Luottamuspula ja asunnon osto
Mies petti mua työkaverinsa kanssa tässä muutama vuosi sitten. Oma iso kriisinsä siinä oli, mutta yhdessä asia sovittiin ja yhdessä päätettiin jatkaa.
Tänään mies osti mun vanhempien osakkeen, eli hänestä tuli vuokraisäntä mun vanhemmilleni. Sattuneesta syystä mun ei ollut mahdollista nyt olla ostajana tässä, mutta kysyin tänään, että voitaisko parin kuukauden päästä laittaa osake myös mun nimiin.
Mies ihmetteli, että miksi - menee kuulemma verotuksellisesti hankalaksi jne. Mua ihmetytti tuo miehen kysymä "miksi"! Näköjään en pysty 100% luottamaan mieheen kuitenkaan, kun tulee mieleen, että mitä jos kuitenkin uudestaan pettää ja tulee ero tms. tms. ja sitten vanhempieni asunto on yksistään hänen nimissään...
Oonko mä nyt turhan epäileväinen ja typerä, vai pitäiskö vaan vahvasti luottaa mieheen ja jättää epäilyt sikseen? En halua miehelle kertoa suoraan, etten täysin luota häneen...
Kommentit (10)
Mies osti ja puolet pitäisi laittaa sun nimiin?
Siis mies maksaa ja sun pitäis saada puolet silti? Tää oli kyl ihan hyvä provo perjantai-iltaan. Kaivan popparit
Teitte nyt ensinnäkin hölmön virheen siinä, että osake on vain miehen nimissä jos sinä jotenkin kuvittelet että puolet on silti sun.531
Asunto on sen joka maksaa. Kerralla tai lainalla.
No ei sitä voi mitenkään mystisesti "laittaa puoliksi sun nimiin". Jos haluat puolet, sun pitää ostaa se puolikas mieheltä. Tai voihan mies sen lahjoittaakin mutta sitten joudut maksamaan lahjaveroa.
Miksi se kämppä piti myydä? Et voi mitenkään vaatia toista laittamaan sun nimen papereihin, jos et ole maksanut osakkeesta mitään. Koskaan ei voi tietää mikä elämässä tapahtuu, niin on vain ja ainoastaan järkevää pitää oma omaisuus itsellään. Tuo nyt ei vaan ole mikään luottamus kysymys, vaan järkipäätös, siksihän esim. avioehto tehdään. Koskaan, kun ei vaan voi tietää. Miehen omaisuus, miehen päätös.
Jos mies osti nyt asunnon , ja teillä on avioehto., niin asunto on miehen vaikka eroaisittekin. Ihan samoin käy, jos sinä osta vaikka sijoituskämpän omilla rahoillasi, ja teillä on avioehto, niin kämppä on sinun.
On aivan eri juttu , jos eroatte ,eikä teillä ole avioehtoa.
Kehenkään ihmiseen ei voi luottaa.
Mikä oikeus sulla olisi omistaa miehesi omistama asunto?
Pettäjä pettää aina, ei ne muutu