Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seniorikissat tappelevat RAJUSTI ja yhä useammin - kokemuksia, tietoa, neuvoja?

Vierailija
20.05.2022 |

Kyse on kahdesta leikatusta kollikissasta, jotka ovat eläneet yhdessä elämänsä alusta tähän asti - ovat veljeksiä, ja ovat tähän olleet oikein onnellinen veljeskaksikko.

Kissat ovat kuitenkin nyt n. 12 vuoden ikäisinä alkaneet haastaa riitaa siten, ettei se näytä enää leikiltä tai vain lajityypilliseltä(?) nokkimisjärjestyksen näyttämiseltä. Riidat ovat äityneet niin pahoiksi, että joudun kieltämään esim. sähisemällä, koska tappelusta näyttää tosiaan olevan leikki kaukana. Oli miten oli, niin leikki on muuttunut totiseksi.

Rajut tappelut ovat enemmän tai vähemmän satunnaisia, mutta haluan ymmärtää puuttua asiaan ennen kuin tappeleminen muuttuu arkipäiväiseksi.

Voiko kissa muuttua vanhemmiten aggressiiviseksi..? En saa kiinni, kumpi kissoistani tekee tappelualoitteen koska en koskaan pääse aloitetta itse näkemään, mutta luulisin että nimenomaan jompi kumpi on nyt höperöitynyt.

Kokemuksia? Ratkaisuja?

Kiitos avusta!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet emännän tapaan?

Vierailija
2/7 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet emännän tapaan?

Olen 32-vuotias, joten tuskin mulla ihan vielä

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kissantarkkailuloma ja katso kumpi tekee enemmän aloitteita tappeluun ja miksi. Tee muistiinpanoja. Ärsyttääkö toinen jotenkin tai härnää, vai syyttä. Mitä kissakirjat, tekstit netissä ja videot kertovat aiheesta? Voiko kissoilla olla omat reviirit ja pedit. Vietkö kissoja ulos valjaissa erikseen tai tekemistä tarjolla. Entä web kamera siksi ajaksi kun olet poissa ja analysoi mitä tapahtuu. Mikä eläinlääkärin ohjeena on.

Vierailija
4/7 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voit, erist esimyöksi tai silloin, kun olet poissa.

Saavat lepoa.

Vierailija
5/7 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko sisäkissoja? Pyöriikö ympärillä vieraita kissoja? Onko toinen käynyt yksin lääkärissä, tarttuiko sieltä jokin haju? Ovatko molemmat terveitä, ei kipuja?

Vierailija
6/7 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kissantarkkailuloma ja katso kumpi tekee enemmän aloitteita tappeluun ja miksi. Tee muistiinpanoja. Ärsyttääkö toinen jotenkin tai härnää, vai syyttä. Mitä kissakirjat, tekstit netissä ja videot kertovat aiheesta? Voiko kissoilla olla omat reviirit ja pedit. Vietkö kissoja ulos valjaissa erikseen tai tekemistä tarjolla. Entä web kamera siksi ajaksi kun olet poissa ja analysoi mitä tapahtuu. Mikä eläinlääkärin ohjeena on.

Hyviä neuvoja. Tekstiä löytyy varmasti aiheesta, nyt päätin aloittaa kokemusten kalastelulla, täällä on nimittäin tullut vastaan odottamatontakin kissatietoutta.

Kamera ei ole myöskään yhtään huono idea, osoittaisin sen olohuoneen sohvaan, jossa tappelu on yleensä ollut käynnissä kun sen olen keskeyttänyt.

Ja joo, ensimmäinen eläinlääkärikortti väläytetty. Luulen nimittäin itsekin, että klinikka on seuraava osoite!

Ap

Vierailija
7/7 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feliway voisi auttaa..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä