Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut? Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
9081/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen onneksi kasvattanut itse itselleni Euroviisuhöyrähtäneen!

Enkä ole ikinä ennen ollut mistään Euroviisu biisistä näin innoissani ihan ekasta kuuntelu kerrasta alkaen. BC oli myös hyvä ja on edelleen yksi meidän perheen yhteisessä Spotifylistan kuunnelluin biisi. Lordista tykkäsin myös, mutta voittoon en uskonut ennen kuin pisteitä alkoi tippumaan. Silloinkin olin varma, että Ruotsin Carola vie.

Mä en ole koskaan tykännyt Loreenista, en edes siitä Euphoriasta. Sekin oli sellainen itkuvirsi. Tätä biisiä suorastaan inhoan, koska se on niin tylsä ja kopioitu. Kyseinen artisti ei vaan liikauta yhtään vaikka taitava laulaja onkin (hänkin on muuten jonkun Idols tms. tyyppisen kisan kautta löydetty).

Månsin biisi Heroes oli kaikkein selkein kopiokappale koko viisujen historiassa ja sen menestyminen ärsytti mutta kuuntelen sitä edelleen, hyvä kappale se silti on. Vaikka sekoitan sen edelleen David Guettan kappaleeseen jos jompi kumpi tulee radiosta ilman, että tiedän kumpi sieltä on tulossa.

Jos tässä hommassa olisi jotain reiluutta niin Käärijän pitäisi voittaa, varsinkin jos hän voittaa yleisöäänet.

Månsin Heroes vastaan K-Otic I Surrender. Muistatteko vielä Emilie De Forrestin ja biisin Only Teardrops? No, se on ehkäpä selkein kopiokappale mitä on kuultu aikoihin. 

Toisaalta ei voi plagiaatiksi syyttää jos biisissä ei ole todella paljon yhteistä jonkun toisen biisin kanssa. Ei siis riitä parikymmentä sekuntia vielä siihen että biisi olisi plagiaatti.

Vierailija
9082/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ylempänä kommentoitiin, että itse kasvattamalla saa viisukaverin. On toiminut täälläkin! Lapsi tosin ei muista kovin vanhoja juttuja, mutta mielellään katsoo jotkut menneiden vuosien Euroviisut, joita hän ei ole nähnyt. Vietän viisuiltoja siis useamman kerran vuodessa.

Some on tässä asiassa niin mahtava. Täältä voi aina löytää luettavaa aiheesta ja saa papattaa loputtomasti, jos haluaa. Itselleni riittää Instagram, Viisukuppila ja tämä palsta. Kunpa jotain vastaavaa olisi ollut omassa nuoruudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9083/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo vaatii jo sitoutumista, mutta jos nää Euroviisut jatkuu näin jänninä tulevinakin vuosina, niin kai sitä vois näinkin suurta omistautumista vaativaa ratkaisua miettiä, että saisi live-elämäänsä euroviisuhöyrähtäneen!

Vierailija
9084/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Umk:n youtubessa uusi video matkasta viisuihin. Käärijä kuulostaa todella stressaantuneelta monitorien hajoamisesta. Harmi jos tekniset ongelmat heijastuvat esiintymiseen. Miksei sille tehty varamonitoreja?

Taas säästetty väärässä paikassa 😖.

Vierailija
9085/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedonlyönti tilastot :

Käärijän suosio on LASKENUT

Loreenin on NOUSUSSA.

Käärijän sijoitus tulee olemaan KOLMAS .

Kestätkö sen ?

Vierailija
9086/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedonlyönti tilastot :

Käärijän suosio on LASKENUT

Loreenin on NOUSUSSA.

Käärijän sijoitus tulee olemaan KOLMAS .

Kestätkö sen ?

Toisena se on edelleen

Vierailija
9087/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä ole ikinä ennen ollut mistään Euroviisu biisistä näin innoissani ihan ekasta kuuntelu kerrasta alkaen. BC oli myös hyvä ja on edelleen yksi meidän perheen yhteisessä Spotifylistan kuunnelluin biisi. Lordista tykkäsin myös, mutta voittoon en uskonut ennen kuin pisteitä alkoi tippumaan. Silloinkin olin varma, että Ruotsin Carola vie.

Mä en ole koskaan tykännyt Loreenista, en edes siitä Euphoriasta. Sekin oli sellainen itkuvirsi. Tätä biisiä suorastaan inhoan, koska se on niin tylsä ja kopioitu. Kyseinen artisti ei vaan liikauta yhtään vaikka taitava laulaja onkin (hänkin on muuten jonkun Idols tms. tyyppisen kisan kautta löydetty).

Månsin biisi Heroes oli kaikkein selkein kopiokappale koko viisujen historiassa ja sen menestyminen ärsytti mutta kuuntelen sitä edelleen, hyvä kappale se silti on. Vaikka sekoitan sen edelleen David Guettan kappaleeseen jos jompi kumpi tulee radiosta ilman, että tiedän kumpi sieltä on tulossa.

Jos tässä hommassa olisi jotain reiluutta niin Käärijän pitäisi voittaa, varsinkin jos hän voittaa yleisöäänet.

Månsin Heroes vastaan K-Otic I Surrender. Muistatteko vielä Emilie De Forrestin ja biisin Only Teardrops? No, se on ehkäpä selkein kopiokappale mitä on kuultu aikoihin. 

Toisaalta ei voi plagiaatiksi syyttää jos biisissä ei ole todella paljon yhteistä jonkun toisen biisin kanssa. Ei siis riitä parikymmentä sekuntia vielä siihen että biisi olisi plagiaatti.

Ensi vuonna siiskö kuulemme (esikarsinnoista huolimatta) kaikilta valtioilta saman ruåtsalaisen "säveltäjän" plagioiman biisin joka vain esitetään kunkin maan omalla kielellä ja eri koreografialla? Ja sitten katsotaan kuka on vedonlyöntisuosikki ja sille annetaan pojot?

Vierailija
9088/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä soitin eilen moneen kertaan Saksasta Suomen kappaleelle pisteitä. Lauantaina teen saman. 14 senttiä soitto, ei oo paljon. Miltä Keski-Euroopan tilanne vaikuttaa Käärijän suhteen? Ainakin täällä Saksassa on analysoitu biisi oikein hyvin.

Siinä on dramatiikkaa kaksi viereitä säveltä takoo ja sitten tulee töistä rauhoittuminen myös kahdella sävelellä. Mitä meidän asiantuntijat sanovat?

Käärijä kuuli Saksan edustuskappaleen kohdan sweet and bitter että Sweden better ja oli WTF? Käärijä on korostanut, ettei hän ole mikään malliesimerkki suomalaisten englannintaidosta. Itse on ollut sairaalahoidossa yläastelaisena. Kuitenkin osaa nauraa itselleen ja erehdykselleen.

Kuka muka EI kuule siinä biisissä sweden better 🤣

Vierailija
9089/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo UMK esitys oli kaikenkaikkiaan suunniteltu paremmin... Ei oikein sytyttänyt tää uudistettu esiintyminen nyt Euroviisuissa. Sääli kun muuttivat toimivaa konseptia...

Lavahan on paljon isompi,niin pakkohan sitä oli muuttaa.Minusta tuo alku varjoineen on ainakin tosi super hyvä.Näkyy varmasti perimmäiseenkin nurkkaan.Ehkä tuo kameratyöskentely oli parempaa Suomessa,mutta eihän se ole Käärijän vika miten asiat hoidetaan Liverpoolissa.

Se kuuluu Ylen asioista vastaavien delegaation jäsenten hoidettavaksi. Sitä varten he ovat siellä mukana ja saavat palkkaa.

Vierailija
9090/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläinen totuus.

Norjalainen hiihtourheilu.

Ruotsalainen "uusi" euroviisu.

Oi voi. On meillä naapurit :/

Vierailija
9091/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Venäläinen totuus.

Norjalainen hiihtourheilu.

Ruotsalainen "uusi" euroviisu.

Oi voi. On meillä naapurit :/

Kuka haluaa olla eka joka avaa meidän sinivalkoiset silmät? Mikä on suomalaisen vika?

Vierailija
9092/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan Itävallan ja Moldovan biisejä!! 😍😍😍😍😍😍

Vierailija
9093/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin oddsit on jo 50%, melkein samat kuin Arcadella oli. Tosin silloin toiseksi tulleella Soldilla oli vain 9% ja nyt Käärijällä on kuitenkin 20% mikä on ihan hyvä. Jos katsoo oddsien historiaa niin jo tammikuussa Ruotsilla oli valmiina 10% oddsit, vaikka Tattoo julkaistiin vasta helmikuussa, eli pieni Ruotsilisä. Suomella oli silloin 1-2%.

Vierailija
9094/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mulla on outo huumorintaju, mutta tämä on toistaiseksi paras näkemäni Käärijä-tribuuttivideo.

Vierailija
9095/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tylsien tylsintä jos Loreen voittaa. Ja mielestäni on älytöntä jos hänelle annetaan parempi esiintymispaikka kuin Käärijälle. Jos Loreen kerta on niin ylivoimainen niin ei hän tarvitse voittamiseen apuja.

Voi olla että Käärijä saa finaaliin aikaisemman esiintymispaikan, koska semissä oli Loreenin jälkeen. En ihmettelisi, vaikka laitettaisiin jollekin paikalle 4-6.

Missä välin mainostauot ovat? Kauanko puulaatikon ja eurolavojen kärräys lavalle vie aikaa? Käärijä on mainostauon jälkeen jos siihen menee kauemmin kuin juonto ja postikortti yhteensä.

Vierailija
9096/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Käärijä saada Suomessa enää menestystä JOS hän on Euroviisuissa KOLMAS tai NELJÄS ?

Todella kovaa painetta nyt suomalaiset lataavat Käärijälle !

Antakaa nyt hänelle RAUHA keskittyä esiintymiseensä .

Hirvee härveli jo valmiiksi.

Vierailija
9097/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli ihana nähdä ekassa semissä, miten yleisö kannusti ihan kaikkia esiintyjiä. Tunnen vähän syyllisyyttä siitä, että itselläni heräsi kahdesti myötähäpeä. Pakko tunnustaa, että mielestäni Irlannin solistin asu oli ihan hirveä. Ja että Portugalin esitys on mielestäni kiusallinen, varsinkin se kohta jossa laulaja tanssahtelee "viekoittelevasti". Tunnen myötähäpeää tosi harvoin, mutta nyt se jostain syystä puski pintaan.

Vierailija
9098/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tylsien tylsintä jos Loreen voittaa. Ja mielestäni on älytöntä jos hänelle annetaan parempi esiintymispaikka kuin Käärijälle. Jos Loreen kerta on niin ylivoimainen niin ei hän tarvitse voittamiseen apuja.

Voi olla että Käärijä saa finaaliin aikaisemman esiintymispaikan, koska semissä oli Loreenin jälkeen. En ihmettelisi, vaikka laitettaisiin jollekin paikalle 4-6.

Missä välin mainostauot ovat? Kauanko puulaatikon ja eurolavojen kärräys lavalle vie aikaa? Käärijä on mainostauon jälkeen jos siihen menee kauemmin kuin juonto ja postikortti yhteensä.

Meidän RAKKAALLA Kääryllä näyttäis olevan YouTubessa kohta kaksmiljoonaa katsojaaa..WAU

Vierailija
9099/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä v..ttu rakastan KÄÄRIJÄN SHOWTA!!! vaikka ei voitettais niin oon ylpeempi ku ikinä!!!

Vierailija
9100/19410 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kypros on upea!!! Varma jatkoonmenijä.

Itävalta erinomainen, hauska ja tanssittava ja samalla ihan vakavastiotettava biisi.

Australia mahtipontinen, jopa Dream Theather -viboja hetkittäin.

Siinäpä mun top 3, ei järjestyksessä.

Kyproksen biisi on muuten taattua ruotsalaislaatua. Tekijätiimissä mm. Jimmyt Joker ja Jansson. Hehän ovat myös Tattoon biisinkirjoittajatiimissä.

Minusta jotenkin kisasta menee vähän ilo kun delegaatiot veren maku suussa ostavat kansainvälisiltä (ruotsalaisilta) tuottajilta jotkut voimaballadit tai kliiniset poppikset joissa kaikki on teollista massaa. Sitten liimataan päälle siihen sisäisessä valinnassa joku huippulaulaja viime vuoden Voicesta luikauttamaan.

Olisi kiva nähdä enemmän esiintyjiä, jotka ovat itse kirjoittaneet ja kenties säveltäneet kappaleensa. Palaisi tietty autenttisuus takaisin.

Kyllä Euroviisuihin aina pari ruotsalaista voimaballadia tai radiopoppista mahtuu. Suurin osa biiseistä on kuitenkin kunkin maan omin voimin tehtyjä - usein esittäjien itsensä.

No joo, tänä vuonna Malta ja Azerbaidžankin teki biisinsä itse, niin ei ole ylitarjontaa ruotsipopeista kuten joskus. Kyproksen biisistä tykkään, siinä on Ruotsin Jimmyt onnistuneet keskimääräistä paremmin. No, sanoja en ole niin kuunnellut, mutta melodia toimii.

Ketju on lukittu.