Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En löydä oikeaa annoskokoa Mirtazapinille

Vierailija
20.05.2022 |

Aloitin 1/8 osalla ja eka yö menikin nukkuessa muutamaa nopeaa heräilyä lukuunottamatta. No se ilo loppui siihen. Muina öinä valvoin taas entiseen malliin. Lääkäri kehotti nostamaan annosta 1/4 osaan ja taas eka yö meni unten mailla muutamaa heräilyä lukuunottamatta ja sitten taas homma kusi. Pitäiskös sitä kokeilla 1/2 osaa seuraavaksi? Lääkäri palaa asiaan vasta syksyllä.

Otin tunti sitten 1/4 osan pilleristä ja odottelen rauhallisessa ympäristössä väsymyksen tunnetta. Olen herännyt tänään aikaisin. Miten nopeasti teillä yleensä alkaa vaikuttaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mulla toiminut ollenkaan unettomuuteen. Päiväväsymystä kyllä aiheutti. Mutta voit sinä varmaan kokeilla isompaa annosta, ja toivoa että auttaa. Kaikille ei tosiaan toimi ja osa on niitä joilla toimii pari viikkoa ja sitten unettavaa vaikutus loppuu. Pakkausselosteessahan hauskasti lääke on esitetty masennuslääkkeenä ja siinä sanotaan että väsymystä ja uneliaisuutta voi esiintyä ensimmäisinä viikkoina. Eli ilmeisesti aika monelta se vaikutus loppuu.

Vierailija
2/12 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompana annoksena ei ole hyötyä unettomuuteen. Pikku murunen vaan. Itsellä tosin sekin aiheutti todella voimakasta hikoilua ha suun kuivumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopeasti itsellä vaikuttaa. Tuohan tekee sellaisen raskaan, tahmean olon. Taitaa kuitenkin olla yksilöeroja miten puree. Toisilla toimii oikein hyvin, saavat piinallisen unettomuuden ainakin yhdeksi yöksi poikki.

Muistelen kuitenkin, että mulla on ollut jotain sellaistakin unettomuutta ettei tuokaan sitä täysin ratkaise. En ole koskaan syönyt mirtaa muutenkuin satunnaisesti. Tiedän että moni syö sitä rutiininomaisesti.

Tuossa on sekin outous, että sitä syödään masennukseen isommalla annostuksella ja unettomuuteen ihan murusista eteenpäin. En tiedä onko sulla vaan niin, ettei tepsi sinun aivokemiaasi unettavasti ainakaan tarpeeksi hyvin.

Vierailija
4/12 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on yksi kahdeksasosa osa?

Vierailija
5/12 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kai se on kokeilla kerran on käden ulottuvilla. Käypä hoito-suosituksesta löydät maksimiannossuosituksen unettomuudelle. On ainakin yksi kivi käännetty.

Vierailija
6/12 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lopettamaan koko mirtazapiinin ja käyttää vaikka melatoniinia. Itse lihoin mirtazapiinin takia 30 kiloa puolessa vuodessa, ja vieläkin on niiden pudotus prosessi meneillään. 

Vierailija
7/12 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnissa pitäisi muistaakseni vaikuttaa. Silloin kun käytin niin kyllähän se puolikkaalla väsytti todella voimakkaati. Mutta mirtatsapiinilla on ihan liikaa muita vaikutuksia ollakseen kelvollinen unilääke.

Vierailija
8/12 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskauta hampailla semmonen nompparellin kokonen pala, Se auttaa.

Vierailija
9/12 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikas (eli 7,5 mg mirtatsapiinia) on tavallisimmin käytetty annos unettomuuteen. Itsellä ainakin toimii.

Vierailija
10/12 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapiini on siitä mielenkiintoinen lääke, että isompana annostuksena se on masennuslääke, mutta ihan pienenä murusena (mitä pienempi annos, sen tehokkaampi) auttaa nukahtamaan. Itseäni 1/4 nukutti hyvin, mutta olin ihan koomassa "hereilläoloajan". Syömishäiriöisenä sivuvaikutukset pelotti liikaa, niin lopetin muutaman yön jälkeen.

Antaisin melatoniinille mahdollisuuden, vaikka jotkut sanoo, ettei se auta mitään Olen itse kokeillut useampia valmisteita ja olen todennut, että melatoniini sellaisenaan ei auta itselläni. Valmisteet, jotka itselläni auttavat nukahtamaan ovat Apteq:in Melatoniini comp, jossa myös l-teaniini aminohappo sekä Bertilsin melatoniini + rauhoittavat yrtit (valeriaana ja kärsimyskukka). Molemmat siis ihan apteekkikamaa eikä prisman luontaistuotehyllystä.

Vierailija
11/12 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan klo 21.15-21 45 välillä 1/4. Tarkoitus nukahtaa n. 23 mikä onnistuu ilman lääkkeitä. Otan siis siihen, etten saa nukutuksi kun herään aamuyöllä. Jonkun verran auttaa, nukahdan vielä sen normi heräämisen jälkeen eli.01.30-.04.00 välillä suunnilleen. Ei suuri hyöty, jotain silti. Lääkäri ehdotti 1/4 ottamista aamulla ja saman verran illalla. En lähteny siihen, kun nukahdan kuitenkin aina ilman pilleriä.

Vierailija
12/12 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei meinaa auttaa niin tarviit vahvemmat unilääkkeet. Ota lääkäriin yhteyttä jos puolikas ei auta. Isompana annoksena käytetään masennuslääkkeen eikä isolla annoksella edes toimi unilääkkeenä