Pahoitin mieleni kun työkaveri pyyteli illan viettoon
mistä olin jo kerran kieltäytynyt. Ohjelmassa ryyppäystä perjantai iltana n.50km päässä kodistamme. Mieheni on työmatkalla ja itse olen muutama päivä sen jälkeen lähdössä viikoksi myös työmatkalle. Työkaverini sanoi että " Kyllä sä sen lapsesi kanssa ehdit olla ihan tarpeeksi muutenkin, vie se anopille ja mee sinne vaikka yöksi sitten sen viereen!" Meillä on 4-vuotias poika ja mieheni matkustaa aika paljon minä vähemmin. Joten itse arvostan rauhallisia viikonloppuja sekä sitä että saa kaikki levätä. Pahoitinko mieleni turhasta?
Kommentit (13)
Loppujen lopuksi _sinä_ kuitenkin teet valinnan menetkö vai et!
Ehkäpä pahoitit mielesi, kun ainakin hiukan sinua kiinnostaisikin mennä ;)
Miten tahansa päätätkin, sinulla on mukavaa. Eikö?
kun ajatteli että tekisi hyvää sullekin lähteä?
Voi ei, taas joku provoilija vai? Siis mistä sä pahoitit mielesi?
omassa mielessäni mietin että miksi aikuista ihmistä pitää painostaa eikä kunnioiteta toisen omaa halua tai mielipidettä. Hänellä on itsellään jo isot lapset sekä kotona oleva mies. Joten saa kaiken ajan käytettäväkseen ihan vain itselleen. No, niinhän minäkin saan paljon aikaa mutta kun haluan olla lapsemme kanssa ja levätä!
T:ap
Vähemmästäkin sitä loukkaantuu. Älä anna ikinä anteeksi!
Pahoitin mieleni siitä halveksivasta sävystä millä mulle sanotaan että ehdit kyllä olemaan lapsesi kanssa....
Tiedoksi niille jotka luulee ettei minulla ole muita menoja niin viimeksi lauantaina juhlimme aamuun asti ja lapsemme oli hoidossa, hui!
Ei kai se muuten olisi kahteen kertaan vaivautunut kysymään.
jäädä mieluummin kotiin?
Kaikki ei vain tajua että ei aina jaksa/huvita juhlia. Sitäpaitsi minulla on työnpuolesta niin paljon muutenkin menoja ja matkoja että en jaksaisi enää mennä huvikseen samojen ihmisten kanssa ryyppäämään. Minusta vapaa-aika vietetään perheen ja ystävien kanssa. Vaikka kivoja nämä työkaveritkin ovat mutta näen heitä ihan tarpeeksi.
myös kunnioittaa toisen päätöstä. :-)
Harkitsin jopa lähteväni... Ja viikko kaks ennen äippäloman loppua houkuttelivat " ryyppyreissuun" eli virkistyspäivän viettoon. Mun mielestä huippua että pyytävät ja houkuttelevat, tunnen olevani pidetty työkaveri.
tähän. Minua pyydetään niin paljon joka paikkaan että EN JAKSA osallistua aina ja HALUAN LEVÄTÄ ja OLLA PERHEENI KANSSA!
En ymmärrä miksi monet ihmiset olettavat että kaikki samalla työpaikalla haluavat viettää myös vapaa-aikaansa työkavereiden kanssa. Ymmärrän että joskus, pikkujoulut yms mutta että ihan muuten vain tiimi-iltaa viettämään??? Jos toiset haluaa niin ok mutta miksi oletus on että kaikki haluaa mukaan? Ja kyllä minä pidän työkavereistani ja viihdyn heidän seurassaan mutta olen heidän kanssaan muutenkin useamman tunnin päivässä kuin oman perheeni. Varsinkin lapset tarvitsevat vanhempiensa aikaa ja haluan minäkin levätä ja rauhoittua perheen parissa.
Kuulun varmaankin vähemmistöön niinkuin ap.
Ehkä tässä on jotain mitä me ei tiedetä, just se äänenpaino tai tyyppi muutenkin sellanen jonka kanssa välit hiertää. Tai sitten olet yliherkkä loukkaantumaan.
jos ystävälliseen sävyyn sanottu niin mielestäni pahoitit mielesi turhasta, jos taas asia esitettiin tyyliin " oletko tyhmä, vie se lapsi hoitoon äläkä valita" niin sitten voi olla että et pahoittanut mieltäsi turhasta. Pelkän lauseen perusteella huono mennä sanomaan...