Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

millenniaali! koetko että boomerit veti nenästä?

Vierailija
20.05.2022 |

Y-sukupolvi tai toiselta nimeltään millenniaalit (1980-luvun alun ja 1990-luvun puolivälin välillä syntynyttä sukupolvet)
Tuntuuko että 90 luvun lama ei ole vieläkään loppunut ja lähtökohdat saada vähintään samanlainen elämä kuin boomereilla ei ole mahdollista?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The_Purge kirjoitti:

Kaikkia on vedetty nenästä viimeiset kaksi vuotta ja hinnat/maksut on nostettu pilviin ja pieni eliitti on laittanut katteet kohdalleen jotta heidän tileilleen kasaantuu rahaa... tämä ongelma ei ole minkään tietyn sukupolven ongelma vaan konkurssi on edessä kaikilla Suomen veronmaksajilla...

sittenhän kaikkia ei ole vedetty nenästä jos eliitti porskuttaa. muuten mitä sukupolvea eliiteissä on eniten?

Eliitti periytyy sukupolvesta toiseen se on suurin ongelma... siksi kukaan ei voi kyseenalaistaa rahastavaa eliittiä... täysin koskematon…

Vierailija
42/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te kolmekymppiset itkette!

Tehän peritte vanhempienne varallisuuden. Ai niin, kun se pitäisi saada heti-mulle-tänne-kaikki-nyt. 😑

En ole aito boomeri, mutta olen avustanut ja avustan edelleen aikuisia lapsiani.

Siksi kolmekymppisellä pojallani on hulppea omakotitalo (velkainen), mutta vaimon, lapsen ja auton suhteen minulla ei ole osaa eikä arpaa. Molemmat ovat hyvissä töissä, joissa palkka ei päätä huimaa, mutta työpaikka on jokseenkin taattu.

Ai niin, olen itse eläkkeellä ennen aikojani. Keksin tämän, kun totesin, että mieluummin teen mitä tykkään, kuin haalin mammonaa.

31v tytär on tehnyt miehensä kanssa oman omaisuutensa ja uransa, minä äiti 49 v sain kunnon vakityön kun hän oli jo omillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeneläkettä havittelin, nyt senkin veivät. Ukkoa kestettävä vielä vuosia.

Vierailija
44/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat miehet polkee ruokalähetyksiä tuiskussa ja tuulessa hymy huulilla. Suomipoika/tyttö pasgaduuniin ei mee................

Vierailija
45/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustat miehet polkee ruokalähetyksiä tuiskussa ja tuulessa hymy huulilla. Suomipoika/tyttö pasgaduuniin ei mee................

Laiskat ihmiset ikään katsomatta tulevat havahtumaan 20-vuoden sisällä siihen, että sosiaaliturva ja yhteiskunnan palvelut eivät ole kiveen hakattuja. Sitten pasgaduunikin maistuu, kun kukaan ei enää tule pelastamaan,kun ei nappaa.

Vierailija
46/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää se kuinka epäreilu eläkesysteemi on meille nuorille

T. 27v

Vierailija
47/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vetivät, typerät paskiaiset valehtelivat kaikesta.

Vierailija
48/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset milleniaalit tulevat kiukuttelemaan tänne, kun omille kiukuttelusta päätyisi Ukrainan rintamalle.

Vierailija
49/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulla Venaja niin me njeuvo sjinulle vjallankjumous. Tjerijoki 2.

Vierailija
50/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ottaa varallisuutta pois buumereilta ja heitin jälkeläisiltä kovalla kädellä. Eläkkeet alas 200e alemmas mitä Suomessa minimipalkalla työtä tekevä tienaa maksimissaan ilman ylityölisiä koska lisiä ei makseta. RAHAT POIS ROSVOILTA ÄKKIÄ. Ei tee mieli puolustaa tuollaisia kreikkalaisia venäläisten hyökkäykseltä!

Vierailija
51/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. 27v

Suomes buumeri tienaa enemmän rahaa kuin työtätekevä ylitöineen kuussa. Eläkkeellä voi elää leveemmin kuin työtä tekevänä. Työtä ei arvosteta paskaakaan. Kertoo jeidän arvomaailmastaan paljon.

Vierailija
52/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mun isä boomeri, kun on syntynyt 1968 vai mun isoisä joka on syntynyt 1945? Isoisä on ihana, oli kaivosmies. Isä on menestyjä, ekonomi, aika vaativa. Mullakin menee ihan hyvin, vaikka en isän palkoille pääsekään, koska olen vain farmaseutti.

Vierailija
53/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kumpikaan vaan 70-lukulainen. Ja kyllä, meitä kusetettiin. Koulutuksesta ja ahkeruudesta piti saada vakituinen ja kohtuupalkkainen työ. Ja kissanpskat.

Täällä toinen 70-luvulla syntynyt. Ikäluokastamme kaikki halukkaat ovat vakkaritöissä hyvällä palkalla. Aika ikävä kusetus meille sattui? Sitten on toki heitäkin, joita opinnot ja/tai työelämä ei niin ole napannut. Peiliin katsomisen paikka?

Vierailija
54/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun isäni oli 30 vuotias hänellä oli vaimo, 2 lasta, omakotitalo, yritys, 2 autoa ja paljon velkaa sekä 90 luvun lama niskassa.

nyt olen 30 vuotias minulla ei ole kuin 3 ammattitutkintoa taskussa jos teen niillä aloilla töitä en saa edes lainaa ajokorttia varten. jos saan töitä ne on kuitenkin määräaikaisia.

ei vaimoa, ei lapsia, ei omaa kotia, vaan vuokralla, lainaa ei myönnetä kun ei ole tuloja...

kyllä sellainen pieni basgan maku suussa on....

No jos on opiskeluut väärälle alalle niin se on muiden vika?Lähipiirissä vähän yli 30 vuotiailla on perheet,ok-talot,useampia autoja,hevosia,jne.Kaikki nuoret työkaverit asuvat omistusasunnoissa ja omistavat auton.Jos sinä et ole pärjännyt niin ei se tarkoita että muut ovat yhtä surkeita.

Vierailija
55/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mun isä boomeri, kun on syntynyt 1968 vai mun isoisä joka on syntynyt 1945? Isoisä on ihana, oli kaivosmies. Isä on menestyjä, ekonomi, aika vaativa. Mullakin menee ihan hyvin, vaikka en isän palkoille pääsekään, koska olen vain farmaseutti.

Tuo sana boomeri on niin last season! Sun isoisä kuuluu suuriin ikäluokkiin ja täyttää tänä vuonna 77 vuotta. Nuorin "suurista" on 72v. Suuret ikäluokkalaiset väistyvät pian, tällä hetkellä heitä on jäljellä n.320.000.

Vierailija
56/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 27v

Suomes buumeri tienaa enemmän rahaa kuin työtätekevä ylitöineen kuussa. Eläkkeellä voi elää leveemmin kuin työtä tekevänä. Työtä ei arvosteta paskaakaan. Kertoo jeidän arvomaailmastaan paljon.

Niin ,35 vuotta töitä ja nettoeläke 1100.Kannattaa kadehtia!

Vierailija
57/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. 27v

Murto sanoo, että nuorten näkökulmasta on totta, että eläkkeelle pääsee myöhemmin, mutta koska elinikä on kasvussa, kyse on positiivisesta ongelmasta.

”Silmiinpistävää on mielenterveysongelmien vyöryminen työpaikoille ja sairauspäivärahoihin ja varsinkin nuorten ihmisten työkyvyttömyyseläkkeisiin mukaan lukien määräaikaiset ja kuntoutukset.”

https://www.aamulehti.fi/talous/art-2000008819722.html

Vierailija
58/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kumpikaan vaan 70-lukulainen. Ja kyllä, meitä kusetettiin. Koulutuksesta ja ahkeruudesta piti saada vakituinen ja kohtuupalkkainen työ. Ja kissanpskat.

Täällä toinen 70-luvulla syntynyt. Ikäluokastamme kaikki halukkaat ovat vakkaritöissä hyvällä palkalla. Aika ikävä kusetus meille sattui? Sitten on toki heitäkin, joita opinnot ja/tai työelämä ei niin ole napannut. Peiliin katsomisen paikka?

70-lukulaiset saa katsella peileihin kun eivät vattu muuta osaa ja kuunnella jotai faki dingoo. Heille oli pedattu mahdollinen menestys ja turvatyöppaikat. Mut 80-lukulaiset on ihan sattuman orjia.

Vierailija
59/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sana boomeri on niin last season! Sun isoisä kuuluu suuriin ikäluokkiin ja täyttää tänä vuonna 77 vuotta. Nuorin "suurista" on 72v. Suuret ikäluokkalaiset väistyvät pian, tällä hetkellä heitä on jäljellä n.320.000.

Länsiväylässä joku kirjoitti, että isoja ikäluokkalaisia on niin paljon, että he päättävät kaikesta. Joku lohkaisi siihen, että paljous on suhteellinen käsite, kun heitä on samanverran kuin Espoossa ja Kauniaisissa on asukkaita.

Vierailija
60/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun isäni oli 30 vuotias hänellä oli vaimo, 2 lasta, omakotitalo, yritys, 2 autoa ja paljon velkaa sekä 90 luvun lama niskassa.

nyt olen 30 vuotias minulla ei ole kuin 3 ammattitutkintoa taskussa jos teen niillä aloilla töitä en saa edes lainaa ajokorttia varten. jos saan töitä ne on kuitenkin määräaikaisia.

ei vaimoa, ei lapsia, ei omaa kotia, vaan vuokralla, lainaa ei myönnetä kun ei ole tuloja...

kyllä sellainen pieni basgan maku suussa on....

Synnyin 1972. Me ja edellisenä vuonna syntyneet olemme niitä, joilta vietiin oikea työelämä vuosiksi.

Lama ei lopu koskaan, mutta alkoi hellittää vasta n.10 vuotta sitten.

Työelämän tahallinen, saita ja kyykyttävä kurjistaminen/väkisin samaan muottiin antaminen alkoi jäädä taakse, ainakin suuremmassa mittakaavassa. Mutta kun verotus on suunniteltu väärin, pääoma myyty ja pieni ja keskisuuri teollisuus on ahdingossa, se ei ole täysin tervehtynyt. Isoilla yrityksillä on liikaa valtaa.

(Tosin on sanottava että ilmapiiri on kuitenkin entisaikaa raikkaampaa. Joihinkin töihin oli helppo päästä, mutta niissä oli paskamaista olla. )

en ole persu mutta EU toi mukanaan ulkomaalaisen halpatyövoiman. moni suomalainen mm. rakennusalalla menetti kilpailu kyvyn ja joutui joko yrittäjäksi tai alan vaihtajaksi.