Ajokortittoman kutsuminen mökille
Toisesta ketjusta tuli mieleen että miten toimitte kortittomien kavereiden kanssa jos mökille ei pääse julkisilla.
Yksi kaveri haluisi tulla mökkijuhliini mutta olettaa että hakisin hänet asemalta 20 km:n päästä.
Ei tosiaan olisi aikaa eikä haluakaan hakea kesken juhlien järjestelyjen.
Muut vieraat tulee eri suunnasta.
Kommentit (626)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeesti ap:lle on yhdentekevää saapuuko tää vieras paikalle vai ei. Jos ois tärkee tyyppi ni hakis paikalle ite tai järkkäis kyydin... Mutku ei, ni senku kutsuu, ja mainitsee, ettei voi auttaa kyydin suhteen, ni eiköhän tyyppi jää suosiolla pois, jos ei kyytiä löydä/saa kohtuu vaivalla ja hinnalla ite hommattua.
Mikä on kohtuu hinta tuosta matkasta?
Senhä ihan jokainen voi kohdalleen määritellä varallisuutensa ja juhliin osallistumishalukkuutensa perusteella...about 5 suunta olis ok itelle...
Oletetaan, että kulutus 6l/100 km 0.4 x 6l= 2.4l ja kävin tankilla päivällä 2,48euroa/l - jos olisi ollut liikkeellä perheen toisella autolla kulutus olisi näin kesällä 8,4l talvella menee yli 9l.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan käsittämättömän outo keskustelu. Niin monet on sitä mieltä, että autoton ystävä ratkaiskoon itse, miten pääsee sinne hevonkuuseen mökille. Ja hän siis on tulossa kutsuttuna vieraana!
Mun mökille tulee joka kesä autoton ystävä kahden lapsensa kanssa ja mulle on itsestäänselvyys, että haen heidät asemalta 35km päästä. Ja myös lähtöpäivänä vien heidät sinne asemalle. Enkä todellakaan pyytele mitään bensarahoja, mähän olen itse kutsunut heidät sinne!
Näinhän se yleensä on.
Ja uskoisin kyllä että aika harvalla (vauva.fi)-palstalaisella nyt mitään NIIN mahtavan kokoista honkahuvilaa onkaan, että sinne kovin monia ihmisiä sen oman väen lisäksi sisälle mahtuisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla paikallisella taksilla tai kulkea matkan polkupyörällä.
Tuossa kaksi täysin järjetöntä neuvoa järjettömältä olennolta. Taksi on todella kallis ja noin pitkä matka polkupyörällä kantamuksineen on vaivalloinen tai jopa mahdoton.
Sanoisin vieraalle, etten voi hakea häntä asemalta, mutta voin kyllä viedä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on pelottavan paljon ihmisiä, joille tuollainen 2 x 20 km kerran kesässä ystävän tähden on liikaa, omia oikeuksia polkevaa... Missä rakkaus? Olen onnekas kun omille ystävilleni tällaiset hakumatkat eivät ole ollut ongelma, ja samoin minä mieluusti olen palvellut heitä.
Onnellisen elämän salat <3
Ei se matka ja aika ole muuten ongelma, mutta emäntä ei voi lähteä kesken juhlien ajelemaan. Voisi kyytiä vailla oleva vieras miettiä asiaa myös kutsujan kannalta.
Aika huonosti on suunnitellut juhlansa.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin vieraalle, etten voi hakea häntä asemalta, mutta voin kyllä viedä sinne.
Juhlit pyöreitä vuosia ja olet rattikunnossa :=)
Ehdotus ap:lle: ostakaa vaan lähiönne marketista ne kaljat ja pyytäkää ne tutut päivittäiset vieraanne jonnekin paikalliseen kuusikkoon tai lepikkoon omine kasseineen ja eväineen mukaan maisemia ihailemaan . Problem solved.
Pyytäisin häntä tulemaan aikaisemmin kuin muut ja hakisin hänet. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan käsittämättömän outo keskustelu. Niin monet on sitä mieltä, että autoton ystävä ratkaiskoon itse, miten pääsee sinne hevonkuuseen mökille. Ja hän siis on tulossa kutsuttuna vieraana!
Mun mökille tulee joka kesä autoton ystävä kahden lapsensa kanssa ja mulle on itsestäänselvyys, että haen heidät asemalta 35km päästä. Ja myös lähtöpäivänä vien heidät sinne asemalle. Enkä todellakaan pyytele mitään bensarahoja, mähän olen itse kutsunut heidät sinne!
Näinhän se yleensä on.
Ja uskoisin kyllä että aika harvalla (vauva.fi)-palstalaisella nyt mitään NIIN mahtavan kokoista honkahuvilaa onkaan, että sinne kovin monia ihmisiä sen oman väen lisäksi sisälle mahtuisikaan.
Sivistynyt ihminen huolehtii vieraistaan. Hakee asemalta, katsoo, että saa palttoot kaappiin ja tuomiset kylmään ja heti on antaa kylmää juotavaa ja alkupalaa. Sivistynyt ihminen myös pitää huolen, että jos vieras ei viihdy, hän ei ole juhlapaikan vankina, vaan pääsee avustettuna pois koska tahansa. Jos ei ole tähän valmis, ei kannata mitään sivistyneiden ihmisten juhlia alkaa edes järjestämään. Kannattaa sinne juhlapaikalle yleensä ottaa catering, niin ei tarvitse siellä kauhanvarressa itse pyöriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se yleensä on.
Sivistynyt ihminen huolehtii vieraistaan. Hakee asemalta, katsoo, että saa palttoot kaappiin ja tuomiset kylmään ja heti on antaa kylmää juotavaa ja alkupalaa. Sivistynyt ihminen myös pitää huolen, että jos vieras ei viihdy, hän ei ole juhlapaikan vankina, vaan pääsee avustettuna pois koska tahansa. Jos ei ole tähän valmis, ei kannata mitään sivistyneiden ihmisten juhlia alkaa edes järjestämään. Kannattaa sinne juhlapaikalle yleensä ottaa catering, niin ei tarvitse siellä kauhanvarressa itse pyöriä.
Onneksi meillä on vain sivistymättömiä ystäviä. Kun juhlimme nelikymppisiä, kaikki vieraat (n.90) osasivat itse soittaa kyytinsä hakemaan ja viimeinenkin tilasi itse taksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se yleensä on.
Onneksi meillä on vain sivistymättömiä ystäviä. Kun juhlimme nelikymppisiä, kaikki vieraat (n.90) osasivat itse soittaa kyytinsä hakemaan ja viimeinenkin tilasi itse taksin.
hmm... 90 vierasta 40-vuotispäivilläsi ? (taitais vaatia vähintään n. 300 neliömetriä asuinpinta-alaa että sellainen joukko sisään edes jotenkin mukavasti sopisi. )
Ihanat juhlat mökilläni, läsnä 50 rakkainta ystävääni ja nautimme ihanasta illasta ja nostimme maljat suviyölle
#kiitollinenonnellinen
Kuvakulma niin, että mahdollisimman monta ihmistä näkyy, toisessa lähikuva proseccopullosta ja kukkakimpusta, kolmannessa tarjoilupöydästä (kanasalaattia ja vesimelonia ainakin löytyy), lopuksi yksi laiturikuva, jossa emäntä istuu laiturilla varpaat vedessä ja katsoo eteerinen ilme kasvoillaan horisonttiin.
Jaaha. Minusta näköjään on leivottu suuri pahis tässä poissaollessani. Että kehtaankin tällaisia juhlia järjestää 😂
Osuiko tämä nyt joillekin herkkään kohtaan? Vai mistä moinen vastaanotto?
En ole ehtinyt lukea läheskään kaikkia kommentteja mutta tehdään nyt selväksi pari asiaa. Tämä henkilö ei ole mikään "rakas läheinen ystävä" eikä mikään "raihnainen vanhus". Lähinnä "kaverinkaveri", jonka kohteliaisuuttani pyysin mukaan, kun hän alkoi vihjailla miten olisi ihana päästä taas koronavuosien jälkeen mökkijuhliin yms. En arvannut että hän onkin tuolloin käymässä muualla Suomessa ja tulee siksi ihan eri suunnasta kuin muut.
Olen kertonut hänelle että asemalta saa taksin mutta syystä tai toisesta hän ei millään haluaisi taksia käyttää. Kuitenkin ihan työssäkäyvä ihminen, joka nyt ei muutenkaan vaikuta kovin tyhjätaskuiselta.
En siis itse halua jättää muita vieraita keskenään ja lähteä kesken kaiken tätä yhtä hakemaan. Ja se auto, jossa olisi hänen tuttujaan, on joka tapauksessa täynnä. Eli jos joku heistä hänet hakisi, joutuisi kuitenkin tulemaan mökille ensin. Ja tuskinpa yli kolmen tunnin ajon jälkeen ketään innostaa lähteä heti uudestaan ajelemaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jaaha. Minusta näköjään on leivottu suuri pahis tässä poissaollessani. Että kehtaankin tällaisia juhlia järjestää 😂
En ole ehtinyt lukea läheskään kaikkia kommentteja mutta tehdään nyt selväksi pari asiaa. Tämä henkilö ei ole mikään "rakas läheinen ystävä" eikä mikään "raihnainen vanhus". Lähinnä "kaverinkaveri", jonka kohteliaisuuttani pyysin mukaan, kun hän alkoi vihjailla miten olisi ihana päästä taas koronavuosien jälkeen mökkijuhliin yms. En arvannut että hän onkin tuolloin käymässä muualla Suomessa ja tulee siksi ihan eri suunnasta kuin muut.
Olen kertonut hänelle että asemalta saa taksin mutta syystä tai toisesta hän ei millään haluaisi taksia käyttää. Kuitenkin ihan työssäkäyvä ihminen, joka nyt ei muutenkaan vaikuta kovin tyhjätaskuiselta.
En siis itse halua jättää muita vieraita keskenään ja lähteä kesken kaiken tätä yhtä hakemaan. Ja se auto, jossa olisi hänen tuttujaan, on joka tapauksessa täynnä. Eli jos joku heistä hänet hakisi, joutuisi kuitenkin tulemaan mökille ensin. Ja tuskinpa yli kolmen tunnin ajon jälkeen ketään innostaa lähteä heti uudestaan ajelemaan.Ap
Seli seli varsinainen satutäti
Kyllä tekosyitä riittää törkeää.
Kutsuttu ja tulee jos tulee.
Kai nyt aikuinen osaa itsensä järjestää paikalle jos haluaa tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kaksi täysin järjetöntä neuvoa järjettömältä olennolta. Taksi on todella kallis ja noin pitkä matka polkupyörällä kantamuksineen on vaivalloinen tai jopa mahdoton.
Todella kallis? 20 km matka. No on sitten rahat todella tiukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella kallis? 20 km matka. No on sitten rahat todella tiukassa.
Kyllä tulee kalliiksi jotain 40 mahtaako riittää
Autoilijana rahat eivät riitä taksiin.
Vierailija kirjoitti:
En siis itse halua jättää muita vieraita keskenään ja lähteä kesken kaiken tätä yhtä hakemaan. Ja se auto, jossa olisi hänen tuttujaan, on joka tapauksessa täynnä. Eli jos joku heistä hänet hakisi, joutuisi kuitenkin tulemaan mökille ensin. Ja tuskinpa yli kolmen tunnin ajon jälkeen ketään innostaa lähteä heti uudestaan ajelemaan.Ap
Ihan itse täällä porvoota pöliset. Mitäs läksit lesoilemaan ja falskisti "kutsuit" vaikka et kortitonta kaipaa.
Lokithan liikkuvatkin lentämällä!