Sisarusten väliset pahat teot.
Luettelo IL:n sivuilta. On maksumuurin takana, niin en voi lukea. Selventäisikö joku pääkohdat?
Otsikko sai mut miettimään omaa suhdetta siskooni lapsina. Meillä välit olivat myös huonot ja siskoni kiusasi minua. Mietin,onkohan tuossa tapauksessa yhtäläisiä piirteitä omaan lapsuuteeni
Kommentit (9)
Isosisko on väkivaltainen pikkusiskoa kohtaan. Väkivalta on etenkin henkistä mutta myös fyysistä. Vanhemmille ei saa kertoa mitään. Perheelle muutenkin kulissit on tärkeät ns hyvä/tavallinen perhe. Vasta aikuisena asioista on pystytty puhumaan ja nykyisin sisarukset on toisilleen tärkeä tuki.
Mua kiinnostaisi myös tämän jutun sisältö
Omassa perheessäni mie olin sisarusteni väkivallan uhri. Väkivalta oli päivittäistä henkisenä, fyysisenä tai seksuaalisena väkivaltana.
Porukat tiesi, mutta kantelu on rumaa ei me saada sitä loppumaan sua aletaan kiusaamaan jos puhut koulussa osaat sinäkin olla ärsyttävä. Näin omat vanhempani kommentoivat asiaa.
Väkivaltaa kesti koko lapsuuteni. Yksi sisaruksistani vielä täysi-ikäisenään hyökkäsi kimppuuni. Noiden vuosien aikana mie tasan kerran löin takaisin eli väkivalta oli täysin yksipuolista.
Kouluun menin milloin silmä mustana tai koulukirjani varastettuina jne. Ei kukaan puuttunut koulussakaan 2000-luvun alkupuolella. Se kuitattiin ns. normaalina.
Väleissä ei olla, aina kun ollaan aikuisiällä nähty niin vähintäänkin henkistä väkivaltaa on tapaamiset sisältäneet. Vanhempieni mielestä menneitä ei saa muistella ilkeää puhua menneistä jne
Onko kuvituskuva, eivät näytä sukulaisilta.
Onko esikoiset laitettu "vanhemman rooliin" ja ajateltu että kuopukset pärjää, miten pärjää, samalla kun itse saa olla rauhassa molemmilta?
Veikkaan että jonkinasteisesta v ä k i v a l l a s t a kyse. Kyllähän monet persoonallisuushäiriöt esimerkiksi ilmenevät jo lapsena. Ja niihin pitäisi puuttua jo silloin.