Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Irtisanoudun, ja nyt työnantaja on vihainen

Vierailija
20.05.2022 |

Työnantaja päätti "streamlainata" tiimejä, ja poisti multa kaikki mun erikoisosaamista vaativat tehtävät. Olen ollut asemassani noin kahdeksan vuotta ilman ongelmia (kehityskeskusteluissa ei koskaan mitään moittimista, asiakkaat ja kollegat kiittävät nopeuttani ja tarkkuuttani jne) ja olen ollut tyytyväinen työtehtäviini. Työtehtävät siirrettiin toiselle työkaverille, jolla ei ole aikaa eikä osaamista tehtäviin (eikä kiinnostusta). Tilalle mulle tarjottiin alimman tason asiakaspalvelutehtäviä.

Yritin keskustella työnantajan kanssa asiasta, ja varoitin, että työtehtävät jäävät tekemättä, jos ne siirretään työkaverille, jolla ei ole aikaa eikä osaamista, ja että mä olen vähän kallis perustason asiakaspalveluhommiin näin melkein kymmenen vuoden spesialisti palkalla ja -kokemuksella. Työnantajaa ei huoleni kiinnostaneet, joten kaikessa hiljaisuudessa etsin uuden työpaikan.

Kun irtisanoudun, myös työkaveri, jolle tehtäväni siirrettiin, irtisanoutui. Lisäksi kolmas henkilö tiimistä irtisanoutui. Kummallakaan näistä kahdesta ei ole uutta työpaikkaa etsittynä, vaan he irtisanoutuivat, koska tilanne on sietämätön. Nyt työnantaja syyttää mua pulaan jättämisestä ja "salaliitosta", että jotenkin manipuloin/painostin nuo kaksi muuta irtisanoutumaan. Wtf??!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin entä sitten?!

Niin sua ei haittaisi, jos sun työnantaja pommittais sua meilillä ja tekstareilla, "teit väärin", "sun takia me ei voida toimittaa asiakkaille xxxxxxx!!"? Ap

Estä numero.

Vierailija
22/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä. Kertoo vaan, että teit oikean päätöksen. Eihän se hyvältä tunnu, kun on itsensä antanut työnantajalle, eikä saa mitään kiitosta vaan päinvastoin. Näitä on, parempi vaan jättää kieriskelemään omiin ongelmiinsa.

Kiitos! Hyvä kuulla, että näitä on muitakin. Mikähän ihme saa työnantajan käyttäytymään kuin lapsi..? Ap

No sillä menee duunit pilalle ja hirveä lisätyö etsiä pätevät tilalle. Mutta tämä on vapaa yhteiskunta, ja täällä on oikeudet irtisanoutua. Esimiehelläs on vain pinna kireällä ja ehkä herkkä nahka. Älä stressaa siitä. Tuollainen syyttely ei kyllä kuulosta kauhean aikuiselta. Sulla on ollut yksinkertaisesti paska johtaja ja se kannattaa sanoa sille ääneen sitten kun olet saanut lopputilin kirjaimellisesti tilillesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työpaikalla oli ties kuinka monennet yyteet muutaman vuoden sisään. Aika paljon työntekijöitä irtisanottiin, minut muiden mukana. Samalla viikolla, kun irtisanomiset oli tehty, meidän osastolta kaksi ilmoitti omasta irtisanoutumisestaan. Muutaman viikon sisään osastoltamme irtisanoutui monta ns. avaintyöntekijää ja myöhemmin vielä lisää. Siinä oli esimiehet ihmeissään, että miten tässä näin kävi. No hupsis.

Vierailija
24/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin entä sitten?!

Niin sua ei haittaisi, jos sun työnantaja pommittais sua meilillä ja tekstareilla, "teit väärin", "sun takia me ei voida toimittaa asiakkaille xxxxxxx!!"? Ap

Viestit, yms voi ohittaa.

Vierailija
25/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja se oli sille mu1kulle, ihan oikein!

Vierailija
26/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin irtisanouduit ja milloin pääset lopettamaan työn yrityksessä?

Vierailija
27/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän mahtoi olla alkuperäinen hyöty siitä että asiantuntemusta vaatinut tehtävä siirrettiin henkilölle joka ei tehtävää osaa samalla kun oli ajateltu että entinen asiantuntija kuitenkin jatkaa talossa töissä?

Jaa-a, sen kun tietäisi. Itse veikkaan, että uusi esimies ei pidä musta ja sitä häiritsee, kun en ole lähtenyt joidenkin muiden tavoin kilpailemaan sillä kuka nuolee eniten persettä. Virallisesti "streamlining". Ap

Vierailija
28/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin kerhossa käynnit pääkaupuki seudun lähiössä.Sen epä tasa arvon takia ja jatkuvan henklökunta vaje vetäjissä.He varmaan onnellisia koska häivyin?

Vierailija
29/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun firmassa tuommoset irtisanoutujat sais sitomista, piiskaamista sekä sträppärillä panemista jotta oppisivat!!! ;-D :D :D

Vierailija
30/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se on vaan typerälle työnantajalle voi voi.

Vierailija
31/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin entä sitten?!

Vastaa sille, että voi voi, minä täällä soittelen sinulle sitä maailman pienintä viulua. 

Vierailija
32/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat erittäin mielellään haluaa sellaiseen valta-asemaan että työntekijän on käytännössä pakko tehdä työtä ja työnantaja voi sitten tarjota tai olla tarjoamatta.

Vierailija
33/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipääjohtaja kirjoitti:

Mun firmassa tuommoset irtisanoutujat sais sitomista, piiskaamista sekä sträppärillä panemista jotta oppisivat!!! ;-D :D :D

Sinä oo firmaa nähnytkään. Onko ES taas loppunut alennuksesta?

Vierailija
34/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sounds like your boss is just bad.

Vierailija
35/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäin sairauslomalla ja sen aikana sanoin itseni irti.

Vierailija
36/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän mahtoi olla alkuperäinen hyöty siitä että asiantuntemusta vaatinut tehtävä siirrettiin henkilölle joka ei tehtävää osaa samalla kun oli ajateltu että entinen asiantuntija kuitenkin jatkaa talossa töissä?

Naamakertoimella alettiin kasvattamaan junnun osaamista. Tähän voi vaikuttaa iät ja sukupuolet. 

Vierailija
37/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stream... mitä?

Vierailija
38/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin entä sitten?!

Et tainnut ymmärtää tekstiä.

Vierailija
39/50 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sounds like your boss is just bad.

In Finland, all bosses are bad, arrogant dickheads.

Vierailija
40/50 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin entä sitten?!

Viestit, yms voi ohittaa.

Niinhän ne voi, mutta kyllä ne normaalia ihmistä harmittaa ja vaivaa.