Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajokortittoman kutsuminen mökille

Vierailija
19.05.2022 |

Toisesta ketjusta tuli mieleen että miten toimitte kortittomien kavereiden kanssa jos mökille ei pääse julkisilla.
Yksi kaveri haluisi tulla mökkijuhliini mutta olettaa että hakisin hänet asemalta 20 km:n päästä.
Ei tosiaan olisi aikaa eikä haluakaan hakea kesken juhlien järjestelyjen.
Muut vieraat tulee eri suunnasta.

Kommentit (626)

Vierailija
521/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista luettavaa tässä ketjussa. Tuntuu, että kunnon vanhan ajan vieraanvaraisuus ja toisista huolehtiminen yms. yhteisöllisyys on todellakin vähentynyt huimasti. Ei tulisi mieleenkään ajatella ystävän kuskaamista hirveänä rasitteena ja tehdä siitä isoa ongelmaa, saatikka, että siitä pitäisi pyytää maksu. Miten näin on päässyt käymään? Ajattelen, että tässä maailman tilanteessa, jos koskaan, meidän olisi hyvä saada niitä yhteisöllisyyteen liittyviä arvoja ja käytäntöjä takaisin. Olenko yksin ajatuksineni? :)

Et ole yksin. Ainakin täällä pienemmillä paikkakunnilla toimii yhteisöllisyys. Naapuria autetaan puolin ja toisin. Eihän tuo stadilaiset välitä kuin itsestään. Olen 61- vuotias nainen

Autan, aina kun pyydetään, kuskaan naapuria ym

Miksi haukut meitä stadilaisia?  Meitä on moneen junaan täällä Helsingissäkin, naapuria autetaan meillä myös tarvittaessa puolin ja toisin. Väitän että itsekkäitä ihmisiä löytyy myös maaseudulta. Eiköhän jätetä lapsellinen mustavalko-ajattelu kokonaan, tuohon ikään mennessä luulisi että olisit jo oppinut.

N 53

Vierailija
522/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista luettavaa tässä ketjussa. Tuntuu, että kunnon vanhan ajan vieraanvaraisuus ja toisista huolehtiminen yms. yhteisöllisyys on todellakin vähentynyt huimasti. Ei tulisi mieleenkään ajatella ystävän kuskaamista hirveänä rasitteena ja tehdä siitä isoa ongelmaa, saatikka, että siitä pitäisi pyytää maksu. Miten näin on päässyt käymään? Ajattelen, että tässä maailman tilanteessa, jos koskaan, meidän olisi hyvä saada niitä yhteisöllisyyteen liittyviä arvoja ja käytäntöjä takaisin. Olenko yksin ajatuksineni? :)

Et ole yksin. Ainakin täällä pienemmillä paikkakunnilla toimii yhteisöllisyys. Naapuria autetaan puolin ja toisin. Eihän tuo stadilaiset välitä kuin itsestään. Olen 61- vuotias nainen

Autan, aina kun pyydetään, kuskaan naapuria ym

Miksi viljelet taas ihan turhaa Helsinkivihaa kun kukaan tässäkään ketjussa ei ole ilmoittautunut stadilaiseksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on pelottavan paljon ihmisiä, joille tuollainen 2 x 20 km kerran kesässä ystävän tähden on liikaa, omia oikeuksia polkevaa... Missä rakkaus? Olen onnekas kun omille ystävilleni tällaiset hakumatkat eivät ole ollut ongelma, ja samoin minä mieluusti olen palvellut heitä. 

Onnellisen elämän salat <3 

Kerran kesässä varmasti OK, jos on kyseessä ihminen, jonka oikeasti haluat sinne mökille.

Mutta jos kyseessä on joku itsensä kutsunut puolituttu, tai jopa useampi, mutta eri aikaan, samoihin pippaloihin tulossa, niin en edes harkitsisi hakemista.

Vierailija
524/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään vieraana passauttaa ketään tuossa tilanteessa. Täällä maaseudulla on aina itse hommattu kyyti, esim taksilla, jos on haluttu jonnekin mennä. Autottomat vihreät tuntuu ylpeilevän sillä että heillä ei ole autoa, mutta olettavat saavansa täyden palvelun samasta syystä.

Vierailija
525/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on pelottavan paljon ihmisiä, joille tuollainen 2 x 20 km kerran kesässä ystävän tähden on liikaa, omia oikeuksia polkevaa... Missä rakkaus? Olen onnekas kun omille ystävilleni tällaiset hakumatkat eivät ole ollut ongelma, ja samoin minä mieluusti olen palvellut heitä. 

Kerran kesässä varmasti OK, jos on kyseessä ihminen, jonka oikeasti haluat sinne mökille.

Mutta jos kyseessä on joku itsensä kutsunut puolituttu, tai jopa useampi, mutta eri aikaan, samoihin pippaloihin tulossa, niin en edes harkitsisi hakemista.

Miksi näille puolitutuille ihmisille, joiden kanssa ei haluta edes olla tekemisissä, on ilmoitettu koko mökkipippaloista?

Vierailija
526/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin teet juhlaa? Ei ole miestä, aikuista lasta, joilla ajokortti? Joku vieras tulossa aseman läheltä ja voisi ottaa kaverin asemalta kyytiin? Varmasti hakisin ystäväni, jos hän olisi tärkeä! Siinä menee noin puoli tuntia, jos ei ole paljon liikennevaloja.

Vierailija
527/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenikään vieraana passauttaa ketään tuossa tilanteessa. Täällä maaseudulla on aina itse hommattu kyyti, esim taksilla, jos on haluttu jonnekin mennä. Autottomat vihreät tuntuu ylpeilevän sillä että heillä ei ole autoa, mutta olettavat saavansa täyden palvelun samasta syystä.

Päinvastoin! Olen itse todella syrjäisestä paikasta Pohjois-Suomesta kotoisin. Siellä ihmisiä on aina otettu ja ajettu pitkiäkin matkoja eikä ajatettu vierasta takseilla! Olet itsekäs m..kku, joka tuskin edes tiedät mitä ihmisten auttaminen on!!

Vierailija
528/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon sellasia paperisia lappuja joissa on erillaisia numeroita, ne on mainiosti kelvannu kyytimisestä sellasille autoille joissa lukee taksi, sen voi soittaa paikalle puhelimella tai nousta ihan vaan kyytiin missä sellasia näkee.

Suosittelen aloittajalle hankkimaan niitä samoja lappuja, niitä voi kyllä antaa niille kuljettajille siellä mökillä jotka tuovat kaverin asemalta. Erittäin helppoa ja vaivatonta.

Vierailija
529/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on paljon sellasia paperisia lappuja joissa on erillaisia numeroita, ne on mainiosti kelvannu kyytimisestä sellasille autoille joissa lukee taksi, sen voi soittaa paikalle puhelimella tai nousta ihan vaan kyytiin missä sellasia näkee.

Suosittelen aloittajalle hankkimaan niitä samoja lappuja, niitä voi kyllä antaa niille kuljettajille siellä mökillä jotka tuovat kaverin asemalta. Erittäin helppoa ja vaivatonta.

Siis sä jakelet eriLLaisia lappusia joissa lukee TAKSI kuskeille jotka tuo autottoman kaverin mukanaan asemalta?

Kuka edes tuollaisen kyrvännön mökille haluaisi tulla?

Vierailija
530/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se matka ja aika ole muuten ongelma, mutta emäntä ei voi lähteä kesken juhlien ajelemaan. Voisi kyytiä vailla oleva vieras miettiä asiaa myös kutsujan kannalta.

Vierailija
531/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se matka ja aika ole muuten ongelma, mutta emäntä ei voi lähteä kesken juhlien ajelemaan. Voisi kyytiä vailla oleva vieras miettiä asiaa myös kutsujan kannalta.

Luehan aloitus, kesken juhlien suunnittelun.

Kuka tuonne edes haluaisi. V-mäinen aloitus.

Vierailija
532/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkupaikkakunnissa ei välttämättä ole taksia

Ei niin. Meidän alle 2000 asukkaan kunnassa kolme taksiyrittäjää. 🙂

Vierailija
533/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensisijaisesti sen isäntäväen olisi kyllä ajateltava vähän sitä kenelle he niitä kutsujaan lähettävät. 

Vierailija
534/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkupaikkakunnissa ei välttämättä ole taksia

Ei niin. Meidän alle 2000 asukkaan kunnassa kolme taksiyrittäjää. 🙂

Meillä reilu 3000 asukasta ja kymmenkunta taksia. Iltaisin ja viikonloppuisin päivystää 1-2, mutta lisää saa puhelimella.

Vierailija
535/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeesti ap:lle on yhdentekevää saapuuko tää vieras paikalle vai ei. Jos ois tärkee tyyppi ni hakis paikalle ite tai järkkäis kyydin... Mutku ei, ni senku kutsuu, ja mainitsee, ettei voi auttaa kyydin suhteen, ni eiköhän tyyppi jää suosiolla pois, jos ei kyytiä löydä/saa kohtuu vaivalla ja hinnalla ite hommattua.

Vierailija
536/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin! Olen itse todella syrjäisestä paikasta Pohjois-Suomesta kotoisin. Siellä ihmisiä on aina otettu ja ajettu pitkiäkin matkoja eikä ajatettu vierasta takseilla! Olet itsekäs m..kku, joka tuskin edes tiedät mitä ihmisten auttaminen on!!

Tällä kylällä jos joku ajelee taksilla, muut kyläläiset on heti virnuilemassa, että kännissä se taas on :D. Sellaista se on maalla. 

Mökkibileisiin ei kutsuta sellaisia ihmisiä, joita ei sinne haluta. On suoranaista v***uilua kutsua joku autoton ja sanoa perään, ettei juuri kiinnosta millä tulet, mutta minä en hae. 

Vierailija
537/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeesti ap:lle on yhdentekevää saapuuko tää vieras paikalle vai ei. Jos ois tärkee tyyppi ni hakis paikalle ite tai järkkäis kyydin... Mutku ei, ni senku kutsuu, ja mainitsee, ettei voi auttaa kyydin suhteen, ni eiköhän tyyppi jää suosiolla pois, jos ei kyytiä löydä/saa kohtuu vaivalla ja hinnalla ite hommattua.

Mikä on kohtuu hinta tuosta matkasta? 

Vierailija
538/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näille puolitutuille ihmisille, joiden kanssa ei haluta edes olla tekemisissä, on ilmoitettu koko mökkipippaloista?

Täytyy lesoilla, että saa puolitutut kateellisiksi.

Vierailija
539/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan edelleenkään vastannut miksi kutsuu ikäviä autottomia lokkeja mökkibileisiinsä? Alan uskoa sen erään postaajan olevan oikeassa ja nämä kutsut ovat vain sitä varten, että saadaan somekuvia suurista juhlista ja ihan sama ketä siellä on. Katsokaa kaikki miten ehtoisa emäntä olen ja miten ihanat juhlat järjestin! #suomenkesä #ystävät #

Vierailija
540/626 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan käsittämättömän outo keskustelu. Niin monet on sitä mieltä, että autoton ystävä ratkaiskoon itse, miten pääsee sinne hevonkuuseen mökille. Ja hän siis on tulossa kutsuttuna vieraana!

Mun mökille tulee joka kesä autoton ystävä kahden lapsensa kanssa ja mulle on itsestäänselvyys, että haen heidät asemalta 35km päästä. Ja myös lähtöpäivänä vien heidät sinne asemalle. Enkä todellakaan pyytele mitään bensarahoja, mähän olen itse kutsunut heidät sinne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan