Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Robinin biisi on ainoa hyvä, Bruno Mars -tasoa.
Muut ovat tylsää ja epäkiinnostavaa suttua, huonosti kyhättyjä kertakäyttörallatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääseeköhän Tanska ekaa kertaa pitkästä aikaa taas finaaliin? 2020 kisojahan ei pidetty niin sitä ei ehkä lasketa, mutta ovat nyt siis 2 vuotta putkeen jääneet semeihin
En tajunnut tuota Tanskan 2020 biisin hehkutusta. No, se on sivuseikka. Tämän vuoden biisi ei ehkä kisassa pärjäisi, mutta kun esiintyjä on someaktiivi, niin kaiketi sitä kauttaa saa nostetta.
Viime vuonna Sam Ryder (UK) oli monille tuttu somen kautta. Toki hän oli karismaattinen live-esiintyjä, omasi vahvan lauluäänen ja biisikin oli hyvä. Uskon silti, että suosion salaisuus oli näkyvyydessä. Ajat muuttuu tällä tavalla.
Itse äänestin brittejä, vaikka en ollut yhtään tietoinen koko asiasta enkä vietä aikaa kyseisillä somealustoilla. Voi toki olla yksi pienempi tekijä, mutta en menis laittaa sen piikkiin. Mun isoisäkin tais äänestää brittejä ihan vaan koska oli "niin hyvä kappale"
Ei kai alkuperäisessä väitetty, että Space Manin suosio olisi pelkästään Sam Ryderin somenäkyvyyden ansiota, vaan että se osaltaan on lisännyt suosiota. Laulun kuulee ja siihen kiinnittää eri lailla huomiota, jos esiintyjä on ennestään tuttu.
The Rasmuksen viimevuotinen viisumenestys olisi omanlaisensa analyysin aihe. Pelkkä yhtyeen kansainvälinen tunnettuus ei ainakaan riittänyt suursuosion saavuttamiseksi.
"suosion salaisuus oli näkyvyydessä". Ei mun mielestä 'pelkästään' sanaa edellytetä, jos implisiittisesti annetaan olettaa, että puhutaan jostain pääasiallisesta syystä. Siksi tulkitsin tämän niin. Niin kuin sanoin, en epäillyt ollenkaan että se voisi olla osa koko kuvaa. Reagoin tähän vaan siksi, että kuulosti mulle aika hassulta laittaa somen piikkiin sellaisen kappaleen suosio, jolla oli ainakin omassa lähipiirissäni ja omien havaintojeni mukaan suuri vetovoima (vanhempaan,) somen ulkopuolella elävään väestönosaan.
Eikös noilla tunnetuilla artisteilla ole yleensä mennyt huonommin viisuissa kuin nobodyilla? Tulee mieleen kaikki Bonnie Taylorit, Cascadat ja Las Ketchupit. Toi on kyllä mielenkiintoinen ilmiö
Minä siis kirjoitin tuon ylimmän viestin. Tarkoitin, että sen suuren suosion takana oli _minun mielestäni_ (eli ei absoluuttinen totuus :)) somen kautta jo aiemmin saavutettu näkyvyys. Olen sitä mieltä, että ilman somea Sam Ryder olisi pärjännyt keskimääräistä brittiä paremmin, mutta ei olisi kivunnut kärkisijoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääseeköhän Tanska ekaa kertaa pitkästä aikaa taas finaaliin? 2020 kisojahan ei pidetty niin sitä ei ehkä lasketa, mutta ovat nyt siis 2 vuotta putkeen jääneet semeihin
Muihin julkaistuihin verrattuna jopa ihan kelvollinen, joten voipi olla jos vaan nuoren miehen ääni kantaa
Eiköhän se finaaliin pääse, kun on ihan söpökin vielä.
Tanska lähettänyt viisuihin monena vuonna todella huonoa musiikkia, sellaista josta on miettinyt, et kuka tällaista kuuntelee?
Se on Saksan naapurimaa ja ihan kamalaa huttua Saksakin sinne lähettää. Ehkä sikäläinen musiikkimaku vaan poikkeaa muista. Silloin pari vuotta sitten kun Tanskalla oli ehdokkaana se pastellitakkiduo, niin he oli Tanskassa tosi suosittuja.
Vaikea uskoa.. Ehkä Euroviisukansan musiikkimaku tuollainen. Yleisesti ottaenhan tanskalaisilla hyvä maku kaiken lähes suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai on ruotsilla ukrainalainen laulaja mukana. Ovela veto.[/quo
Tuo biisi on on aika siirappinen klise-euroviisu-balladi sanoituksineen.
Äh 🙈
Vierailija kirjoitti:
Muut ovat tylsää ja epäkiinnostavaa suttua, huonosti kyhättyjä kertakäyttörallatuksia.
Robinin biisi tosiaan sopisi parhaiten lähetettäväksi noiden sekaan. Ei siellä tulla arvostamaan mitään räppiä tai suomi-iskelmää, vaikka ihastelisivatkin noin muutoin. Näin se olisi mennyt Ram pam paminkin kohdalla. Rasmus vei meidät finaaliin kelvollisella biisillään. Se mikä siinä saattoi erityisesti ontua, oli biisin epämääräinen Raamattuun viittaava sanoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robinin biisi tosiaan sopisi parhaiten lähetettäväksi noiden sekaan. Ei siellä tulla arvostamaan mitään räppiä tai suomi-iskelmää, vaikka ihastelisivatkin noin muutoin. Näin se olisi mennyt Ram pam paminkin kohdalla. Rasmus vei meidät finaaliin kelvollisella biisillään. Se mikä siinä saattoi erityisesti ontua, oli biisin epämääräinen Raamattuun viittaava sanoitus.
Kappas. Tänne kirjoittelee ihan selvännäkijäkin!
Italian Marco Mengoni harkitsee biisin vaihtamista Euroviisuihin. San Remon voittokappale Due vite on kestoltaan 3:45 eli reippaasti yli sallitun kolmeminuuttisen. Joka tapauksessa siis joko tuota biisiä pitää muokata tai lähteä kilpailuun kokonaan uudella sävelmällä.
Minä niin toivon, että Marco yllättää jollain kesähitillä!
Puola ei ole vielä valinnut ehdokastaan, mutta tässä on mielestäni potentiaalia. Täysillä ei iske minuun, mutta sisältää monia hienoja elementtejä.
Vierailija kirjoitti:
Puola ei ole vielä valinnut ehdokastaan, mutta tässä on mielestäni potentiaalia. Täysillä ei iske minuun, mutta sisältää monia hienoja elementtejä.
Puolan kaikki ehdokkaat oli aika pettymyksiä :/ tämä ehkä paremmasta päästä.
Tbh oon tällä hetkellä enemmän innoissani UMKsta ja sen biiseistä kuin itse euroviisuista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolan kaikki ehdokkaat oli aika pettymyksiä :/ tämä ehkä paremmasta päästä.
Tbh oon tällä hetkellä enemmän innoissani UMKsta ja sen biiseistä kuin itse euroviisuista
- jatkan vielä: siis en ois ikinä uskonut et kaikkien näiden vuosikymmenten jälkeen, kun Suomen karsintojen kanssa on pitänyt pelätä että mikä vähiten huono vaihtoehto lähetetään, niin tilanne on kääntynyt tällaiseksi. Kai tämäkin piti kokea :D tältä siis ruotsalaisista tuntuu
Oon alkanu tykästyy Maltan biisiin!
Vierailija kirjoitti:
Italian Marco Mengoni harkitsee biisin vaihtamista Euroviisuihin. San Remon voittokappale Due vite on kestoltaan 3:45 eli reippaasti yli sallitun kolmeminuuttisen. Joka tapauksessa siis joko tuota biisiä pitää muokata tai lähteä kilpailuun kokonaan uudella sävelmällä.
Nää eri maiden tavat valita biisi Euroviisuihin on huvittavaa. Kuvitelkaapa, kun Käärijäkin valittaisiin, ja sitten hän ilmoittaisikin, että biisi saattaa vielä vaihtua :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää eri maiden tavat valita biisi Euroviisuihin on huvittavaa. Kuvitelkaapa, kun Käärijäkin valittaisiin, ja sitten hän ilmoittaisikin, että biisi saattaa vielä vaihtua :D
Niinpä!
Toisaalta Italian San Remohan on ennen kaikkea arvostettu musiikkifestivaali eikä pelkkä euroviisukarsinta. Voittaja saa mahdollisuuden osallistua Euroviisuihin, mutta saa kieltäytyäkin.
Maltalla vaikuttaa siltä, että siellä ei arvosteta äänestäjiä eikä artistejakaan. Jotenkin tulee se kuva että kulisseissa järjestellään jotain lähisukulaisia esiintymään. Kappaleiden vaihtuminen on siellä niin tavallinen juttu, että tämänvuotinen voittaja The Buster oikein erikseen vahvisti muutama päivä sitten, että eivät aio vaihtaa biisiään. No, viime vuonna Emma Muscatilla taisi mennä melkein kuukausi ennenkuin muutti kilpailukappaletta.
Suomen pääseminen Euroviisuissa finaalin top-10 on yhtä harvinaista kuin Ruotsin jääminen pois finaalin top-10:stä. Näinhän se on.
Ehkä tänä vuonna..... ?
Siis miten Ruotsi voi olla vedonlyöntitilastojen toisena vaikka Mellojen taso on noin surkea? Onko kaikki luotto Loreenissa?
Muutenkin yleinen taso on tänä vuonna heikohko. En olisi vielä n. 5 vuotta sitten koskaan uskonut sanovani tätä, mutta UMK oikeasti on kansallisten karsintojen parhaimmistoa ja me todellakin ansaittaisiin top 10 sijoitus tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Bruno Mars Pirkka -tasoa liene tarkoitat.
Itse en vielä tässä vaiheessa uskalla sanoa, että tänä vuonna tulee huono taso. Luulin tietäväni saman viime vuonna, ja niin vaan useita suosikkeja löysin.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten Ruotsi voi olla vedonlyöntitilastojen toisena vaikka Mellojen taso on noin surkea? Onko kaikki luotto Loreenissa?
Muutenkin yleinen taso on tänä vuonna heikohko. En olisi vielä n. 5 vuotta sitten koskaan uskonut sanovani tätä, mutta UMK oikeasti on kansallisten karsintojen parhaimmistoa ja me todellakin ansaittaisiin top 10 sijoitus tänä vuonna.
Oon seurannut viisupiireissä keskusteluja, ja Loreenilla on takanaan ilkeästi sanottuna sokea fanijoukko. Sanoisin että ovat Loreen-uskovaisia. Tän todistamisen jälkeen en ole yllättynyt vedonlyöntitilanteesta. Nää ihmiset uskoo että sieltä tulee jotain superhyvää, ja vaikka ei tulisikaan, niin uskottelevat itselleen niin. Todennäköisesti, jos viisuihin pääsisi, äänestäisivät häntä vain koska on Loreen. No, Rybak ei myöskään voittanut viisuja vaikka voitti semifinaalinsa, se antaa mulle toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vai on ruotsilla ukrainalainen laulaja mukana. Ovela veto.
Tsekin edustaja taas laulaa kertosäkeen ukrainaksi. Tosin koko biisikin kertoo Ukrainasta.
"suosion salaisuus oli näkyvyydessä". Ei mun mielestä 'pelkästään' sanaa edellytetä, jos implisiittisesti annetaan olettaa, että puhutaan jostain pääasiallisesta syystä. Siksi tulkitsin tämän niin. Niin kuin sanoin, en epäillyt ollenkaan että se voisi olla osa koko kuvaa. Reagoin tähän vaan siksi, että kuulosti mulle aika hassulta laittaa somen piikkiin sellaisen kappaleen suosio, jolla oli ainakin omassa lähipiirissäni ja omien havaintojeni mukaan suuri vetovoima (vanhempaan,) somen ulkopuolella elävään väestönosaan.
Eikös noilla tunnetuilla artisteilla ole yleensä mennyt huonommin viisuissa kuin nobodyilla? Tulee mieleen kaikki Bonnie Taylorit, Cascadat ja Las Ketchupit. Toi on kyllä mielenkiintoinen ilmiö