Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut? Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
10341/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkö on sitten se juryshow jossa annetaan ne paljon puhutut ja pelätyt tuomaristoäänet?

Kyllä Kärtsä on juryshownsa esittänyt jo. Mitä hän instassaan postaa?

Päivällä oli yksi läpimeno ja illalla on juryshow.

Se on nyt netissä ja hyvältä näyttää & kuulostaa Hyvä Suomi!

Vierailija
10342/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkö on sitten se juryshow jossa annetaan ne paljon puhutut ja pelätyt tuomaristoäänet?

Kyllä Kärtsä on juryshownsa esittänyt jo. Mitä hän instassaan postaa?

Päivällä oli yksi läpimeno ja illalla on juryshow.

Se on nyt netissä ja hyvältä näyttää & kuulostaa Hyvä Suomi!

ai, missä siellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10343/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykääpäs vilkaisemassa Ylen sivulla Loreenin haastattelu, jossa lausuu kauniita mielipiteitä Käärijästä. Ei se nainen olekaan mikään ylimielinen hiekka-aavikkokuningatar panini-grillissään (ainakaan haastattelussa ja kun on hyvällä tuulella)

En tajua miksi Loreenia pidetään hirveän ylimielisenä kun musta on pikemmin vähän ujo ja se hänen hippimäisyys tekee vähän poissaolevan vaikutelman

Vierailija
10344/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku kerrata jos on aiemmin keskusteltu täällä tai jossakin muualla.

Kuinka englanniksi parhaiten käännetään suomenkielen täytesana "niinku". Etenkin lauseen lopun tarkentavana lauseen realisoitumista kuvaavana tarkoituksena.

Oletteko joutuneet tai päässeet selittämään sanaa jollekulle suomenkieltä taitamattomalle :) ?

Kiitos!

Jos olis lauseen keskellä niin olisi ilmiselvästi "like" mitä jotkut englanninkieliset varsinkin nuoret käyttää koko ajan lauseiden keskellä mutta loppuun se ei sovi.. onko joku muu keksinyt?

Toiset sanoo Like a      

Vierailija
10345/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tosi kiva tuo Australian laulajan tyyli. Ei mulla muuta.

Ja se kalju basisti on superkuuma! :D

Ei ole rumpalikaan hassumpi. Kaikenkaikkiaan varsin edustava bändi.

Olin yllättynyt että kitaristi olikin nainen, tai siis ainakin hänellä oli rintaliivit.

The Rasmuksen Emppu on nainen. Ei käytä edes rintsikoita. Ei kai me Suomessa tällaista asiaa ihmetellä, eihän?

Vierailija
10346/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin eilen ekaa kertaa Viron kappaleen ja sehän on ihan fantastinen! Alika on oikeasti paras naislaulaja kisassa, paljon parempi kuin Loreen. Laulussa myös kaunis sanoma. En tiedä miksei Virosta ole puhuttu, onko Käärijän huumassa jäänyt tämä kaunis balladi huomaamatta:

Vierailija
10347/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on jotenkin vaikea uskoa että Loreen voittaisi. Sen voitosta on puhuttu koko kevät niin on tullut sellainen olo että se vielä lässähtää.

Olisi todella tylsää, jos Loreen voittaisi viisut toistamiseen. Kappale ei ansaitse voittoa. Euforia oli upea silloin, mutta tämä on vain tylsä ja toisteinen.

Sääntöihin pitäisi saada sellainen muutos, että kerran voittanut ei saisi osallistua uudelleen.Pitäisi suoda mahdollisuudet aina uudelle ja tuoreelle esiintyjälle.Esimerkiksi nyt minua häiritsee tosi paljon,että Loreen ratsastaa vanhoilla meriiteillä.

Koko euroviisujen keskeinen idea on uudenlaisen musiikin ja uusien artistien nostaminen esille. Ruotsissa on sitten ihan omanlaisensa kulttuuri ja samat tutut naamat pyrkii viisuihin vuodesta toiseen. Muissa maissa pyritään suurempaan monimuotoisuuteen ja uusien artistien nostamiseen. Olisi ihan hemmetin outoa ja jopa kiusallista, jos joku Lordi tai Blind Channel pyrkisi uudestasn UMK:hon, mutta Mellossa tällainen on ihan normaalia. Kuten tänä vuonna on havaittu, ennenkin voittaneen artistin lisäksi myös biisi on äärimmäisen samanlainen kuin aiempi voittoviisu. Ruotsi on tavallaan juuttunut menneisyyteen, kun samat tuottajat, lauluntekijät ja artistit yrittävät kierrättää yhtä ja samaa ja menestyä vanhalla menestyskaavalla. Uskon, että maailma on viimein muuttunut ja menestyksen kelkasta putoaakin tällainen laskelmoitu vanhan kaavan hittikama. Vi ska se.

Olihan ne kolme Saara Aallolle tilattua kappaletta ruotsalaissäveltäjiltä. Oliko G-son yksi heistä? Debbin siskokset tekivät Monstersin.

Monsters on tosiaan Saaran ja Debien tekemä. G:son teki Dominon Saaran kanssa ja Queens on tehty täysin suomalaisvoimin. Joy ja Linnea Debillä on muuten suomalaisjuuret.

Vierailija
10348/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viron Alika Bridges:

Vierailija
10349/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka englanniksi parhaiten käännetää7n suomenkielen täytesana "niinku". Etenkin lauseen lopun tarkentavana lauseen realisoitumista kuvaavana tarkoituksena.

Oletteko joutuneet tai päässeet selittämään sanaa jollekulle suomenkieltä taitamattomalle :) ?

Kiitos!

Jos olis lauseen keskellä niin olisi ilmiselvästi "like" mitä jotkut englanninkieliset varsinkin nuoret käyttää koko ajan lauseiden keskellä mutta loppuun se ei sovi.. onko joku muu keksinyt?

Tai no jaa sopiihan se niin jos ajattelee että lause jatkuu siitä kuten se tekeekin, "like.... cha cha cha"

Vierailija
10350/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka englanniksi parhaiten käännetään suomenkielen täytesana "niinku". Etenkin lauseen lopun tarkentavana lauseen realisoitumista kuvaavana tarkoituksena.

Kiitos!

Kind of?

Vierailija
10351/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tänne saa laittaa linkkejä lauluihin?

Vierailija
10352/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijä voittaa huomenna. Uskon.

Mulla on sellainen olo että se on jo varmaa. Ihan kuin se olisi ihan vääjäämätöntä ja kaikki oikeastaan tietää sen jo.

Vierailija
10353/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin yllättynyt että kitaristi olikin nainen, tai siis ainakin hänellä oli rintaliivit.

The Rasmuksen Emppu on nainen. Ei käytä edes rintsikoita. Ei kai me Suomessa tällaista asiaa ihmetellä, eihän?

Emppua ei voi silti erehtyä luulemaan mieheksi, siitä tuossa oli kyse, ei siitä etteikö nainen voisi olla kitaristi.

Vierailija
10354/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin outoa, että Loreenin voittoprosentit on yli 50. Suomea lukuunottamatta muiden maiden prosentit on reilusti alle 10, suurimmalla osalla vain 1. Osaako joku euroviisujen äänestyksiä tarkasti seurannut selittää tämän ilmiön?

En oikein ymmärrä, miksi vedonlyönti on sallittua Euroviisuissa? Sillä ne vedonlyöjäthän äänestää tietysti sitä, mihin laittoivat rahaa. Itseään toteuttava ennuste. Onko raadin äänillä enää väliä?  Saako maat äänestää jopa itseään, vai miten tämä menee?

Vierailija
10355/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu on, Simone Dow.

Apua, mä oon katsonut tuon musiikkivideon varmaan kymmeniä kertoja enkä todellakaan tiennyt että bändissä oli myös nainen... Auts, nyt hävettää :D.

Tuore haastattelu Simone Dowista: https://www.guitarworld.com/features/voyager-eurovision-simone-dow .

Vierailija
10356/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, kun ikä nousee, niin valvominen on niin kamalaa🙈😄

Semifinaalin katsoin ja sen jälkeen niin ylikierroksilla ja yliväsy, että valvoin kolmeen😬

Onneks on viikonloppu.

N 41

Vierailija
10357/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vuosi 2023. Ihmetyttää yhä tämä tarve rintojen esittelyyn ja keikistelyyn. Liian monessa esityksessä oli taas noita. Jos kappale ja laulaminen olisi tarpeeksi hyvää tuohon ei tarvitsisi turvautua, vaan jäisi muutenkin mieleen. Myös kahden juontajan asut olivat aivan liian paljastavat ja yläosistaan liian pienet ja liian niukat. Koko ajan joutui jännittämään, että puku ei tipu päältä. Mustaan asuun pukeutuneen juontajan asussa kaikki kangas oli käytetty takakoristeeseen, eikä itse asuun sitten riittänyt kangasta ja asu olikin sitten kuin jostain sm:stä. Keltaiseen asunkin oli käytetty kyllä kangasta, mutta se oli mennyt takakappaleeseen ja taas itse asu ja yläosa oli niukka ja tiukka.

Noiden läpinäkyvien osien alla on ihonväristä kangasta. Usein vielä sen alla powernet-kangasta pitämässä paketin kasassa. Keltapukuisella ei olisi pysynyt mekko päällä löysempänä ja varmasti siinä oli silikoninauha yläreunassa, ettei vaan yläosa. Liian löysänä olisi voinut kääntyessä tai liikkuessa nähdä sivusta liikaa.

Keltamekkoisella Hannahillahan ovat täydelliset mittasuhteet vartalossaan. Joko luojan luomaa tai hyvän pukuompelijan aikaansaannosta. Nykyäänhän tehdään myös lantion kaarta korostavia alushousuja. Ei pelkästään sellaisia, joissa on superlontoppaus takapuolessa.

Vierailija
10358/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suora linkki äänestykseen: https://eurovisionworld.com/esc/eurovision-2023-poll

Ruotsi 18%, Suomi 16%

Kiitos linkistä. Nyt on ero taas kaventunut eli Ruotsi 18% ja Suomi 17%.

Vierailija
10359/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten tapahtuu jos joku vuosi Australia voittaa viisut? Seuraavana vuonna kisat järjestetään Australiassa?

Ne järjestettäisiin jossain Big 5-maassa.

Vierailija
10360/19410 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnettäköön, että sosiaaliset piirini ovat pienet, mutta en tunne livenä ketään Euroviisuista kiinnostunutta. Ette tiedäkään miten ihanalta tuntuu olla täällä teidän muiden höyrähtäneiden kanssa!

Olen saanut tutuilta lähes aggressiivisia reaktioita että se paska ei voita, tai sitten täysin välinpitämättömiä en oo seurannu-toteamuksia. En ymmärrä, luulin että kaikki suomalaiset fanittaa Suomea, oli biisi sitten mitä tahansa tuubaa😢

En uskalla enää viisuhuumailla kun täällä palstan kuplassa, ja finaalipäivänä muutaman viisufanikaverin kanssa

En minä aikanaan fanita Suomen biisiä, jos se on ihan p*ska.  Kannatan (ja äänestän) niitä biisejä, joista tykkään, ihan riipumatta mistä tulevat.

Tämä vuonna Suomella on kyllä ihan hyvä biisi eikä minulla muista maista sen suurempia suosikkeja. Ihan yllättäen olen kuullut jopa viisuihin välinpitämättömästi suhtautuvan kaverin tykkäävän Cha cha chasta.

Ketju on lukittu.