Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköpyöräonnettomuudet

Vierailija
18.05.2022 |

Oletteko olleet sähköpyöräonnettomuuksissa? Ihmettelen kun niistä ei ole puhuttu mitään. Itse en edes kuule sähköpyörän tulemista, ja se on hetkessä suhahtanut ohi. En näe taakse. Tavallisen pyörän joskus kuulee.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hiljennän ohittaessani huomattavasti, en itsekään halua lentää ojaan kun edessä poukkoilee koiranulkoiluttajia porukalla koko leveydeltä, tai niitä koiria on useampikin yhdellä nykyisin. Se on kumma jos minä olen se riski kun nämä seilaavat mitään muuta huomioimatta.

Vierailija
22/36 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisella pyörällä pääsee ihan yhtä kovaa, kuin sähköpyörällä, joten turha erotella näitä toisistaan.

harrastelijat eri juttu ku sunntuntaifillaroitsijat jotka käy kerran kuussa  ajeleen , mutta nyt ne pääsee sähkiksellä 25kmh, ja taidot ei riitä ees suoralla tiellä ajoon.

Sitä minäkin olen katsonut, että eläkeläispariskunta on ostanut sähköpyörät ja sitten ajetaan liian nopeasti, mies edellä ja nainen koettaa pysyä perässä. Onkohan enää tasapainoa tai reagointikykyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisella pyörällä pääsee ihan yhtä kovaa, kuin sähköpyörällä, joten turha erotella näitä toisistaan.

harrastelijat eri juttu ku sunntuntaifillaroitsijat jotka käy kerran kuussa  ajeleen , mutta nyt ne pääsee sähkiksellä 25kmh, ja taidot ei riitä ees suoralla tiellä ajoon.

Sitä minäkin olen katsonut, että eläkeläispariskunta on ostanut sähköpyörät ja sitten ajetaan liian nopeasti, mies edellä ja nainen koettaa pysyä perässä. Onkohan enää tasapainoa tai reagointikykyä.

Tuntuu monilla eläkeläisillä olevan kova kiire. Siitä huolimatta osa tuppautuu juuri pahimpiin tiedettyihin ruuhka-aikoihin joka paikkaan. esim. ruokatunnin aikoihin ja töiden päättymisaikoihin.

Vierailija
24/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörällä on raskaampi polkea ilman moottoria, koska akun paino ja moottorin vastustaminen. Jos kunto riittää yli 25km/h vauhtiin, normaalipyörä on parempi. Toki osa virittää sähköpyöriä ja poliisi ei sitä voi huomata kuin satunnaisesti testaamalla. Sähköpotkulaudalla ylinopeus voidaan tutkata maijasta suoraan.

Jotkut on kylläkin ihan samanlaisia polkea kuin tavallista, vain paino on hiukan enemmän.

Sähkö auttaa vastatullessa ja ylämäessä.

Ja alamäessä menee lujaa kun jo mäen päällä se 25 ja massa vaan lisää vauhtia ja jos vielä hiukan polkee niin helposti menee viittäkymppiä, polkemalla. Ihan kuten hyväkuntoisen polkupyöräkin.

Mikään pyörä ei mene _helposti_ viittäkymppiä. Mulla on sähköpyörä enkä edes pitkässä alamäessä pääse lähellekään 50 km/h. Tasaisella spandex-pyöräilijät ja osa normipyöräilijöistäkin ajaa mua kovempaa.

Kaikki kevyen liikenteen kulkijat saisivat kiinnittää enemmän huomiota liikennesääntöihin. Jos autoilijat törttöilisivät vastaavalla tavalla kuin kävelijät, pyöräilijät, potkulautailijat ym niin kadut olisivat täynnä ruumiskasoja. Pahimpia tunareita ovat vastamelukuulokkeet päässä kännykkää tuijottavat koirankusettajat.

En ymmärrä ihmisiä, jotka ovat ottaneet koiran ja sitten kuljettavat niitä lukien kännykkää ja musiikit korvilla. Älä ota koiraa jos et pysty ulkoiluttamaan sitä ilman kännykkää tai musiikkia. Ulkoilutan kännykkääsi ilman koiraa.

Miksi en kuuntelisi musiikkia tai podcasteja koiraa kusettaessani? Eihän koira osaa puhua, joten ei siinä ole mitään kuuntelemistakaan.

Vierailija
25/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis kieltää yli 24km/h nopeudet eläkeläisiltä.

Vierailija
26/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu monilla eläkeläisillä olevan kova kiire. Siitä huolimatta osa tuppautuu juuri pahimpiin tiedettyihin ruuhka-aikoihin joka paikkaan. esim. ruokatunnin aikoihin ja töiden päättymisaikoihin.

Haluat siis kieltää eläkeläiset.

Vierailija
27/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörällä pääsee kaikki kovaa, EI vain hyväkuntoiset trikoisiin pukeutuneet adonikset. Siksi vaarallisia. Paha saada ajettuna joku satakiloinen läskikasa päällensä.

Minä olen 140-kiloinen läskikasa. Sähköpyörällä ajan sen 25 km/h, luomugravelilla menee tasaisellakin helposti lähemmäs 40 km/h jos on pitkä suora eikä nousua.

Vierailija
28/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörä on tasaisella ja alamäessä hidas, kuten tavallinenkin, mutta ylämäessä nopeampi. Kovinkaan trikoopyöräilijä ei polje jyrkkään ylämäkeen 25km/h ainakaan kovin pitkään, vaatii enemmän tehoa kuin ihmiskehosta saa jatkuvasti irti.

Vierailija
29/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämättömyys masentaa. Huono provo.

Sähköpyörällä ei kukaan viitsi ajaa kovaa. Avustus kun loppuu 25;ssä on kovempaa ajaminen liian raskaasta.

Eli kovaa ajavat EIVÄT ole sähköpyöräilijöitä.

Vierailija
30/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietämättömyys masentaa. Huono provo.

Sähköpyörällä ei kukaan viitsi ajaa kovaa. Avustus kun loppuu 25;ssä on kovempaa ajaminen liian raskaasta.

Eli kovaa ajavat EIVÄT ole sähköpyöräilijöitä.

Itse ajan työmatkat kahvakaasulla 50km/h ja heiluttelen näön vuoksi jalkoja, joskus jopa väärinpäin polkien. Poliiseja ei ainakaan näytä asia kiinnostavan.

Vierailija
31/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla sähköpyörässäkin on kello, jolla ilmoitetaan riittävän ajoissa lähestymisestä.

Usein on parempi suhahtaa ohi, jos tilaa on.

Jos soittaa kelloa niin silloin ainakin hyppää keskelle pyörätietä.

Jep, jotkut hätääntyy ja alkaa vedellä edestakaisin laidasta laitaan. Jotkut porukat jotka kävelevät vastaan koko tien leveydeltä, eivät edes noteeraa kelloa kuin vasta 10m päästä, vaikka olisit .alaknut kilkattaa kovaäänistä kelloa jo 30 metrin päästä ja monta kertaa vielä lähestyessä. Jotkut ihmiset eivät tunnu katsovan eteensä tai huomiovan muita tielläliikkujia ollenkaan. Jotkut koiranulkoiluttajatkin ovat aivan pihalla sen flexinsä kanssa, koira jossain 10 metrin päässä tien toisella puolella, sitten hädässä aletaan repiä koiraa vasta tien sivuun, kun kelloa kilkahtaa, jos silloinkaan.

Vierailija
32/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuule koiralenkillä mitään koska vastamelukuulokkeet, mutta katson kyllä taaksenikin peilin avulla.

Vierailija
33/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörällä pääsee kaikki kovaa, EI vain hyväkuntoiset trikoisiin pukeutuneet adonikset. Siksi vaarallisia. Paha saada ajettuna joku satakiloinen läskikasa päällensä.

Jos se on laillinen sähköpyörä, niin se muuttuu 25 kmh:n jälkeen huomattavasti raskaammaksi polkea kuin normi polkupyörä ja 25 kmh ei ole kovin kovaa.

Vierailija
34/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa se on jos 80+ papparainen vetää sähköpyörällä ohi tukka ja pitkä parta hulmuten.

Vierailija
35/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lukunsa ovat laittomat sähköpyörät. Näytti menevän noin 50 km/h pyörätiellä. Seuraavaksi ilmoitan poliisille.

Vierailija
36/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lukunsa ovat laittomat sähköpyörät. Näytti menevän noin 50 km/h pyörätiellä. Seuraavaksi ilmoitan poliisille.

... ja ilman polkemista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi