Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeä on suuri kun en saa lasta kouluun, tekemään läksyjä, tai mitään ylipäätään.

Vierailija
20.05.2022 |

13-vuotias istuu päivät pitkät kuulokkeet päässä ja selaa puhelinta. Ainoa mistä innostuu on musiikin tekeminen tietokoneella ja pianon soitto. Kouluun ei mene, koska olen lakannut yrittämästä enää. Olen nyt vuoden ajan saanut lyöntejä, haistattelua ja huutamista joka ilta kun olen pakottanut lapsen nukkumaan, ja joka aamu kun olen pakottanut lapsen kouluun. En jaksa enää käsirysyjä. Lapsi heräilee öisin ja puhuu/kävelee unissaan eikä nuku sikeästi koskaan. En pysty enää käymään kokoaikaisesti töissä valtavan uupumuksen takia. Lapsi syö valikoidusti, ja jos (yleensä ei ole) herkkuruokaa eli hampurilaisia ja nugetteja ei ole tarjolla niin huuto ja kiljuminen ja haistattelu alkaa. Ei pukeudu itse, ei hae vettä janoon itse yöllä, vessaan mennessä laittaa valot koko asuntoon, pakottaa pikkusisarukset palvelemaan häntä lyömisen uhalla. Ei mene suihkuun, ei pese hampaita ilman haistattelua ja raivokohtausta. Kavereista ei ole kiinnostunut yhtään. Innostuminen on äänekästä mölinää ja huutoa ja riehumista. Haluaa kaiken mutta ei anna mitään. Ei huomioi muiden tunteita pätkääkään ja vaati muita pyytämään itseltään anteeksi vaikka olisi itse syyllinen. Esim. läikytti itse juomaa pöydälle, mutta löi sisarusta joka tuli huoneeseen, ja "häirinnällä sai juoman kaatumaan".

Psykologin testit osoittivat lapsen olevan älykäs. Silloin kun menee kouluun niin pärjää hyvin, kokeista saa hyviä numeroita vaikka ei ole tehnyt läksyjä koko vuonna. Psykologi sanoi että tunteet loistavat poissaolollaan. Lapsi ei puhu harkitsemattomasti, vaan miettii pitkään ja antaa siten vastauksen. Psy. testien teko kylmän rauhallista ja korostetun asiallista. Saatiin jatkolähete nuorisopsykiatrialle. En vain tiedä miten pärjätä enää myöhemmin kun lapsi saa kasvaessaan yhä enemmän voimia.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä täältä kyselet?

En mitään. Kunhan kirjoitin purkaakseni surua ja pahaa mieltä.

Ap

Vierailija
2/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koululääkärin kautta lisätutkimuksiin

Menossa nuorisopsykiatrille eli erikoislääkärille, ja sinä neuvot koululääkärille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tosiaan tärkeätä saada apua lapselle ja koko perheelle. Soita, kysy ja vaadi. Ikävä sanoa, mutta 'hankalia' autetaan nopeammin. Ota yhteyttä lastensuojeluun, ellei teillä jo ole kontaktia sinne. Koulun ehtii hoitaa, kun tilanne rauhoittuu. Sairaalakoulukin voi olla vaihtoehto.

Vierailija
4/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillanne puolestanne.

Olisiko tässä tapauksessa lapsen sijoittaminen kodin ulkopuolelle ammattihoitoon ainakin joksikin aikaa paras ratkaisu? Pikkusisarusten ei tule elää jatkuvassa väkivallan pelossa.

Eli lasu. Ilmoitat sossutädeille että et enää jaksa.

Vierailija
5/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä täältä kyselet?

En mitään. Kunhan kirjoitin purkaakseni surua ja pahaa mieltä.

Ap

Tarkoitan, että olette menossa saamaan apua. Miten jotkut palstamammat osaisivat mitään auttaa tai tietää?

Et ymmärrä lukemaasi!

Hän haluaa purkaa pahaa mieltään!

Vierailija
6/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti. Käyttää hyväksi havaittua keinoa saada tahtonsa läpi.

Vierailija
7/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voin vain kuvitella, miten haastavaa sulla ollut.

Meillä lapsella 11-vuotiaana oli kouluhaluttomuutta, jo se kouluun menoon patistelu jne oli raskasta, eikä joinakin päivinä onnistunut vaikka kaikkeni yritin.

Jaksamisia, rukoilen, toivottavasti saatte apua.

Vierailija
8/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä et AP halua kuulla, mutta ajattelet ehkä itsekin. Kuvauksesta päätellen tunnekylmä henkilö. Manipuloi ja käyttää voimaa saadakseen haluamansa. Ei välitä muiden tunteista. Ainoa mikä merkitsee, on oma välitön etu. Ei ajattele pitkällä tähtäimellä, vaan etsii välitöntä tyydytystä omiin sen hetkisiin tarpeisiin. Pinnallinen tunne-elämä. Empatiakyvyttömyyttä ja välinpitämättömyyttä normeja ja sääntöjä kohtaan.

Tämä siis AP:n antaman kuvauksen perusteella. Mistä se kertoo?

ps. Etsi tietoa Robert Halen testistä, jossa kartoitetaan PCL-R piirreluetteloa.

Vierailija
9/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se sen puhelin mäkeen!

Sähän sen oot ostanutkin.

Katsotaan alkaako muutkin asiat kiinnostaa!

Miksi annatte kakaroiden pyörittää itteenne?!

Vierailija
10/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, voin vain kuvitella, miten haastavaa sulla ollut.

Meillä lapsella 11-vuotiaana oli kouluhaluttomuutta, jo se kouluun menoon patistelu jne oli raskasta, eikä joinakin päivinä onnistunut vaikka kaikkeni yritin.

Jaksamisia, rukoilen, toivottavasti saatte apua.

Joo, yks keittiöneuvoja kans lyö lusikkansa soppaan

Entäs jos on koulussa ihan vaan selkeästi tylsistynyt! Koulu ei pysty vastaamaan hänen tarpeisiinsa, on siis "liika viisas" kuten siinä kirjassa.

Kilautappa opolle ja kysy voisko skipata luokan tai tenttiä tms.

Tunnen yhden AS-tytön joka ei suostunut menemään kouluun KOSKA siellä oli niin tylsää.

Omalleni pyysin myös haastavampia tehtäviä.

Joillekin koulu on vaan hankaluus, sen takia koska lapsi on viisaampi kuin mitä opetetaan. (tai miten)

Se tyttö, päätti jo pienenä, mitä hänestä tulee, ja niin tuli. On vaikka mitä ja pärjää miehisessä työympäristössä, ulkomailla, piinkova teräksinen johtaja. 

Vierailija
11/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen laitteilla olo kylmettää ihmistä ja tekee tunteettomaksi.

Vierailija
12/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelin, muutkin laitteet ja kuulokkeet pois.

Selvästi olet antanut hänen tehdä täysin mitä lystää. Hän on taantunut.

Rajoita hyvä ihminen tuota laitteiden tuijotusta! ! !

Sinä olet aikuinen ja sinä PÄÄTÄT.

Lastensuojelusta voidaan antaa perhetyötä, joka auttaa vanhempaa asettamaan rajat älylaitteille ja antamaan keinoja ottaa takaisin vanhemman rooli. Tässä kuviossa vanhempaa ei ole, lapsi määrää kotona. 

Vierailija
13/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallinen alotus ja koko ketjun alku täynnä lapsellistä vänkäämistä ja neuvoja joista on ihan ilmiselvää et aloitusta ei edes luettu.

Mä toivon ap sulle kovasti voimia ja jaksamista. <3

Vierailija
14/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidata oma  masennuksesi niin lapsenkin olo paranee. Nuoret tarvitsee kavereita- Miksi se menisi kouluun jos joutuu olemaan siellä koko päivän yksin ja mahdollisten kiusaajien kohteena. Se nuori tarvitsee nyt edes yhden hyvän ystävän. Ja jonku säännöllisen harrastuksen josta saada onnistumisen kokemuksia. Makso mitä makso. Ostat sille vaikka ponin, jos se on se minkä kautta saa tunte itsensä päteväksi.

Vierailija
15/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy meneekö kouluun itse vai pyydätkö lastensuojelun perhetyöntekijät hakemaan kotoa joka aamu ja saattamaan kouluun. Voit oikeasti soittaa itse lasuun ja pyytää apua.

Hyvä, että olette saamassa apua! Meillä oli omanlaisia kouluvaikeuksia, joskin lastani kiusattiin koulussa, mutta sai asperger-diagnoosinkin vihdoin. Nykyään käy ihan hyvin koulua.

Kovasti voimia ja jaksamisia!

Vierailija
16/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsette todella nopeasti apua nyt! Lastensuojeluilmoitusten tekisin nyt itse huoltajana. Aivan kohtuutonta kärsimystä myös perheen muille lapsille tuollainen, ja sä et enää itse selvästikään jaksa.

Tilanne on jotenkin mennyt ihan liian pitkälle, olisitte tarvinneet apua jo paljon aikaisemmin, en usko, että onnistuu enää älykaitteiden poisotto, luulen että lapsesi käy päälle jos niin teet. Muista soittaa poliisille jos käyttää teitä muita kohtaa uhkaavasti.

Tsemppiä, on tosi raskas tilanne teillä!

Vierailija
17/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sellanen homma, että pikkusisaruksien pakottaminen palvelemaan lyömisen uhalla on aivan sairasta, et ehkä enää sitä itse tajua kun olet syvälle tilanteessa itse.

Lastensuojeluun yhteys ja pyydät sijoitukseen. Sairastutat myös ne pikkusisarukset jos annat tilanteen jatkua.

Vierailija
18/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas on menty tekemään lapsia vaikka ei jakseta niitä hoitaa ja kasvattaa :(

Vierailija
19/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vielä viimeisillä voimillasi ota puhelin käteen ja soita lastensuojeluun lastesi ja itsesi vuoksi <3.

Olen itse soittanut pienemmissä asioissa ja saanut tukea.

Avun hakemista ei tarvitse hävetä, eikä teidän tilannetta tarvitse hävetä. Olet tehnyt parhaasi ja nyt on aika tukeutua muihin ja saada apua.

Ota sitä vastaan <3

Soita nyt heti, älä odota yhtään!

Vierailija
20/27 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi