Irtisanoudun, ja nyt työnantaja on vihainen
Työnantaja päätti "streamlainata" tiimejä, ja poisti multa kaikki mun erikoisosaamista vaativat tehtävät. Olen ollut asemassani noin kahdeksan vuotta ilman ongelmia (kehityskeskusteluissa ei koskaan mitään moittimista, asiakkaat ja kollegat kiittävät nopeuttani ja tarkkuuttani jne) ja olen ollut tyytyväinen työtehtäviini. Työtehtävät siirrettiin toiselle työkaverille, jolla ei ole aikaa eikä osaamista tehtäviin (eikä kiinnostusta). Tilalle mulle tarjottiin alimman tason asiakaspalvelutehtäviä.
Yritin keskustella työnantajan kanssa asiasta, ja varoitin, että työtehtävät jäävät tekemättä, jos ne siirretään työkaverille, jolla ei ole aikaa eikä osaamista, ja että mä olen vähän kallis perustason asiakaspalveluhommiin näin melkein kymmenen vuoden spesialisti palkalla ja -kokemuksella. Työnantajaa ei huoleni kiinnostaneet, joten kaikessa hiljaisuudessa etsin uuden työpaikan.
Kun irtisanoudun, myös työkaveri, jolle tehtäväni siirrettiin, irtisanoutui. Lisäksi kolmas henkilö tiimistä irtisanoutui. Kummallakaan näistä kahdesta ei ole uutta työpaikkaa etsittynä, vaan he irtisanoutuivat, koska tilanne on sietämätön. Nyt työnantaja syyttää mua pulaan jättämisestä ja "salaliitosta", että jotenkin manipuloin/painostin nuo kaksi muuta irtisanoutumaan. Wtf??!
Kommentit (50)
Kyllä on työn tekeminen tehty nykyään vaikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sounds like your boss is just bad.
You need to learn write english so we belief that you are englandish.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Likewise.
Loistava esimerkki nykytyönantajista. Pelaillaan ties mitä pelejä ja sitten kun työntekijät alkaa pelata omiaan herne menee nenään ja itku alkaa.
Mulle kävi suunnilleen samoin. Tai oikeastaan ne alemman tason p-duunit kertyivät koko ajan siihen päälle.
Tulin tekemään projektia, jota kukaan muu ei siellä osannut hoitaa, siksihän siihen minut otettiin. Projektista minut vakinaistettiin ja jatkoin sen mukaisia töitä, mutta ei projektoituna. Päälle alettiin kasata koko ajan tiimin perustöitä.
Lopulta tein kahden edestä hommaa, ne, joita osasin tehdä vain minä, ja ne peruslinjatyöt. Toin asian ilmi rakentavasti ja vähän epärakentavammin, että tää ei vaan toimi. Mä voisin kehittää tätä hommaa niin, että puolet tästä perustyöstä katoaisi, jos vain saisin siihen aikaa. Ei onnistunut. Oli tärkeämpää, että teen ne perustyöt, että ollaan tasapuolisia kaikille.
Irtisanouduin ja tulen ikuisesti herkuttelemaan pomon ilmeellä, kun ilmoitin lähteväni.
Jälkeeni sieltä on lähtenyt jo viisi muuta ja voi kun mielellään ottaisivat minut takaisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Likewise.
We are both very wise.
Vierailija kirjoitti:
No jos on ex Pomo estä nmero
Irtisanomisajalla olen, eli hetken aikaa on valitettavasti vielä "nykyinen" pomo, eikä voi estää viestejä ja meilejä. Ap
No ap sulla on piuha poikki työnantajaan. Näin sekä työntekijän että esimiehen ja vähän kaiken roolin kokeneena sanoisin, että vaatii aika paljon henkistä pinnaa ymmärtää mitään muuta kuin omaa puoltaan. Mut viime peleissä sillä mennään että ei ole mitään salaliittoa, koska ei kukaan joukolla irtisanoudu jos on hyvä työpaikka.
Esimies/johto käy läpi työntekijät, tiimit, työtehtävät, prosessit, tai vaikka tuotteet/tarjottavat palvelut, ja yhdistää, poistaa, muuttaa, muokkaa, lisää tai yksinkertaistaa niitä, missä kohtaa kokee, että on päällekkäisyyttä, turhaa, tarpeetonta, ylimääräistä, liian monimutkaista, hankalaa, puutteita jne. Joskus se menee nappiin, toisinaan johto kuvittelee tietävänsä paremmin ja tekee pöllöjä päätöksiä, niinkuin vissiin tässä tapauksessa. Suomeksi termi on kai saneeraus, mutta se kuulostaa mun korvaan liian isolta verrattuna "striimlainaukseen".