Apua lapsi oli meinannut pyörtyä koulussa
Pelottaa, että joku on vialla. Täysin yhtäkkiä oli kokenut huonoa ja outoa oloa. Ihan kesken rauhallisen matikan tunnin. Ei ollut edes liikkeessä. 10v pojasta kyse. Pelottaa että hänellä ei ole kaikki kunnossa :/
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole ollut mitään epilepsiaan tia vaikka alhaiseen verensokeriin viittaavaa? Itse veisin lapsen vastaavassa tapauksessa lääkärin näytille. Näkevät verikokeista jo paljon.
Sain "kiireellisen" ajan ensi viikon tiistaille... Terkkarilla kävi, kaiken pitäisi olla kunnossa.
Olen pyörtynyt lentokoneessa, saunan pukuhuoneessa, hautausmaalla, kaupassa, bussissa, Nasaretin kirkossa, raskaana 2 x. Tosin en ole enää vuosiin pyörtynyt. Ei oo epilepsiaa eikä muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko koulussa sisäilmaongelmia?
On. Voiko liittyä siihen?
Olin samanlainen, kasvoin nopeasti ja ruokaa olisi saanut olla kokoajan tankkaamassa. Verensokeri heitti, kun aamupalasta oli pitkä aika loukaaseen ja lounaasta taas päivälliseen. Sain erityisluvalla syödä välipalan iltapäivällä
Olisikohan verensokeri päässyt liian alhaiseksi. Tuon ikäinen usein nirsoilee kouluruoan suhteen vaikka tarvitsisi kasvamiseen ravintoa.
Ei sairauksiin liittyviä syitä:
- huono ilmanvaihto
- keinokuituiset vaatteet
-kireät vaatteet tai vyö
- pissan/kakan pidätys
-jännitys tai keskittyminen niin että unohtaa hengittää
-jos juo yhteen putkeen liian kylmää vettä
Teinien pyörtyily on todella tavallista. Biologian tunneilla pyörtyy joka vuosi joku. Yleisimmin kun puhutaan luista tai verisuonien rakenteesta.
Mies söi sen vanukkaat niin sokerit alhaalla?
Vierailija kirjoitti:
Teinien pyörtyily on todella tavallista. Biologian tunneilla pyörtyy joka vuosi joku. Yleisimmin kun puhutaan luista tai verisuonien rakenteesta.
Minä olin se... Kahdesti. Matala verenpaine, eläytyvä ihminen...
Vierailija kirjoitti:
Olin samanlainen, kasvoin nopeasti ja ruokaa olisi saanut olla kokoajan tankkaamassa. Verensokeri heitti, kun aamupalasta oli pitkä aika loukaaseen ja lounaasta taas päivälliseen. Sain erityisluvalla syödä välipalan iltapäivällä
Sama minulla. Olin kolmen pisimmän tytön joukossa luokassamme, ja minulla oli noita melkein-pyörtymiskohtauksia pari kolme kertaa.
Ei yhtään mitään vikaa missään, täysin terve tyttö.
Vanhempana sitten olen pyörtynyt kun syöminen oli jäänyt huonolle, verensokeri silloinkin.
Pyörryin kerran siksi, koska toinen pyörtyi ensin. Seurattiin kumpikin pari oppituntia luokan lattialla maaten, jalat koholla tuolilla. :)
Tietäisittepä miten paljon pyörtymiset työllistää hätäkeskusta ja ensihoiyoa turhaan. Pyörtyminen ei ole aihe soittaa hätäkeskukseen. Tajuttomuus on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Olen pyörtynyt lentokoneessa, saunan pukuhuoneessa, hautausmaalla, kaupassa, bussissa, Nasaretin kirkossa, raskaana 2 x. Tosin en ole enää vuosiin pyörtynyt. Ei oo epilepsiaa eikä muutakaan.
No etkö oppinu meneen kyykkyyn jos alkaa pyörryttää?
Ei se ole salamannopea tapahtuma koskaan.
Ei sellaista olekaan kuin melkein pyörtyminen. Sitä pyörtyy tai ei pyörry.
Juossut auringossa nestevajaukseen. Ei koulussa paljoa juoda. Liekö juonut edellisenä päivänäkään riittävästi vettä.
Eihän ole ollut mitään epilepsiaan tia vaikka alhaiseen verensokeriin viittaavaa? Itse veisin lapsen vastaavassa tapauksessa lääkärin näytille. Näkevät verikokeista jo paljon.