Miksi te ahneet vuokranantajat nostatte vuokria vetoamalla asumiskustannusten nousuun??
Ymmärrättekö te sika ahneet että monilla vuokralaisilla on myös pulaa rahasta kun päivittäiset menot nousseet?? Että ei helpota rahahuolia se että koko ajan ja joka vuosi varsinkin olette nostamassa sikakallista vuokraa vielä kalliimmaksi!! Ettekä suostu edes tekemään remppaa asunnossa tai kuuntele asukasta joka kertoo asunnon/asuinympäristön epäkohdista!!
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä järjestän oman talouteni omien kulujeni mukaan. Vuokralainen järjestää omansa omien kulujensa mukaan. Minä en olen velvollinen järjestämään vuokralaiselle tuloja enkä vähentämään hänen menojaan, olen vastuussa vain omistani. Vuokralainen on myös vastuussa omistaan: jos vuokranmaksuun ei ole rahaa, hän voi muuttaa halvempaan asuntoon. Mikä tässä on aapeelle vaikea ymmärtää?
Toisaalta, jos sulla on hyvä, pitkäaikainen vuokralainen, olisin varovainen vuokrankorotuksien kanssa. Voi nimittäin todellakin vaihtaa asuntoa jonka jälkeen sulla on taas vuokralaisen etsiminen edessä. Ja joudut taas ottamaan riskin, onko vuokralainen hyvä vai ei.
Olen asunut 10 vuotta samassa vuokra-asunnossa ja vuokraa on nostettu kerran. Mikäli vuokra tästä hirveesti nousee, mun on pakko muuttaa pois. Mutta onneksi vuokranantaja on siinä mielessä järkevä, että mieluummin pitää hyvän, pitkäaikaisen vuokralaisen, joka maksaa aina vuokran ajallaan, kuin hakee maksimaalista voittoa nostamalla vuokran tappiin.
Mikä on maksimaalinen voitto? 10 vuotta sitten maksoin vastiketta 2,12 e/neliö, kesäkuusta alkaen 4,73 e/neliö. Tässä ei ole mitään rahoitusvastikkeita vaan silkkaa jäte-, vesi-, kiinteistövero- ja vakuutusmaksujen kasvua. 50 neliöstä maksoin siis ennen 106 e/kk, tänä vuonna jo 236,50 e/kk. Vesimaksu oli 10 vuotta sitten 15 e/hlö, nyt 25 e/hlö.
Jos tässä olisi vuokralainen, niin hänenkö vuokraansa ei olisi saanut nostaa nin 2,5e/neliö, koska se on ahneutta?
Sinähän saat tehdä vuokrasopimuksen puitteissa mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinut tunnistaa jo. Aina parkumassa vuokranantajista. Osta oma kämppä, niin ei tarvitse vinkua. Ei kukaan sinua hyvää hyvyyttään rupea asuttamaan. Tuotta pääomalle haluaa jokainen.
Helsingissä on lähes 4000 vuokra-asuntoa tyhjänä.
Osta oma äläkä valita toisten omaisuudesta
Kiva että sinulla on velaton vuokra-asunto. Eihän se muuten omaisuutta olisi.
Mikä on maksimaalinen voitto? 10 vuotta sitten maksoin vastiketta 2,12 e/neliö, kesäkuusta alkaen 4,73 e/neliö. Tässä ei ole mitään rahoitusvastikkeita vaan silkkaa jäte-, vesi-, kiinteistövero- ja vakuutusmaksujen kasvua. 50 neliöstä maksoin siis ennen 106 e/kk, tänä vuonna jo 236,50 e/kk. Vesimaksu oli 10 vuotta sitten 15 e/hlö, nyt 25 e/hlö.
Jos tässä olisi vuokralainen, niin hänenkö vuokraansa ei olisi saanut nostaa nin 2,5e/neliö, koska se on ahneutta?