jälkeen alko " vähän" tiukempi nousu ja viimeiset 6 kg tosiaan tuli 2-3 viikossa. Total sum 15 kg. Massiivisia raskausarpia ei oo vieläkään, joko mulle niitä ei tule tai sit painonnousu ei ole mahassa vaan jossain muualla, esim. jaloissa ja sormissa. No, kilo per sormi kuulostaa aika totuudenmukaiselta... Ihme et niissä ei oo arpia.
Larskulle tervemenoa synnyttämään!
Kandi, mä oon pistäny kaiken toivoni siihen, että mulla on tällanen pullamössömaha, kun niin kovasti olis kiva saada tyttö! Ja nyt tuut sanoon, että siellä voikin olla poika... damn! No, se on sit tykättävä vaan hirveesti siitä. :)
Se siitä, nyt meen sohvalle makoileen ennen vieraiden tuloa. Ai niin, imetysinfossa oli ihan kivaa, meille painotettiin, että ajattelette vaan kovasti, et kuinka kivaa on imettää kun maitoa tulee ja vauva syö nätisti. Ongelmia saa sit miettiä, jos niitä tulee, ei siis varautua pahimpaan. Kuulema tää asennepuoli vaikuttaa niin paljon, että ei missään nimessä saa hätäillä tai stressata asiasta etukäteen.
-Osse taas
Tänään on taas joku ihme masis-ryytymys-poikitus päivä... Ei oikeen jaksais edes kommentoida :)
Jotain kumminkin jäi mieleen, Ull-Maj oli kivoja kuvia laittanut ja Poppis oli hereillä ja liikenteessä jo ihan epäinhimilliseen aikaan... Auts! Toivottavasti road-trip meni mukavasti ja sait saalistettua räpsylle kaikkea kivaa :)
AA oli lenkkikavereita vailla ja joku muukin murehti yksinäissyyttä... Toivottavasti niitä vaunuttelukavereita sit alkaa ilmentyä viimeistään, kun itse pääsee vaunuja kulmilla lykkimään! Mä oon kyllä ihan mökkihöperöitymässä muuten vaan, kun en oo nyt varsinkaan viime aikoina pahemmin jaksanu missään liikkua... Muutenkin oon jotenkin aika laiska lähtemään, mutta toivottavasti sit Ahaan kanssa tulis vähän aktivoiduttua :)
Muuten mulla on kyllä onneksi monta kaveriakin kellä on pieniä lapsia, monella kyllä jo toinen tai kolmas kierros menossa, mutta mitäpä tuosta. Ai niin, ja meidän pienessäö taloyhtiössä ei vielä 2 vuotta sitten ollut yhtään alle 17-vuotiasta, mutta nyt noita pieniä onkin jo monta, vuoden sisään neljä! Toistaiseksi en kyllä tunne kovin hyvin noita muita äitejä ja lapsia, mut tiedä vaikka tässä tutustuisi.
Larskuko meinas lähtee synnyttämään tänään :O Tsemppiä!
Kandilla oli kivoja masukuvia, eikä ne arvet mitenkään pahalta näytä!
Painon noususta oli jotain juttua... Mulla on tullut yhteensä varmaan hiukan runsas 10 kg, ja suurimmaksi osaksi vasta joskus puolivälin jälkeen reilusti. Mä en kyllä ole ennen enkä nytkään pahemmin jaksanu miettiä mitä suuhuni laitan, eli suklaata kyllä kuluu :) Toivottavasti imetysaikana lähtis pois mitä on tullut ja vähän entisiäkin mukana!
Niistä alusvaatteista, mammakalsareita ei ole täälläkään, parhaita on omat vanhat satakertaa pestyt ja kauheaksi kulhtaneet ;) Jonka johdosta joutuu aina miettiä, mitä on jalassa kun menee lääkärille/ neuvolaan, missä voi " joutua vilauttelemaan" ;)) On mulla muutamat kulahtaneet stringitkin sillon tällön käytössä, mutta ne on jo valmiiks niin karmeen näkösiä, ettei kehtaa edes tunnustaa ;)) Muutamat uudet pikkuhousut ostin joskus kesällä, mutta nekin on vaan jotain Lindexin " low cut" mallia ja pikkasen entisiä isompi koko, mutta niistä mä oon tykänny kyllä oikeesti. Tietty voi asiaan vaikuttaa mun pienehkö mahakin...
Jaahas, kohta vois lähtee vähän rakkaan kanssa ulkoilemaan, jos vaikka raitis ilma piristäis mieltä! Kuten aluksi sanoin, mulla on taas tänään ollut sellanen synkkis-päivä, mietityttää kaikenlaiset " mitä-jos" asiat yms tyyliin " mitä jos kaikki ei meekään hyvin" ... Ahaakin on ollut tavallista rauhallisempi tänään, vaikka on se nyt jotain pieniä merkkejä itestään antanut, ja muutenkin se yleensä innostuu iltaa kohti enemmän. No, huomenna taas kontrolli äitipolilla ja nyt aion kyllä mennä sen lääkärinkin pakeille ihan naamasta naamaan, niin ei pääse idiootit kätilöt selittämään omiaan!
Eilen puhelimessa lääkäri sanoi, että mahdollisesti alkuviikosta jo käynnisteltäis synnytystä... Nyt mua mietityttää sekin, eli että onko se jo nyt niin välttämätöntä (olosuhteet huomioon ottaen) vai voisko vielä odotella la:han... Kun jotenkin mietityttää, että onhan se tavallaan pakottamista jos käynnistetään eikä toisella olis vielä aikomustakaan syntyä... Toisaalta sit taas nää myrkytysjutut sun muut voi olla riski sinänsä... Eikä sitä nyt enää viikossa tai muutamassa päivässä niin oleellisesti masussa kasva, kasvaahan ne sit synnyttyäänkin ;) No, huomenna oon ehkä viisaampi näiden asioiden suhteen!
Tällaista tänään...
t. Ope ja Ahaa rv 38+3
Moikka vaan taas, saa nähdä miten kauan aktiivisuutta tällä kertaa kestää, mut nyt tunnutte ainakin taas ihan yhtä tärkeältä porukalta kuin aiemminkin! :-) Uskon tosiaan, että hiljaisuus tässä välillä joutui siitä tilanteesta, että olin porukoilla asumassa ja poissa normaalirutiineistani muutenkin. Kiitos, Osse, muistamisesta! Kyllä mäkin teitä aina kaipailin ja mietin, mitä kuuluu, kun harmitti se Tampereen treffien peruuntuminenkin (omalta osaltani)! Olin niin kovasti odottanut, että pääsen näkemään nämä naamat. :-/ Ehkä tulevaisuudessa.
Hei, Makkaralle niistä kestoista: kannattaa ehdottomasti harkita All-in-onejen sijaan sellaisia siltä väliltä -ratkaisuja, joissa on imukykyinen sisäpuoli ja kosteussulkuinen (esim. PUL) ulkopuoli ja sisus jätetty avoimeksi niin, että sinne voi panna imua tarpeen mukaan! Se on ihan yhtä helppo käyttää, mut paljon joustavampi käyttöominaisuuksiltaan just sen vuoksi, että täytteen voi valita tarpeen ja valikoiman mukaan (itse olen ajatellut käyttää harsojen ja hahtuvahousujen lisäksi just näitä taskuvaippoja ja ommella niihin itse täytteitä esim. vanhoista froteepyyhkeistä) JA se kuivuu huomattavasti nopeammin kuin A-I-O, missä fyllinki on kiinniommeltu! Näissä (taskuvaipoissa, joissa on kosteussulullinen päällikangas) siis eroa ei oikeastaan ole muu kuin se, että täytteen saa erilleen pesuun ja kuivatukseen ja lisäksi täytettä voi lisätä / vähentää tarpeen mukaan. Suosittelen, ja tutut kestovaippailijat myös! :-) Muuten kiva kuulla, että aiotte tähän rahaa ja luontoa säästävään hommaan ryhtyä! Noita myyvät muuten valmiina ainakin Myllymuksut.
Kandi: onpa kumma, ettei niitä sun keikkoja lasketa noihin 6 kk:n työtuloihin. Samanlaisia töitä ne munkin työt aika pitkälti ovat, tai siis suurelta osin opetusalan sijaisuuksia, mut en ymmärrä mikä ero, ja kuitenkin se täti sanoi, että kaikki tämmöiset lasketaan! Kiva, jos se vielä vaihtelee eri kunnissa. Eihän se voi olla mahdollista. No, onneksi sulla on noita pitempiäkin! Meillä on muuten lähes sama tuo päivä, mistä ne laskee äippärahan alkavaksi, tai siis mulla kausi alkaa 31.10. No, tänään sitten sain kuulla myös, että rahaa ei makseta vasta kuin päivää ennen la:aa! Onks tää totta? Siis kai sitä saa sitten takautuvasti, mut mitäs järkeä? Jos vauva päättääkin syntyä vaikka viikolla 37, niin sit mä en saa rahaa kuin vasta laskettuna aikana? Selittäkääs joku tyhmälle.
Mä muuten ostin viikonloppuna sitä Weledan välilihaöljyä =). Onks jollain synnyttäneellä, jos tän satutte lukemaan, kokemuksia sen tehosta? Ootteko muut hankkineet, tai mitä ajattelette sen tehosta? Se on siis jotain eteeristä öljyä, jota on tarkoitus hieroa välilihaan vkolta 34 alkaen, lopulta jopa neljästi päivässä! Sen tarkoitus on pehmentää välilihaa venymistä varten ja näin ehkäistä repeämien syntymistä. Saa nähdä, millaista tuosta hieroskelusta meillä vielä tulee, miehellä on tapana innostua tämmöisistä. ;-)
Mnjäh. Takaisin gradun pariin.
Halein Ladienne
Opelle, että kummalta kuulostaa tuo teidän lääkärin käynnistysinto. Normaali raskaushan ainakin mun oppimani mukaan kestää 36-42 viikkoa, joten mikä kiire? Käynnistys on lisäksi mun käsitykseni mukaan aika paljon ikävämpi tapa supistuksille alkaa, joten ihan synnyttäjänkin oloa ajatellen olis kai viisaampaa odotella, jos vauva päättäisi itse lähteä " kosteasta kolostaan" ! Siis tarkoitan, että ne supparit tulee kai sitten alusta asti aika vahvoina, kun tippa laitetaan. Näin olen kuullut?
Tsemppiä ja toivotaan, että Ahaa on täsmällinen! :-)
Terkuin edelleen L
pakko oli tulla tarkentamaan et just noita taskuvaippahommeleita sillon hypistelinkin sen esittelijän luona - en siis pelkästään all-in-oneja aikonut ostaa, vaan tarkoitin " helpoilla" vaihtoehdoilla myös noita taskujuttuja :) Muistelisin, et ainakin sellaiseen hampputäytteeseen ihastuin...mut meillä on vielä niin paljon aikaa vaipparalliin etten oo vielä tehnyt mitään hankintoja tai ostoslistoja.
Voi hirvitys, heräsin just ja nyt on kahta räkäisempi olo! Ihana työpäivä varmaan huomenna edessä :(
Makkara
SS:lle piti vielä tulla sanomaan (oon tainnut kyllä jo aikaisemminkin sanoa), että minulle painoa alkoi kertymään vasta rv 30 jälkeen. Taisi olla siihen mennessä tullut vajaa pari kiloa. Eli viimeisenä parissa kuukaudessa tuli sellaiset 8 kiloa (lähtöpaino 56kg, vikalla neuvolakäynnillä 65,3kg). Paino alkoi siis heti nousemaan, kun minut määrättiin liikuntakieltoon... Että kyllä sitä painoa alkaa sitten kertyä kun sen aika on ;) Liikutko muuten paljon? Minulla vaikutti varmaan sekin, että siihen rv 30 asti kävelin työmatkat 6km/suunta. Ruokahalukin oli kyllä aika mahtava silloin kun tuli liikuttua ja sitten vasta ruokahalut kasvoivatkin, kun lenkkeily loppui :)
MiaMik ja " Iinu-Liina" 10vrk edelleen :) Taas meinasin kirjoittaa rv, hitsit kun onkin jo masua ikävä. Mies jo on alkanut höpiseen, että voisin olla vaikka puolen vuoden päästä taas raskaana ;)
että jahka vain jaksat vieraita ottaa vastaan, niin minä voin tulla teille kylään tytsyn kanssa :)
Larskulle tsempit tulevaan koitokseen!!!!
Ja Tampereen suunnaltahan mekin ollaan... joten jos huolitte joskus tällasen isomman poitsun äiteineen mukaan niin mielellään tullaan mekin.
pikku-milli & Akseli 5,5kk
no sehän tässä ihmetyttääkin kun en liiku yhtään, ja syön kuitenkin jo ihan normaalisti. Töihin kävelen, mut se on 5min kävelymatka... Liikunta on jäänyt kun vointi on ollu niin kehno. Ja lähtöpaino oli normaali/normaalin alarajoilla, ja nyt paino on koko ajan vaan tippunut. Luotan kyllä siihen, että vauva ottaa osansa, mutta silti mietityttää et onko MULLA joku vika (lapamato, heh) kun paino yhtäkkii alkaa tippumaan!? Muuten paino on pysyny lähes vakiona vuosikaudet...
Pohdiskelee räkäisillä aivonystyröillään
Makkara
Juu on näköjään tosiaan tälläkin leidillä venähtänyt aika pitkäksi tauko täältä palstalta kun ei enää sormet taivu oikeille näppiksille... =) No toi ei nyt varmaan ollut pahin moka.
Ihanaa kun täällä on nyt kaikki niin masukkaita. Tai siis kaikki me, jotka vielä vähän aikaa sitten oltiin alussa! Kandin masukuvia katsoessa tuli ihan kotoisa olo, täälläkin otettiin masukuvia tuossa viikonloppuna ja aika samalta näyttää. Mulla vaan on jättimaha muuhun kokooni (ja viikkoihin) nähden, ja ystävät on kovasti kyselleet, että onko siellä nyt yksi vai kaksi! Pitää panna kuvaa teillekin, kunhan saan ne omalle koneelle.
Soittelin tuossa äippärahani perään, ja voihan g-sus miten väärin olenkin tajunnut ja en ole tajunnut mitään! Se " viimeisen kuuden kuukauden ajalta" ei todellakaan mun aivoissa taipunut muotoon " viimeisten kuuden työssäolokuukauden ajalta" . Opiskelijoiden kohdalla sovelletaan siis tätä, että voi ilmoittaa " lähiaikoina" tehdyt työt, joista kertyy yhteensä se 6 kk! No, mullehan tämä aiheutti melkoisen puhelinrumban, jolla toivottavasti on äippärahani suuruuden kannalta positiiviset vaikutukset. Ootteko muut, ei-vakituisissa töissä olevat tajunneet tätä? En tosin muista, oliko täällä ketään, joka olis samanlaisessa tilanteessa kuin mä, eli opiskelija ilman opintorahaa.
Mnjahas. Minkälaisia vaunuja olette viime aikoina ostelleet, mistä ja minkä hintaisia? Me hurahdettiin miehen kanssa uusiin ORA Saagoihin ja pantiin rahaa palamaan aika luvattoman paljon. Alun perin tarkoitus oli löytää vähän käytetyt ORAt Huutonetistä, mut ei siitä mitään tullut kun niitä on niin vähän liikkeellä. Sit yhdessä jyväskyläläisessä liikkeessä oli tarjous, jossa sai vaunut, sadesuojan, rengassuojat, pumpun ja hoitokassin hintaan 599 e. Ne ORA Saagat on siis yhdistelmät kovalla kopalla, Suomessa tehdyt.
Ja toinen kyssäri: onks täällä kestovaippailijoita tai sitä suunnittelevia? Tästä aiheesta ei hirveesti ollut puhetta ainakaan kesällä, en tiedä oletteko jutelleet tällä välin. Me ollaan valmistauduttu kestiksien käyttöön tässä syksyn ajan, ja olisi ihan mielenkiintoista tietää, miten yleinen käytäntö tämä on täällä " meillä" eli enskattarien keskuudessa!
Terkkuja ja tsemppiä, Larskulle paljon onnea matkaan! Alapääsi tilanne kuulosti jo oikein lupaavalta! =)
Ladie ja pikku-L rv. 32+0