Tunnetko ketään jolla vauvakuume mutta synnytyspelko estää hankkimasta lasta?
Kommentit (14)
Tuntemani ihminen siirsi tästä syystä lapsentekoa monta vuotta. Mutta tuli kuitenkin lopulta ratkaisuun, että halu lapseen on suurempi kuin pelko. Pariskunta sai lapsen myöhemmin.
Mulla meni toisen kanssa lähes välit kun yritin auttaa pääsemään eroon pelostaan.Nyt annan asian olla.
Raskudet olleet vaikeita pahoinvointeineen ja raskausmyrkytyksineen. Kolmannen haluaisin mutta en taida uskaltaa...
Halusin kovasti silloin lapsia, ystävilläkin alkoi jo olemaan perhettä jne. Mutta, sanoin , että en voi synnyttää, en vaan uskalla.Pelotti koko ajatuskin. Olin seurustellut jo pitkään ja mieskin olisi ollut valmis perustamaan perheen. No, annoimme molemmat ajan kulua ja nyt 10 vuotta myöhemmin olemme onnellisesti naimisissa ja kahden lapsen vanhempia. Voitin synnytyspelkoni, ja onneksi niin kävi.
Jos se on sitä ettei halua revitellä alapäätään..
tosin nyt se vauvakuumekaan ei enää niin vaivaa mutta tuossa joku vuosi sitten olin ihan epätoivoinen, kun halusin niin kovasti vauvan mutta en vaan pystynyt käsittelemään ajatusta synnyttämisestä. Ja samoin raskaana olokin kyllä kammottaa.
yhden eli itseni. Kammo jäi synnytyksestä,jonka jälkiseuraukset olivat viedä hengen sekä vauvalta että minulta. Vauvakuume on välillä niin kova,että melkein itkettää,kun pelko estää toteuttamasta haavetta suuresta perheestä,
yhden eli itseni. Kammo jäi synnytyksestä,jonka jälkiseuraukset olivat viedä hengen sekä vauvalta että minulta. Vauvakuume on välillä niin kova,että melkein itkettää,kun pelko estää toteuttamasta haavetta suuresta perheestä,
meinas ekas synnytykses mennä henki...vakava raskausmyrkytys ja paineet ihan tähtilukemia,olin tajutonkin jonkin aikaa,synnytys 16h eikä vauvaa meinattu saada millään ulos...nyt en uskalla enää ehkä tehdä toista.
oletko vähän yksinkertanen..jos sul itel o menny hyvi synnytys ni se ei tarkota ettei kuoleman pelko vois aiheuttaa muille pelkotiloja T:17
> mitä pelkäämistä siinä on kun saa puudutteet ja kaikki
jotain 90% synnyttäjistä kokee, että epiduraali auttaa kipuun tehokkaasti tai erittäin tehokkaasti. minun tapauksessa niin ei käynyt. en havainnut, että epiduraali olisi vähentänyt kipua, vaikka se annettiin toistamiseenkin. koin kivun sietämättömäksi ja pohdin mm. itsemurhaa keinona lopettaa kipu.
tapahtumasta on neljä vuotta aikaa, mutta siitä on jäljellä kammo synnytystä kohtaan. ei kuitenkaan estä minua yrittämästä raskautua. jos tulisin raskaaksi, hankkiutuisin pelkopolille. näin sen olen itselleni järkeillyt. ja vaikka aikanaan petyin vahvasti länsimaiseen lääketieteen kykyyn auttaa minua kivuissani, niin jostain on kuitenkin jäljellä sellainen rippunen luottamusta, että uskallan yrittää raskautua.
M
oletko vähän yksinkertanen..jos sul itel o menny hyvi synnytys ni se ei tarkota ettei kuoleman pelko vois aiheuttaa muille pelkotiloja T:17
Toinen välttelee visusti parisuhteitakin, koska pelkää raskautta (itse lievästi vammautunut aikanaan syntyessään). Ja toinen, veljeni vaimo, pelkää niin hirveästi kaikkea ettei kestä kuunnella asiallista faktatietoa sen enempää alatiesynnytyksestä kuin sektiostakaan. On myös varma että kätilöt ilkeyttään vaihtavat vauvoja ja jättävät antamatta äideille lääkitystä ym....