Mies lipsautti kännissä...
Että epäilee isyyttään!
En tiedä miten tähän pitäisi suhtautua. Olin eilen ärsyyntynyt kun miehellä baari-ilta vähän venähti. Riidanpoikanenhan siitä tuli ja mies kaljapäissään puhui ohi suunsa. Kuulemma lapsemme ei näytä häneltä. Tämän päivän pitänyt mykkäkoulua. En oikein saa ajatuksiani kasaan. Tuo on niin valtava epäluottamuksen osoitus, onko muuta vaihtoehtoa kuin ero?
Kommentit (89)
Olen kyllä vähän loukkaantunut jos mies oikeasti haluaa isyystestin. Luottamus ei kyllä ole suhteessä entisellään sen jälkeen.
Ap
Onhan se epäilyttävää että lapsella on todella voimakas rusketus ja tummat hiukset.
Itse olen blondi ja niin on minun naisenikin.
Vierailija kirjoitti:
No tutkimusten mukaan h@#t huijaavat miehiä vastuuseen 10-12% tapauksista. Onko tuo ihme sitten?
Miksei teille sitten kelpaa kilttinaiset?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se epäilyttävää että lapsella on todella voimakas rusketus ja tummat hiukset.
Itse olen blondi ja niin on minun naisenikin.
Naisesi on huåruli ja ottanut mustaa patukkaa.
Istui baarissa pöytään jossa kuuli muista hommistasi.
Onhan hänellä kieltämättä minun silmäni. T. Putkimies
No, mies hankkii sitten sen isyystestin ja lopettaa kitinän. Sinun ei tarvitse tehdä mitään, todistustaakka on miehellä. Kaikein järkevintä olisi ottaa ero heti testin jälkeen, sillä mies on osoittanut kyvyttömyytensä perhe-elämään. En voisi olla miehen kanssa, joka epäilisi tai olisi joskus epäillyt isyyttään.
Vierailija kirjoitti:
No tutkimusten mukaan h@#t huijaavat miehiä vastuuseen 10-12% tapauksista. Onko tuo ihme sitten?
Itsekin olen törmännyt noihin tutkimuksiin. Aikamoista että joka kymmenes isä hoivaa toisen lasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä vähän loukkaantunut jos mies oikeasti haluaa isyystestin. Luottamus ei kyllä ole suhteessä entisellään sen jälkeen.
Ap
Se on lukenut tutkimuksen, kun perinnöllisiä sairauksia selvittäessä kävi ilmi jossain Briteissä, että 1520% "biologisista isistä" ei ollutkaan biologisia isiä, mikä on siis järkyttävän suuri prosentti. Sitten vielä potilassalaisuuden tähden tutkijat eivät voineet sitä näille miehille paljastaa, ja sen tutkimuksen jälkeen on epäilykset yleistyneet, etenkin jos lapsi ei näytä isältään.
Tän takia pitäisi tehdä isyystestit aina, ihan sama onko epäilyksiä vai ei. Lain pitäisi vaatia testit jo synnärillä, niin sitten A) testaamisessa ei olisi mitään epäluottamusstigmaa, ja B) kenelläkään miehellä tai anopilla tai kellä lie ei olisi varaa nillittää asiasta myöhemmin.
Anna teettää testi. Ihmismielelle on ihan normaalia epäillä, etenkin kun se oli niille tutkijoillekin yllätys että niin moni mies kasvatti jonkun toisen lasta. Varmasti he kaikki luottivat vaimoihinsa kun perinnöllisiä sairauksia selvittävään tutkimukseen lähtivät, mutta kun kukaan mies ei voi olla täysin varma asiasta ilman testiä, jos ei ole toisessa käsiraudoilla kiinni 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se on lukenut tutkimuksen, kun perinnöllisiä sairauksia selvittäessä kävi ilmi jossain Briteissä, että 1520% "biologisista isistä" ei ollutkaan biologisia isiä, mikä on siis järkyttävän suuri prosentti. Sitten vielä potilassalaisuuden tähden tutkijat eivät voineet sitä näille miehille paljastaa, ja sen tutkimuksen jälkeen on epäilykset yleistyneet, etenkin jos lapsi ei näytä isältään.
Tän takia pitäisi tehdä isyystestit aina, ihan sama onko epäilyksiä vai ei. Lain pitäisi vaatia testit jo synnärillä, niin sitten A) testaamisessa ei olisi mitään epäluottamusstigmaa, ja B) kenelläkään miehellä tai anopilla tai kellä lie ei olisi varaa nillittää asiasta myöhemmin.
Anna teettää testi. Ihmismielelle on ihan normaalia epäillä, etenkin kun se oli niille tutkijoillekin yllätys että niin moni mies kasvatti jonkun toisen lasta. Varmasti he kaikki luottivat vaimoihinsa kun perinnöllisiä sairauksia selvittävään tutkimukseen lähtivät, mutta kun kukaan mies ei voi olla täysin varma asiasta ilman testiä, jos ei ole toisessa käsiraudoilla kiinni 24/7.
Siis 15%-20%. Ei palsta ymmärtänyt ajatusviivaa.
Minun jalkani koko tulee 3-4 sukupolven takaa. Ei geenitestit takaa kuin suunnan.
Eihän tuollaisen jälkeen yhteiselämä ole mahdollista. Lusikat jakoon vaan.
Miehistä 99,5 % pettää, joten miehiltä pitää kieltää minnekään muualle kuin töihin meneminen ilman perhettä. Ties miten monta lehtolasta ne muuten pistäisi alulle.
Vierailija kirjoitti:
Tee isyystesti ja jätä se sika sitten ku selviää sille et on oma. Toisaalta jos et testiä tee nii sehä sit kalvaa enemmä miettii et miksi et tekis.
Juuri näin. Tässä tilanteessa kannattaa jättää sika.
Vierailija kirjoitti:
Tee isyystesti ja jätä se sika sitten ku selviää sille et on oma. Toisaalta jos et testiä tee nii sehä sit kalvaa enemmä miettii et miksi et tekis.
Ei vaan mies hoitaa testin tekemisen ihan itse, kun sellaisen kerran haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäätkö, että salaisuus paljastuu?
Kylhän mäkin vaimolle vähän vihjailin, että onkohan tuo nyt mun lapsi, kun ihonväri on kuitenkin musta ja itse olen valkoinen kuin kalkkilaivan kapteeni. Vaimo sai hirveät kilarit ja uhkas erolla. Annoin sitten asian kuitenkin olla, kun vaimo vakuutti mut.
Jospa vauva on vahingossa vaihtunut toiseen jo synnytyssairaalassa.😳
Vierailija kirjoitti:
Eikä geneettiset ominaisuudet joka kerta periydy.
Tiedän itsekin pariskunnan, joista kumpikin alle 170cm ja pojat huitelee nyt aikuistuessaan lähemmäs kahta metriä. Pituusgeeni vissiin hypännyt sukupolvien yli jostain menneisyydestä.
Just näin. Itselläni on kiharat hiukset kuten iso-isoäidilläni. Hyppäsi useamman sukupolven yli ja kiersi sisaruksenikin.
Hollantilais-indonesialainen ystäväni näyttää ihan tavalliselta hollantilaiselta punaisine kiharine hiuksineen ja pisamineen, ihokin on melkein lumivalkea. On tullut isäänsä. Sisaruksensa taas ovat indonesialaisen äitinsä näköisiä tummine aasialaisine piirteineen.
Mikään isyystesti ei anna 100% varmuutta