Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä ärsyttää, että jotkut ei vaan halua lapsia?

Vierailija
11.10.2006 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vielä analyysi siitä, minkä uskon siinä monia ärsyttävän. Vaikka siis mua ei ärsytäkään.

Ärsyyntyjät taitavat olla kateellisia lapsettomien vapaudesta ja elämän helppoudesta ilman lapsia. Ihminen on ahne. Hän haluaisi itselleen kaiken mahdollisen hyvän. Vaikka kaikkea ei ole mahdollista saada. Kun valitsee jotakin, menettää jotakin.

Vierailija
2/23 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetyttää meidän elämä ilman lapsia. :( t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuitenkin yhteistä hyvinvointia pidetään yllä tekemällä ja kasvattamalla tulevaisuuden veronmaksajia ja eläkkeidemme maksajia, vanhuutemme hoitajia..

Lapsettomien perheiden kulut ovat pienemmät, sekin varmasti ärsyttää. Irtorahaa jää enemmän kuin lapsellisille.

Vierailija
4/23 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maailma kestä, jos niitä lapsia tulee ja tulee kaikille jatkuvasti.... Pakkohan luonnonvaroja on riittää näille jo oleville.

Vierailija
5/23 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä rasitustasi vähentää ja ymmärrystäsi parantaa, jos voit oivaltaa näiden ihmettelijöiden ja paheksujien pohjimmiltaan olevan sinuulle kateellisia vapaudestasi! Mahdollisuudesta tehdä uraa tehokkaammin, matkustella, harrastaa, käyttää rahaa itseesi jne.

Vierailija
6/23 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tekemiseen tarvita syy, ei siihen että jättää tekemättä jotakin? t. ap

Vierailija
7/23 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAPAAMATKUSTAJIKSI??? onko ihminen, joka tekee töitä ja maksaa veroja koko sen ajan kun toinen istuu kotona pyllyllään lasten kanssa, vapaamatkustaja?? kun lapset ovat siirtymässä työelämään, ovat nämä " vapaamatkustajat" yhä maksamassa veroja työstään. Mieti vähän, hyvä ihminen!

Tottakai tulevia veronmaksajia pitää tuottaa yhteiskuntaan, mutta jos kaikki heittäytyisivät siihen puuhaan niin yhteiskunta menisi nurin huomenna kun kaiken maailman tukia pitäisi maksaa kotiäideille.

T.2 lapsen äiti

Vierailija
8/23 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eräällä ystäväpariskunnalla ei ole lapsia. Kukaan ei tiedä haluavatko lapsia ollenkaan (ihan ok, ei kaikkien tarvii haluta :) vai eivätkö saa lapsia. Kellekään eivät ole asiasta kertoneet, vaikka muuten tiedämme toisistamme kaiken (olemme tunteneet melkein 30v).

Vierailija
9/23 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei lasta kannata väkisin tehdä. Ihan ok valinta, ettet hanki lapsia!

Mutta minulla itsellänikään ei ole koskaan ollut mitään vauvakuumetta. Silti aina minulle on kyllä ollut itsestäänselvää, että haluan lapsia.. Se on vaan jotekin niin perustarve, saada hoivata, jatkaa elämää.

Ja en kyllä yhtään ole koskaan katunut lasten (2 lasta) hankintaa. He ovat kyllä ihaninta, mitä on!!!

Vierailija
10/23 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat ollaan. En pidä meitä vapaamatkustajina ollenkaan. Ja kummallakaan ei vaan ole sitä tunnetta, että lapsia haluttaisiin. Meillä on hyvä kahdestaan, ei ole tarvetta muuttaa tilannetta ja enpä usko mielen enää muuttuvankaan. :)

t. ap

Vierailija
11/23 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joillakin on niin paljon ennakkoluuloja meitä " itsekkäitä lapsettomia" kohtaan. :D t. ap

Vierailija
12/23 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan sanoin, että halustaan lapsettomissa ihmisissä voi ärsyttää se, että lapsia omaavat VOIVAT KOKEA heidät vapaamatkustajiksi.

Jatkon provosoivaa tekstiäsi en jaksa kommentoida..

Vierailija:

VAPAAMATKUSTAJIKSI??? onko ihminen, joka tekee töitä ja maksaa veroja koko sen ajan kun toinen istuu kotona pyllyllään lasten kanssa, vapaamatkustaja?? kun lapset ovat siirtymässä työelämään, ovat nämä " vapaamatkustajat" yhä maksamassa veroja työstään. Mieti vähän, hyvä ihminen!

Tottakai tulevia veronmaksajia pitää tuottaa yhteiskuntaan, mutta jos kaikki heittäytyisivät siihen puuhaan niin yhteiskunta menisi nurin huomenna kun kaiken maailman tukia pitäisi maksaa kotiäideille.

T.2 lapsen äiti

Vierailija
13/23 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan vielä. En tiedä, onko aikomusta lasten hankintaan. Meidän kontaktit heihin on vähentynyt suurin piirtein olemattomiin, kun meille syntyi lapsi. En todellakaan tunne, että meillä olisi juurikaan enää mitään yhteistä. Kun ilmoitin raskaudesta, eivät onnitelleet tai muutenkaan positiivisesti asiaan suhtautuneet. Ilmoittivat, ettei lasta tarvitse syliin tarjota tai ehdotella kakkavaippojen vaihtamista...jne... Lasten synnyttyä voivoteltiin, kun pienet lapset hyppii heillä kukkapenkeissä jne. No, eipä olla käyty kylässä. Kun oli puhetta, että olen hoitovapaalla siihen asti, kun lapsi on melkein 3 v, niin siihen tuumattiin, että huh huh. Ja taloudelliset seikat päälle jne. Nykyään yhteydet minimissä, koska en tunne että saataisiin minkäänlaista arvostusta meidän perhe-elämälle/ elämän valinnoille. Tuntuu, että emme ole heidän elämään tervetulleita lapsen kanssa.

Vierailija
14/23 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh... Ja varsinkin, jos ovat vielä sitä mieltä, että KAIKKIEN pitäisi hankkia lapsia...

t. yhden äiti

Vierailija
15/23 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hertsiaikasentää, ei lapset oo mikään SE pakollinen juttu mikä elämässään täytyy kokea.

Vierailija
16/23 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olemme tyhmiä nössöjä tulevaisuudettomia uraluusereita, joita ei tarvitse ottaa huomioon työpaikalla edes normaalin projekti-infon vertaa.

Vierailija
17/23 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta enhän minäkään tiedä mitä menetän kun en ole lapseton!

Vierailija
18/23 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mua ärsyttävät nämä " mikä meissä ärsyttää" -kyselyt, sekä sellaiset vapaaehtoisesti lapsettomat, jotka ilmaisevat halveksivansa lapsia ja lapsiperheiden elämää. Kannattaisi yrittää kunnioittaa muiden valintoja, jos toivoo omia valintojaan kunnioitettavan.

Vierailija
19/23 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vapaaehtoisesti lapseton 36-vuotias ystävä, eikä hänen valintansa ärsytä ollenkaan. Joskus lapsettomat kyllä ärsyttää ja juuri mainitsemastasi syystä. Rivien välistä näkyy selvä halveksunta lapsiperheitä kohtaan ja just oletus, että varmaan nyt kaikki ootte kateellisia meille meidän mahtavasta elämästä ja matkustelusta. Eli ap:n kannattais katsoa peiliin. Olin itsekin lapseton yli 30-vuotiaaksi ja kaikki esim. naisvaltaisella työpaikalla tiesi että vapaaehtoisesti ollaan lapsettomia. Ikinä ei kyllä tullut sellaista tunnetta, että muut oli jotenkin kateellisia. Asia ei ollut mikään big deal ei minulle eikä muille, vaikka suurimmalla osalla oli jo perhe.

Vierailija
20/23 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa lapsettomat ihmiset on todella mukavia ystävinä, heistä tulee hyviä kummeja, he ovat hyvää seuraa vapaa-ajalla (eivät aina väsyneitä/kiire kotiin lasten luo) jne. Mun mielestä on vain hyvä ettei kaikki hanki lapsia. Ja toi vapaamatkustaja-väite nyt on ihan typerä, on niistä lapsistakin sen verran kustannuksia yhteiskunnalle ennenkuin ovat veronmaksukykyisiä...eikä siitäkään ole mitään takeita. Monet lapsettomat ehtii tienata eläkepäivien varalle sen verran että tulevat hyvin toimeen ilman yhteiskunnan tukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi