Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavista eurovisukappaleista tulee mieleen:
Tanska - Taylor Swiftin Style tai joku Kpop-bändin kappale
Puola - Ariana Granden Side to Side
Ranska- poker face
Electric Callboy: We got the Beat, sekin voi tulla jostain mieleen.
Ikävä tuottaa pettymys kaltaisellesi asiam tuntialle, mutta tuon nimistä biisiä ei ole olemassa.
Naisbändi The Go Gosin esittämänä on kasikytluvulla mutta EC:n esittämänä ei liene tuollaista biisiä olevan.
Vierailija kirjoitti:
10 vuotta sitten Euroviisut voitti Emmelie De-Forest biisillä Only Teardrops.
Biisihän on monien mielestä ehkäpä räikein plagiaatti joka Viisuihin on lähetetty.
Biisissä on todella paljon samankaltaisuuksia K-otic yhtyeen I Surrender -biisin kanssa.
Suomea silloin edusti Krista Siegfrids kappaleella Marry Me jossa nähtiin naisten välinen suudelma.
Onhan näitä, Måns Zemerlövin Heroesia on verrattu esim David Guettan Lovers on the Sun:n. Mielestäni on vain hyvä asia, että Käärijää verrataan niin moneen erilaiseen artistiin, että ei hän mielestäni suoraan kuulosta plagiaatilta kenestäkään ainakaan tästä näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisköhän tänä vuonna yllättävän hyvin joku ihan tavallinen kappale? Niin tavis kun olla voi. En tiedä mitä se tarkoittaa konkreettisesti. :D Niin paljon erikoisuudentavoittelua on ilmassa.
No siis joskus kymmenen vuotta sitten voitti se Azerbaidjanin Running scared. Olin ihan että mikä biisi? Ja ne oli ainoat kisat, mitä olen ikinä käynyt paikan päällä katsomassa. Enkä ollut humalassa. Oli vaan niin mitäänsanomaton ja tylsä kappale. Ja se voitti. Miten?!
Tänä vuonna joku noista bändeistä jos voittaisi, niin en varmaan tietäisi, että mikäs maa tämä oli. Hirvee läjä kundeja vaan kaikilla ja tukka viuhuu.
Running Scared oli kyllä niin turha voittaja. Sanoitus taas oikein ruotsalaisten taidonnäyte:
I'm running, I'm scared tonight
I'm running, I'm scared of life
I'm running, I'm scared of breathing
'Cause I adore youSyvällistä...
Oliko ruotsalaiset jo silloin sävellyshommissa Azerbaidjanille?
Tietääkö kukaan mistä nämä maiden vetäytymiset viisuista johtuu? Tänä vuonna mm montenegro jättää taas osallistumatta. Unkari myös oli mukana viimeksi 2019🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisköhän tänä vuonna yllättävän hyvin joku ihan tavallinen kappale? Niin tavis kun olla voi. En tiedä mitä se tarkoittaa konkreettisesti. :D Niin paljon erikoisuudentavoittelua on ilmassa.
No siis joskus kymmenen vuotta sitten voitti se Azerbaidjanin Running scared. Olin ihan että mikä biisi? Ja ne oli ainoat kisat, mitä olen ikinä käynyt paikan päällä katsomassa. Enkä ollut humalassa. Oli vaan niin mitäänsanomaton ja tylsä kappale. Ja se voitti. Miten?!
Tänä vuonna joku noista bändeistä jos voittaisi, niin en varmaan tietäisi, että mikäs maa tämä oli. Hirvee läjä kundeja vaan kaikilla ja tukka viuhuu.
Running Scared oli kyllä niin turha voittaja. Sanoitus taas oikein ruotsalaisten taidonnäyte:
Joo. Tänä vuonna on kuulemma azerit itse tehneet biisinsä.
Itävallan biisi taas sellanen joka ei välttämättä toimi livenä kun pitää laulaa? Viime vuoden Halo on vieläkin mun kuuntelulistalla, mutta ei päässyt edes finaaliin, koska live oli epäonnistunut. Laulu oli epävireistä.
Vierailija kirjoitti:
Itävallan biisi taas sellanen joka ei välttämättä toimi livenä kun pitää laulaa? Viime vuoden Halo on vieläkin mun kuuntelulistalla, mutta ei päässyt edes finaaliin, koska live oli epäonnistunut. Laulu oli epävireistä.
Ne po po po kohdat varmaan tulee nauhalta. Olen kuullut noiden naisten laulua ja ihan hyviä livevetäjiä ovat. Toki voi esitys kusta niin monella monituisella muullakin tavalla vielä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Tänä vuonna on kuulemma azerit itse tehneet biisinsä.
Hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan mistä nämä maiden vetäytymiset viisuista johtuu? Tänä vuonna mm montenegro jättää taas osallistumatta. Unkari myös oli mukana viimeksi 2019🤔
Joku huhu on, että Unkari lähti politiikkansa takia, joka on konservatiivisempaa ja erilaisempaa kuin muissa maissa. Viisut oli liian LGBT Unkarille ja sille tuotantoyhtiölle.
Montenegro ei osallistunut taloudellisten syiden vuoksi
Bulgarialta taisi loppua rahat, eikä siksi osallistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne po po po kohdat varmaan tulee nauhalta. Olen kuullut noiden naisten laulua ja ihan hyviä livevetäjiä ovat. Toki voi esitys kusta niin monella monituisella muullakin tavalla vielä
Juu, mut mulla vaan tuli heti mieleen viime vuosi. :D Biisi on tosi samanlainen ja menevä. Autotunea käytetty paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä Euroviisuihin biisinsä valitsi Albania: Joulukuussa ennen Jouluaattoa.
Belgia oli seuraava joka valitsi biisin: tammikuun puolessa välissä.
Suomi julkaisi 11. tammikuuta UMK:hon osallistuvat esiintyjät mutta valitsi voittajan vasta 25. helmikuuta. No, jos UMK:ssa olisi ollut semi-finaalit ja finaali niin ehkäpä voittaja olisi selvinnyt myöhemmin. Mielestäni valinta-aika Suomessa on ihan hyvä. Osa on valittu jo aiemmin, osaa ei ole vielä valittu. Jos kappale valittaisiin myöhemmin voisivat äänestäjät taktikoida valinnan kanssa.
Ukraina aloitti jo ennen Albaniaa. Moni maa aloitti karsinnat tammikuussa. Helmikuun alussa oli Italian San Remo ja sen perään Espanjan Benidorm fest. Norjakin valitsi edustajansa helmikuussa. Tänä vuonna oli aika monta suoraa valintaa eli ei karsintoja.
Vierailija kirjoitti:
Itävallan naiset osaa kyllä laulaa, mutta kuinka siirretään videolla näkyvä konttori lavalle ja vielä hauskasti. Mielestäni video ei ole mitenkään erityisen hauska tai humoristinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monentenako Käärijä esiintyy semeissä? Samassa semissä mukana ruotsi,norja,tsekki ja rahoittajamaista italia,ranska ja saksa. Mistähän suomi saa pisteitä.Ruotsi ja Norja äänestää toisiaan. No saksasta ehkä. Musiikkimaku ei ole ihan samanlainen erimaissa. Ruotsalaiset tykkää melodisesta popmusiikista.
Viisufanien ryhmissä ruotsalaiset Loreen-fanaatikot lietsovat vihaa koko Suomea ja kaikkia suomalaisia kohtaan. Sieltä ei ole tulossa lainkaan yleisöääniä tällä kertaa ja juryääniä Suomi ei ole Ruotsilta ennenkään saanut. Koska Suomen ruskeakielinen jury antaa Ruotsille taas 12 pistettä, jätettäisiinkö edes yleisöäänet antamatta?
Saksalta tulemme varmaankin saamaan pisteitä ja Saksalle myös annamme pisteitä. Serbia saattaisi antaa meille jotakin ja ehkä Kroatia.
Onkohan Youtuben Twisted Elegance se Sandra sieltä Eurovision Fans -ryhmästä? Samanlaista herjausta suoltavat Käärijästä.
Tämä Twisted Elegance on kyllä ihan omaa luokkaansa, kuka sitten lieneekään ja mistä päin maailmaa tuleekaan. Hänellä on oma agenda, jota vie eteenpäin vahvasti.
On muuten häiriintynyt tyyppi. Tehnyt jonkun viha-videon Käärijästä myös. Ilmiannoin koko käyttäjän mutta tuskin sillä mitään vaikutusta on.... Kaikenlaisia harhaisia stalkkereita julkkikset joutuu kestämäänkin!
Tein vähän salapoliisityötä ja vaikuttaa siltä että Twisted Elegance on juurikin mainittu SRÅ, joka riehuu Facen euroviisuryhmässä.
Joku vois sille sanoa että up-osoite on helppo selvittää jos Käärijä päättää tehdä rikosilmoituksen häirinnästä/vihapuheesta tai millä sitä kutsutaankin...
UMK-ketjussa tultiin taas siihen tulokseen, että tuo YouTube-trolli on juurikin sama tyyppi kuin se Toni, joka on kommentillaan saanut ne ennätysmiinukset Wiwiblogsin Käärijä-jutussa... Samat kirjoitusvirheet kummallakin. Voisiko tuo SRÅ olla tyypin 3. somepersoona? Itselle se on vielä vieras, mutta täytynee tutustua tapaukseen. Ja suomalainenhan tuo on ainakin sukujuuriltaan. Valitettavasti.
Näemmä Mae Mullerin biisistä löytyy jo pätkä myös.
https://youtube.com/shorts/y-rmfDSYEGE?feature=share
Ihan kiva kai, mutta vähän toivoin parempaakin. No, huomenna selviää, onko edes oikea biisi.
Vähän surullista, ettei kaikilla mailla ole varaa osallistua Euroviisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Näemmä Mae Mullerin biisistä löytyy jo pätkä myös.
https://youtube.com/shorts/y-rmfDSYEGE?feature=share
Ihan kiva kai, mutta vähän toivoin parempaakin. No, huomenna selviää, onko edes oikea biisi.
Jos on tämä niin onpa kyllä geneerinen. Tällä Iso-Britannia saattaa löytää itsensä takaisin usein tutulta paikalta tuloksissa, eli sieltä ihan häntäpäästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itävallan naiset osaa kyllä laulaa, mutta kuinka siirretään videolla näkyvä konttori lavalle ja vielä hauskasti. Mielestäni video ei ole mitenkään erityisen hauska tai humoristinen.
Tuskin varmaan lähdetään seuraamaan videota kovin tarkasti. Mä veikkaan että tulevat ainakin vetämään niitä samoja tanssiliikkeitä kun videolla.
10 vuotta sitten Euroviisut voitti Emmelie De-Forest biisillä Only Teardrops.
Biisihän on monien mielestä ehkäpä räikein plagiaatti joka Viisuihin on lähetetty.
Biisissä on todella paljon samankaltaisuuksia K-otic yhtyeen I Surrender -biisin kanssa.
Suomea silloin edusti Krista Siegfrids kappaleella Marry Me jossa nähtiin naisten välinen suudelma.