Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

millenniaali! koetko että boomerit veti nenästä?

Vierailija
20.05.2022 |

Y-sukupolvi tai toiselta nimeltään millenniaalit (1980-luvun alun ja 1990-luvun puolivälin välillä syntynyttä sukupolvet)
Tuntuuko että 90 luvun lama ei ole vieläkään loppunut ja lähtökohdat saada vähintään samanlainen elämä kuin boomereilla ei ole mahdollista?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustat miehet polkee ruokalähetyksiä tuiskussa ja tuulessa hymy huulilla. Suomipoika/tyttö pasgaduuniin ei mee................

Tää on niin totta. Monet pyörittävät ravintoloita, ajavat takseja, busseja, parturoivat ja pitävät korjaamoita..

Välillä pääkaupunkiseudulla ainakin tuntuu siltä, että perusduunari on lähes aina tullut jostain tai hänen vanhempansa ovat.

Tämä vastaus haukutaan, mutta nykynuori on usein ylikoulutettu ja tuntee arvonsa eikä siten suostu tekemään suorittavaa työtä. Ymmärrän hyvin ja en moiti. Päinvastoin.

Vikaa on siis koulutuksessa ja asenteissa. Vanhemmat haluavat lapsilleen hyvää ja hokevat, että kouluttaudu! Sit kun nuori tekee niin eikä kuitenkaan saa kunnon työtä, niin ei hän niihin suorittaviin töihin enää suostu. Amisjutut tuntuisivat tappiolta ja on itsetunnolle parempi uhriutua ja jäädä ajelehtimaan työttömäksi tai ikiopiskelijaksi.

Se ikiaikainen lukio vs amis eli älykäs vs luuseri -asetelma tulisi saada murrettua jotenkin. Korkeakoulu kaikille on typerintä paskaa ikinä.

Vierailija
62/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap milleniaali sai kaiken liian helpolla niin ei ikinä päässyt kasvamaan omaa kunnianhimoa ja nyt sitten 30+:na kun nuoruus on hukattu on pakko löytää syntipukki omalle itseinholleen

mitä sain helpolla?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun isäni oli 30 vuotias hänellä oli vaimo, 2 lasta, omakotitalo, yritys, 2 autoa ja paljon velkaa sekä 90 luvun lama niskassa.

nyt olen 30 vuotias minulla ei ole kuin 3 ammattitutkintoa taskussa jos teen niillä aloilla töitä en saa edes lainaa ajokorttia varten. jos saan töitä ne on kuitenkin määräaikaisia.

ei vaimoa, ei lapsia, ei omaa kotia, vaan vuokralla, lainaa ei myönnetä kun ei ole tuloja...

kyllä sellainen pieni basgan maku suussa on....

Kuka sinusta on päävastuussa oman elämän suunnasta ja omasta onnellisuudesta?

on totta että voin hakea onnellisuutta. se löytyy vaikka huume ruiskusta tai pullon pohjalta.

oman elämän suunnan raamit luo yhteiskunta.

Jos haen siivoajaksi ja siivoan vessan pönttöjä 30 vuotta onko minulla sittenkään mitään omaisuutta?

ei ole koska minua ei edes palkata koska pitää olla alantutkinto ja ulkomaalainen halpatyövoima on halvempaa kuin palkata minut 100 euroa suuremmalla palkalla kuin kelan ym. tuet.

ketkä on tällaisen yhteiskunnan rakentanut?

Vierailija
64/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun isäni oli 30 vuotias hänellä oli vaimo, 2 lasta, omakotitalo, yritys, 2 autoa ja paljon velkaa sekä 90 luvun lama niskassa.

nyt olen 30 vuotias minulla ei ole kuin 3 ammattitutkintoa taskussa jos teen niillä aloilla töitä en saa edes lainaa ajokorttia varten. jos saan töitä ne on kuitenkin määräaikaisia.

ei vaimoa, ei lapsia, ei omaa kotia, vaan vuokralla, lainaa ei myönnetä kun ei ole tuloja...

Olet valinnut väärät ammatit. Tiedät varmasti itsekin , millä aloilla on työvoimapula.

Olen lähes boomeri ja aikoinaan osasin valita alan, jolle varmasti työllistyy. Ei ollut minun intohimoni, mutta ansaitsin sillä hyvin elantoni.

boomerit iskosti että pitää tehdä mistä tykkää. edelleen samaa valhetta isketään työttömille mm. tällä palstalla.

Vierailija
65/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustat miehet polkee ruokalähetyksiä tuiskussa ja tuulessa hymy huulilla. Suomipoika/tyttö pasgaduuniin ei mee................

eipä polje ekan palkan maksun jälkeen.

Vierailija
66/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on opiskeluut väärälle alalle niin se on muiden vika?Lähipiirissä vähän yli 30 vuotiailla on perheet,ok-talot,useampia autoja,hevosia,jne.Kaikki nuoret työkaverit asuvat omistusasunnoissa ja omistavat auton.Jos sinä et ole pärjännyt niin ei se tarkoita että muut ovat yhtä surkeita.

se että muutaman rikkaan muksu opiskelee lääkäriksi ei tarkoita että koko sukupolvi tekee niin.

Vierailija
67/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mun isä boomeri, kun on syntynyt 1968 vai mun isoisä joka on syntynyt 1945? Isoisä on ihana, oli kaivosmies. Isä on menestyjä, ekonomi, aika vaativa. Mullakin menee ihan hyvin, vaikka en isän palkoille pääsekään, koska olen vain farmaseutti.

Tuo sana boomeri on niin last season! Sun isoisä kuuluu suuriin ikäluokkiin ja täyttää tänä vuonna 77 vuotta. Nuorin "suurista" on 72v. Suuret ikäluokkalaiset väistyvät pian, tällä hetkellä heitä on jäljellä n.320.000.

Länsiväylässä joku kirjoitti, että isoja ikäluokkalaisia on niin paljon, että he päättävät kaikesta. Joku lohkaisi siihen, että paljous on suhteellinen käsite, kun heitä on samanverran kuin Espoossa ja Kauniaisissa on asukkaita.

niin suhteutetaanko euroopan väkilukuun vai suomen.

Vierailija
68/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pjaska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta. Monet pyörittävät ravintoloita, ajavat takseja, busseja, parturoivat ja pitävät korjaamoita..

Välillä pääkaupunkiseudulla ainakin tuntuu siltä, että perusduunari on lähes aina tullut jostain tai hänen vanhempansa ovat.

Tämä vastaus haukutaan, mutta nykynuori on usein ylikoulutettu ja tuntee arvonsa eikä siten suostu tekemään suorittavaa työtä. Ymmärrän hyvin ja en moiti. Päinvastoin.

Vikaa on siis koulutuksessa ja asenteissa. Vanhemmat haluavat lapsilleen hyvää ja hokevat, että kouluttaudu! Sit kun nuori tekee niin eikä kuitenkaan saa kunnon työtä, niin ei hän niihin suorittaviin töihin enää suostu. Amisjutut tuntuisivat tappiolta ja on itsetunnolle parempi uhriutua ja jäädä ajelehtimaan työttömäksi tai ikiopiskelijaksi.

Se ikiaikainen lukio vs amis eli älykäs vs luuseri -asetelma tulisi saada murrettua jotenkin. Korkeakoulu kaikille on typerintä paskaa ikinä.

ehkäpä ulkomaalta tullut kokee enemmän yhteiskunnallista painetta tehdä töitä. silti se ei muuta sitä että noita töitä tekemällä jää yhtäpaljon käteen kuin työttömänä.

joku kirjoitti hienosti siitä "risusavotta ilmiöstä" tässä on kyse täysin samasta.

Vierailija
69/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eipä polje ekan palkan maksun jälkeen.

Näyttävätpä polkevan. Hankkineet sähköpyörän.

Ehkä seuraavaksi sähköauto.

Vierailija
70/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pjaska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehkäpä ulkomaalta tullut kokee enemmän yhteiskunnallista painetta tehdä töitä. silti se ei muuta sitä että noita töitä tekemällä jää yhtäpaljon käteen kuin työttömänä.

joku kirjoitti hienosti siitä "risusavotta ilmiöstä" tässä on kyse täysin samasta.

Ei jää. Ihan kukkua itsepetosta väittää noin. Itse ajelen autoa ja tienaan sen surkeat 40 tonnia vuodessa. Pitkälle opiskellut siippani tekee vaativaa ajatustyötä ja käteen jäävien tulojen erotus on yllättävän pieni.

Kuluttavampaa tämä mun työ on, mutta myös tosi helppoa. Olin pitkään työtön ja siinä ei kyllä tienannut mitään. Työssäkäyvä saa myös lainaa jos tahtoo, työtön ei. Työssäkäyvä voi opiskella palkkatuella eikä menetä työtä. Työssä voi yletä tai perustaa firman.

Vierailija
71/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläkettä havittelin, nyt senkin veivät. Ukkoa kestettävä vielä vuosia.

Kuole pois, se olis sulle oikein.