Housut haisevat homeelle. (uudet). Tuleeko niistä käyttökelpoiset, jos pesen ne 90 asteessa?
Housuthan saattavat mennä pilalle, mutta käyttökelvottomat ne ovat nytkin.
Ostin siis kahdet collegehousut CM:stä, ja ne haisevat uutena homeelta.
Kuolevatko homeitiöt ysikympissä, vai heitänkö housut eli rahat suosiolla roskikseen?
Kommentit (19)
Etkö hasitanut hajua likessä? Ettei vaan haju tule kotisi jostain musta? Katso netti Marttojen ohjeet. Menet niiden sivuille ja selaat,löydät etsimäsi!Jos vaikeeaa. Laita selaimeesi haku: Miten saan vateista homen hajun pois. Antaa monta oikeaa haku tulosta.Klikaat yhtä niistä.
Vierailija kirjoitti:
Etkö hasitanut hajua likessä? Ettei vaan haju tule kotisi jostain musta? Katso netti Marttojen ohjeet. Menet niiden sivuille ja selaat,löydät etsimäsi!Jos vaikeeaa. Laita selaimeesi haku: Miten saan vateista homen hajun pois. Antaa monta oikeaa haku tulosta.Klikaat yhtä niistä.
Korkki kiinni, kiitos.
Liota etikkavedessä (2 rkl etikkaa ämpärilliseen vettä) yön yli. sitten peset ja tuuletat. Ei keittopesua.
Homeet kuolevat kyllä jo 72 asteessa. 90 on takuuvarmasti kuollutta kamaa. Niin toki voi olla housutkin.
Itse pesisin ne ensin 60 asteessa pari kertaa ja kuivaisin kuivausrummissa jos mahdollista. Erittäin todennäköisesti sekin riittää.
Mulla on niin tarkka nenä homeelle, etten ole saanut valmiiksi ollutta hajua pois millään käsittelyllä. Aina hajua ei valitettavasti ole huomannut ajoissa kaupassa.
Ne itiöt siis kuolevat varmaan, mutta haju on eri asia, se voi olla pinttynyt vahvasti. "Home" on monta eri asiaa, ei vain itiöitä tai sieniä, vaan myös bakteereita ja hiivoja ja mm toksiineja, jotka voivat olla rasvaliukoisia ja uppoutua tiukasti esim tekstiileihin ja muoveihin ja ihan kaikkiin materiaaleihin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin tarkka nenä homeelle, etten ole saanut valmiiksi ollutta hajua pois millään käsittelyllä. Aina hajua ei valitettavasti ole huomannut ajoissa kaupassa.
Minullakin tarkka nenä. Siksi tässä mietin roskiin heittämistä. ap
Pese etikkavedessä. Soodakin syö hajuja.
Sama, tarkka nenä kaikelle. Olen saanut homeen halut enimmäkseen pois etikkavedessä liottamalla, mutta paljon vahvemman seoksen olen tehnyt kuin tuon muutaman rkl veteen. Piimä poistaa myös hometta, suosittelen rasvatonta. Useimmiten olen tehnyt niin, että olen liottanut etikkavedessä kunnon ajan, sitten pessyt pitkällä ohjelmalla (kokeilisin ensi 60 astetta) ja lopuksi vielä tuulettanut.
Kuivausrumpu poistaa paljon hajuja
90 asteen pesu tappaa homeet eikä hyvälaatuinen puuvilla välttämättä edes kutistu jos vedät sen märkänä takaisin oikeaan mittaan etkä heitä rumpuun.
Mikä estää vaan palauttamasta niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palauta ne, höhlä!
Miten aivotonta väkeä täällä onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palauta ne, höhlä!
Miten aivotonta väkeä täällä onkaan.
Ei kaupasta ostetuille ole palautusoikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palauta ne, höhlä!
Miten aivotonta väkeä täällä onkaan.Ei kaupasta ostetuille ole palautusoikeutta.
Tietenkin on palautusoikeus! Jos tuote on viallinen, tuotteen voi palauttaa. Ei kannata hyväksyä huonoa laatua. Voivat kaupasta palauttaa maahantuojalle jne.
Ciina marketista ei ehkä kannattaisi vaatteita ostaa.
Miksei niitä voi palauttaa takaisin kauppaan?
Ehdottomasti palautukseen!
Jos collarit laivataan valmistusmaassa esimerkiksi sadekauden aikaan, puuvilla on imenyt paljon kosteutta ilmasta. Sitten ne pakataan muoviin ja pahvikolliin ja rahtikonttiin 10 viikoksi aavalle merelle. Siellä homeella on hyvät kasvuolosuhteet!
Jep, välillä vatteet kaupassa haisee törkeälle homeelle!
Ostin nahkavyön, enkä saanut hajua pois millään. Piti heittää menemään.
Neuvoja, av-martat?