Ujo introvertti, toivotko että sinua jututetaan porukassa?
Vai seuraatko mieluummin vain sivusta muiden juttuja osallistumatta itse keskusteluun?
Kommentit (39)
Kaikki introvertit eivät ole ujoja. En ainakaan minä ole. Ei minulle tarvi mitään kuulustelua järjestää. Kai sitä voi keskustella ihan normaalisti?
En toivo. Saa kysyä, jos haluaa jotain tietää, mutta ei tarvitse väkisin huomioida minun mielipidettäni. Minulle on ihan sama mennäänkö hampurilaiselle tai pitsalle. Jos ei ole, kerron kyllä.
Ihan voi tulla juttelemaan samalla tavalla kuin muillekin. Mutta mitään erityiskohtelua en halua.
Olen aikuinen, joten osaan jutella ihan itsekin. Ujous ei ole este puhumiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki introvertit eivät ole ujoja. En ainakaan minä ole. Ei minulle tarvi mitään kuulustelua järjestää. Kai sitä voi keskustella ihan normaalisti?
Siksipä tämä kysymys olikin suunnattu juuri ujoille introverteille. En nimittäin tiedä, haluaako ujo introvertti mieluummin että hänelle jutellaan vai että antaa olla rauhassa. ap
Osallistun, jos/kun haluan. Usein ei ole tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksipä tämä kysymys olikin suunnattu juuri ujoille introverteille. En nimittäin tiedä, haluaako ujo introvertti mieluummin että hänelle jutellaan vai että antaa olla rauhassa. ap
Mistä sinä tiedät kuka on ujo ja kuka vain hiljainen?
Tykkään kyllä osallistua keskusteluun siinä kuin muutkin.
Kyllä. Haluan, että minua huomioidaan mutta ei painosteta. Aleta tivata vaikka vastausta jos sellaista ei mulla nyt ole. Mutta en halua jäädä ulkopuolellekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy suoraan häneltä. Ei ujous ja introverttius tee ihmisestä pikkulasta, joka pitää erikseen huomioida erityisellä tavalla.
Ei tarvitse ruveta ruveta minua erikseen jututtamaan, osaan kyllä sitten itse puhua kun on tarvis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät kuka on ujo ja kuka vain hiljainen?
En tiedäkään. Olisi pitänyt kirjoittaa otsikkoon Ujo ja hiljainen introvertti. Eli kiinnostaa nyt tässä tapauksessa sellainen joka on molempia. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitsekaan tietää. Lopetat ihmisten luokittelun ja suhtaudut kaikkiin samalla tavalla. Niin pääset helpoimmalla. Ihmiset osaavat itse huolehtia oman rauhan hankkimisesta, jos sitä kaipaavat.
tottakai ujo untroverttikin haluaa, että hänelle jutellaan, mutta hän ei välttämättä halua puhua yksityisasioistaan 1) vieraalle 2) ryhmässä kun kaikki tuijottaa. Kannattaa siis puhua neutraaleista aiheista.
(olen näin introverttinä aina miettinyt mikä ihmeen kiire ihmisillä on alkaa kyselemään uudelta tuttavuudelta mitä hän tekee työkseen, onko sinkku vai sitoutunut, missä asuu, millä autolla ajaa, onko lapsia jne. Tuolllaiset asiat tulee ilmi ajankin kanssa, joten miksi alkaa kuulustella toista heti kun tavataan - ja sitten etenkin kun ne kyselijät eivät sitten kerro itse itsestään samoja asioita, pitää aina nyhtää vastakysymyksillä: entä sinä? mitä mieltä itse olet? jne)
Haluaisin että minulle juteltaisiin samalla tavalla kuin kaikille muillekin ja huomioitaisiin samalla tavalla kun kaikki muutkin. Vaikea itse aloittaa keskustelua silloin kun tuntuu että ketään ei kiinnosta, mutta en myöskään tarvitse mitään erityisetä hyysäystä tai kuulustelua.
Vihaan tätä introvertti-ekstrovertti-jaottelua. Ihan kuin ihmiset eivät olisikaan yksilöitä, vaan tietyn luokittelun vankeja. Lisäksi suurin osa ei edes tajua, mitä nuo termit tarkoittavat. Introvertti ei ole synonyymi ujolle ja ihmiskontakteja välttelevälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se varmaankin riippuu ihan ihmisestä. Tuskin kuitenkaan kukaan ujo ja hiljainen haluaa että teet hirveän numeron ja alat tentata heiltä jotain. Juttele ihan normaalisti ja katso saatko vastakaikua.
Olen hiljainen introvertti mutta en ujo, monet sekoittavat nämä kolme. Ujokin voi olla oikeassa seurassa puhelias, eikä introvertti ole yhtä kuin hiljainen tai ujo.
Vierailija kirjoitti:
Joo haluun että joku humalainen tulee kysymään "Miks oot niin hiljanen? Joisit enemmän. Hei hymyilisit vähän. Miks mökötät?"
Tai että joku joka päivä pikkukännit -tyyppi kyttää juomistani ja avautuu: "mä hain taas lisää, kyllä sunkin pitää vielä pari tuoppia juoda."
Joo haluun että joku humalainen tulee kysymään "Miks oot niin hiljanen? Joisit enemmän. Hei hymyilisit vähän. Miks mökötät?"