Riittääkö taloa rakentavan miehen tehtäväksi 5 lapsen perheessä vain rakentaminen?
Toisesta ketjusta aihe kopsattu, mutta mitä mieltä te olette? Mies siis rakentaa taloa meille, käy töissä satunnaisesti.
Kommentit (11)
Meillä myös alle viisi kouluikäistä lasta. Harmittaahan se kun joutuu yksin olemaan kotona lasten kanssa, kun mies on kokoajan raksalla. mutta ei se talokaan valmistu jos ei itse jousta.
Ei niin, että toisen " työpäivä" on 24/7. Paitsi jos sitten yhdessä tuumataan, että toisen työ on paljon raskaampaa ja tarvitsee sen tähden lepoa enemmän.
sen mitä pystyy itse toimittamaan. Lastenhoitoon nyt kuuluu kaikki mitä yleensäkin. Lisäksi pakkaaminen ja kodinhoito yleensä.
ja jos mieheni rupeaisi työnsä lisäksi vielä rakentamaan meille uutta taloa niin ei kyllä ihan taatusti tarvitsisi mitään kotona tehdä sinäaikana. sehän olisi jo ihan kohtuutonta edes pyytää, on se vaan niin rankkaa tuo talon rakentaminen.
- mies jo yhden talon ranentanut.
Riittää vaikka siellä raksalla olisi myös apuvoimia kuten kirvesmies ym. Mutta jos ei ole niin väliä kuinka nopeasti talo valmistuu niin ehtiihän se mies olla myös kotona välillä.
Meillä lapset hoidossa ja minä (äiti) kokopäiväisesti raksalla. Voithan itsekin kokeilla tämmöistä jos nuorin on jo yli 9 kk.
Nyt jo vaikeampaa kun ilmat kylmenneet, onneksi oli lämmin kesä.
ap
Mulle riittää se, että mies rakentaa meille taloa. Mielihyvin hoidan lapset kotona, tilaan tavarat ja pakkaan. Mitä enemmän mies on rakennuksella, sitä nopeammin uusi kotimme valmistuu. Ja niinkun näkyy, vaikka onkin viisi pientä lasta, kerkiän täälläkin kirjoittelemaan.
on sujunut todella hyvin. Mies käy kotona satunnaisesti nukkumassa, ei yleensä koskaan lasten hereilläoloaikana. Käydään itse siellä päiväsaikaan että lapset näkevät isäänsä. Mutta varmasti siksi helpompaa kun tietää että tämä loppuu joskus (ehkä jopa jouluna). Eli siis olen sitä mieltä että miehelle riittää rakentaminen.
ap
Aika aikaansa kutakin ja raksahommat on tosi stressaavia ja raskaita. Ajatelkaa että teillä on kätevät miehet kun pystyvät ja osaavat itse tehdä, esim. siskoni mies on todellinen tumpelo, ei osaa edes autoon öljyjä vaihtaa! Mitä sellaisellakin tekee?
Talon voi toki tilata valmiina, niin on sitten mies kotona siivoamassa...