Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesämökille ujuttautujat

Mökkimörkö
20.05.2022 |

Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?

Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!

Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.

Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.

Kommentit (2108)

Vierailija
441/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten hirveä valitus, että ulkohuussi tulee tyhjäksi jos sinne pissaa. Joo, en ole menossa puskapissalle sen takia. .

Mitä tämä tarkoittaa?

Etkö ole koskaan pissannut? Merkillistä...

Minä kävin pissalla viimeksi kymmenen minuuttia sitten, ja silti ihmettelen samaa kuin 427. Etkö voisi valaista meitä, jos asiasta tiedät? Minun mielestäni ulkohuussi on sen verran epähygieeninen, haiseva ja kesällä kuumakin paikka, että valitsen mieluummin puskapissan. Siinä on myös se ajatus, että minua ällöttää tieto, että joku joutuu minun jätöksiäni tyhjentämään, joten kierrän huussit kaukaa.

Vierailija
442/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa olen kutsuttuna mennyt kaverin mökille, ja sitä virhettä en enää tee. Hirveä lista mitä kaikki pitää tuoda mukaan, ruuanlaittoa isolle porukalle ja tiskaamista. Tietenkin se kiitollinen vieras kuuluu kaikki ne työt tehdä. Sitten hirveä valitus, että ulkohuussi tulee tyhjäksi jos sinne pissaa. Joo, en ole menossa puskapissalle sen takia. Sitten muut aikuiset viettää iltaa ja yötä ja minä katson että omat ja kaikki muut lapset menee nukkumaan.

Seuraava päivä hoidan lapsia yksin pitkään iltapäivään asti, kunnes muut aikuiset alkaa sängyistä kömpiä. Itse nukuin pari tuntia ilmapatjalla missä ei pysynyt ilmat kunnolla.

Alkaa ruuanlaitto ja mökin siivous ja napina miten pitää olla kiitollinen ja siivota kunnolla. Pakkasin lapset autoon ja lähdin kesken "loppusiivouksen". Me oltiin siellä vajaa vuorokausi, muut pari viikkoa. Siivotkoon ne, jotka siellä oikeasti sotki.

Tälle kesälle olen saanut jo kutsun juhannukseksi. En ole menossa. Etsikööt piikaa ja lastenhoitajaa muualta. Minä nukun omassa sängyssä ja grillaan terassilla.

Mulla on samantyyppinen kokemus. Kannan ruokaa ja juomaa koko porukalle viikonlopuksi summalla, jolla syön itse koko kuukauden. Sitä vastaan saan tehdä töitä kaksi päivää, mutta illalla voin sentään käydä pesemässä hiet saunassa, jonka löylyjä pitää kilvan kehua ylpeälle isäntäväelle.

Ei kiitos enää. Halvempaa ja mukavampaa yöpyä 5 tähden hotellissa. Sitä paitsi sielläkin pääsee saunaan, jos haluaa.

Varmasti kannoit koko rahan edestä. Etkä millään jaksaisi tehdä mitään kun olet jopa kaupassa käynyt. Parempi, ettei tuollaiset kermaperseet mene kenenkään vaivoiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommattiin viime vuonna puolison kanssa mökki, sellanen siisti moderneilla mukavuuksilla. Ei mikään massiiviinen luksuslukaali, mutta kiva pieni kakkoskoti luonnonhelmassa, minne voi vetäytyä kun kaupungin rauhattomuus alkaa ottaa kaaliin. Noh, minun elämämkoulu-suvussa sana alkoi kiirimään ja sedät sun muut pikkuserkut joista ei ole kuulunut kahteenkymmeneen vuoteen alkaa soittelemaan ja laittamaan viestiä ilmainen kesämökkiviikonloppu silmissä kiiluen. "No pitkästä aikaa ajattelin soittaa että mitäs teille kuuluu, hei olis kiva nähdä joskus, hei mähän kuulin että teillä on se mökki siellä mitäpä jos tultais sinne viikonloppuna?". Niiden käsitys mökkiviikonlopusta sisältää kassillisen viinaa, örvellystä ja saunomista. Itse ei juomista harrasteta ollenkaan. Otin sitten kovat otteet käyttöön ja sanoin kaikille että mökki on pieni ja vain meidän käyttöön, ei kutsuta sinne ketään. Puoli sukua on nyt sitä mieltä että olen vittumainen, ylimielinen narttu, mutta ainakin mökillä on rauhallista.

Kahteenkymmeneen vuoteen ette ole edes toisianne nähneet? Oletko varma, että juttuasi uskotaan?

Tähän olette ventovieraita toisillenne. Hyvä jos tietävät kuka olet. Joku mökki muka noin valtava houkutin, että lähdetään tavoittelemaan itselle täysin vieraaksi jääneitä sukulaisia että "päästäisiin" heidän mökille.... ei ole uskottavaa.

Eiköhän noin tuntemattomille sukulaisille ole tarjolla tutumpiakin kohteita missä juhlia.

Ja nyt on sitten sukulaiset teihin suuttuneet...

Mikä teitä omianne höpisijöitä oikein vaivaa?

Teidänkin tapauksessa korkeintaan yksi ihminen, jonka hyvin tunnette, on kysynyt mökkiänne että voisko sinne joskus tulla.

Ja mikä riemu vallalla, kun luulet että sitä nyt kaikki himoitsee ja haluaa käyttää teitä hyväkseen.

Jos ei ole kahteenkymmeneen vuoteen edes tavattu, niin muistaako ne teidän olemassaoloannekaan enää. Se setäkin luultavasti jo aika vanha....

Vierailija
444/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ghostaaminen on mäntti juttu, tiedän. Jääräpäisen ihmisen kohdalla on tehokkainta, kun ei lähde ollenkaan keskusteluun. Siitä tulisi vaan hermoja raastava väittely, tiedän kokemuksesta. Sekin, että viitsii pitää puhelinta hälytyksessä puolitoista tuntia, kertoo periksiantamattomasta luonteesta.

Minusta lähtökohta saisi olla se, että aloite vierailuun tulee mökin omistajan taholta.

Vierailija
445/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hirveätä kuunnella omalla mökillään naapurimökiltä kantautuvaa mölinää, kun sinne on kokoontunut porukkaa juhlistamaan vaikkapa mökin omistajan syntymäpäiviä.

Vesi vielä kantaa ääntä ja kauas, kun esim. saarimökin pihapiirissä juhlitaan ja hölötetään ja lauletaan kännissä pikkutunneille asti rillumaralleja jonkun epäviresoittajan haitarin säestäessä, ja jossain vaiheessa alkaa se kinastelu, ja siihen ei paljon tarvita, kun tora syttyy, jos on syttyäkseen.

Suomalaisesta kun lähtee ääntä ihan hitokseen, kun sille päälle äityy.

No mitäs hommasitte mökin liian läheltä naapureita. Pitää tajuta, että tilanteet muuttuu elämässä.

Se on vaan voi voi. Siinähän sitten mökkeilette.

Vierailija
446/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä kuka haluaa mennä väkisin jollekin mökille. 

Sanos muuta. Me menemme kesäksi kaupunkiin.

Vierailija
447/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommattiin viime vuonna puolison kanssa mökki, sellanen siisti moderneilla mukavuuksilla. Ei mikään massiiviinen luksuslukaali, mutta kiva pieni kakkoskoti luonnonhelmassa, minne voi vetäytyä kun kaupungin rauhattomuus alkaa ottaa kaaliin. Noh, minun elämämkoulu-suvussa sana alkoi kiirimään ja sedät sun muut pikkuserkut joista ei ole kuulunut kahteenkymmeneen vuoteen alkaa soittelemaan ja laittamaan viestiä ilmainen kesämökkiviikonloppu silmissä kiiluen. "No pitkästä aikaa ajattelin soittaa että mitäs teille kuuluu, hei olis kiva nähdä joskus, hei mähän kuulin että teillä on se mökki siellä mitäpä jos tultais sinne viikonloppuna?". Niiden käsitys mökkiviikonlopusta sisältää kassillisen viinaa, örvellystä ja saunomista. Itse ei juomista harrasteta ollenkaan. Otin sitten kovat otteet käyttöön ja sanoin kaikille että mökki on pieni ja vain meidän käyttöön, ei kutsuta sinne ketään. Puoli sukua on nyt sitä mieltä että olen vittumainen, ylimielinen narttu, mutta ainakin mökillä on rauhallista.

Kahteenkymmeneen vuoteen ette ole edes toisianne nähneet? Oletko varma, että juttuasi uskotaan?

Tähän olette ventovieraita toisillenne. Hyvä jos tietävät kuka olet. Joku mökki muka noin valtava houkutin, että lähdetään tavoittelemaan itselle täysin vieraaksi jääneitä sukulaisia että "päästäisiin" heidän mökille.... ei ole uskottavaa.

Eiköhän noin tuntemattomille sukulaisille ole tarjolla tutumpiakin kohteita missä juhlia.

Teidänkin tapauksessa korkeintaan yksi ihminen, jonka hyvin tunnette, on kysynyt mökkiänne että voisko sinne joskus tulla.

Ja mikä riemu vallalla, kun luulet että sitä nyt kaikki himoitsee ja haluaa käyttää teitä hyväkseen.

Jos ei ole kahteenkymmeneen vuoteen edes tavattu, niin muistaako ne teidän olemassaoloannekaan enää. Se setäkin luultavasti jo aika vanha....

No tällainen suku (tai tietty osa siitä) mulla on, uskot sen tai et. Käytetään hyväkseen kaikki mikä voidaan ja suututaan jos joku sen haluaa estää. Ne on esimerkiksi myös riitautuneet muiden kanssa siitä, kuka saa meidän isoäidin talon. Isoäiti on siis vielä hengissä ja kehtaavat jo riidellä asiasta. Ja miksi riemuitsisin tilanteesta? Ompa joo kivaa päästä vääntämään asiasta ja kuulla jälkeenpäin muilta sukulaisilta että ne levittelee nyt ties mitä paskajuttuja itsestä. Mitä riemua sinä itse saat muiden kokemusten kyseenalaistamisesta? Sulle ei ole koskaan käynyt näin, niin eihän kennellekään muullekaan ole voinut käydä näin?

Vierailija
448/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mul ei ois omaa mökkiä, vuokraisin mökin. Sais viettää vapaata ja harrastaa ihan ilman pakkoseurustelua, töitten jakamista ja omistajien muonittamista.

Vierailija
449/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot kavereille rehellisesti että tämä kesä ollaan mökillä vain perheen kesken, haluamme olla rauhassa.

Vierailija
450/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mul ei ois omaa mökkiä, vuokraisin mökin. Sais viettää vapaata ja harrastaa ihan ilman pakkoseurustelua, töitten jakamista ja omistajien muonittamista.

Itse et syö mitään, vaan omistajat syö? Tässä näkyy tyypillinen ajattelu, mennään toisten mökille, mutta mökin omistajien pitäisi kuitenkin tarjota. 

Vierailija
451/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iso suku, ja muutama tuollainen viinaan menevä tollokin on joukossa. Ihan hyvin voisin kuvitella, että pari serkkua voisi tuoda koko pesueensa vahdittavaksi, niin voivat sitten ryypätä puolisonsa kanssa. Vielä parempi, jos viinat ja muut tarjoilut on talon puolesta.

Vierailija
452/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain viimeksi tänään tekstarin, että milloin kutsun hänet mökille....

Just.

Vierailija
453/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mökkini on ihan vihon viimeinen mihin kenenkään kuvittelin alkavan ujuttaa itseään. Kuivan maan mökki ilman mitään  mukavuuksia ja kilometrien päässä naapureista, minulle unelma, useimmille painajainen.

Väärässä olin, tutustuin ihmiseen joka alkoi kärttämään päästä mökilleni, lopulta suostuin ja ajattelin että sillä kerta vierailulla siitä riesasta pääsee, tuskin haluaa tulla toiste.. Vielä mitä, haluaa tulla uudestaan ja tietysti täyshoidolla ja kyydit kotiovelta mitään siitäkään maksamatta. Ei tule onnistumaan, kalenterini on täynnä ihan yksityistä mökkeilyä, lokkeilua olen sietänyt ihan tarpeeksi.

Että kerran yksi kävi ja olet saanut lokkeilua sietää ihan tarpeeksi. Okei...

Jos kyseinen henkilö on muutenkin osoittanut taipumusta lokkeiluun niin yksi mökkiviikonloppu kyllä riitti. Kyllä mökilläni on muitakin käynyt, nämä vierailut on yhdessä sovittu ja vieraat ovat käyneet ihan omine kyyteineen ja ilomielin olen tarjonnut mahdollisuuden saunoa ja tarjonnut ruoat. Tämä yksi odottaa minun hakevan kotoaan, mikä on 50km:n lisämatka suuntaansa, ei ihan pieni kulu näillä polttoaineen hinnoilla enää, eikä tuonut mukanaan mitään, ei edes omaa pyyhettä. Voi lokkeilla jatkossa muualla.

Vierailija
454/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Huvila ja huussi sekä kaunein mökki ohjelmissa näkyy olevan enimmäkseen vierasmökkikin. Eli vieraita kutsutaan. Jos kutsua ei spontaanisti tule, voi vetää johtopäätöksen, että syystä tai toisesta ei haluta kutsua. Silloin kuuluu suunnata vuokramökille. Ja miksipä ei voisi kutsua vuorostaan oman mökin omistajat vastavierailulle.

Vierailija
455/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä kuka haluaa mennä väkisin jollekin mökille. 

Sanos muuta. Me menemme kesäksi kaupunkiin.

Sanokaas muuta.

Itikoiden syötävänä ikävien sukulaisten kanssa alkeellisella mökillä, johon pitäisi viedä kaikki vessapaperista ruokiin - kamalin "loma" kSuomen suvessa.

Kesäkaupungit ovat ihania, jokaiselle jotakin.

Jos mökkeillä haluan, vuokraan mökin haluamastani paikasta, ja vietän siellä aikaa haluamani jakson, haluamassani seurassa. Ikäville ihmisille ei kerrota sijaintia, tietenkkään. Seuraavana kesänä taas uusi paikka, jos siltä tuntuu...

Vierailija
456/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Huvila ja huussi sekä kaunein mökki ohjelmissa näkyy olevan enimmäkseen vierasmökkikin. Eli vieraita kutsutaan. Jos kutsua ei spontaanisti tule, voi vetää johtopäätöksen, että syystä tai toisesta ei haluta kutsua. Silloin kuuluu suunnata vuokramökille. Ja miksipä ei voisi kutsua vuorostaan oman mökin omistajat vastavierailulle.

Meillä on iso vierasmaja. Sitä vuokrataan ja omat lapset ovat saaneet käyttää sitä korvauksetta. Sitä on kyselty ilmaiskäyttöön, jos se on vapaana. Samalla periaatteella hotelliin voisi mennä ilmaisasiakkaana, jos maksavia asiakkaita ei ole.

Vierailija
457/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ihmiset eivät enää osaa keskustella netissä ilman ilkeilyä. Kasvotusten ei kyllä sanottaisi samoja asioita. Joidenkin tänne kirjoittavien öykkärien kanssa en haluaisi edes olla samassa huoneessa.

Monet ihmiset eivät myöskään enää osaa tai vaivaudu kirjoittamaan netissä niin, että oma kirjallinen tuotos olisi edes jollain tapaa järkevä ja ymmärrettävä. Jostain kännykän näppäimistöltä suolletaan hiekkalaatikon reunalla aivopierua kommenttikenttään kiinnittämättä alkeellisintakaan huomiota kieliasuun, tekstin ymmärrettävyyteen tai edes välimerkkeihin. Vastuu sen kirjallisen oksennuksen tulkitsemisesta ja ymmärtämisestä sysätään lukijoille.

On täysin aiheellista huomauttaa äidinkielemme kirjallisesta raiskaamisesta. Se pidemmän päälle rappeuttaa kielen ja siten myös tuhoaa osan kansallista identiteettiämme.

Vierailija
458/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa olen kutsuttuna mennyt kaverin mökille, ja sitä virhettä en enää tee. Hirveä lista mitä kaikki pitää tuoda mukaan, ruuanlaittoa isolle porukalle ja tiskaamista. Tietenkin se kiitollinen vieras kuuluu kaikki ne työt tehdä. Sitten hirveä valitus, että ulkohuussi tulee tyhjäksi jos sinne pissaa. Joo, en ole menossa puskapissalle sen takia. Sitten muut aikuiset viettää iltaa ja yötä ja minä katson että omat ja kaikki muut lapset menee nukkumaan.

Seuraava päivä hoidan lapsia yksin pitkään iltapäivään asti, kunnes muut aikuiset alkaa sängyistä kömpiä. Itse nukuin pari tuntia ilmapatjalla missä ei pysynyt ilmat kunnolla.

Alkaa ruuanlaitto ja mökin siivous ja napina miten pitää olla kiitollinen ja siivota kunnolla. Pakkasin lapset autoon ja lähdin kesken "loppusiivouksen". Me oltiin siellä vajaa vuorokausi, muut pari viikkoa. Siivotkoon ne, jotka siellä oikeasti sotki.

Tälle kesälle olen saanut jo kutsun juhannukseksi. En ole menossa. Etsikööt piikaa ja lastenhoitajaa muualta. Minä nukun omassa sängyssä ja grillaan terassilla.

Mulla on samantyyppinen kokemus. Kannan ruokaa ja juomaa koko porukalle viikonlopuksi summalla, jolla syön itse koko kuukauden. Sitä vastaan saan tehdä töitä kaksi päivää, mutta illalla voin sentään käydä pesemässä hiet saunassa, jonka löylyjä pitää kilvan kehua ylpeälle isäntäväelle.

Ei kiitos enää. Halvempaa ja mukavampaa yöpyä 5 tähden hotellissa. Sitä paitsi sielläkin pääsee saunaan, jos haluaa.

Siis vaatiiko ihmiset oikeasti ruuan tuomista koko porukalle? Meillä on sellainen tapa, että jokainen perhe/porukka tuo omat eväät. Silti usein vanhempani kokkailevat jotain koko porukalle. Ja silti tuodaan aina myös omat eväät.

Vierailija
459/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vuokrataan iso mökki, jonne pyydetään ne vieraat, jotka haluamme. Kukaan muu ei ole itseään tunkemassa, sen kun katsoon mökin itselleen netistä.

Vierailija
460/2108 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kevät/kesä sama valitus. Mökin omistajat näkevät joka puolella vain hyväksikäyttäjiä. Olen täysin varma, että suurimmalla osalla kesämökin omistajista on vakava mielenterveysongelma.