Mulla menee hermot tuon päiväkodin kanssa. PKRL.
Lapsi on allerginen paprikalle, tomaatille, porkkanalle sekä omenalle. Hyvin monta kertaa on käynyt niin, että lapsi on valittanut illalla vatsaansa ja alkanut sitten ripuloimaan ja tuo ainoastaan sen takia, että hänelle on annettu omenaa tai porkkanaa. Myös ketsuppia annetaan hyvinkin usein, koska se aina unohtuu hoitajilta, että ketsupissa on tomaattia. Ja tuota omenaa on muutaman kerran annettu sen takia, että päiväkotiapulainen tai harjoittelija (en muista kumpi) oli unohtanut laittaa meidän lapselle päärynän paloja ja hoitajat olivat sitten antaneet omenaa lapselle, koska olivat luulleeet, että tuo on päärynää tms.
Ja sitten tänään kävi näin:
Sanoin hoitajalle aamulla, että hakisin lapsen aikaisemmin, jo ennen päiväunia, koska lapsella oli tänään korvalääkäri. Ja pyysin heitä vaihtamaan lapselle puhtaat vaatteet. Hoitaja vastasi, että juu, laitan muille hoitajille lapun ja sanon vielä heille, hän kun lähtee tänään aikaisemmin kotiin.
Mutta arvatkaapa oliko lapsi hereillä ja puhtaissa vaatteissa, kun hain hänet??? EI todellakaan. Lapsi oli sikeässä unessa. Tiukkasin hoitajalta, että miten tämä on mahdollista ja mulle vastattiin vain, että ups, he unohtivat, koska koko päivä on ollut yhtä häslinkiä ja koko konkkaronkka oli niin väsyjä, että söivät nopeasti. Ja heillä ei ollut tänään lorupiiriä ollenkaan.
Meidän lapsi on todella kiukkuinen, jos hänet menee herättämään kesken unien, joten voitte vaan kuvitella millaisen huudon kanssa läksimme hoidosta. Lapsi huusi kuin palosireeni koko bussimatkan ja mummot tietty mulkoili.
Lapsi on siis melkein 2v.
Kommentit (5)
Ja noista allergioista olen nostanut jo pari kertaa metelin ja aina vaan pyydellään anteeksi ja luvataan, ettei se toistu, mutta...
Ei lapsen terveydellä voi leikkiä, joten noista allergioista ja ruokavalion tärkeydestä ehkä sanoisin muutaman valitun sanan hoitopaikassa, jos olisin sinä. Sen sijaan en viitsisi olla moksiskaan tuosta unohduksesta, niitä tapahtuu kaikille, ja päivähän on todella voinut olla kiireinen.
Hyvin on toiminut meillä. Johtaja ei voi olla puuttumatta asiaan. Onhan päiväkodin mainekin kyseessä. Tsemppiä!
päiväkoti ole paras paikka alle 3vuotiaille. hoitajat ylityöllistettyjä ja aamu vuorolaiselta, kun loppuu päivä, kaksi hoitajaa saattaa hoitaa 12 alle 3-vuotiasta. mulla varmaan unohtuisi koko ajan jotakin. tuo nukkumis juttu ei ollut kyllä vakava, mutta allergia asia taas oli. moni allergisen lapsen veisin kyllä allergia päiväkotiin, missä resurssit paremmat. henkilökuntaa mitoitettu enemmän ja pienemmän lapsiryhmät. en luottaisi oman allergisen lapsen kohdalla ollenkaan tavan päiväkotiin. allergia asiasta kannattaa puhua vielä vakavasti.
Joskun on vaan sellaisia päiviä. Ihmisiähän me hoitsutkin vaan ollaan ;)