Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuvailkaa, miten standarikoon vaate istuu teille!

Vierailija
19.05.2022 |

Minulle esim. marketeissa farkuissa jää reisiin pussit. Mekoissa vyötärö on liian korkealla, koska olen pitkä. Tavallisia paitoja ei voi ajatellakaan, koska ne ovat napapaitoja. Tunikat ovat minulle tavallisia, pitkähköjä paitoja. Niitä käytän.

Entä te, miten eroatte vaatteiden standardikoosta?

Ihmettelen tätä muuten omalla kohdallani, koska olen periaatteessa niiden mallien kokoinen, jotka niitä vaatteita lehdissä esittelevät. Silti vaatteet eivät istu minulle.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Standari stendari, siis tarkoitin tietenkin standardi! ap

Vierailija
2/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristää vyötäröltä ja rinnoista ja vyötärö nousee liian korkealle. Lahkeet on yleensä pitkät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on sopiva rinnoista, se roikkuu tyhjänä vyötärön kohdalla. Jos se on sopiva vyötäröstä, rinnat eivät mahdu siihen. Hihat ja lahkeet aina liian lyhyet, vyötäröllä housuissa löysää. Vyötärö jää korkealle suurien rintojen ja pituuden takia. Napa näkyy herkästi. Vartalo mallia runsas tiimalasi ja pituutta vähän yli 180 cm.

Vierailija
4/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on sopiva rinnoista, se roikkuu tyhjänä vyötärön kohdalla. Jos se on sopiva vyötäröstä, rinnat eivät mahdu siihen. Hihat ja lahkeet aina liian lyhyet, vyötäröllä housuissa löysää. Vyötärö jää korkealle suurien rintojen ja pituuden takia. Napa näkyy herkästi. Vartalo mallia runsas tiimalasi ja pituutta vähän yli 180 cm.

Tuunaatko itse vaatteitasi, vai mistä ostat?

Vierailija
5/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

167 cm ja 69 kg. Istuu hyvin. Joskus on liian pitkät hihat, vaikka käteni ovat normaalimittaiset. Reidet ja peppu vaativat tilaa ja löydän hyvin tarpeeksi leveitä lahkeita. Kapeimmat eivät sovi. Onneksi olen säilyttänyt vahvat lihakset, vaikka ikää on tullut! Ei ne kyllä itsestään säily, vaan vaativat urheilun lisäämistä.

Vierailija
6/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuunaatko itse vaatteitasi, vai mistä ostat?

Netistä ostan suurimman osan, osan tuunaan ja yksinkertaiset mekot teen itse. Ns. rönttövaatteet on noita huonosti istuvia, kun ei niistä viitsi maksaa itseään kipeäksi tai nähdä paljoa vaivaa.

Vierailija
7/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahkeet ja hihat on usein liian lyhyet. 

Vierailija
8/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailen yhdellä sanalla: ei.

Olen miettinyt, kenelle noita vaatteita oikein tehdään, kun en tiedä ketään, kenelle istuisivat!

Vierailija
9/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvailen yhdellä sanalla: ei.

Olen miettinyt, kenelle noita vaatteita oikein tehdään, kun en tiedä ketään, kenelle istuisivat!

Pitää varmaan olla keskiverto suomalainen nainen, eli 167 cm, reitevä, mahakas pallo. Paidathan ovat neliöitä ja housut hehtaarimallisia.

Vierailija
10/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

NE ON NAPAPAITOJA! olen 182cm pitkä

Vierailija
11/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takki käydään leikkauttamassa ompelimossa malliinsa.

Vierailija
12/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki takit voi. Jopa toppatakit. Leikkautan ne minulle sopiviksi.

Vierailija
13/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin istuu. Olen ilmeisesti juuri sen muotoinen ja kokoinen että vaatteet tehdään mun muotoisillle. 168 cm, 57 kg, vartalonmuoto pehmeän suora eli aavistuksen tiimalasimainen muttei kovin vahvasti, D-kupin tissit.

Vierailija
14/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa on minulle sopiva mitoitus vaatteissa, suomalaisiin vaatteisiin hukun. Olen ns. petite, lyhyt ja muodoton.

Vierailija
15/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin leveäharteinen, rintava, lyhyt, persjalkainen ja vyötärötön, läski hakeutuu yläselkään ja mahaan. Edes sääret ei ole sirot. Eli pahin mahdollinen vartalotyyppi. Yleensä on pakko ostaa yläosa numeroa isompi rintojen takia. En käytännössä voi pitää jakkuja ja kaikkein kauheinta mitä voi laittaa päälleni on puhvihihainen kauluspaita. Kokeilin sellaista epätoivon puuskassa pari viikkoa sitten ja oli pakko nauraa ääneen sovituskopissa.

Vierailija
16/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopii oikeastaan aina. Lahkeita pitää joskus lyhentää. Ostan nettivaatekaupoista, markettien vaatteet ovat yleensä liian väljiä. Luin joskus että ns. H-vartalomallille on helpoin löytää istuvia vaatteita kun vartalo on sopusuhtainen tai tasapaksu, kumpaa sanaa nyt haluaa käyttää. Malleiksi valitaan tästä syystä yleensä H-vartaloisia.

Vierailija
17/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvin leveäharteinen, rintava, lyhyt, persjalkainen ja vyötärötön, läski hakeutuu yläselkään ja mahaan. Edes sääret ei ole sirot. Eli pahin mahdollinen vartalotyyppi. Yleensä on pakko ostaa yläosa numeroa isompi rintojen takia. En käytännössä voi pitää jakkuja ja kaikkein kauheinta mitä voi laittaa päälleni on puhvihihainen kauluspaita. Kokeilin sellaista epätoivon puuskassa pari viikkoa sitten ja oli pakko nauraa ääneen sovituskopissa.

I feel you! Muutaman vuoden välein tulee tunne, että kaipaisi jotakin uutta. Katson romanttisia hörsellyksiä ja kukkakuoseja, ja sovituskopissa tulee joko itku tai nauru. Olen ISO nainen.

Vierailija
18/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle

Kokeile slim fit mitoituksellisia farkkuja. Niissä reidet kapeampia.

Itselleni housunpunteissa yleensä 30 cm liikaa pituutta.

Vierailija
19/19 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivia housuja on vaikea löytää, minulla on pitkä selkä ja korkeat leveät lantioluut. Normaalivyötäröisten housujen vyötärönauha jää lantioluiden päälle. Rinnan kohdalta istuvat vaatteet ovat muuten löysiä, muuten sopivat kinnaavat sitten rintojen kohdalta.

Yhdet haalarit jäi ostamatta sen takia, että vähän kinnasivat haaruksista. Myyjä ei ollut uskoa, kun ne olivat poistoon joutuneet sen takia, kun muista niissä oli liian pitkä selkäosa.

Myytäviä henkilöautoja ostaessa minä testaan takapenkin sopivuuden. On muutama tippunut pois laskuista sen takia, että pää osuu kattoon istuessa.

Olen vain 175 cm pitkä, mutta se pituus on kertynyt selkään.