Ajokortittoman kutsuminen mökille
Toisesta ketjusta tuli mieleen että miten toimitte kortittomien kavereiden kanssa jos mökille ei pääse julkisilla.
Yksi kaveri haluisi tulla mökkijuhliini mutta olettaa että hakisin hänet asemalta 20 km:n päästä.
Ei tosiaan olisi aikaa eikä haluakaan hakea kesken juhlien järjestelyjen.
Muut vieraat tulee eri suunnasta.
Kommentit (626)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko 20 km jotenkin paljon pyörällä 😃
Yläkoululaiset polkee liikuntatuntien aikana tuon. Osa pidemmänkin reitin.Olen yläkoulun opettaja. Yhdessäkään koulussa, jossa olen ollut töissä ei ole liikuntatunnilla pyöräilyä. Miten voisikaan olla, koska koululla ei ole polkupyöriä? Jotkut tulevat kouluun kuljetuksella, eivät omalla pyörällä. Muutenkin outo rinnastus tuo liikuntatunnit (joissa on tarkoitus liikkua) sekä paikasta toiseen siirtyminen, kun ollaan menossa juhliin.
Omien lasten koulussa tekevät liikuntatunnilla 1.5h pyörelenkkejä ja siinä ajaa helposti 20km. Ne joilla ei ole pyörää, kävelevät toisen opettajan johdolla. Jos pyöräily ei ole itselle sopiva liikkumismuoto, niin voi tietenkin mennä sillä taksilla, turha takertua tähän pyöräilyehdotukseen.
Sain kutsun hyvän ystäväni lapsen ylioppilasjuhliin, mutta en päässyt paikalle. Olisin joutunut menemään bussilla ja sitten taksilla. Ei minulla ole sellaisia rahoja. Ilmoitin etten pääse paikalle, eikä siitä sen kummempaa draamaa syntynyt.
Toisaalta toinen hyvä ystäväni aina järjestää minulle kyydin, olipa kysymys mistä kemuista hyvänsä. Tämä, vaikka minulle ei tuota mitään vaikeuksia tuo viiden kilometrin matka polkupyörällä ja bussitkin kulkevat.
Niin me ollaan erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis, huom, olen emännöimässä isompia juhlia. Tuo haku veisi tunnin. Kesken järjestelyjen en tosiaan haluaisi lähteä, osa vieraista on todennäköisesti tullutkin jo tuolloin.
Ap
Miten helvetissä sulla kestää 40km ajaminen tunnin? Helsingin keskustassako se mökki on? Siellä menee julkiset.
Jos voi ajaa max 40km/h nopeudella niin 40 km matkaan menee min 1h. Kapeilla metsäteillä ei voi ajaa noinkaan kovaa. Lisäksi siihen kyytiläisen poimiseen pitää varata aikaa.
Autottomuus ja ajokortittomuus ovat omia valintoja. Silloin järjestetään kyydit muulla tavoin eikä velvoiteta muita tarjoamaan kyytiä. Itsellänikin on autoton ajotaitoinen ystävä, joka ei viitsi edes vaivautua kulkemaan julkisilla johonkin matkan varrelle kyytiin otettavaksi. Pitäisi lähteä tuntia aikaisemmin liikkeelle ja tehdä kiertolenkki hänen kotinsa kautta. Jotta hänen ei tarvitse lähteä liikkeelle yhtään aikaisemmin ja kantaa kamojaan. No en kyllä tähän ryhdy ja en enää tarjoa kyytiä tai kutsu mukaan menoihin, joihin pääsee vain autolla. Hänhån ei tietenkään voi autoa vuokrata tai lainata, kun on liian kallista tai vaivalloista. On jäänyt yhteiset luontoretket vähäisiksi tämän jälkeen...
Kukaan ei velvoita. Ap itse on KUTSUNUT vieraan ja sitten vittuuntuu, kun tämä onkin tulossa paikalle.
Jos kutsuu vieraan, niin luulisi ilahtuvan, kun hän haluaa tulla. Jos kutsuu pusikkoon, noutaa asemalta pusikkoon tai neuvottelee jonkun toisen noutamaan. Näin meilläpäin.
Kutsuttu vieras ei ole tulossa paikalle vaan jonnekin 20km päähän asemalle. Siitä voi jatkaa vaikka pyörällä perille. Niitä vieraita on tulossa muitakin ja ei ole mahdollisuutta toimia emännöinnin ohella kuskina.
Miten meinasit markkinoida tämän pyöräreissun vieraalle? :D Huvittaa ajatuskin, mutta samalla hirvittää että joku voisi tällaista ehdottaa. 20km jotain mökkitietä pyörällä, joka pitäisi kuljettaa bussissa tai junassa ensin asemalle on melkoisen inhottava ponnistus sen eteen, että pääsee johonkin juhliin. Mitä jos vieraalla on enemmän kantamuksia mukana? Mihin ne laittaa, jos on jäämässä vaikka yöksi ja on tuliaisia ja muuta. Vaihtovaatteetkin pitäisi olla sekä meno- että paluumatkaa varten, ettei hikisissä tarvitse juhlia. Tämä lisää kantamuksia. Tai jos on huono sää? Siinähän pyöräilet sateessa. Lisäksi tuohon 20km pyöräilyyn menee jo aika paljon aikaa riippuen siitä, millainen pyörä ja missä kunnossa pyöräilijä ja se mökkitie on. Jos vieras ei halua olla myöhässä, niin sitten pitää lähteä aiemmin kotoa jotta ehtii tuon lenkin tehdä ennen juhlia. Perillä pitäisi sitten olla mahdollisuus suihkuun ja laittautumiseen...
Millä porukalla sovitaan niin, että juuri autoton tulija tuo mökkireissulle ruuat ja juomat muillekin? Ja jos on yöpymiskamat mukana, niin on varmaan myös pesukamat ja vaihtovaatteet ja voi perille päästyään käydä pesulla?
Ennen kaikkea, miksi autoton vieras ulkoistaa vastuun kyydeistään muille? Jos olisi vain tulossa tämä yksi vieras mökille niin sitten voi toki helposti hakea asemalta. Kesken juhlien ja kun on muita vieraita, haku ei onnistu samalla tavalla.
Jos olen autolla tulossa juhliin, niin mulle ei ainakaan ole mikään ongelma hakea tämä autoton sieltä 20 km:n päästä. Olen Lapista kotoisin ja tuo se ei ole matka eikä mikhän.
Minäkin olen Lapista, mutta moni autoton ärsyttää. Menemme Rovaniemelle kurssille ja toinen pyytää, voitko käyttää vaikkapa Tokmannilla, no voinhan minä, seuraavana päivänä haluaa käydä minimanissa ja motonetissa. Eihän siinä ylimääräistä ajoa tule kuin ehkä 15 km, mutta odottelen ja kotonakin olisi tekemistä. Arvostan toisen aikaa niin paljon, että jos menen toisen kyydillä, odottelen ulkona, enkä odota sisällä puhelua, että kuski odottaa pihalla autossa.
Nyt on kyse juhlista ja todennäköisesti, jota ei tapahdu ihan joka päivä. Sinä odottelet siellä autossa, mutta tässä tapauksessa ei tarvitse odotella muuta kuin se vieras istahtaa siihen autoon.
Todennäköisesti minä hakisinkin, mutta tuolla aiemmin oli vitsinä juhlien alkamisaika 13:02. Jos tulisin vaikkapa 30 km:n päästä lähtisin kotoa 12:25 - 12:30.(Pitää varautua mahdolliseen kävelyyn, jos auton joutuu jättämään hieman kauemmas) Jos tulisin eri suunnasta varaisin aikaa hakumatkaan 30 minuuttia. Mutta tuleeko se linja-auto/juna juuri oikeaan aikaan tai voiko autoton odottaa.
On vaikea tietää muiden vieraiden aikatauluja ja elämäntilanteita. Jos itse olisin ollut edellisen yön töissä, ehtisin hyvin nukkua ennen juhlia, mutta tuo extra puolituntia on extraa. Omalta työpaikaltani tiedän 3 lapsen yksinhuoltajan, joka myös suostuisi kuskaamaan, vaikka joutuisikin sumplimaan omaa aikatauluaan. Näistä auttamisista on joskus saanut kiitoksena saarnan yksityisautoilun saastuttavuudesta ja kerran sain puolet bensakuluista ja kommentin, kyllä tuo sulle piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko 20 km jotenkin paljon pyörällä 😃
Yläkoululaiset polkee liikuntatuntien aikana tuon. Osa pidemmänkin reitin.Olen yläkoulun opettaja. Yhdessäkään koulussa, jossa olen ollut töissä ei ole liikuntatunnilla pyöräilyä. Miten voisikaan olla, koska koululla ei ole polkupyöriä? Jotkut tulevat kouluun kuljetuksella, eivät omalla pyörällä. Muutenkin outo rinnastus tuo liikuntatunnit (joissa on tarkoitus liikkua) sekä paikasta toiseen siirtyminen, kun ollaan menossa juhliin.
Omien lasten koulussa tekevät liikuntatunnilla 1.5h pyörelenkkejä ja siinä ajaa helposti 20km. Ne joilla ei ole pyörää, kävelevät toisen opettajan johdolla. Jos pyöräily ei ole itselle sopiva liikkumismuoto, niin voi tietenkin mennä sillä taksilla, turha takertua tähän pyöräilyehdotukseen.
Edelleen, kyseessä on tuolloin liikuntatunti. Lopeta itse pyöräjankkaus. Ja paras ratkaisuhan on tässä tilanteessa olla menemättä ankeisiin juhliin, johon kutsuja ei vierasta edes halua. Ongelma ratkaistu.
Ohis
Niin ja se puolet bensakuluista vastasi puolen tunnin palkkaa. Käytät pari tuntia auttamiseen ja teet vielä puoli tuntia ammattiasi vastaavaa työtä. Mieluummin käytän tuon ajan ja rahan jonkun mummon tai papan auttamiseen.
Surullista luettavaa tässä ketjussa. Tuntuu, että kunnon vanhan ajan vieraanvaraisuus ja toisista huolehtiminen yms. yhteisöllisyys on todellakin vähentynyt huimasti. Ei tulisi mieleenkään ajatella ystävän kuskaamista hirveänä rasitteena ja tehdä siitä isoa ongelmaa, saatikka, että siitä pitäisi pyytää maksu. Miten näin on päässyt käymään? Ajattelen, että tässä maailman tilanteessa, jos koskaan, meidän olisi hyvä saada niitä yhteisöllisyyteen liittyviä arvoja ja käytäntöjä takaisin. Olenko yksin ajatuksineni? :)
Vierailija kirjoitti:
Surullista luettavaa tässä ketjussa. Tuntuu, että kunnon vanhan ajan vieraanvaraisuus ja toisista huolehtiminen yms. yhteisöllisyys on todellakin vähentynyt huimasti. Ei tulisi mieleenkään ajatella ystävän kuskaamista hirveänä rasitteena ja tehdä siitä isoa ongelmaa, saatikka, että siitä pitäisi pyytää maksu. Miten näin on päässyt käymään? Ajattelen, että tässä maailman tilanteessa, jos koskaan, meidän olisi hyvä saada niitä yhteisöllisyyteen liittyviä arvoja ja käytäntöjä takaisin. Olenko yksin ajatuksineni? :)
Olet yksin ajatuksinesi, mutta on jees auttaa kaveria. Olet mukava ihminen ja tervetullut porukkaan, me todellakin tarvitsemme sinua 😂👍
Vierailija kirjoitti:
Et ole yksin. Ainakin täällä pienemmillä paikkakunnilla toimii yhteisöllisyys. Naapuria autetaan puolin ja toisin. Eihän tuo stadilaiset välitä kuin itsestään. Olen 61- vuotias nainen
Autan, aina kun pyydetään, kuskaan naapuria ym
Jos autoton hyvä ystäväni on tulossa juhliin, niin kyllä minä yrittäisin järjestää sen kyydin hänelle enkä todellakaan sanoisi, että pyörä mukaan ja polje se loppumatka sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis, huom, olen emännöimässä isompia juhlia. Tuo haku veisi tunnin. Kesken järjestelyjen en tosiaan haluaisi lähteä, osa vieraista on todennäköisesti tullutkin jo tuolloin.
Ap
Miten helvetissä sulla kestää 40km ajaminen tunnin? Helsingin keskustassako se mökki on? Siellä menee julkiset.
Jos voi ajaa max 40km/h nopeudella niin 40 km matkaan menee min 1h. Kapeilla metsäteillä ei voi ajaa noinkaan kovaa. Lisäksi siihen kyytiläisen poimiseen pitää varata aikaa.
Autottomuus ja ajokortittomuus ovat omia valintoja. Silloin järjestetään kyydit muulla tavoin eikä velvoiteta muita tarjoamaan kyytiä. Itsellänikin on autoton ajotaitoinen ystävä, joka ei viitsi edes vaivautua kulkemaan julkisilla johonkin matkan varrelle kyytiin otettavaksi. Pitäisi lähteä tuntia aikaisemmin liikkeelle ja tehdä kiertolenkki hänen kotinsa kautta. Jotta hänen ei tarvitse lähteä liikkeelle yhtään aikaisemmin ja kantaa kamojaan. No en kyllä tähän ryhdy ja en enää tarjoa kyytiä tai kutsu mukaan menoihin, joihin pääsee vain autolla. Hänhån ei tietenkään voi autoa vuokrata tai lainata, kun on liian kallista tai vaivalloista. On jäänyt yhteiset luontoretket vähäisiksi tämän jälkeen...
Kukaan ei velvoita. Ap itse on KUTSUNUT vieraan ja sitten vittuuntuu, kun tämä onkin tulossa paikalle.
Jos kutsuu vieraan, niin luulisi ilahtuvan, kun hän haluaa tulla. Jos kutsuu pusikkoon, noutaa asemalta pusikkoon tai neuvottelee jonkun toisen noutamaan. Näin meilläpäin.
Kutsuttu vieras ei ole tulossa paikalle vaan jonnekin 20km päähän asemalle. Siitä voi jatkaa vaikka pyörällä perille. Niitä vieraita on tulossa muitakin ja ei ole mahdollisuutta toimia emännöinnin ohella kuskina.
Miten meinasit markkinoida tämän pyöräreissun vieraalle? :D Huvittaa ajatuskin, mutta samalla hirvittää että joku voisi tällaista ehdottaa. 20km jotain mökkitietä pyörällä, joka pitäisi kuljettaa bussissa tai junassa ensin asemalle on melkoisen inhottava ponnistus sen eteen, että pääsee johonkin juhliin. Mitä jos vieraalla on enemmän kantamuksia mukana? Mihin ne laittaa, jos on jäämässä vaikka yöksi ja on tuliaisia ja muuta. Vaihtovaatteetkin pitäisi olla sekä meno- että paluumatkaa varten, ettei hikisissä tarvitse juhlia. Tämä lisää kantamuksia. Tai jos on huono sää? Siinähän pyöräilet sateessa. Lisäksi tuohon 20km pyöräilyyn menee jo aika paljon aikaa riippuen siitä, millainen pyörä ja missä kunnossa pyöräilijä ja se mökkitie on. Jos vieras ei halua olla myöhässä, niin sitten pitää lähteä aiemmin kotoa jotta ehtii tuon lenkin tehdä ennen juhlia. Perillä pitäisi sitten olla mahdollisuus suihkuun ja laittautumiseen...
Millä porukalla sovitaan niin, että juuri autoton tulija tuo mökkireissulle ruuat ja juomat muillekin? Ja jos on yöpymiskamat mukana, niin on varmaan myös pesukamat ja vaihtovaatteet ja voi perille päästyään käydä pesulla?
Ennen kaikkea, miksi autoton vieras ulkoistaa vastuun kyydeistään muille? Jos olisi vain tulossa tämä yksi vieras mökille niin sitten voi toki helposti hakea asemalta. Kesken juhlien ja kun on muita vieraita, haku ei onnistu samalla tavalla.
Ei nyt kaikille muille, mutta yleensä on tapana viedä jotain mukana kun mökille mennään. Niin kai ne autollakin tulevat yleensä kaivelevat takakonteistaan tuomisia. Se on minusta kohteliasta ja reilua isäntäväkeä kohtaan. Ja tuossa varmaan viitattiin siihen, että jos tulisi pyörällä niin viemisten lisäksi ne juhlavaatteet ja pyöräilyvaatteet, yöpymistarpeet ja pesukamat on itsessään sen verran kantamuksia, että niiden kanssa pyöräily ei ole ihan mukavimmasta päästä.
Täällä on monesti tämä nyt todettu, mutta totean itsekin että niin kauan kun julkisilla pääsee perille niin ei ole velvollisuuksia kuskata. Jos juhlan järjestäjä valitsee paikan niin, että sinne ei pääse kuin omalla autolla tai taksilla, niin hän voi kyllä miettiä miten ne autottomat vieraat pääsevät perille. Jos minut kutsutaan ja halutaan vieraaksi vaikeakulkuiseen juhlapaikkaan, niin juhlan järjestäjä saa miettiä kyytiasiaa. Taksia ei muuten edes ole aina saatavilla pienillä paikkakunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi palstalaiset eivät juuri koskaan tunne sellaista asiaa kuin taksi?
Koska taksilla ajelu ei kuulu rahvaan tapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos olen autolla tulossa juhliin, niin mulle ei ainakaan ole mikään ongelma hakea tämä autoton sieltä 20 km:n päästä. Olen Lapista kotoisin ja tuo se ei ole matka eikä mikhän.
Minäkin olen Lapista, mutta moni autoton ärsyttää. Menemme Rovaniemelle kurssille ja toinen pyytää, voitko käyttää vaikkapa Tokmannilla, no voinhan minä, seuraavana päivänä haluaa käydä minimanissa ja motonetissa. Eihän siinä ylimääräistä ajoa tule kuin ehkä 15 km, mutta odottelen ja kotonakin olisi tekemistä. Arvostan toisen aikaa niin paljon, että jos menen toisen kyydillä, odottelen ulkona, enkä odota sisällä puhelua, että kuski odottaa pihalla autossa.
Miksi et saa suutasi avattua kuin täällä? Kerro, että kyyditettävä saa kyydin kotiin mutta jos haluaa asioille jäädä niin hoitaa sitten kotimatkansa omineen. Ei kaikki kortittomat/autottomat ole samanlaisia kuin sinun apukuskisi, joten älä niputa kaikkia samanlaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon autoton ja ajokortiton ja ikionnellinen jos mut vieraiden toimesta johonkin skutsiin rahdataan. Voin maksaa hakupalkkaa ja varmaan maksan vaikka jotain juomia helpostikin, en nyt kaikkea mutta hinnoista varmaan päästään johonkin sopimukseen.
Monia meitä autottomia ja kortittomia ottaa päähän se oma tilanne, ei me olla kaikki pelkkiä vastuuttomia pummeja. Itselläni saattaa olla esim. hahmottamishäiriö mitä tulee ajamiseen. Olenko joku idiootti sen takia? Ehkä, ja perhana idiooteillakin on ihmisoikeudet ja tämän takia minulla ei sitä korttia ehkä ole.
Todellakin on sellainen näkemys nykyään asioista, että jos kortin saan niin vien vaikka kaikki kortittomat sinne mökille ja takaisin jonnekin asemalle ja pyydän lähinnä bensarahat siitä. Ottaa päähän tuo asenne, joillain voi oikeasti olla vaikeuksia tuossa ajamisessa liikenteessä ja se on kuin lukihäiriö, ei me sille mitään voida, en minä tästä tämän kummemmaksi muutu.
Estääkö sun hahmotushäiriö käyttämästä taksia ja julkisia kulkuvälineitä? Ei sun ihmisoikeudet velvoita muita hoitamaan sun kuljetuksia.
Mökille on matkalla niin monta m*lkkua autoillaan että pitäkööt kekkerinsä keskenään. Kuka tuollaisten ylimielisten kanssa haluaa aikaansa viettää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi palstalaiset eivät juuri koskaan tunne sellaista asiaa kuin taksi?
Koska taksilla ajelu ei kuulu rahvaan tapoihin.
Taksilla ajelu kuuluu kansanedustajien luontaisetuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on minulle tärkeä ihminen järjestän jotenkin haun. Pyydän vaikka jotain toista poikkeamaan sitä kautta. Jos ihminen ei ole tärkeä, niin miksi olet kutsunut juhliisi?
Minusta kohtuutonta pyytää jotain toista vierasta ajelemaan ylimääräiset 40 km, jos eivät ole kummemmin tuttuja edes.
Miksi sitten kutsua mökkijuhliin, jos ei ole edes tuttu?
Ymmärsin tuon, että jotain toista mökkivierasta pyydetään hakemaan tämän ap:n ajokortiton tuttu.
Eri
Ei, ymmärsit väärin. Joka ainoa vieras on tulossa eri suunnasta, eikä kukaan hae tätä autotonta vierasta. Tuo on aloittaja sulta vit tumaisuutta. Sano suoraan, että tule miten haluat jne.
Kuinka hiton monesta suunnasta sinne mökkitielle voi tulla kun kaikki tulee eri suunnista eikä kukaan vahingossakaan pysähdy esim. kauppaan tai aja ohi sen pitäjän jossa asema sijaitsee?
Jos ei keneltäkään löydy rahaa ja aikaa siihen, että ko. henkilö saadaan sinne mökillä, hänen on viisainta jäädä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Oon autoton ja ajokortiton ja ikionnellinen jos mut vieraiden toimesta johonkin skutsiin rahdataan. Voin maksaa hakupalkkaa ja varmaan maksan vaikka jotain juomia helpostikin, en nyt kaikkea mutta hinnoista varmaan päästään johonkin sopimukseen.
Monia meitä autottomia ja kortittomia ottaa päähän se oma tilanne, ei me olla kaikki pelkkiä vastuuttomia pummeja. Itselläni saattaa olla esim. hahmottamishäiriö mitä tulee ajamiseen. Olenko joku idiootti sen takia? Ehkä, ja perhana idiooteillakin on ihmisoikeudet ja tämän takia minulla ei sitä korttia ehkä ole.
Todellakin on sellainen näkemys nykyään asioista, että jos kortin saan niin vien vaikka kaikki kortittomat sinne mökille ja takaisin jonnekin asemalle ja pyydän lähinnä bensarahat siitä. Ottaa päähän tuo asenne, joillain voi oikeasti olla vaikeuksia tuossa ajamisessa liikenteessä ja se on kuin lukihäiriö, ei me sille mitään voida, en minä tästä tämän kummemmaksi muutu.
Minä olen ajokortillinen mutta autoton osin sen vuoksi että humanistina en ole ollut koskaan suuremmin kiinnostunut autoista ja ollessani ns. köyhä opiskelija se oli ja on minusta huono taloudellinen investointi. Vaikka nykyinen taloudellinen tilanteeni on hyvä, olen tottunut hoitamaan asiat helposti ilman autoa, sillä asun lähelle keskisuuren yliopistokaupungin keskustaa. Voin hoitaa kaikki arkiset asiani kävellen ja pyöräilen edes käyttämättä julkista liikennettä.
Ei minua edes kiinnostaisi lähteä jonnekin syrjäiselle mökille epämääräisen ryyppyporukan mukaan. Uin kesäisin lähellä olevissa järvissä ja joessa mikä onnistuu ilman kesämökkiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei keneltäkään löydy rahaa ja aikaa siihen, että ko. henkilö saadaan sinne mökillä, hänen on viisainta jäädä kotiin.
Tällä porukalla Ei ole halua eikä kykyä asettua toisen asemaan. Jättäisi menemättä, ei häntä edes haluta mukaan. Ap, toivon sinulle karman kosketusta.
Maailmassa on pelottavan paljon ihmisiä, joille tuollainen 2 x 20 km kerran kesässä ystävän tähden on liikaa, omia oikeuksia polkevaa... Missä rakkaus? Olen onnekas kun omille ystävilleni tällaiset hakumatkat eivät ole ollut ongelma, ja samoin minä mieluusti olen palvellut heitä.
Onnellisen elämän salat <3
Olen yläkoulun opettaja. Yhdessäkään koulussa, jossa olen ollut töissä ei ole liikuntatunnilla pyöräilyä. Miten voisikaan olla, koska koululla ei ole polkupyöriä? Jotkut tulevat kouluun kuljetuksella, eivät omalla pyörällä. Muutenkin outo rinnastus tuo liikuntatunnit (joissa on tarkoitus liikkua) sekä paikasta toiseen siirtyminen, kun ollaan menossa juhliin.