Ajokortittoman kutsuminen mökille
Toisesta ketjusta tuli mieleen että miten toimitte kortittomien kavereiden kanssa jos mökille ei pääse julkisilla.
Yksi kaveri haluisi tulla mökkijuhliini mutta olettaa että hakisin hänet asemalta 20 km:n päästä.
Ei tosiaan olisi aikaa eikä haluakaan hakea kesken juhlien järjestelyjen.
Muut vieraat tulee eri suunnasta.
Kommentit (626)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko 20 km jotenkin paljon pyörällä 😃
Yläkoululaiset polkee liikuntatuntien aikana tuon. Osa pidemmänkin reitin.Kaikki tuliaiset pitäisi jättää pois, jos pyörällä joutuisin matkaa taittamaan. Yleensä vien 3-4 pulloa viiniä ja kassillisen erilaisia herkkuja.
No ei muuta kuin iso reppu selkään ja menoksi tai osta sellainen kori tavaroita varten. :)
Puolet tai bensanmaksajatjan voivat hakea auton vuokraamosta.
Vuokraamolle ei kuulu maksaa mitään, samat kuluthanniillä on ajoi tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten täällä joku ehdottaa polkupyörää? Siis kuka oikeasti ottaisi pyörän julkisiin, että saa loppumatkan 20 km pyöräillä sinne mökille? Jos mulle ehdotettaisiin tällaista, niin ymmärtäisin kyllä, ettei minua sinne oikeasti kaivata kutsusta huolimatta. Taksilla tietysti voisin tulla, mutta esim. pääseekö ap:n mökille varmasti taksilla? Onko tästä ollut puhettä kaverin kanssa?
Junissa näkee usein pyöriä. Miksi pyöräily on sulle noin vieras asia? Moni pyöräilee tuollaisen työmatkan päivittäin.
No on kyllä vieras asia, kun en ole koskaan pyöräillyt tuota matkaa hame päällä ja korkkarit jalassa. Jättäisin tuollaiset juhlat väliin, jos ei tosiaan olisi muuta kyytiä loppumatkalle. No onko ap:n kylässä edes juna-asemaa vaan pitääkö vaan jäädä jollekin bussipysäkille keskellä ei mitään.
Meetkö korkkareissa mökille? Voi luoja. Hamekin on hankala kun on hyttysiä ja punkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkoululaiset polkee liikuntatuntien aikana tuon. Osa pidemmänkin reitin.Kaikki tuliaiset pitäisi jättää pois, jos pyörällä joutuisin matkaa taittamaan. Yleensä vien 3-4 pulloa viiniä ja kassillisen erilaisia herkkuja.
Pyörälaukut on keksitty.
Missä vaatteissa te oikein menette mökkibileisiin? Cocktail-mekko ja korkkarit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis, huom, olen emännöimässä isompia juhlia. Tuo haku veisi tunnin. Kesken järjestelyjen en tosiaan haluaisi lähteä, osa vieraista on todennäköisesti tullutkin jo tuolloin.
Ap
Olisiko mahdollista jonkun toisen virtaan kanssa sopia, että noukkisivat hänet asemalta mukaan? Mukavahan olisi yksinään liikkeellä olevalle myös tutustua vähän ennen juhlia.
Siis toisen vieraan kanssa.
Yök mikä painajainen molemmin puolin. Ei kiinnosta tippaakaan kuskata jotain tuntematonta tai päinvastoin kulkea kyydissä. Olisi moukkamainen järjestely.
Vierailija kirjoitti:
Kauhean vihamielisiä juhlienjärjestäjiä tällä palstalla.
Kyllä nämä autottomat on niitä vihamielisiä. Että joku kehtaakin pitää juhlat mökillä jonne ei pääse HSL:n kuukausikortilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörälaukut on keksitty.
Menen mieluummin ystävällisten ihmisten luo, kuin alkaisin raahaamaan mukanani pyörää ja pyöräilylaukkua linja-autossa tai junassa.
Vierailija kirjoitti:
No ei siellä ole porukassa ketään nuorta joka tykkäisi käydä ajelemassa välillä?
Mitä ikäsyrjintää tämä on,miten voit olettaa että joku nuori lähtis keskenkaiken juhlista ajelemaan?
Varmaan pitää vielä kännissäkin lähtee hakemaan kun on nuori.
No mutta toki avuttomat ihmiset pitää hakea juhliin, järjestetään ne nyt missä vaan?
Jos järjestät juhlat taajama-alueella, niin kai haet senkin juhlijan kotoa, joka ei osaa käyttää julkisia ja on koko ajan kännissä tai syö rauhoittavia, niin että ei voi ajaa autoansa?
Hohhoijaa. Juhlat on missä on. Juhlijat hoitavat itsensä perille, ja jos se ei onnistu, jäävät kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten täällä joku ehdottaa polkupyörää? Siis kuka oikeasti ottaisi pyörän julkisiin, että saa loppumatkan 20 km pyöräillä sinne mökille? Jos mulle ehdotettaisiin tällaista, niin ymmärtäisin kyllä, ettei minua sinne oikeasti kaivata kutsusta huolimatta. Taksilla tietysti voisin tulla, mutta esim. pääseekö ap:n mökille varmasti taksilla? Onko tästä ollut puhettä kaverin kanssa?
Junissa näkee usein pyöriä. Miksi pyöräily on sulle noin vieras asia? Moni pyöräilee tuollaisen työmatkan päivittäin.
No on kyllä vieras asia, kun en ole koskaan pyöräillyt tuota matkaa hame päällä ja korkkarit jalassa. Jättäisin tuollaiset juhlat väliin, jos ei tosiaan olisi muuta kyytiä loppumatkalle. No onko ap:n kylässä edes juna-asemaa vaan pitääkö vaan jäädä jollekin bussipysäkille keskellä ei mitään.
Meetkö korkkareissa mökille? Voi luoja. Hamekin on hankala kun on hyttysiä ja punkkeja.
No eikö juhliin pukeuduta vähän paremmin? Olen maalta kotoisin ja juhliin pukeudutaan paremmin hyttysistä ja punkeista huolimatta. Eri asia, jos on muuten vaan mökkiviikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis, huom, olen emännöimässä isompia juhlia. Tuo haku veisi tunnin. Kesken järjestelyjen en tosiaan haluaisi lähteä, osa vieraista on todennäköisesti tullutkin jo tuolloin.
Ap
Olisiko mahdollista jonkun toisen virtaan kanssa sopia, että noukkisivat hänet asemalta mukaan? Mukavahan olisi yksinään liikkeellä olevalle myös tutustua vähän ennen juhlia.
Siis toisen vieraan kanssa.
Yök mikä painajainen molemmin puolin. Ei kiinnosta tippaakaan kuskata jotain tuntematonta tai päinvastoin kulkea kyydissä. Olisi moukkamainen järjestely.
Kimppakyyti on mielestäni ihan hyvä järjestely jonnekin korpeen.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Yläkoululaiset polkee liikuntatuntien aikana tuon. Osa pidemmänkin reitin.
Minä voin pyöräillä kesällä treenin kannalta, mutta yksiinkään juhliin en aio pyöräillä. Kiva jos on oikein kuuma päivä niin perille päästyä litimärkä hiestä. En nyt ensimmäisenä juhliin saavuttua haluaisi mennä suihkuun. Hitto mitä ideoita. Älkää kutsuko sellaisia ihmisiä juhliin, joiden saapuminen on ihan yks hailee.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun nämä juhlat on "The juhlat ". Sinne tulee mm. Kuningatar Elisabeth ja prinssi Daniel. Ja ne järjestetään kartanossa, jossa on laaja parkkipaikka mutta sijainti on salaisuus. Hevonkuusessa anyway. Ja sellaista rupusakkia ei edes kutsuta, jotka tulisi polkupyörällä.
Mitkä juhlat ja mikä tarjoilu? Minä voin tuoda kyseisen vieraan tullessani.
Voisiko tämä junalla kulkeva tulla jo aikaisemmalla junalla? Voisit hakea hänet asemalta ja saisit samalla apua järjestelyihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkoululaiset polkee liikuntatuntien aikana tuon. Osa pidemmänkin reitin.Minä voin pyöräillä kesällä treenin kannalta, mutta yksiinkään juhliin en aio pyöräillä. Kiva jos on oikein kuuma päivä niin perille päästyä litimärkä hiestä. En nyt ensimmäisenä juhliin saavuttua haluaisi mennä suihkuun. Hitto mitä ideoita. Älkää kutsuko sellaisia ihmisiä juhliin, joiden saapuminen on ihan yks hailee.
Ohis
Älä sitten ikinä mene mökkibileisiin. Ohjelmassa on varsin usein saunomista ja uintia.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tämä junalla kulkeva tulla jo aikaisemmalla junalla? Voisit hakea hänet asemalta ja saisit samalla apua järjestelyihin.
Kutsuisin tulemaan jo edellisenä iltana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkoululaiset polkee liikuntatuntien aikana tuon. Osa pidemmänkin reitin.Minä voin pyöräillä kesällä treenin kannalta, mutta yksiinkään juhliin en aio pyöräillä. Kiva jos on oikein kuuma päivä niin perille päästyä litimärkä hiestä. En nyt ensimmäisenä juhliin saavuttua haluaisi mennä suihkuun. Hitto mitä ideoita. Älkää kutsuko sellaisia ihmisiä juhliin, joiden saapuminen on ihan yks hailee.
Ohis
Älä sitten ikinä mene mökkibileisiin. Ohjelmassa on varsin usein saunomista ja uintia.
Ymmärsin että kyseessä on juhlat, ei mitkään bileet, joissa heti vieraiden saavuttua lähdetään saunaan.
Kaikki tuliaiset pitäisi jättää pois, jos pyörällä joutuisin matkaa taittamaan. Yleensä vien 3-4 pulloa viiniä ja kassillisen erilaisia herkkuja.