Millaiset ulkonäköpiirteet ovat Suomessa tuijottelun "arvoisia"?
Tuli mieleeni toisesta ketjusta. Itseäni ei ihmetytä juuri mikään ulkonäköpiirre, mutta ilmeisesti edelleen osaa ihmetyttää ainakin tämän palstan ketjujen perusteella.
Kommentit (33)
Ei ne kauniitkaan haluaisi olla tuijottelun kohteena.
Vimpan päälle laittautuneet ovat ainakin monille täällä kuin punainen vaate härälle...
Kateutta vai mitä, sitä en tiedä...
Isot rinnat ainakin miesten tuijottelun kohteena.
Poikkeuksellisen värikäs ja räväkkä pukeutuminen saa mun huomion. Ihmiset on niin tasapaksua massaa, että poikkeus pistää silmään.
Jättikokoiset rumat perseet nuorillakin ihmisillä. Sellaiset löysät ja roikkuvat. Niitä vielä korostetaan, luulevat ilmeisesti tuota jotenkin korostamisen arvoiseksi asiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vimpan päälle laittautuneet ovat ainakin monille täällä kuin punainen vaate härälle...
Kateutta vai mitä, sitä en tiedä...
Itse sain todella inhottavaa kohtelua kerran, kun olin tullut matkalta, olin hieman ruskettunut ja tavallista itsevarmempi ja iloisempi sekä käytin uusia matkalta ostamiani naisellisia vaatteita.
Ruokakaupan kassa siinä ostoksia maksaessa tuijotti minua kuin halpaa makkaraa. Ostoksenikin olivat aivan normaalit jne. ja olin itse kohtelias. Tuli jälkikäteen epäilys, että saatoin olla ärsyttävän hyväntuulinen ja tyylikäs (ainakin omaan standardiini verrattuna), tosin toki saatoin olla myös jotenkin nolo/ruma/outo hänen mielestään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kauniitkaan haluaisi olla tuijottelun kohteena.
Tämä on totta. Tuijottelu ei ole hyväntahtoista käytöstä ketään kohtaan. Jos joskus olen ollut todella tyylikäs poikkeuksellisesti ja kerännyt katseita siksi, jatkossa välttelen vastaavaa pukeutumista, jottei kukaan enää tuijottelisi.
Erityisen hyvännäköiset ihmiset erottuvat massasta ja kiinnittävät huomion. Pyrin välttämään tuijottamista mutta saatan vilkaista kaksi kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumat kasvot
Eikö tule huono omatunto siinä vaiheessa, kun katseen kohde huomaa katseesi? Mä en ainakaan kehtaa tuijotella jotain, jolla on vaikkapa ruumiinvammoja tai todella erikoisia kasvonpiirteitä ym.
Itselle tulee usein huono omatunto siitä, kun kukaan ei pidä katsekontaktia tai katseiden kohdatessa katsoo salamannopeasti poispäin. Ikäänkuin olisi näkymätön.
Eikö tule huono omatunto siinä vaiheessa, kun katseen kohde huomaa katseesi? Mä en ainakaan kehtaa tuijotella jotain, jolla on vaikkapa ruumiinvammoja tai todella erikoisia kasvonpiirteitä ym.