Saatiin kutsu häihin - Myöhemmin ilmoitettiin, että kutsu on vain aikuisille
Lapsille juhlatamineet jo ostettuna. Hoitajaa ei kyseiselle vkolopulle enää saada.
Mies menee siis yksin, koska hääparille ei tullut mieleen tällaista pikkuasiaa edes kutsussa mainita.
Kommentit (1001)
Minä olen saanut hääkutsun, jossa oli päällä minun, puolisoni ja yhden lapsemme nimi. Meillä oli tuolloin 4 lasta, ja kutsujat tiesivät tämän. Eli kolmelle lapselle hankittiin hoitaja häiden ajaksi, ja yhden otimme mukaan. Kutsuttu lapsi oli n. 3v. Häissä oli muitakin lapsia.
Kutsuetiketti on selvä. Se koskee vain heitä, jotka on mainittu Kutsussa. Ei presidentin linnan kutsussakaan erikseen mainita "ei lapsille".
Vierailija kirjoitti:
On todella typerää kutsua lapsiperheen vanhemmat ilman lapsia häihin.
Lapsista voi isoissa juhlissa kertyä jopa kymmeniä vieraita. Jokaiselle täytyy olla kuitenkin istumapaikka, joten on täysin ymmärrettävää ettei kaikkia lapsia kutsuta. Omiinkin isoihin juhliin kutsuimme vain läheiset lapsineen ja serkut vain puolisoineen. Silti niitä kuokkavieraitakin tuli eli niitä kutsumattomia lapsia. Heille ei ollut istumapaikkoja pöydissä, mutta ei ollut meidän vikamme.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut hääkutsun, jossa oli päällä minun, puolisoni ja yhden lapsemme nimi. Meillä oli tuolloin 4 lasta, ja kutsujat tiesivät tämän. Eli kolmelle lapselle hankittiin hoitaja häiden ajaksi, ja yhden otimme mukaan. Kutsuttu lapsi oli n. 3v. Häissä oli muitakin lapsia.
Ensimmäinen ajatukseni oli: kummilapsi.
Jotain työtovereita ja etäisiä tuttavia ymmärrän kutsuttavan vain itsekseen, mutta pitäisin todella kummallisena jos sukulaisperheistä alettaisiin valikoida että tuo ja tuo saavat kutsun ja nuo toiset ei. Ylipäätään moni ymmärtää saamansa kutsun koskevan koko perhettä jos siinä lukee oma ja puolison nimi.
Tervetuloa häihin, laittakaa hatut päihin
Älkää tuoko kakaroitanne mukaan, niitä ei jaksa kukaan
Lahjaksi antakaa meille rahaa, muuten ajattelemme teistä pahaa.
🥳🥳🥳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Suurin osa lapsiperheen vanhemmista haluaa silloin tällöin viettää aikaa myös ilman lapsia. Monille se on luksusta, johon on kiva saada syy.
Joo, kyllä, oma aika on kivaa. Ei tosin kyllä siihen jonkun häät ole ykkösvaihtoehto vaan mieluummin käyttää sen ajan, kun saa lapsille hoitajan johonkin oikeasti hauskaan eikä jonkun häihin.
En menisi koko juhliin ja varmaan jäätyisi välit hääpariin myös. Onnittelukortin laittaisin muodollisesta kohteliaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
En olisi ikinä moiseen suostunut, vaan koko juhlat olisi jätetty pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies menee?
Tuo on selvä "pitäkää tunkkinne"-tapaus.
Mies voi korkeintaan käydä ilmoittamassa että lahjaa ei tule. Palautimme sen ja saimme takaisin rahat jotka korvaavat lapsille turhaan hankitut juhlavaatteet.
Ja sitten se voi juoda boolin.
Älyttömän typerää kiukuttelua. Ap osti lasten vaatteet, koska ei osannut lukea yksiselitteistä kutsua. Ja kyseessä on hääparin juhla. Vain totaalisen itsekeskeinen ihminen jättää menemättä tärkeän ihmisen juhliin vain siksi, ettei saa raahata sinne perhettään.
Meinaatko, että ap jättää lapset yksin kotiin siksi aikaa? Oletan, että pienet lapset kyseessä, kun hoitajaa tarvitaan. Ja en itse palkkaisi hoitajaa kotiin häiden takia, sitten jäisi juhlat omalta osaltani välistä.
Miksi pitäisi yksin jättää? Voihan heille hommata hoitajan. Jokainen laittaa asiat omaan tärkeyteensä ja jättää häät välistä niin halutessaan. Vaihtoehto ei kuitenkaan ole se, että vie kutsumattomia henkilöitä toisten juhliin. Se vasta on törkeää jos vie.
Vierailija kirjoitti:
En menisi koko juhliin ja varmaan jäätyisi välit hääpariin myös. Onnittelukortin laittaisin muodollisesta kohteliaisuudesta.
Miten työpaikan pikkujoulut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi ikinä moiseen suostunut, vaan koko juhlat olisi jätetty pois.
Joo, ihan samaa mieltä. Olisin jättänyt koko häät väliin.
Vierailija kirjoitti:
Kutsuetiketti on selvä. Se koskee vain heitä, jotka on mainittu Kutsussa. Ei presidentin linnan kutsussakaan erikseen mainita "ei lapsille".
Linnanjuhlat ovat tilaisuutena aivan erilaiset kuin häät. Ei linnanjuhlissa ole tainnut koskaan olla lapsia ja kaikille on selvää että lapsia ei sinne viedä.
Häät sen sijaan on perinteisesti mielletty sukulaisten väliseksi perhejuhlaksi ja varmasti jokainen on ollut sellaisissa häissä joissa on ollut lapsia. Siksi olisi kohteliasta mainita epäselvyyksien välttämiseksi, jos kutsu ei koskekaan lapsia.
Olisi kyllä ollut kohteliasta kutsujalta vielä itse kutsussa mainita asiasta erikseen tyyliin: "Juhlimme aikuisten kesken." tms.
Mutta toki ap:n olisi pitänyt ymmärtää asia kuoresta, jos siinä kerta oli vain perheen vanhempien nimet, eikä erikseen mainittu että perheineen. Luulisi, että tämä väärinkäsitys olisi viimeistään ilmoittautumisen aikana tullut ilmi ja selvitetyksi, mutta nyt ei sitten ilmeisesti näin onnekkaasti päässyt käymään.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa lastenne nimet samoiksi kuin omanne, sitten kutsu koskee kaikkia.
Hra & rva Meikäläinen
Matti Meikäläinen senior & rva
Vierailija kirjoitti:
Kun on suuresta suvusta, missä on paljon lapsia, ymmärtää hyvin, ettei kaikkia lapsia voida kutsua kaikkiin häihin. Vain hääparille läheiset lapset kutsutaan, ja heidätkin hoitaja hakee jossain vaiheessa iltaa kotiin nukkumaan, jos vanhemmat haluavat jäädä viettämään iltaa pidempäänkin. Ja siis vanhemmat järjestävät itse sen hoitajan lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa lastenne nimet samoiksi kuin omanne, sitten kutsu koskee kaikkia.
Hra & rva Meikäläinen
Matti Meikäläinen senior & rva
rva = rakkaat vanhempien ainokaiset/alaikäiset
Vierailija kirjoitti:
No tottakai otatte vaan lapset mukaan. Häät ovat perhejuhlat ja perheenä sinne menette. Kyllä parille lapselle paikat löytyy, hehän eivät syökään paljoa.
Ja kun niitä ääliöitä onkin 10 pariskuntaa, joilla kaikilla 2 ylimääräistä vierasta niin mihin laitat 20 hlöä jos pöydät ovat täynnä?
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä ollut kohteliasta kutsujalta vielä itse kutsussa mainita asiasta erikseen tyyliin: "Juhlimme aikuisten kesken." tms.
Mutta toki ap:n olisi pitänyt ymmärtää asia kuoresta, jos siinä kerta oli vain perheen vanhempien nimet, eikä erikseen mainittu että perheineen. Luulisi, että tämä väärinkäsitys olisi viimeistään ilmoittautumisen aikana tullut ilmi ja selvitetyksi, mutta nyt ei sitten ilmeisesti näin onnekkaasti päässyt käymään.
Tuo lisäys kutsussahan sanoisi: pidämme teitä niin taukkeina, että ette ymmärrä kutsua ja haluamme selvittää asiaa vielä kerran.
Miksi siihen kutsuun ei voitu laittaa, että tilaisuus on vain aikuisille? Jos saisin hääkutsun niin ilman muuta olettaisin että saisin ottaa vauvani mukaan vaikka kutsussa ei erikseen lukisikaan Etunimi Sukunimi +vauva.