Kesämökille ujuttautujat
Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?
Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!
Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.
Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.
Kommentit (2108)
Mökki on toisille rentoutumista vaikka olisi kuinka paljon hommaa. Itse nautin suunnattomasti kun saa viikonloppuna touhuta pihalla mitä milloinkin.
Ne jotka täällä narisee, että kuka haluaa tunkea itsensä toisen mökille. Niin niitä on yllättävän paljon.
Te köyhät mökittömät kerrostalossa asuvat muka kaiken tietävät. Ette ole tainneet ajatella, että mökin ylläpito maksaa todella paljon ja kaikilla ei ole mahdollisuutta hankkia omaa. Joten toisen mökille ilmaiseksi silloin kun itselle sopii, välittämättä kiinnostaako mökin omistajaa ottaa vierailijoita vastaan.
Itse olen opetellut sanomaan että nyt ei käy, lapsemme tulee ja ei ole tilaa. Enkä majoitus ketään lattialle.
Meni joku vuosi ennen kuin sitkeimmät ymmärsi olemaan kysymättä enää.
Täällä on todella monta kommenttia kuinka ihmetellään miten joku voi haluta mökille. No minä ihmettelen miten joku voi vielä haluta johonkin kaupunkiin ihmisten keskelle ja kuvitella olevansa maailman keskipiste. Ei pidä kritisoida toisten mieltymyksiä, jos et pidä mökkeilystä niin joku toinen pitää.
Tähän sopii hyvin vanha sanonta: aina kun keskustelet idiootin kanssa, niin hän voi myös ajatella samaa sinusta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mökki pyörillä, jotta sen saa ajettua Jäämeren rannoille, joten ei ole kokemusta perinteisestä mökkeilystä. Kuulostaa hauskalta tuo, että maa on täynnä salassapidettäviä mökkejä ja niille väkisinänkeäviä puolituttuja.
Kyllä kumipyöräsokkelilla varustettu mökki on paras. Itse kyllästyisin alle viikossa samaan maisemaan, ja mikä parasta; voi valita, onko naapureita vai ei, eikä tarvitse olla varuillaan ilmoittamatta kyläilemään aka loisimaan tuppaavista tuttavista.
Samaa mieltä! Tosi kiva jutustella toisten kanssa niitä näitä. Vuokrasimme muutaman kerran mökin ja tajusin ettei tämmöinen tyyli sovi meille.
Nyt ollut vaunu jo monia vuosia ja kyllä vaan on Eurooppaa nähty, tavattu mielenkiintoisia ihmisiä, paikkoja ja kivoja kokemuksia.
Caravanalueet Suomessa on myös aika upeita nykyään ja vanhemmille ihmisille erittäin sopivia rentoutumispaikkoja sekä lapsiperheille.
Suosittelen!
Kukin tyylillään. Itse en voisi kuvitella kamalampaa tapaa viettää kesää. Ihan jo senkin takia, että lomaan sisältyisi tuhansia kilometrejä ajoa joku roju perässä ja ees taas. Olo olisi kuin etanalla kotilonsa kanssa.
Mutta onneksi meillä kaikilla on mahdollisuus elää se oma paras elämä.
Vierailija kirjoitti:
Mökille niin kuin koteihinkin mennään kutsusta ja poistutaan 1-2 yön päästä ellei nimen omaan ole pyydetty viipymään pidempään.
Mietin vaan, mahtaako osassa näissä kutsumattomissa vieraissa olla kyse siitä, että perheen toinen puoliso on esittänyt kutsun mutta ei ole siitä kertonut.
Olen kerran tällaisen tilanteen kokenut. Mentiin siis koko perhe kutsusta vierailulle ja tajusimme paikan päällä, että meille kutsun esittänyt isäntä, ei ollut keskustellut asiasta etukäteen vaimonsa kanssa, joka oli vastentahtoisesti joutunut järjestämään tarjoilut yms vierailuun. Tunnelma oli jäätävä. Siinä vaimo perheessä vastaa ruokahuollosta ja huushollauksesta kun taas mies nikkaroi ja tekee perinteisiä miesten hommia. Olimme etukäteen kyselleet isännältä, mitä voidaan tuoda tullessamme ja saimme vastauksen, että ei mitään, kunhan vaan itse tulette. Me ei millään voitu kuvitella sen kutsun perusteella, että isäntä ei ollenkaan ollut varmistanut asiaa ensin ja oletti vaan, että vaimo hoitaa kaiken. Vaimon näkökulmasta kutsumattomille tuppautujille, jotka tulee kylään valmista odottaen.
Oli hyvin kiusallinen se reissu.
Usein varmaankin on näin, että puolihuolimattomasti heitetty kutsu otetaan tosissaan, eikä ajatella sen kummemmin seurauksia.
Meille pölähti mulle täysin tuntematon rockabilly-bileseurue klo 3 juhannusyönä koputtelemaan mökin ovea. Kysyin, että mitä porukkaa olette? No kun tuo sun mies kutsui. Voi hyvä sylvi! Olivat ajaneet 200 km tarkat koordinaatit kourassa. En ajanut hölmöläisiä poiskaan, tein jotain aamupalaa ja vein miehen nurkan taakse turpakäräjille. Ukon pöljäke keksi aina näitä juttuja ja "talkooporukkaa" pöllähti aina silloin tällöin mökille. Siinä vähän mietin, että mistä sapuskaa koko porukalle, mutta onneksi kylän K-kaupasta sai ruokaa vaikka iltamyöhällä tiskin takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua käy sääliksi äitini sisko, kenellä on miehineen upea mökki saaristossa. Pari on jo pitkällä eläkeiässä ja viettää kaikki kesät mökillään. Heidän poikansa neljän lapsen pesueineen rasittaa vanhempiaan saapumalla aina kesäisin pitkiksi ajoiksi mökille loisimaan. Lapset kiljuu ja riehuu ja vanhemmat makoilee täysihoidossa voivotellen, että nyt täytyy lomalla levätä ja palautua. Isovanhemmat passaa, ostaa ruokaa, kokkaa, tiskaa.. Ja uupuu ihan täysin. Joskus kun vanha rouva on vähän ärähtänyt väsymyksissään, oli miniä kehdannut sanoa:"tä on meidän ennakkoperintöä!".
Toki meitäkin paikka kerran kesässä houkuttaa, mut silloin aina tuodaan ruuat, mansikat mukana ja passataan itse kun saadaan siellä sen viikonlopun olla ilmaiseksi. Senhän pitäis olla itsestäänselvyys!Miks isovanhemmat eivät sano "ei käy". He ovat mökin omistajia
Ja miniälle tiedoksi, että "ennakkoperintöähän" ei ole pakko antaa, vaan perinnönjättäjä saa ihan itse vaikka tuhlata kaiken.
Ja jos ihan oikeasti isovanhemmat sanoisivat "kyllä, tämä on ennakkoperintöänne' muutaman kuulijan läsnäollessa, niin loisijamiehen sisarukset voisivat ihan oikeasti vedota vastikkeettoman mökkioleilun käypään arvoon esim vuokramökkihintoihin verraten ja vähentää näin loisijamiehen perintöosuutta
Mutta mökin omistajana sanoisin kyllä yksinkertaisesti "ei käy". Ja tarvittaessa vaikka virkavalta paikalle, jos kiellosta huolimatta tunkeudutaan.
Onhan näitä suku-tapauksia.
Mieheni on aikoinaan lunastanut kuolinpesältä talon, tontti on vielä jakamatta, mutta hänen siskonsa käsittää tilanteen niin, että hänellä on oikeus tulla koska vain ovesta sisään ilmoittamatta.
Toissakesänä kolmannen kerran jälkeen sanoin, että nyt ei sovi vierailu ja puhelin on keksitty ja lähdeppäs siitä nyt menemään. Hän raivostui suunnattomasti ja uhkasi repiä silmät päästäni, koska loukkaan hänen oikeuksia. Sanoin, että päinvastoin, sinä loukkaat minun oikeuksia ja seuraavaksi istut sinilakkien kyydissä.
Härskiydestähän tässä oli kyse, lokki mikä lokki ja sanomattakin selvää, että välimme ovat hieman viileähköt. Anopilta otimme avaimet pois kun alkoi penkomaan paikkoja poissa ollessamme.
~ mummo ~ kirjoitti:
Tämä on jokaikinen kesä niin uskomatonta.
Eihän herrantähen kukaan tunkeudu kenenkään mökille kutsumatta!?
On kyllä outoa porukkaa. Itse en kehtaisi ja vaikka olisinkin mökki-ihminen niin en mitenkään voisi toimia noin.
Minulla on iso hirsitalo maalla ja joidenkin ihmisten mielestä tämä on mökkiin rinnastettava asia. Koska ovat olleet täällä kuokkimassa kukkapenkkiä vanhempieni ollessa elossa, se tarkoittaa että pihaan sopii muka ajaa koska tahansa ja jäädä nurkkiin pyörimään kun onhan täällä tilaa. Ihan sama onko tilaa, minä olen talosta maksanut kuolinpesän muut osakkaat ulos jo vuosia sitten joten talo ei kuulu kenellekään muulle kuin minulle. Silti nupistaan ja jupistaan suvun yhteisestä kesäpaikasta...
Intohimona mökki kirjoitti:
Mökki on toisille rentoutumista vaikka olisi kuinka paljon hommaa. Itse nautin suunnattomasti kun saa viikonloppuna touhuta pihalla mitä milloinkin.
Ne jotka täällä narisee, että kuka haluaa tunkea itsensä toisen mökille. Niin niitä on yllättävän paljon.
Te köyhät mökittömät kerrostalossa asuvat muka kaiken tietävät. Ette ole tainneet ajatella, että mökin ylläpito maksaa todella paljon ja kaikilla ei ole mahdollisuutta hankkia omaa. Joten toisen mökille ilmaiseksi silloin kun itselle sopii, välittämättä kiinnostaako mökin omistajaa ottaa vierailijoita vastaan.
Itse olen opetellut sanomaan että nyt ei käy, lapsemme tulee ja ei ole tilaa. Enkä majoitus ketään lattialle.
Meni joku vuosi ennen kuin sitkeimmät ymmärsi olemaan kysymättä enää.Täällä on todella monta kommenttia kuinka ihmetellään miten joku voi haluta mökille. No minä ihmettelen miten joku voi vielä haluta johonkin kaupunkiin ihmisten keskelle ja kuvitella olevansa maailman keskipiste. Ei pidä kritisoida toisten mieltymyksiä, jos et pidä mökkeilystä niin joku toinen pitää.
Tähän sopii hyvin vanha sanonta: aina kun keskustelet idiootin kanssa, niin hän voi myös ajatella samaa sinusta..
Ei pidä kritisoida toisten mieltymyksiä, sinä sanot ja sitten kritisoit toisten mieltymyksiä.
Aha. Sori nyt vaan, mutta tästä ei ota Erkkikään selvää.[/quoten.
Nimenomaan se suomalainen Erkki.Nyt en haluu ketään mätisäkkiä nurkkiin ehkä koskaan,saa käydä kunhan lähtee nopsaan !!!hoputan tästä lähtien.Hurjasti tekemistä ei siinä haluu istuu tuolissa ja keskustella.Osasitko nyt lukea?Suomi on vaikea kieli.Nisu on pulla.
Ollaan varmaan tosi epämiellyttäviä ihmisiä, koska meidän mökille ei kukaan ole tunkemassa kutsumatta. Ja mökki on sentään autotien päässä ja kaikin mukavuuksin Turun lähistöllä.
En ymmärrä tuollaista muiden kesämökkien käyttämistä ilmaiseen lomailuun. En osaa edes kutsuttuna rentoutua jonkun mökillä kylässä. Se on kuitenkin vierailutilanne eikä lomaa.
Meidän mökillä yksi sukulainen oli varastaa viinimarjat, porkkanoita ja perunoita. Oli kuulemmä lupa ottaa marjoja ja kasviksia kun lapsenakin niitä oli saanut syödä mielinmäärin. Niin, 30-40 vuotta sitten ja kun isovanhemmat vielä elivät. Ostin mökin itselleni muutama vuosi sitten perikunnalta ja kunnostimme sen ja pihan. Olimme kalastamassa ja tulimme paikalle kun tämä varas oli nostamassa porkkanoita, vieressä kaksi ämpärillistä viinimarjoja ja mies kuokkimassa perunamaata. Luuliko tämä sukuLOINEN että porkkanat ja perunat ovat kylvääntyneet itsekseen?
Nämä idiootit saivat äkkilähdön ilman saalistaan ja valehtelivat sukulaisille meistä kunnes näytin valvontakameroiden nauhat.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä osaa neuvoa, kun ei meidän mökille ketkään satunnaiset tuttavat ole koskaan olleet edes tuppautumassa ja ystävien kanssa voi puhua ihan suoraan.
Mutta auttaisiko esimerkiksi sellainen, että sanot, ettet ala sopimaan tässä vaiheessa mitään ja lupaat olla heihin päin yhteydessä ja kutsua heidät itse, jos sopiva viikonloppu teille löytyy?
Avauksessa puhuttiin kavereista eikä satunnaisista tuttavista.
Vierailija kirjoitti:
Meidän mökillä yksi sukulainen oli varastaa viinimarjat, porkkanoita ja perunoita. Oli kuulemmä lupa ottaa marjoja ja kasviksia kun lapsenakin niitä oli saanut syödä mielinmäärin. Niin, 30-40 vuotta sitten ja kun isovanhemmat vielä elivät. Ostin mökin itselleni muutama vuosi sitten perikunnalta ja kunnostimme sen ja pihan. Olimme kalastamassa ja tulimme paikalle kun tämä varas oli nostamassa porkkanoita, vieressä kaksi ämpärillistä viinimarjoja ja mies kuokkimassa perunamaata. Luuliko tämä sukuLOINEN että porkkanat ja perunat ovat kylvääntyneet itsekseen?
Nämä idiootit saivat äkkilähdön ilman saalistaan ja valehtelivat sukulaisille meistä kunnes näytin valvontakameroiden nauhat.
Nyt kyllä kiinnostais tietää, että mitä yrittivät valehdella.
Minulla on kaksi kaveria, joita kutsun kerran vuodessa mökille kanssani kahdestaan. Siis kummankin kutsun erikseen. Kukaan ei yritä ujuttautua.
Toinen näistä kavereista yrittää kyllä aina, että tulisi heinäkuussa, mutta se ei käy meille, koska olemme siellä silloin perheen kesken. Joskus menee tosi hankalaksi sopia joku pidennetty viikonloppu, mutta en ota siitä paineita, vaan totean että ensi vuonna sitten. Jos ei käy ne viikonloput mitkä minulle sopisivat, niin ei sitten.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuollaista muiden kesämökkien käyttämistä ilmaiseen lomailuun. En osaa edes kutsuttuna rentoutua jonkun mökillä kylässä. Se on kuitenkin vierailutilanne eikä lomaa.
Et voi rentoutua kaverisi kotonakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mökki pyörillä, jotta sen saa ajettua Jäämeren rannoille, joten ei ole kokemusta perinteisestä mökkeilystä. Kuulostaa hauskalta tuo, että maa on täynnä salassapidettäviä mökkejä ja niille väkisinänkeäviä puolituttuja.
Kyllä kumipyöräsokkelilla varustettu mökki on paras. Itse kyllästyisin alle viikossa samaan maisemaan, ja mikä parasta; voi valita, onko naapureita vai ei, eikä tarvitse olla varuillaan ilmoittamatta kyläilemään aka loisimaan tuppaavista tuttavista.
Samaa mieltä! Tosi kiva jutustella toisten kanssa niitä näitä. Vuokrasimme muutaman kerran mökin ja tajusin ettei tämmöinen tyyli sovi meille.
Nyt ollut vaunu jo monia vuosia ja kyllä vaan on Eurooppaa nähty, tavattu mielenkiintoisia ihmisiä, paikkoja ja kivoja kokemuksia.
Caravanalueet Suomessa on myös aika upeita nykyään ja vanhemmille ihmisille erittäin sopivia rentoutumispaikkoja sekä lapsiperheille.
Suosittelen!
Meillä on sekä mökki että vaunu. Vaunulla tehdään pieni reissu kerran kesässä, mutta ei joka kesä. Mitään pitkiä matkoja ei sillä kyllä haluta tehdä eikä varsinkaan mennä ällöttäville caravanalueille. Matkat Eurooppaan tehdään ihan muilla tavoin kuin hinaten kämppää mukana.
Mökillä vietetään suurin osa vapaa-ajasta mökkeilykautena, joka meillä on jäiden lähdöstä jäiden tuloon.
Nuo riistakameran kuvat Voi julkaista netissä koska kuvat Ovat Omalta pihalta.
Minun kesämkille ujuttautui veli perheineen useita vuosia maksamatta muille osakkaille penniäkään ja kun nämä muut halusivat vastineeksi käväistä uimassa joskus alkoi sellainen uikutus että kuinka kehtasivat. Röyhkeä muija ja alistunut mies ja riivökakarat siinä syy. Karma tehköön heille miten näkee.
Mkkielämä on out oli ivaa seitkytluvulla ja kaheksyt sitte alkoi muu elämä. Mustasukkaisina perilliset vahtii maisemaa ja muut ei saa tulla lapsellisuudet kuin omistaisivat maiseman. Kuolkoon pajuuteensa mikä oli meidän kaikkien yhteinen alunperin kunnes typerä miniä alkoi räksyttämään ja riitelemään kaikkien kanssa. Häpeämätön moukka kun on.
Mukavampi onkin vaihtaa maisemaa. Olihan mökki ja sen rakkaat ihmiset minulle kaikkinkaikessa ennen tuon ikävän akan ilmaantumista sukumme mökille, joten maatukoon sinne hapannaama kun on ja pilasi kaikkien välit itsekäs ja ahne kun on. Totesi jopa vanha setämme. Kiva oli nähdä kivempi lähteä.
Jos olisivat maksaneet muille lomailusta mökillä olisi ok, mut ei. Pitivät ruohoneikkuuta kuulemma maksuna lol. Mikä pariskunta. Toisensa ansainneet kulissiliittolaiset j onnettomat
Sanotaan suoraan, se on kaikille helpompaa. En arvosta mitään ovelia vaivalla keksittyjä kommentteja.
Suosittelen!
Kuumissa, muovilta haisevista kopeissa asumista. Ei kunnon peseytymismahdollisuuksia tai käytettävä maksullisia, likaisia yhteissuihkuja tms. Vieri vieressä olevia koppeja, joihin kuuluu naapureiden mekastus ja huuto. Ja ne mielenkiintoiset ihmiset ovat yleensä niitä, joita ei toivo enää koskaan tapaavansa. Matkanteko uuteen paikkaan on hidasta ja nykyhinnoilla kallista. Ei enää ikinä. Sain kokea tuota lapsuuteni vanhempieni matkassa ja oman perheeni säästän tuolta!