Miesystävän mielestä tänään tehtyä ruokaa ei voi enää huomenna syödä
Olen vähän aikaa sitten tavannut erään miehen. Hän on tosiaan sitä mieltä, että tänään tehty ruoka kuuluu roskiin (jos jää yli).
Itse en moista haaskaamista harrasta.
En halua enää tavata, sen aion kertoa tuolle miehelle.
😳🙄
Ihan ihme tyyppi...
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se about viikon säilyy jääkaapissa aivan hyvin syömäkelpoisena. Päivän verran säilyy huoneenlämmössäkin, jos ei nyt jotain kalaa tms. ole.
Vitsi että oli ällöttävää kun vanhemmilla asuessa piti syödä jotain makaronilaatikkoa tai makkarakeittoa viikon putkeen, vaikka nyt ei mitään ruokamyrkytystä saanut niin ei se hyvää ollut. Nykyään omillaan asuessa kolme päivää on aika maksimi samaa ruokaa, loput pakkaseen jos tekee ison annoksen.
Sama. Itse tein joskus makkarakastiketta sunnuntaina, hyvää tuli, ja kun se jäähtyi, laitoin jääkaappiin. Keitettyjä pottuja sen kanssa ja siitä sitten eväät töihin. Tiistaina se vielä menetteli, keskiviikkona jäi syömättä.
Senaikaselta työkaverilta kysyin asiasta: niin vastasi, että sen kastikkeen rasva on/oli härskiintynyt ja siitä johtui se paha haju ja maku.
Annoitko jäähtyä huoneenlämmössä? Ruoka pitää jäähdyttää nopeasti eikä jättää huoneenlämpöön.
Tais muuten olla (enkä nyt muista mikä vuodenaika oli, ei nyt kesähelle ainakaan).
Mutta työkaveri oli oikeassa siinä rasvan härskiintymisessä.
Kyllä sitä päivänkin lämpimässä ollutta ruokaa syö, jos on aivan kauhea nälkä t. pakko (vrt. sota), mutta huvikseni en sitä mahdollista mahatautia ota.
Mä jäähdytän kylmillä parvekkella nopeasti
Kuumalla teen annoskoot pakkaseen heti, nopea jaahdytys pitää ruuan parempana
Tottakai voi syödä, ja ruuasta riippuen voi olla jopa huomattavasti terveellisempääkin syödä, varsinkin jos haluaa pitää suolen bakteerikannan hyvälaatuisena ja fopa laihtua. Kannattaa ottaa selää resistantista tärkkelyksestä. Sitää muodostuu, kun vaikkapa kertaalleen keitetty ja valmistettu riisi, tai perunat, laitetaan vähintään yön yli jääkaappiin, ja syödään seuraavana päivänä.
Resistantti tärkkelys ei enää käyttäydy eikä imeydy kuten hiilihydraatit, joten auttavat laihduttamisessa. Mikä tärkeämpää, on se että resistantti tärkkelys on ehkäpä parasta mahdollista ravinnetta suoliston hyödylliselle ja terveelle bakteerikannalle. Se on tutkimusten mukaan huomattavasti tärkeämpää kuin vaikkapa tavallinen kuidun saanti. Paljon resistanttia tärkkelystä ravinnosta saavat , kärsivät esim. suolistosyövistö vain pienen murto-osan verrattuna runsaasti kuitua saaviin, jotka nekin ovat terveempiä kuin vähän kuitua saavat!
Tyhmä mies, kannattaa hankkiutua eroon kun vielä pääsee. Joku neuroosi tms.
Ja joo tuoreet raskaana-aineet! Ei mitään päiväysruokaa
Jotkut keitot ja padathan vaan paranee seuraavaan päivään.
Tämä on varmaan joku makujuttu, niinkuin homejuustosta tykkääminen. Itse en kyllästy ruokaan ollenkaan, miehellä alkaa tökkiä 2 päivän jälkeen.
Sitten jos jotenkin luulee että ruoka on syömäkelvotonta yön jälkeen niin se on vaan sivistämisen paikka.
Ette monet ymmärrä mitään hyvän päälle. Esim. monet keitot paranevat vain, kun niitä kuumentaa seuraavana päivänä. Tällaisia ovat mm. hernekeitto, lihakeitto ja kaalikeitto.
Monesta ruuasta on jopa hankala tehdä vain yksi annos. Sellainen tippahan kuivuu kattilan tai pannun pohjalle kypsyessään. Äkkiä ajatellen minulle ei tule mieleeni muuta kuin joku puuro, jota teen vain yhden annoksen, paitsi uunipuuro, jota teen kerralla hieman enemmän, noin kolme annosta.
Alkuviikosta tein kaalipataa (kaalia, porkkanaa, sipulia ja jauhelihaa + mausteita) sen verran suuren annoksen, että laitoin siitä heti pari annosta pakkaseen. Silti pataa riitti vielä kolmeksi päiväksi ja se viimeinen annoskin oli tosi maukasta, parempaa kuin heti laitettuna.
Minäkin kaipaan huomiota.
Huomioikaa minut, please.
Muuten minäkin alan kehittelemään tänne säälittäviä sympatiankeruusepustuksia.
Voi että, kun elämäni on vaikeaa. Mies petti, kissakin jätti, lapset huutaa, ja ruoka ei maistu. Onkohan minulla syöpä kun koskee? Kuka lohduttaisi? Rahatkin on lopussa. 1€ jäljellä loppuvuodeksi. Työttömätkin ärsyttää. Samoin Sanna Marin.
Mökillekin tulee kutsumattomia vieraita ja juhliin pitää hakea yksi autoton asemalta.
APUVA VAADIN NYT HETI!!!
Teini kanssa valittaa että seuraavana päivänä ruoka maistuu jääkaapilta, pakastettuakaan ei syö lämmitettynä, mulle ei ole selvinnyt mikä vika siinä on... On sitten joka toinen päivä syömättä. Kieltämättä odotan että muuttaisi jo omilleen.
Mä tiedän myös tuollaisen ihmisen joka ei voi syödä mikrossa lämmitettyä eilistä ruokaa. Kuitenkin hän voi syödä eineksiä. Eihän nekään tule lämpimänä suoraan jonkun uunista. En tajua tätä logiikkaa.
Ehkei sillä jää
Yli.
Semmosia ongelmia.😳🤭
Ehkä se ei todellisuudessa ole ainoa sinua häiritsevä juttu eikä edes se todellinen ongelma.
Ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se about viikon säilyy jääkaapissa aivan hyvin syömäkelpoisena. Päivän verran säilyy huoneenlämmössäkin, jos ei nyt jotain kalaa tms. ole.
Vitsi että oli ällöttävää kun vanhemmilla asuessa piti syödä jotain makaronilaatikkoa tai makkarakeittoa viikon putkeen, vaikka nyt ei mitään ruokamyrkytystä saanut niin ei se hyvää ollut. Nykyään omillaan asuessa kolme päivää on aika maksimi samaa ruokaa, loput pakkaseen jos tekee ison annoksen.
Sama. Itse tein joskus makkarakastiketta sunnuntaina, hyvää tuli, ja kun se jäähtyi, laitoin jääkaappiin. Keitettyjä pottuja sen kanssa ja siitä sitten eväät töihin. Tiistaina se vielä menetteli, keskiviikkona jäi syömättä.
Senaikaselta työkaverilta kysyin asiasta: niin vastasi, että sen kastikkeen rasva on/oli härskiintynyt ja siitä johtui se paha haju ja maku.
Annoitko jäähtyä huoneenlämmössä? Ruoka pitää jäähdyttää nopeasti eikä jättää huoneenlämpöön.
Lämmintä ruokaa EI SAA LAITTAA JÄÄKAAPPIIN edes jäähtymään. Se lämmittää ne jääkaapin ruuat ja lisäksi usein näin tehtynä hajottaa jääkaapin lämmönvaihteluiden takia ennen aikojaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut keitot ja padathan vaan paranee seuraavaan päivään.
Tämä on varmaan joku makujuttu, niinkuin homejuustosta tykkääminen. Itse en kyllästy ruokaan ollenkaan, miehellä alkaa tökkiä 2 päivän jälkeen.
Sitten jos jotenkin luulee että ruoka on syömäkelvotonta yön jälkeen niin se on vaan sivistämisen paikka.
Liha- ja kaalisopat ovat ainakin näitä, jotka paranevat uudelleenlämmityksessä. Esim. tämä laihduttajan kaalikeitto, se viikon dieetin soppa, on näitä paranevia soppia.
Ja suurin osa miehistä taitaa kuvitella, että tähteitä voi syödä (jääkaappisäilytyksellä) vähintään viikon ajan.
Ruoka pysyy jääkaapissa hyvänä jopa neljä päivää (tietysti ruokalajista riippuen). Tosi tuhlaavaista tehdä joka päivä uutta ruokaa tai heittää tähteitä pois. Jos ruoka alkaa "maistua jääkaapilta", niin vika on likaisessa, huonosti täytetyssä tai ylitäydessä jääkaapissa. Tai jääkaappiin menevä ruoka pitää pakata paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämmintä ruokaa EI SAA LAITTAA JÄÄKAAPPIIN edes jäähtymään. Se lämmittää ne jääkaapin ruuat ja lisäksi usein näin tehtynä hajottaa jääkaapin lämmönvaihteluiden takia ennen aikojaan.
No ei tietenkään. Lavuaariin kylmää vettä ja vaikka kylmäkalle sinne. Jäähtyy kyllä nopeeati keittokattila.
Kuinka niin?