Luoja miten vihaan itsepalvelu-kassoja! Menen paniikkiin,en tiedä mistä napista painan,alan täristä
Ja kaikki katsoo että mitä tuo vanha ämmä sekoilee.
Kommentit (38)
Käytän silloin tällöin itsepalvelukassoja. Nopeaa ja kätevää pienehkön ostosmäärän kanssa. Valitettavasti vähentää henkilökuntaa, joten en käytä kuin silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso koko ajan ruutua ja tee siinä annettujen ohjeiden mukaan. Jos joudut paniikkiin, muista hengittää.
Tähän tyyliin:
VALITSE KIELI: suomi
Näytä koneelle tuotteiden viivakoodit
OTA KUITTI
Kone sanoo: Kiitos. Nähdään taas!
Ja tuon jälkeen vartija sanoo: Unohdit MAKSAA ostoksesi. Se pitää tehdä ennen kuitin ottamista
Höpö höpö ja huomenna lisää. Jos saan KUITIN, olen maksanut. Näytän vartijalle kuitin, jos on jotain epäselvää.
Se ei ole sinun ostoksista tullut kuitti, jos et ole maksanut. Joten vartija pitää käsilaukkusi ja takintaskujesi penkojaiset.
Höpöhöpö. Ikinä ei ole kysytty kuittia itsepalvelukassan jälkeen.
Joissain paikoissa (K) pääsee itsepalvelukassa-alueelta pois vain lukemalla kuitin viivakoodin.
Mua taas tympii. Olen tietokoneammattilainen mutta näytän ilmeusesti hönöltä jota on tultava heti kädestäpitäen neuvomaan.
Olen 47v mies ja minusta ne itsepalvelukassat ovat aivan helppokäyttöisiä. Jos ne nyt muutetaan sellaisiksi, että te osaamattomat osaisitte niitä käyttää, niin sitten minä en varmaan niitä osaisi käyttää enää xD
Kirjoittelin joskus erään tietokoneohjelmiston ja laitteiston käyttöohjetta mielestäni asiallisesti, mutta naisväki ei ymmärtänyt siitä mitään kun siinä ei lukenutkaan miukumaukua sun muita ihme nimityksiä...
Mulla oli vaan maitopurkki ja tiskiaine kun kokeilin ekan kerran tuommoista kassaa. Hyvin menin kunnes vartija pysäytti ja sanoi etten ollut aksanut muovipussia! Ne oli siinä pakkasuspisteen vieressä eli kassan jälkeen mikä on älyttömän tyhmää, ei kukaan voi muistaa pakatessa että "ai niin muovipussi pitää maksaa " kun yleensä se tulee ostosten kanssa hihnalla!
Se on jännä juttu että itsepalvelukassat tehtiin mahdollisimman hankalaksi, vaikka nykysuunnittelulla saa ihan helppojakin kassoja. Ellei ole jotenkin kyvytön niitä suunnittelemaan, pitää jonkin osan päässä toimia, ei pitäisi olla vaikeaa.
Kun ne automaatit olisivat edes saman ryhmän sisällä samanlaisia, mutta kun ei.
Vierailija kirjoitti:
Katso koko ajan ruutua ja tee siinä annettujen ohjeiden mukaan. Jos joudut paniikkiin, muista hengittää.
Tähän tyyliin:
OTA KUITTI
Aivan. Ei ole tämän vaikeampaa. Minäkin osaan. Mutta mieluummin käytän palvelevaa kassaa, jos vain ei ole liian pitkä jono.
Kysy apua joltain lähellä olevalta. Minulta on monesti mummelit pyytäneet apua.
Sosiaalisten tilanteiden pelkoa kenties?
Miten joku voi mennä paniikkikn tuollaisesta.
Mikä niissä on vaikeaa? Tosi helppokäyttöisiä minun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vaan maitopurkki ja tiskiaine kun kokeilin ekan kerran tuommoista kassaa. Hyvin menin kunnes vartija pysäytti ja sanoi etten ollut aksanut muovipussia! Ne oli siinä pakkasuspisteen vieressä eli kassan jälkeen mikä on älyttömän tyhmää, ei kukaan voi muistaa pakatessa että "ai niin muovipussi pitää maksaa " kun yleensä se tulee ostosten kanssa hihnalla!
Niin, tavallisellakin kassalla veloitetaan sen muovipussin hinta sinulta.
Itsepalvelukassoilla pitäis olla myös semmone sääntö, et pitää antaa myös kusi sekä paskanäyte, että pääsis pois ;-D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Minä taas vihaan niitä kassoja joissa joutuu kommunikoimaan ihmisen kanssa. Palvelutiskit ovat ihan hirveitä, mutta pahinta ovat feissarit jotka tyrkyttävät jotain lehtiä/sähkösopimusta/puhelinluuttymää/... tai vaativat lahjoituksia maailman pelastamiseksi 😱
Onneksi on itsepalvelukassoja.
Ja onneksi on ihmiskassoja niille jotka eivät pidä itsepalvelukassoista.
minusta olis ihan ok - jopa terveempää- että ihmiskassojen ei tarvis maireilla asiakkaille yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän tyyliin:
OTA KUITTI
Ja tuon jälkeen vartija sanoo: Unohdit MAKSAA ostoksesi. Se pitää tehdä ennen kuitin ottamista
Höpö höpö ja huomenna lisää. Jos saan KUITIN, olen maksanut. Näytän vartijalle kuitin, jos on jotain epäselvää.
Se ei ole sinun ostoksista tullut kuitti, jos et ole maksanut. Joten vartija pitää käsilaukkusi ja takintaskujesi penkojaiset.
Höpöhöpö. Ikinä ei ole kysytty kuittia itsepalvelukassan jälkeen.
Joissain paikoissa (K) pääsee itsepalvelukassa-alueelta pois vain lukemalla kuitin viivakoodin.
Voiko lattialta löytyneen kuitin käyttää uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
miksi joka käyntikerralla pitää saada uusi muovipussi? Mitä muita tuotteita "unohdat" maksaa, jos ei vartija ole koko ajan vieressä tarkkailemassa?
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisten tilanteiden pelkoa kenties?
Miten joku voi mennä paniikkikn tuollaisesta.
Miten itsepalvelukassakoneen käyttö voi olla muka sosiaalinen tilanne?
Luulisi, että sosiaalisten tilanteen kammoiselle itsepalvelu olisi helpompi tapa toimia!
Muutama bentso kylkeen ja rauhotu sitten rauhassa yrität miettiä miten se systeemi toimii.