Miksi te ahneet vuokranantajat nostatte vuokria vetoamalla asumiskustannusten nousuun??
Ymmärrättekö te sika ahneet että monilla vuokralaisilla on myös pulaa rahasta kun päivittäiset menot nousseet?? Että ei helpota rahahuolia se että koko ajan ja joka vuosi varsinkin olette nostamassa sikakallista vuokraa vielä kalliimmaksi!! Ettekä suostu edes tekemään remppaa asunnossa tai kuuntele asukasta joka kertoo asunnon/asuinympäristön epäkohdista!!
Kommentit (63)
Esim yhdessä talossa missä olin töissä niin siellä asukkaat tuhosivat omia huoneitaan missä kämppä paloi ja toisessa venäläiset tuhosivat vesihanoilla veden vuodon niin vuokra nostettiin roimasti.
Paloja kyllä tapahtuu Hämeessä runsaasti ja vuokra nousee siinä sivussa.
Vierailija kirjoitti:
Perinteistä kapitalismia. Suomessa raharikkaan mielestä asunto/ koti ei ole perusoikeus, vaikka se on perustuslaissa niin määritelty. Sen vuoksi mikä tahansa riistäminen on ihan ok.
Mutta sitten valittavat veroista. Tottakai asumistukiin menee enemmän rahaa, kun vuokrat nousevat.
Vierailija kirjoitti:
Perinteistä kapitalismia. Suomessa raharikkaan mielestä asunto/ koti ei ole perusoikeus, vaikka se on perustuslaissa niin määritelty. Sen vuoksi mikä tahansa riistäminen on ihan ok.
Minun omistamani asunto ei ole sinun perusoikeutesi. Sinun perusoikeutesi on ostaa oma asuntosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten valittavat veroista. Tottakai asumistukiin menee enemmän rahaa, kun vuokrat nousevat.
Ja kun vuokrat nousevat niin työttömät joutuvat hakemaan harkinnanvaraista kaupungilta ja sitten kaupungin veroprosentti nousee.
Vuokranantajallakin kustannukset nousee ja tuotto pienenee. Taloyhtiön sekä asunnon korjaukset, kodinkoneiden uusinnat/korjaukset, asunnon tason muut parannukset, sekä yhtiövastikkeen nousu pienentävät katetta, ellei niitä siirretä niistä hyötyvän vuokralaisen kustannuksiin.
Olen harkinnut muuttamista vuokrataloyhtiöön. Tekevät säännöllisesti remontteja esim. 1970-luvulla rakennettuun kerrostaloon on vaihdettu keittiökaapit jo
3 kertaa ja lemmikit on sallittu. Asuntoa ei myöskään myydä eli varmempi.
Omassa kämpässäni vuokra ei ole noussut viiteen vuoteen. Luulenpa, että vuokranantaja todennut minut hyväksi vuokralaiseksi; ei mitään ongelmia koskaan ja vuokranmaksu aina ajallaan. Täälläpäin myös hyvä tilanne vuokralaisten suhteen, joten vuokranantajan ei kannata ottaa riskiä korottamalla vuokraa: vuokralainen voi äänestää jaloillaan ja muuttaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun vuokrat nousevat niin työttömät joutuvat hakemaan harkinnanvaraista kaupungilta ja sitten kaupungin veroprosentti nousee.
Tuttu yh sai läppärin
Yksityisen vuokranantajan asunnossa asuminen on täysin vapaaehtoista. ;)
Vierailija kirjoitti:
Olen harkinnut muuttamista vuokrataloyhtiöön. Tekevät säännöllisesti remontteja esim. 1970-luvulla rakennettuun kerrostaloon on vaihdettu keittiökaapit jo
3 kertaa ja lemmikit on sallittu. Asuntoa ei myöskään myydä eli varmempi.
Haluaisin ottaa lemmikin ja moni yksityinen kieltää lemmikit.
Vuokrataloyhtiössä saa ottaa mitä lemmikkejä haluaa.
Miksi asut sikakalliissa asunnossa? Muuta halpisasuntoon niin vuokraa saa nostaa vaikka joka vuosi eikä tunnu missään.
Kules työtön mielipiteinesi.Joka nostaa kelan tuet.Eikö kela sinulle maksaa rittävästi asumistukea? Kelan rahat on CSuomen valtion ja ne tulee meiltä veronmaksajilta!työ vuoroni alkaa reikä reikä kello 16.00 ja loppuu kello 22.
Värjään itse hiukset ja leikkaan. Jos vuokra olisi halvempi niin voisi käydä parturissa.
Vierailija kirjoitti:
Kules työtön mielipiteinesi.Joka nostaa kelan tuet.Eikö kela sinulle maksaa rittävästi asumistukea? Kelan rahat on CSuomen valtion ja ne tulee meiltä veronmaksajilta!työ vuoroni alkaa reikä reikä kello 16.00 ja loppuu kello 22.
200 000 eläkeläistä saa asumistukea
Mä maksan joka ikisestä asunnosta 350 e kk , keskimäärin. Vuokratulot eivät riitä läheksikään.
Osa asunnoista on jo velattomia, mutta putkiremontti vie parin vuoden tulot tosta vaan.
Maalipurkki on halpa, mutta kaikki ei osaa maalata.
Meillä on selkeä porrastus, ekan vuoden jälkeen saa jotain jne.
Vanhimmat ovat olleet yli 20 v ja putkiremontin yhteydessä sai itse valita kaakelit jne ja uuden keittiön. Arvaa mitä keittiö maksoi ?
16 000 euroa. Aika kauan saa tulla vuokratuloja, että tämä summa on kuitattu.
Tämä on yksi ansaintamalli, joka ei ole nopea tie rikkauksiin
Vierailija kirjoitti:
Kun maksat palkastasi eläkemaksua niin siitä 1,6 % menee omaan eläkkeeseesi ja loput nyt eläkkeellä kotona oleville
2200 bruttopalkasta maksat eläkemaksuja 1600 euroa vuodessa josta 40 euroa vuodessa menee omaan eläkkeeseesi.
Minulla on ollut epäahne vuokranantaja, ollaan lapseni kanssa asuttu tässä nyt kymmenen vuotta, vuokra on matalimmasta päästä mitä oon tämän paikkakunnan vuokrakaksioita katsellut. Pari vuotta sitten soitti ja kyseli varovasti, mitä mieltä olisin jos hän nostaisi vuokraa 20, koska yhtiövastikkeet on niin kovasti nousseet. Sanoi ettei tee sitä ahneuden takia, että ei hänelle raha ole pääasia, mutta jotenkin pitää pärjätä.
Monilla nousee vuokra joka vuosi, minulla kerran 10 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun maksat palkastasi eläkemaksua niin siitä 1,6 % menee omaan eläkkeeseesi ja loput nyt eläkkeellä kotona oleville
2200 bruttopalkasta maksat eläkemaksuja 1600 euroa vuodessa josta 40 euroa vuodessa menee omaan eläkkeeseesi.
2200 brutto palkalla eläkettä saa 1000 netto kun minimieläke on 836 ( kansaneläke + takuueläke) ja tuohon saa eläkeläisen asumistuen yksin asuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2200 brutto palkalla eläkettä saa 1000 netto kun minimieläke on 836 ( kansaneläke + takuueläke) ja tuohon saa eläkeläisen asumistuen yksin asuessa.
Ja jos omistaa kesämökin niin ei saa toimeentulotukea lääkkeisiin eikä muuhunkaan.