Nyt on minunkin pakko kysyä että mikä hitto osaa pyöräilijöistä vaivaa?!
Kyykistyin alikulkutunnelissa solmimaan kengän nauhaa ,en ollut keskellä tunnelia vaan sivussa. Pyörä pysähtyi viereeni ja nainen alkoi saarnata että oli törmätä minuun.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitikö pysähtyä just tunneliin?
Nyyh nyyh ulivali.
No piti.Tietenkin piti, koska millään muulla ei ole väliä kuin sinulla. Mitäs muitten kulkemisista. Minä minä minä.
Sulla on siinä paskafillarissas ohjaustanko, käytä sitä ja aja ohi. V i t t u et on joillekin vaikeeta.
Sullahan tässä nyt on vaikeaa kun aloit ulista.
Pointtihan on just siinä, että tunnelissa ei mahdu väistämään, vaikka kuinka olisi ohjaustanko, jos joku kykkii tiellä ja lisäksi on vastaantulijoita. Jos solmit jatkossa nauhasi jossain muussa kohdassa, niin ohi pääsee tarvittaessa vaikka penkan kautta. Nuija.
Ei mahdu väistämään :D
Oletkin niitä jotka ajaa tunnelissa betoniporsaaseen ja kuolee :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyyh nyyh ulivali.
No piti.Tietenkin piti, koska millään muulla ei ole väliä kuin sinulla. Mitäs muitten kulkemisista. Minä minä minä.
Sulla on siinä paskafillarissas ohjaustanko, käytä sitä ja aja ohi. V i t t u et on joillekin vaikeeta.
Pointtihan on just siinä, että tunnelissa ei mahdu väistämään, vaikka kuinka olisi ohjaustanko, jos joku kykkii tiellä ja lisäksi on vastaantulijoita. Jos solmit jatkossa nauhasi jossain muussa kohdassa, niin ohi pääsee tarvittaessa vaikka penkan kautta. Nuija.
On vastuutonta ja vaarallista ajaa täyttä vauhtia alikulkutunneliin, hidastakaa pösilöt alikulkutunnelin kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä minä ja mieheni olimme pysähtyneet tien viereen hetkeksi, reunassa olimme, spandex ukko kiitää kuin mikäkin teiden kuningas ohi, ojentaa kätensä pitkäksi ja tönäisee miestäni samalla kailottaen mennessään, että "Ei tartte KESKELLE(?:D) tietä pysähtyä!!"
Nää pyöräilijät on ihan pipipäitä. Joka kesäinen riesa alkaa taas.
Tämmöisiä ne on. Olin lapsen kanssa kärryttelemässä tien reunassa alamäessä, kolme n.30- 40 vuotiasta spandexurpåa kiisivät ohi selän takaa osuen minuun niin että meinasi vauvan kärrytkin kaatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä minä ja mieheni olimme pysähtyneet tien viereen hetkeksi, reunassa olimme, spandex ukko kiitää kuin mikäkin teiden kuningas ohi, ojentaa kätensä pitkäksi ja tönäisee miestäni samalla kailottaen mennessään, että "Ei tartte KESKELLE(?:D) tietä pysähtyä!!"
Nää pyöräilijät on ihan pipipäitä. Joka kesäinen riesa alkaa taas.
Miehes hävisi hänelle fyysisessä mittelössä. Menetti sun nähden miehuutensa. Mahtaa tuntua alennetulta.
Millä tavalla hänen miehensä hävisi tälle pyöräilijä idiootille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis siellä sivussahan siellä pyörätkin kulkee ja alikuluissa on usein aika pimeää. Saattaisin itsekin nähdä vasta viime hetkillä ja ehtisin ehkä säikähtää. En ole saarnaajatyyppiä mutta mielessäni varmaan kyllä miettisin että eikö voinut tehdä sitä jossain muualla kuin tunnelissa.
Tämä. Jos tulee fillarilla kirkkaasta auringonpaisteesta hämäärään tunneliin voi vauhdissa olla oikeasti vaikea havaita kumartelevaa kenkien solmijaa.
Haha. Nyt on kyllä niin, että adoptoitu sen ajovauhdin juurikin sellaiseksi, että pystyt väistämään vaikka kissankakkaa sujuvasti. Eipä tässä autoilijana mene läpi, jos selitän etten nyt pystynyt väistämään jalankulkijaa, kun aurinko vähän häikäisi! Tätähän siis myös oikeasti tapahtuu autoillessa, mutta inkvisitio on valmiina jos uskaltaa autoileva inahtaakaan huonosta näkyvyydestä tms. Nyt sitten pyöräilijät pokkana vetoavat ties mihin tekosyihin. Alikulkutunnelissa on täysi oikeus pysähtyä sitomaan kengännauhoja, ja siellä on myös muita kulkijoita kuten lapsia ja koiria. Tajuta, jos et pysty muuten hallitsemaan ajoneuvoasentaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan täysjärkinen ei pysähdy alikulkutunneliin solmimaan kengännauhoja. Jos molemmista suunnista tulee vielä muita tienkäyttäjiä tilanne voi oikeasti olla vaarallinen tai ainakin ahdasta tulee. Solmi kengänauhasi jatkossa tiensivussa.
Ja sinne alikulkutunneliin ei tarvitse ajaa 65 km/h. Mistä tiedät onko sieltä joku tulossa varsinkin, jos siinä on vielä mutka ennen tunnelia?
Minä en todellakaan aja tunneleihin kovaa, mutta tämä on juurikin osa pointtia. Kuvittelepa: Tunnelissa on ap köykkimässä, samaan aikaan joku porhaltaa sinne 65 km tunnissa ja lisäksi paikalle osuu vielä joku kolmas osapuoli, vaikkapa lapsi. Katastrofi on valmis.
Koska näiden joidenkin pyöräilijöiden mielestä heillä on aina etuoikeus tehdä ja mennä, muiden velvollisuus heidän mielestään on varoa ja väistää.
Heidän mielestään on ihan ok ajaa vain niin kovaa kuin he itse haluavat. Mitä siitä, vaikka siellä tunnelissa kävelisi yhdistetyllä pyörä- ja kävelytiellä äiti lastenvaunujen kanssa. Totta kai sinne tunneliin pitää saada ajaa pyörällä viittäkymppiä, vaikkei edes näkisi itse, mihin on menossa. Kaikki on aina muiden tienkäyttäjien syytä.
Harvaan asutussa Suomessa ei ihmiset mahdu samaan tunneliin, witun juntit.
Kyllä se vastuu on fillarikuskilla, jos edessä on este niin se fillari pitäis saada pysäytettyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyyh nyyh ulivali.
Ei mahdu väistämään :D
Oletkin niitä jotka ajaa tunnelissa betoniporsaaseen ja kuolee :D
Jos viittaat viimevikkoiseen, se oli alkoholikuolema mutta sitähän ei saa sanoa ääneen. Pertun malliin.
Vierailija kirjoitti:
Olet tyhymä tai ajattelematon. Tunneli on kapeikko, näkyvyys rajoittunut valaistuksenkin suhteen. Oikein teki kun neuvoin, toivottavasti upposi kaaliin.
Täytyykö vääntää rautalangasta: Sinne alikulkutunneliin EI ajeta täyttä vauhtia. Tällaiset pyöräilijät ovat vaarallisia ja vastuuttomia liikenteen vaarantajia, ei järki päätä pakota sitten yhtään. Opettele huomioimaan muut liikenteessä tai jää kotiin. Palikka.
Vierailija kirjoitti:
Nainen? Usein kyseessä on 40+ insinööriukko spandexeissa.
Niin, naisetkin ajavat polkupyörällä, jos et ole hoksannut. Muita yhtä viisaita kommentteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis siellä sivussahan siellä pyörätkin kulkee ja alikuluissa on usein aika pimeää. Saattaisin itsekin nähdä vasta viime hetkillä ja ehtisin ehkä säikähtää. En ole saarnaajatyyppiä mutta mielessäni varmaan kyllä miettisin että eikö voinut tehdä sitä jossain muualla kuin tunnelissa.
Tämä. Jos tulee fillarilla kirkkaasta auringonpaisteesta hämäärään tunneliin voi vauhdissa olla oikeasti vaikea havaita kumartelevaa kenkien solmijaa.
Haha. Nyt on kyllä niin, että adoptoitu sen ajovauhdin juurikin sellaiseksi, että pystyt väistämään vaikka kissankakkaa sujuvasti. Eipä tässä autoilijana mene läpi, jos selitän etten nyt pystynyt väistämään jalankulkijaa, kun aurinko vähän häikäisi! Tätähän siis myös oikeasti tapahtuu autoillessa, mutta inkvisitio on valmiina jos uskaltaa autoileva inahtaakaan huonosta näkyvyydestä tms. Nyt sitten pyöräilijät pokkana vetoavat ties mihin tekosyihin. Alikulkutunnelissa on täysi oikeus pysähtyä sitomaan kengännauhoja, ja siellä on myös muita kulkijoita kuten lapsia ja koiria. Tajuta, jos et pysty muuten hallitsemaan ajoneuvoasentaja.
Autocorrect, pahoittelut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei näe mitään, niin silloin ei todellakaan ajeta "vauhdilla". Koskee myös autoilijoita (usein syynä, miksi kuski ajoi suojatiellä kävelijän päälle hidastamatta ennen suojatietä on, että "en nähnyt").
Ajoneuvo pitää kyetä pysäyttämään näkyvällä tieosuudella. Eli maltillinen tilannenopeus koskee myös pyöräilijöitä. Tosin tuskin edes 5% tietää että fillari on ajoneuvo ja että sitä koskee kaikki samat liikennesäännöt kuin muitakin ajoneuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan täysjärkinen ei pysähdy alikulkutunneliin solmimaan kengännauhoja. Jos molemmista suunnista tulee vielä muita tienkäyttäjiä tilanne voi oikeasti olla vaarallinen tai ainakin ahdasta tulee. Solmi kengänauhasi jatkossa tiensivussa.
Ja sinne alikulkutunneliin ei tarvitse ajaa 65 km/h. Mistä tiedät onko sieltä joku tulossa varsinkin, jos siinä on vielä mutka ennen tunnelia?
Minä en todellakaan aja tunneleihin kovaa, mutta tämä on juurikin osa pointtia. Kuvittelepa: Tunnelissa on ap köykkimässä, samaan aikaan joku porhaltaa sinne 65 km tunnissa ja lisäksi paikalle osuu vielä joku kolmas osapuoli, vaikkapa lapsi. Katastrofi on valmis.
No tämänkin katastrofin aiheuttaa se idiootti porhaltaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tyhymä tai ajattelematon. Tunneli on kapeikko, näkyvyys rajoittunut valaistuksenkin suhteen. Oikein teki kun neuvoin, toivottavasti upposi kaaliin.
Täytyykö vääntää rautalangasta: Sinne alikulkutunneliin EI ajeta täyttä vauhtia. Tällaiset pyöräilijät ovat vaarallisia ja vastuuttomia liikenteen vaarantajia, ei järki päätä pakota sitten yhtään. Opettele huomioimaan muut liikenteessä tai jää kotiin. Palikka.
Joskus sitä miettii että ajavatko nämä kaaharit autollakin yhtä edesvastuuttomasti kuin fillarilla.
Jaa pyörällä on ihan ok ajaa täysillä, vaikkei näe yhtään mitään, mihin on menossa?
Miettikääs, jos kaikki ajelisi tai kulkisi samoin.
Vierailija kirjoitti:
Koska näiden joidenkin pyöräilijöiden mielestä heillä on aina etuoikeus tehdä ja mennä, muiden velvollisuus heidän mielestään on varoa ja väistää.
Heidän mielestään on ihan ok ajaa vain niin kovaa kuin he itse haluavat. Mitä siitä, vaikka siellä tunnelissa kävelisi yhdistetyllä pyörä- ja kävelytiellä äiti lastenvaunujen kanssa. Totta kai sinne tunneliin pitää saada ajaa pyörällä viittäkymppiä, vaikkei edes näkisi itse, mihin on menossa. Kaikki on aina muiden tienkäyttäjien syytä.
Yksikään kirjoittaja ei ole sanonut, että tunneliin saisi ajaa pyörällä kovaa vauhtia. Fakta kuitenkin on, että tätä tapahtuu. Jäämällä tunneliin tientulpaksi, ap otti turhan riskin siihen, että jonkilainen vaaratilanne voisi mudostua. Tunneliin ei ole syytä jäädä tulpaksi, kengännauhan ehtii sitoa muutaman askeleenkin kuluttua paikassa, jossa näkyvyys on parempi ja tilaa enemmän.
Miehes hävisi hänelle fyysisessä mittelössä. Menetti sun nähden miehuutensa. Mahtaa tuntua alennetulta.